Missä asutte luottotiedottomat??
Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?
Kommentit (163)
kuka nyt haluaisi vuokrata luottotiedottomalle, kun kunnollisiakin vuokralaisia on pilvin pimein
Ei yksityiset vuokranantajat Haminassa ainakaan oo kattonu sitä pahalla,jos on luottotiedot menny,kunhan niitä häiriömerkintöjä ei ole aiheutunu maksamattomien vuokrien takia.
Eiköhän esimerkiksi kaupungin vuokra-asunto ole pakko saada jos ei muualta saa asuntoa, ainakin jos perheeseen kuuluu lapsi. Eihän lapsiperhettä voida jättää kadulle asumaan.
Minä luottotiedottomana otin juuri mieheni kanssa asuntolainan. Eli omistusasunnossa.
Kaupungin asuntoon voi päästä jos perusteluna on, että on luottotiedoton. Itse mokasin parikymppisenä ja menetin luottotiedot. Toisaalta koen, että se oli hyvä opetus ja en ainakaan saanut mahdollisuutta ottaa lainaa. Maksoin velkani, jotka olivat todella pienet ja nykyisin on luottotiedot kunnossa eikä yhtään velkaa. Opin pitämään huolta raha-asioista ns.kantapään kautta.
Itse olen ikuisesti kiitollinen sille vuokranantajalle joka vuokrasi asuntonsa luottotiedottomuudesta huolimatta.
Lapseni isä jätti jumalattomat velat ja lähti lätkimään, asunto meni samalla alta.
Asuin 6kk kaverillani lapseni kanssa ja joka armoton päivä etsin asuntoa.
Yksi ihana vanhempi nainen sitten vuokrasi yksiönsä minulle ja lapselle vaikka luottotiedot oli mennyt. Koskaan ei joutunut valintaansa katumaan, sai vuokran aina ennen eräpäivää, ei koskaan ollut häiriöitä jne.
Kiitos hänen pääsin taas jaloilleni lapseni kanssa ja nyt 7 vuotta myöhemmin olen saanut myös maksettua velat pois ja 6kk sisällä on luottotiedot kunnossa.
Ei ne luottotiedottomat aina ole ns paskasakkia, epäluotettavia jne.
Omistusasunnossa. Luottotiedot menivät sen oston jälkeen, kun olin taannut epäluotettavaksi osottautuneen tuttuni lainan.
Avara vuokrasi minulle, ainoa ehto oli että puolen vuoden ajan seurasivat että maksut tulee ajallaan jonka jälkeen vuokrasopimusta jatkettiin toistaiseksi voimassa olevaksi :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 09:03"]
Itse olen ikuisesti kiitollinen sille vuokranantajalle joka vuokrasi asuntonsa luottotiedottomuudesta huolimatta.
Lapseni isä jätti jumalattomat velat ja lähti lätkimään, asunto meni samalla alta.
Asuin 6kk kaverillani lapseni kanssa ja joka armoton päivä etsin asuntoa.
Yksi ihana vanhempi nainen sitten vuokrasi yksiönsä minulle ja lapselle vaikka luottotiedot oli mennyt. Koskaan ei joutunut valintaansa katumaan, sai vuokran aina ennen eräpäivää, ei koskaan ollut häiriöitä jne.
Kiitos hänen pääsin taas jaloilleni lapseni kanssa ja nyt 7 vuotta myöhemmin olen saanut myös maksettua velat pois ja 6kk sisällä on luottotiedot kunnossa.
Ei ne luottotiedottomat aina ole ns paskasakkia, epäluotettavia jne.
[/quote]
Hienoa että et tuottanut pettymystä vuokranantajallesi, ja että löysit jonkun, joka uskalsi ottaa riskin.
Minäkin vuokrasin luottotiedottomalle kerran, mutta siitä tuli minulle noin 7000 euron lasku lopulta. En voi enää uudelleen ottaa samaa riskiä. Vähältä piti etten joutunut laittamaan koko kämppää myyntiin tämän ihmisen aiheuttamien ylimääräisten kustannusten vuoksi.
Toisaalta toivon, ettei kukaan toinen erehtyisi vuokraamaan hänelle - toisaalta mietin missä hän mahtaa nykyisin asua ja miten pärjää. Ulosottomiehen mukaan tuo minun velkani on vain pieni osa hänen veloistaan. Voi mikseivät ihmiset voi hoitaa asioitaan kunnolla? Ainakin isot asiat, kuten vuokranmaksu, kannattaisi hoitaa vaikka edunvalvojan avulla, jos ei itse osaa tai pysty. Ymmärtääkseni tälläkään henkilöllä vaikeudet eivät alun perin syntyneet varattomuuden/köyhyyden vuoksi, vaan holtittoman ja vastuuttoman rahankäytön johdosta.
yksityisellä vuokralla lähellä keskustaa, maksetaan hiukan vähemmän kuin samankokoisesta&samalla alueella olevasta kaupungin vuokrakämpästä. rivari 92m2, kävelymatka keskustaan ja noin tonni menee asumiskuluihin, ei saa mitään tukia
luotto tiedoton ei saa lainaa... siis miehesi lainalla menet ok älä huijaa immeisiä jotaka ajatuksella tätä lukee...
Omakotitalossa:) tiedot meki vasta kun oltiin jo rakennettu talo'
Vaikka itse sanonkin, en ole pahannäköinen. Meillä on miespuolisen vuokranantajani kanssa "järjestely". Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan;)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 09:42"]Omistusasunnossa. Luottotiedot menivät sen oston jälkeen, kun olin taannut epäluotettavaksi osottautuneen tuttuni lainan.
[/quote]
En sano tätä millään pahalla, mutta kuka hullu menee takaamaan jonkun tuttunsa lainan?? En voi käsittää. Minusta se on jo iso juttu, että vanhemmat takaavat oman lapsensa lainan, saati sitten jonkun muun.
Minä en takaisi kenellekään muulle kuin lapsilleni, ja heillekin vain jos ovat järkeviä ja vastuuntuntoisia ihmisiä. Edes parhaalle ystävälleni (lapsuudenystävä, tunnettu siis vuosia) en lähtisi takailemaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:23"]
Vaikka itse sanonkin, en ole pahannäköinen. Meillä on miespuolisen vuokranantajani kanssa "järjestely". Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan;)
[/quote]
Kuulostat niin limaäijältä kuin olla ja voi. En usko, että olet nainen ja suostut hymyssä suin tuollaiseen halventavaan järjestelyyn.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:23"]
[/quote]
Kuulostat niin limaäijältä kuin olla ja voi. En usko, että olet nainen ja suostut hymyssä suin tuollaiseen halventavaan järjestelyyn.
[/quote]
Kyllä sitä tapahtuu. Valitettavasti.
Mun mies on luottotiedoton mutta asutaanki sen työpaikan nimissä olevassa kämpässä. Saatiin päättää asunto ja miehen pomot otti sen firman nimiin. Sitä aijemminkaa ei ollut ongelmia koska ei ole rästejä vuokrista. Ja mies onkin nykyään erittäin tarkka raha-asioista...
ei mistään. oikeasti