Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asutte luottotiedottomat??

Vierailija
19.12.2013 |

Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin yksiössä. Olin kyllä aika pitkään vailla vakinaista asuntoa, ennen kuin päästivät mut tähän. 

Vierailija
2/163 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija-asunnossa, mutta jouduin masamaan isomman vakuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa. Lasnamäessä kaksion vuokra on 200 euroa/kuussa. Suomessa olen virallisesti työtön ja asunnoton ja siellä osoite on tutun luona jotta työmarkkinatuki tulee tilille. Sillä elää täällä ihan mukavasti. Ei ole ikävä suomeen todellakaan.

Vierailija
4/163 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta on saada vuokra-asuntoa ainakin Kirkkonummelta, itse ''mokasin'' luottotietoni varusmiespalveluksen takia.

Vierailija
5/163 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen vuokraamassa asunnossa. Helsinki.
Asunto löytyi tori.fi-sivustolta.

Vierailija
6/163 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:20"]Yksityiseltä sain alle vuosi sitten yhden firman kautta.
[/quote]

Kerropa firma?

Vierailija
7/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä pääse, jos on luottotiedot mennyt edes opiskelija-asuntolaan, riippuu kaiketi tilanteesta.
Mutta tiedä opiskeleetteko tuo, joka sai häädön jostain opiskelija-asunnosta, vai etsiikö hän ihan oikeaa vuokrasuhdetta.

Vierailija
8/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 07:39"]Ei välttämättä pääse, jos on luottotiedot mennyt edes opiskelija-asuntolaan, riippuu kaiketi tilanteesta.
Mutta tiedä opiskeleetteko tuo, joka sai häädön jostain opiskelija-asunnosta, vai etsiikö hän ihan oikeaa vuokrasuhdetta.
[/quote]

*opiskeleeko

Vierailija
9/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain luottotiedottomana pankista lainan jolla ostin luottotiedottomana vasolta rivarikolmion. Kyllästyin siellä asumaan ja muutin luottotiedottomana kaupungin rivarikolmioon. Ei missään kohtaan mitään ongelmia. Kaupunki turku.
Olen muutenkin aina saanut asunnon vaikka luottotiedot menny. Nykyään taas kunnossa, mut en ole vielä koskaan kuullut et joku olisi koditon juuri luottotietojen takia!

Vierailija
10/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat takaajana..

Vierailija
11/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei suomessa kyllä koditon ole jos ei ole luottotiedot kunnossa. Oulussa sivakka
vuokraa ja vvo ja avara ainakin. Tosin juuri ensin sillä 3kk määräaikaisella jota jatketaan jos kaikki ollu ok. Ja itse luottotiedot ryssineenä asun nyt neljännessä yksityisen omistamassa asunnossa vuokralla. Aina oon ite sanonu että ei oo luottotietoja ja selvittänyt syyn, niin ikinä ei oo ollu mitään ongelmia! Ja vuokrat on tullu aina ajallaan. Edellinen vuokranantaja jopa aiko tarvittaessa soittaa
uudelle vuokranantajalle että ollaan luotettavia vuokralaisia, mutta ei sitä puhelua koskaan
tarvittu :) kyllähän se on niin että rehellisyys kannattaa heti alkuun, niin se luottamus lähtee syntymään

Vierailija
12/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokrakämpässä ja aina olen vuokrani hoitanut. Työpaikka meni kun käsi leikattiin vakipaikka vielä. Kämppä myyntiin alihintaan ja velkaa jäi. Enkä häpeile yhtään elämä kantaa. Asunnossa on hyvä olla eipä kukaan myy alta pois tätä.

Vierailija
13/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:38"]

Just sossussa sanottiin että kaupunki/sato eikä VVO anna asuntoa jos luottotiedot mustana.. Kokemusta on esim: Turku ja Tampere ei ainakaan vuokraa..

[/quote]

Tampereella vuokraa ainakin VVO ja TVA, eli kaupungin vuokrakämpät, ei kyllä saa sitten ne rästit olla vuokrarästejä. Eli riippuu myös paljolti miksi ja mistä ne tiedto on menneet....

Nimimerk. VVO-asukas, tiedot menneet mutta vuokrat aina kunnossa

Vierailija
14/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ei ole luottotietoja, ja hän muutti silloin aikoinaan mun luokse asumaan (yksityinen vuokranantaja) ja ikinä häneltä ei ole kysytty luottotietoja. Kaksi lastakin jo tähän asuntoon saatu. Mies tosin jäi viime vuonna kiinni siitä, että oli taas multa salaa päässyt velkaantumaan, joten tuskin tulee moneen vuoteen saamaan raha-asiansa kuntoon.

Vierailija
15/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin luottotiedot 2009 ja nämä vuodet asunut mestariasuntojen, kas ja yksityisen asunnoissa. Aina tiedot tarkastettu, heti kertonut jo että on merkintöjä ja miksi. Koskaan ei ole tarvinnut ylimääräisiä vakuita maksella. Merkinnät tosin ei ole vuokrista eikä asumiseen liittyvistä maksuista. Paikkakuntana ollut Järvenpää, Karkkila ja Kerava.

Vierailija
16/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain yksityiseltä vuokra-asunnon. Kerroin heti luottotiedottomuudesta, kerroin syyt (ja vuokranantaja tarkisti ne, ettei summat ole vuokravelkojen oloisia kuten ei olekaan) ja kerroin nykytilanteen. Olin vieläpä opiskelija. Vuokranantaja valitsi minut, vaikka muitakin ehdokkaita oli, kai kykenin todistamaan ja vakuuttamaan hänet että olen virheestäni oppinut. Nyt olen asunut tässä hieman yli vuoden eikä kertaakaan vuokranmaksun kanssa ole ollut ongelmia.

Vierailija
17/163 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse kannan nyt sitä häpeää, että se sossu ryssi sen mun opiskelija-asunnon. Jolloin tosiaan tuli merkintä tietoihin, et ne vuokrat jäi maksamatta. Mitä kannattaa nyt tehdä? Saanko mistään asuntoa?

Vierailija
18/163 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mokasin luottotiedot, kun täytin 18. Pikavippiä, netti ostoksia... nyt sitten sosiaalitoimisto ryssi myös asuntoasiat.. Sain häädön opiskelija-asunnosta, kun jäin sairauslomalle, ja sosiaalitoimiston piti maksaa vuokra mutta näin ei käynyt.

Nyt sitten olin löytänyt aivan ihanan asunnon, ostin tapetit ym muut, mutta tänään tuli vuokraisäntä tekemään "vuokrasopimusta" ja iski mun luottotietomerkinnät pöytään, ja asunto Meni siinä.
Nyt pelkään, että mistä saan asunnon. Kun seitsemän vuotta on elämä seis. Toki, elämä on helpompaa nyt kun tiedot meni, elän tasan sillä rahalla mitä saan.

Vierailija
19/163 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelee, niin opiskelija-asuntolaan pääsee ilman luottotietojakin!

Vierailija
20/163 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luottotiedottomana kahdesti vuokrannut asunnon yksityiseltä vuokranantajalta. Kumpikaan heistä ei tarkistanut luottotietoja. Ensimmäinen oli oikein kiva yksiö Pohjois-Suomessa ja toinen ihan kamala homemörskä Oulussa.

Jännä, miten monet sanovat vvo:n vuokraavan myös luottotiedottomalle... Tunnen erään kyseisessä firmassa työskentelevän henkilön joka suoraan sanoi etteivät vuokraa, jos tiedot ei ole ok. Avopuolison mukana sitten muutin heidän asuntoon, kun se laitettiin vain hänen nimiinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme