Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset sai anopilta joululahjat

Vierailija
15.12.2013 |

7 ja 4 vuotiaat lapset meillä, anoppi oli eilen jouluvierailulla, aaton viettää jonkun ystävänsä kanssa eikä ehdi meitä nähdä. No meillä muita sukulaisia eikä anopin puuttuminen haittaa lainkaan.

vaihdettiin lahjoja. Lapset saivat kumpikin paketin jossa oli

- suklaapatukka (mars/snickers)

- 4x6cm kokoinen pieni vihko

- värikynäpaketti, jossa muutama pikkusormenpituinen vahaliitu

- 2 euron kokoinen jojo jotaei kyllä saatu toimimaan, oli niin kevyt ja rihkamainen.

Aika kehnoja lahjoja aiemminkin mutta tämä oli pohjanoteeraus.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jo on.

Vierailija
2/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kivaa", että jollain muullakin on yhtä pihi anoppi kuin meillä.

Meidän lapset ovat saaneet lahjaksi lähinnä kirppisvaatteita, ja nekin jotain 20 sentin sukkahousuja, tahraisia t-paitoja ym. Kerran oli 4-vuotiaan synttärilahjaksi paketoitu miehen vanha kummilusikka. On myös ollut reilusti yli päiväyksen menneitä karkkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerroppa mitä sieltä paketista olis sun mielestä pitäny löytyä?

Vierailija
4/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ne paketit avattiin jo nyt?

Vierailija
5/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollainen parin euron joululahja vähän vaatimaton isovanhemmalta, jos ei sitten ole tosi köyhä. Ehkä lapsenlapset ei ole kovin tärkeitä hänelle, ei viitsi panostaa?

Vierailija
6/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjahevosen suuhun saa eikä kannata katsoa! Kukanenkin antaa sellaisen lahjan mikä omaan budjettiin ja muihin asioihin sopii. Ehkäpä anoppi ei pidä tästä kulutusjuhlasta, jossa pienenkin lapsen lahjoihin pitäisi käyttää monta sataa? Tai tietää, että lapsenne saa muualta hyviä ja kalliita lahjoja.

Minä sain lapsena aina mummultani hänen itse neulomansa sukat tai lapaset tai suklaalevyn, en mitään muuta. Mutta se oli arvokas lahja minulle ja olin siitä iloinen! Vanhemmiltani sain kalleimmat lahjat ja niin se kuuluu ollakin.

AP:n kannattaa hieman tarkastaa omaa asennettaan. 

Vierailija
7/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät lahjat. Etkö ole anopin suosiossa?

Vierailija
8/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:39"]

Ei lahjahevosen suuhun saa eikä kannata katsoa! Kukanenkin antaa sellaisen lahjan mikä omaan budjettiin ja muihin asioihin sopii. Ehkäpä anoppi ei pidä tästä kulutusjuhlasta, jossa pienenkin lapsen lahjoihin pitäisi käyttää monta sataa? Tai tietää, että lapsenne saa muualta hyviä ja kalliita lahjoja.

Minä sain lapsena aina mummultani hänen itse neulomansa sukat tai lapaset tai suklaalevyn, en mitään muuta. Mutta se oli arvokas lahja minulle ja olin siitä iloinen! Vanhemmiltani sain kalleimmat lahjat ja niin se kuuluu ollakin.

AP:n kannattaa hieman tarkastaa omaa asennettaan. 

[/quote]

Itse tehtyihin sukkiin/lapasiin onkin oikeasti nähty vaivaa ja mun mielestä sellainen on kiva lahja. Ap:n anoppi taas ei näytä juuri vaivaa nähneen, kerännyt marketin halvimmat tavarat pakettiin.

Vierailija
9/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko anoppi kysynyt, mitä lapset toivovat? 7-vuotias osaa jo itsekin kirjottaa.

Vierailija
10/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:35"]

No kerroppa mitä sieltä paketista olis sun mielestä pitäny löytyä?

[/quote]

vaikka villasukat olisi olleet todella ihanat

ap

Vierailija
11/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei lapsena edes saatu isovanhemmilta lahjoja.

Pitääkin mennä kertomaan viimeiselle elossaolevalle, pappa 89v, että rakkaus loppui tähän enkä varmana tuu hautajaisiinkaan.

Vierailija
12/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusjuhlaa on nimenomaan käyttökelvottoman krääsän ostaminen, ei villasukkien kutominen!  Villasukilla todennäköisesti on käyttöä ja luonnonmateriaalina ne voi vaikka kompostoida kun tulevat käyttöaikansa päähän.

Siksi edellisen kanssa ihan samaa mieltä.

Vierailija
13/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä sain mummolta lapsena käytettyjä mustekyniä :-) vaikka oma firma löytyy, eikä rahasta ole pulaa! 

Vierailija
14/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö lukeneet, viestissäni luki TAI suklaalevy. Ei niitä sukkia joka vuosi tullut. Ja olin lahjasta aina iloinen.

Miten niin ap:n lasten saamat lahjat ovat turhaa krääsää? Vihko ja kynät ovat kulutustavaraa ja ekologisiat vieläpä, samoin suklaa. Ainoa krääsä oli jojo. Eli lahja oli ihan hyvä.

Eikö AP:lla itsellään ole rahaa ostaa omille lapsille lahjoja vaan olettaa että muilta tulee ne kalleimmat lahjat? Minusta on surullista, että lapsen "arvoa" lahjan antajalle määritellään annetun lahjan arvokkuuden kautta. 

Vierailija
15/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan noi lahjat nyt ihan hanurista! Älkää ihmiset viitsikö tekopyhäillä. Selvästi ajateltu että kun on "pieniä" lapsia, niin niille voi vaan tuoda jotain halpaa, ei ne mitään tajua kuitenkaan.

En itsekään ostele ihmisille mitään Ferrareja, mutta koitan edes yrittää. Pienelläkin rahamäärällä voi ostaa jotain parempaa kuin pelkkiä suklaapatukoita ja rihkamajojoja.

Vierailija
16/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja MIKSI ihmeessä lahjat avattiin jo yli viikkoa ennen joulua?? Oliko tarkoitus katsastaa, että paljonko ap:n itse täytyy lasten lahjoihin laittaa, jos anopilta olisi tullut kallista niin ap:n omia rahoja olisi säästynyt...? Tällainen tulee väkisinkin mieleen. 

Vierailija
17/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ostavat sellaisia lahjoja, joista he itse olisivat vastaavassa iässä iloinneet! Vihko ja värikynät saattoi olla isoäidin suurin toive joskus 40 vuotta sitten, joten hän ei oikein ymmärrä, mitä vikaa niissä lahjana on. Etenkin, jos lapsiperhe pitkin vuotta kertoo, miten he matkustavat sinne ja tänne, vaihtavat autoa, ostavat uuden sohvan jne. isoäidin mielestä aika isoja ja kalliita juttuja. Silloin sitä miettii, että lapsille täytyy jonkun tuoda iloa ja mitä muuta se olisi kuin suklaata (lapsillahan on karkkipäivänsä, tämä on suurta herkkua) ja värikynät ynnä vihon. Sitä jojoakin mummo on saattanut etsiä monta päivää!

Vierailija
18/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:52"]

No onhan noi lahjat nyt ihan hanurista! Älkää ihmiset viitsikö tekopyhäillä. Selvästi ajateltu että kun on "pieniä" lapsia, niin niille voi vaan tuoda jotain halpaa, ei ne mitään tajua kuitenkaan.

En itsekään ostele ihmisille mitään Ferrareja, mutta koitan edes yrittää. Pienelläkin rahamäärällä voi ostaa jotain parempaa kuin pelkkiä suklaapatukoita ja rihkamajojoja.

[/quote]

Me emme anna lastenlapsille mitään, koska miniän suhtautuminen on juuri tuollainen. Hän päättää, mitä saa antaa lahjaksi eikä niin päin, että lahjan antaja pohtii, mikä voisi olla kiva lahja. Tyttären lapsille kelpaa vihot ja värikynät, pojan lapsille pitäisi antaa 129 euron legopaketteja.

Vierailija
19/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:52"]

.

[/quote]

Ei ole väliä, minkä arvoinen lahja on eikä edes sillä, että onko ajateltu vai ei. Syitä kun voi olla monia miksi toimii miten toimii. Eikä ne kuulu lahjan saajalle, saati tämän äidille.

Mulla oli lapsena kaksi isoäitiä. Toiselta sai välillä jotain ja välillä ei. Ja se jotain oli kynästä villasukkiin.

Toinen isoäiti antoi ns. hyviä lahjoja.

Jälkimmäinen on aina ollut kylmä ihminen enkä ole ollut hänen kanssaan missään tekemisissä enää vuosiin.

Ensin mainitun luona kyläillään edelleen, syödään niitä omituisia lihapullia, joissa on peukalon kokoisia sipulinpaloja yms.

Ja miksikö? Toinen isoäiti välittää ja toinen ei. Huolimatta siitä, että se välittäminen sisältää myös aika outoja juttuja.

Vierailija
20/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat avattiin nyt siksi että vietimme joulua etukäteen. Kaikki avasivat siis lahjansa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän