Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset sai anopilta joululahjat

Vierailija
15.12.2013 |

7 ja 4 vuotiaat lapset meillä, anoppi oli eilen jouluvierailulla, aaton viettää jonkun ystävänsä kanssa eikä ehdi meitä nähdä. No meillä muita sukulaisia eikä anopin puuttuminen haittaa lainkaan.

vaihdettiin lahjoja. Lapset saivat kumpikin paketin jossa oli

- suklaapatukka (mars/snickers)

- 4x6cm kokoinen pieni vihko

- värikynäpaketti, jossa muutama pikkusormenpituinen vahaliitu

- 2 euron kokoinen jojo jotaei kyllä saatu toimimaan, oli niin kevyt ja rihkamainen.

Aika kehnoja lahjoja aiemminkin mutta tämä oli pohjanoteeraus.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset saa anopilta ihan hyviä lahjoja, joskin tarpeettomia. Olen joka joulu yrittänyt kertoa mitä lapset ovat toivoneet, mutta ikinä hän ei kuuntele toiveita. Haluaa ostaa mitä itse keksii. Monesti sattuu sitten niin, että meillä onkin jo kyseinen tavara...outoa tämäkin.

Vierailija
102/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä, siitä, jos mummolla on muutaman sadan euron eläke, lastenlapsia yli 20, joista tosin osa aikuisia ja sen päälle toistakymmentä lastenlastenlasta? Luulisi, että kaikki ymmärtävät, että ei ole mahdollista mitään ihmeellistä laittaa, eikä edes niitä sukkia jaksa kaikille, mutta osa ei ymmärrä silti. Esikoinen syntynyt mummon ollessa 19, nuorin lähes nelikymppisenä, siksi on pieniä lastenlapsia ja lastenlapsenlapsia yhtä aikaa. 

63: Itse köyhyydessä eläneille on lapsena se ostolahja ollut jotain niin luksusta, että he eivät osaa ajatella, että tänä krääsän aikakautena joku voisi arvostaa jotain muuta. Olisiko anoppisi kohdalla kyse tällaisesta?

[/quote]

No mun äiti on just tälläinen tosi köyhä mummo jolla vielä isot sairauskulut. Lasten lapsia on 15 ( lasten lasten lapsia kait kymmenkunta). Lahjoihin isäni kanssa yhteensä, myös isä köyhä eläkeläinen) laittavat n1000e.

Itse olen sitä mieltä, että liian paljon laittavat ja pienistä tuloistaan säästävät.

Olen myös sitä mieltä, että raja menee lasten lapsissa ja sitä seuraavalle sukupolvelle laittakoot muut, eli lasten lasten lapsille ei tarvi enää mitään laittaakaan. Eli ostakoon jokainen omille lapsilleen ja (tai vain ) lasten lapsilleen ja siihen stoppi. Ei yhden mummon tarvi koko sukua lahjoa.

Hienoa, että toiset haluavat muistaa lapsenlapsiaan. Minusta on kuitenkin väärin, että mummojen oletetaan olevan joitakin lahjasampoja. Mummot ovat omat lapsensa lahjoneet aikanaan ja ehkäpä he kokevat nyt oikeudekseen elää omaa elämäänsä ja kokevat oikeudekseen nauttia elämästään eläkkeineen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:21"]

7 ja 4 vuotiaat lapset meillä, anoppi oli eilen jouluvierailulla, aaton viettää jonkun ystävänsä kanssa eikä ehdi meitä nähdä. No meillä muita sukulaisia eikä anopin puuttuminen haittaa lainkaan.

- 2 euron kokoinen jojo jotaei kyllä saatu toimimaan, oli niin kevyt ja rihkamainen.

[/quote]

hassu juttu, mun 11v poikani olisi ollut tyytyväinen noihin lahjoihin: suklaata + piirustusvälineet. Jojosta tuskin olisi välittänyt, mutta muutenhan nuo ovat ihan ok lahjoja -- käyttöön ja kulutukseen.

Ehkä ap:n kannattaisi hieman tarkastella asennettaan. Suklaa, vihko ja väriliitupaketti on ihan hyvä lahja, mitä ihmettä paketissa pitäisi olla, jotta ap olisi tyytyväinen?

[/quote]

Monelta jäi lukematta kynien ja vihkosen koko. Mitä tekee jollain 5cm pitkällä kynällä ja ehkä lähes postimerkin kokoisella vihkolla? Ei yhtään mitään

En siis ole ap, kunhan auon päätäni

[/quote]

*vink vink* väriliidut harvemmin ovat lyijykynän mittaisia...

Vierailija
104/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:21"]

[/quote]

hassu juttu, mun 11v poikani olisi ollut tyytyväinen noihin lahjoihin: suklaata + piirustusvälineet. Jojosta tuskin olisi välittänyt, mutta muutenhan nuo ovat ihan ok lahjoja -- käyttöön ja kulutukseen.

Ehkä ap:n kannattaisi hieman tarkastella asennettaan. Suklaa, vihko ja väriliitupaketti on ihan hyvä lahja, mitä ihmettä paketissa pitäisi olla, jotta ap olisi tyytyväinen?

[/quote]

Piirteleekö sun poikas useinkin väriliiduilla 4x6 cm -kokoiseen vihkoon? Ihanko oikein sarjakuvia siihen sommittelee vai kauppalistoja?

[/quote]

jep, osaa kuule piirtää niin isolle kuin pienellekin paperille, tosin on aika taitava (kuvataiteen arvosana 9 - lapsen koulussa ei kymppejä anneta).

Vierailija
105/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, en mä loukkaantuisi tuosta. Meidän lasten isovanhempien ja kummien ym. ei tarvi olla mitään lahjakoneita. Kenenkään ei ole pakko ostaa mitään. Jos lahjan haluaa antaa, niin siitä ei loukkaannuta, vaikka se olisi vaatimaton. Kynät ja pieni vihkonen omille muistiinpanoillen on mummosta ehkä ollut hyvä ajatus. Ihme materialismia, ajatus on tärkein!

Vierailija
106/107 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ap nyt ylemmyyttä kun pääsit tänne haukkumaan anoppisi lahjaa?

Vierailija
107/107 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan