Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset sai anopilta joululahjat

Vierailija
15.12.2013 |

7 ja 4 vuotiaat lapset meillä, anoppi oli eilen jouluvierailulla, aaton viettää jonkun ystävänsä kanssa eikä ehdi meitä nähdä. No meillä muita sukulaisia eikä anopin puuttuminen haittaa lainkaan.

vaihdettiin lahjoja. Lapset saivat kumpikin paketin jossa oli

- suklaapatukka (mars/snickers)

- 4x6cm kokoinen pieni vihko

- värikynäpaketti, jossa muutama pikkusormenpituinen vahaliitu

- 2 euron kokoinen jojo jotaei kyllä saatu toimimaan, oli niin kevyt ja rihkamainen.

Aika kehnoja lahjoja aiemminkin mutta tämä oli pohjanoteeraus.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 16:51"]

63: Itse köyhyydessä eläneille on lapsena se ostolahja ollut jotain niin luksusta, että he eivät osaa ajatella, että tänä krääsän aikakautena joku voisi arvostaa jotain muuta. Olisiko anoppisi kohdalla kyse tällaisesta?

[/quote]

Luultavasti juuri tästä kyse. On sitä ikäluokkaa, jonka äiti ratkoi vetoketjut irti rikkinäisistä vaatteista (niitä vetoketjuja on varmaan kymmeniä edelleen jäljellä, mieheni mummo kuoli jo reilu 5 v sitten yli 90 vuoden iässä), osti muiden vanhoja vaatteita ja teki niistä lapsille vaatteita jne. Eli kaikki "uusi" oli kuitenkin jonkun toisen vanhaa.

Sillä sanoinkin, että pitää kuitenkin ymmärtää :-)

Vierailija
82/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on taas aikuisilla murheet,kun pitäis olla mahdollisimman kallis ja iso paketti. Voin sanoa,että itse tulin iloiseksi pienenä myös tuollaisista vaatimattomistakin lahjoista. Olin onneni kukkuloilla kun sain ihan pienen vihkon jossa oli joku söpö eläin kannessa. Näytetään me aikuiset mallia,että voi suuttua liian halvasta lahjasta? Ei ihmekkään mitä noista lapsista kasvaa,kun vanhempi jo haukkuu kaikkien kuullen mummin lahjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:01"]

Kyllä nyt on taas aikuisilla murheet,kun pitäis olla mahdollisimman kallis ja iso paketti. Voin sanoa,että itse tulin iloiseksi pienenä myös tuollaisista vaatimattomistakin lahjoista. Olin onneni kukkuloilla kun sain ihan pienen vihkon jossa oli joku söpö eläin kannessa. Näytetään me aikuiset mallia,että voi suuttua liian halvasta lahjasta? Ei ihmekkään mitä noista lapsista kasvaa,kun vanhempi jo haukkuu kaikkien kuullen mummin lahjan.

[/quote]

Miten sinä näin pieleen onnistuit lukemaan ketjua? Eihän AP missään välillä lahjan HINTAA kritisoinut vaan LAATUA.

Vierailija
84/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua tuollaista turhan krääsän antamista, millä ei tee mitään ja mihin ei ole panostettu lainkaan. Voisi sanoa sitten reilusti, että ei ollut nyt rahaa hommata lahjoja, tai sitten hankkia jotain edullista järkevää... nuo paketit ovat maksaneet alle vitosen tai korkeintaan sen vitosen. Siihen hintaan olisi voinut ostaa vaikka kunnolliset kynät / muovailuvahaa / vesivärit / Miina ja Manu kirjoja (maksava alle 5 euroa) tai alekorista jonkun lasten DVD:n, ovat marketeissa 4,95 poistokoreissa. Mitä vaan mukavaa kyllä keksisi, kun vähän ajattelee...

Meilläkin isovanhemmat ova jo n. 65-vuotiaita, mutta nytkin esim. syttärilahjaksi 5 v. poika sai Angry Birds -askartelukirjan ja toisilta isovanhemmilta sellaisen lasten sähkökoesarjan. Tyttö 3 v. sai Dublo -setin ja toisilta isovanhemmilta Pikku Myy -mekon. Kyllä isovanhemmat osaavat ostaa ihan mukavia lahjoja jotka pysyvät kohtuuhintaisina, jos vain vähän pohtivat.

Vierailija
85/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 16:51"]

Mitä mieltä, siitä, jos mummolla on muutaman sadan euron eläke, lastenlapsia yli 20, joista tosin osa aikuisia ja sen päälle toistakymmentä lastenlastenlasta? Luulisi, että kaikki ymmärtävät, että ei ole mahdollista mitään ihmeellistä laittaa, eikä edes niitä sukkia jaksa kaikille, mutta osa ei ymmärrä silti. Esikoinen syntynyt mummon ollessa 19, nuorin lähes nelikymppisenä, siksi on pieniä lastenlapsia ja lastenlapsenlapsia yhtä aikaa. 

63: Itse köyhyydessä eläneille on lapsena se ostolahja ollut jotain niin luksusta, että he eivät osaa ajatella, että tänä krääsän aikakautena joku voisi arvostaa jotain muuta. Olisiko anoppisi kohdalla kyse tällaisesta?

[/quote]

No mun äiti on just tälläinen tosi köyhä mummo jolla vielä isot sairauskulut. Lasten lapsia on 15 ( lasten lasten lapsia kait kymmenkunta). Lahjoihin isäni kanssa yhteensä, myös isä köyhä eläkeläinen) laittavat n1000e.

Itse olen sitä mieltä, että liian paljon laittavat ja pienistä tuloistaan säästävät.

Olen myös sitä mieltä, että raja menee lasten lapsissa ja sitä seuraavalle sukupolvelle laittakoot muut, eli lasten lasten lapsille ei tarvi enää mitään laittaakaan. Eli ostakoon jokainen omille lapsilleen ja (tai vain ) lasten lapsilleen ja siihen stoppi. Ei yhden mummon tarvi koko sukua lahjoa.

Vierailija
86/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:02"]

[/quote]

Miten sinä näin pieleen onnistuit lukemaan ketjua? Eihän AP missään välillä lahjan HINTAA kritisoinut vaan LAATUA.

[/quote]

No noissa se hinta-laatusuhde kulkee käsikönkässä.

Vierailija
87/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju oli vapauttava: en osta lastenlapsille mitään! Eivät ne kuitenkaan kelpaa ja joulun jälkeen saa lukea, että pelkkää paskaa se anoppi meille taas kantoi. Toivotan puhelimessa hyvää joulua ja käytän rahat itseeni, sillä tavalla kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
88/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä tuollainen että pakettiin on kerätty kaikkea pientä kivaa vaatii ajatusta.

Vierailija
89/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:02"]

[/quote]

[/quote]

No noissa se hinta-laatusuhde kulkee käsikönkässä.

[/quote]

Ihan varmasti, mutta jos ostaakin kolmen krääsän sijaan yhden ihan hyvän (vaikka vesivärit), niin pääsee samalla rahamäärällä ja lahjansaaja on tyytyväisempi.

Vierailija
90/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mummo ei varmaan köyhyyttään tuota lahjaa valinnut. Mutta ollessani kirjakaupassa töissä, välillä sydäntä riipaisi, kun pieni köyhä mummo yritti löytää laumalle lapsenlapsia jotain pakettiin. Neljän euron värityskirjakin on kallis, jos niitä tarvitaan vaikka seitsemän, ja värikynät päälle voi ylittää budjetin reilusti.

Siinä sitten tasapainoilin mummon budjetin ja lasten ikäkauden mukaisen, ilahduttavan lahjan välillä, mielikuvitus ja alelaarit oli ahkerassa käytössä ;-) Oikeesti, kun varaa aikaa ja ajatusta, onnistuneita ratkaisuja löytyy pikkurahallakin.

No tää nyt ei varsinaisesti liittynyt aloitukseen, tuli vaan muistona mieleen.

Vierailija
91/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko yksi kunnollinen lahja ollut parempi kuin neljä pientä? Vaikka ihan kunnolliset värikynät tai toimivat jojot. Olisi ollut lapsille enemmän iloa.

Vierailija
92/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:39"]

Ehkäpä anoppi ei pidä tästä kulutusjuhlasta, jossa pienenkin lapsen lahjoihin pitäisi käyttää monta sataa?

[/quote]

Lahjoihin ei tarvi käyttää penniäkään ja silti ne voivat olla hienommat kuin kuvauksen anopilla, esimerkkeinä jotain itsetehdyt lahjat. Ja anopin 5 euron satsauksella olisi saanut jotain parempaakin, jos olisi vähän kierrellyt kaupoissa.

Sitä paitsi 5 euron ja useiden satojen eurojen lahjasummien väliin mahtuu monenmoisia summia, ei tarvitse heti heittäytyä liioittelemaan.

Vierailija
93/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:52"]

Ja MIKSI ihmeessä lahjat avattiin jo yli viikkoa ennen joulua?? Oliko tarkoitus katsastaa, että paljonko ap:n itse täytyy lasten lahjoihin laittaa, jos anopilta olisi tullut kallista niin ap:n omia rahoja olisi säästynyt...? Tällainen tulee väkisinkin mieleen. 

[/quote]

Ehkäpä ne avattiin siksi, että lapset näkivät ettei niitä kukaan joulupukki tuonut.

Vierailija
94/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:59"]

Omat todella köyhät vanhenpani antoivat meille 200e (minä +2 lasta) ja lisäksi minulla on 4 sisarusta joille antanevat suunnilleen saman verran, eli n 1000e! Joka vuosi yritän sanoa, että ei tarvitsis antaa niin paljon kun heillä vaan pieni eläke ja isot sairaus ym kulut.

EX apelta lapset saivat 100e per nenä, hänellä kun  ei ole muita "lahjottavia".EX anoppi antaa joinain vuosina 100e per nenä ja joinain ei mitään, eli en tiedä miten tänä vuonna käy. (He ovat varakkaampia kuin omat vanhenpani ja muita "lahjottavia" heillä ei ole kuin nämä 2 lapsen lasta). Mutta siis en kyllä tajua miten jotkut on noin pihejä että joku alle 10e lahja? Noloa.

[/quote]

MIKSI TÄTÄ VASTAUSTA ON ALAPEUKUTETTU, en ymmärrä? Siis oletteko kateellisia tälle vastaajalle vai mitä?

[/quote]

Onko noloa, jos ei ole rikas? Lue tuo viesti loppuun asti, siellä haukutaan alle 10€ lahjat noloina, alapeukkua tuollaisille rahan ahneille.

Vierailija
95/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:21"]

7 ja 4 vuotiaat lapset meillä, anoppi oli eilen jouluvierailulla, aaton viettää jonkun ystävänsä kanssa eikä ehdi meitä nähdä. No meillä muita sukulaisia eikä anopin puuttuminen haittaa lainkaan.

vaihdettiin lahjoja. Lapset saivat kumpikin paketin jossa oli

- suklaapatukka (mars/snickers)

- 4x6cm kokoinen pieni vihko

- värikynäpaketti, jossa muutama pikkusormenpituinen vahaliitu

- 2 euron kokoinen jojo jotaei kyllä saatu toimimaan, oli niin kevyt ja rihkamainen.

Aika kehnoja lahjoja aiemminkin mutta tämä oli pohjanoteeraus.

[/quote]

hassu juttu, mun 11v poikani olisi ollut tyytyväinen noihin lahjoihin: suklaata + piirustusvälineet. Jojosta tuskin olisi välittänyt, mutta muutenhan nuo ovat ihan ok lahjoja -- käyttöön ja kulutukseen.

Ehkä ap:n kannattaisi hieman tarkastella asennettaan. Suklaa, vihko ja väriliitupaketti on ihan hyvä lahja, mitä ihmettä paketissa pitäisi olla, jotta ap olisi tyytyväinen?

[/quote]

Piirteleekö sun poikas useinkin väriliiduilla 4x6 cm -kokoiseen vihkoon? Ihanko oikein sarjakuvia siihen sommittelee vai kauppalistoja?

Vierailija
96/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:59"]

Lahjat avattiin nyt siksi että vietimme joulua etukäteen. Kaikki avasivat siis lahjansa.

ap

[/quote]

Vietättekö joulun siis kahdesti, toisen etukäteen, toisen 24. pv. ?

Vierailija
97/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, joutuvatko mummot lahjoa lapsenlapsenlapsetkin?

Mulla nousee hiki pintaan, olen vasta nelikymppinen ja lähinäkö/lukunäkö alkanut heiketä tosi nopeasti, hiukset harmaantua ja kun ajattelen että 30-40 vuoden päästä minulla on (mahdollisesti ) lapsenlapsenlapsia, niin huhheijaa, ei jaksa ajatellakaan niin pitkälle.

No, jos kunnossa ja varoissa on ja uskaltaa vielä autoa ajaa tai kantaa ostokset bussilla  liikkuessa niin mikäs siinä. Ja jos muisti pelittää. Tosin suvussa dementiaa...

Vierailija
98/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lahjan te annoitte anopille? 

Vierailija
99/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isovanhemmillani oli yli 20 lastenlasta ja pienin mahdollinen eläke. Olisin ollut hämmentynyt, jos olisin saanut noin ruhtinaallisen lahjan. Oikeastaan villasukat tai lapaset tuollaiselle porukalle on myös aika paljon kun hyvälaatuinen lankakin maksaa ihan rahaa ja tuollainen vie vaikka kuinka paljon aikaa. Lahjat ovat aina saajalleen ilmaisia, siksi kannattaisi opettaa lapset ottamaan ne vastaan kiitollisina. 

Vierailija
100/107 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:14"]

Tämä ketju oli vapauttava: en osta lastenlapsille mitään! Eivät ne kuitenkaan kelpaa ja joulun jälkeen saa lukea, että pelkkää paskaa se anoppi meille taas kantoi. Toivotan puhelimessa hyvää joulua ja käytän rahat itseeni, sillä tavalla kaikki ovat tyytyväisiä.

[/quote]

Voi jeesus! Sinä täällä luet palstaa ja vedät herneet kärsään. Ja sitten kostat omille lapsenlapsillesi! En voi ymmärtää! Ap kritisoi (ja mielestäni aiheesta!) omaa anoppiaan, se ei ollut sinun miniäsi joka tänne kirjoitti. Ja kuitenkin sinä suutut ja jätät omille lapsenlapsillesi lahjat ostamatta. Huhhuh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi