Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
781/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot etukäteen aina, että olen käytettävissä tasan 8 tuntia (tai mihin nyt oletkaan valmis). Jos se aika menee pelkkään pakkaamiseen, se ei ole sinun ongelmasi millään tasolla. Toteat vain, että taidat tarvita vielä lisää muuttoapua ja että soitapa muuttofirmalle tai muille kavereille. 

Vierailija
782/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina muuta just sovittu, kun joku muuttaa. Ihan niin kuin muillakin on kun meillä on muutto 

Huomaatko korrelaation?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä enää en lähde kenenkään muuttoavuksi. Pakkaamattomia tavaroita, kaapit täynnä astioita, pakatessa ryhdytään seulomaan mitä mukaan mikä roskiin. Muuttoavun pitäisi tehdä loppusiivouskin.

Itse tilaan muuttofirmalta muuton. Viikkoa ennen tuovat laatikota ja muun pakkaustarvikkeet mitä olen tilannut. Sitten pakkaan viikon. Muuttofirman auto ja ihmiset tulevat sovittuna hetkenä. Roudaavat omaisuuteni uuteen osoitteeseen. Puran muuttolaatikot ja sovittuna hetkenä hakevat tyhjät laatikot. Maksaahan se rahaa, mutta ei kitinää eikä narinaa eikä kiitollisuuden velkaa. Kukaan ei valita kipeää selkää tai että telkkarista olisi tullut hyvä matsi. Ketään ei muuttotouhujen keskellä tarvitse ruokkia eikä huolehtia tapaturmavakuutuksista. Muuttofirma hoitaa kaiken.

Vierailija
784/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon mennyt muutaman kerran retkuun kun annettu olettaa että hujausta vaille valmis ja tavarat vaan kannetaan autoon plääh mitä vielä: homeisia tiskiä tasot täynnä, roskia lattialla, kylppäri siivoton kaakeleita myöten, pyykkivuoria, jääkaapissa ruokaa homehtumassa kattiloissa... Jos olisin asunut lyhyen matkan päässä oisin lähtenyt kävelee.. 2 tunnin jutusta tuli 6 tunnin keikka. 

Vierailija
785/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen on hullun hommaa. 

Vierailija
786/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon mennyt muutaman kerran retkuun kun annettu olettaa että hujausta vaille valmis ja tavarat vaan kannetaan autoon plääh mitä vielä: homeisia tiskiä tasot täynnä, roskia lattialla, kylppäri siivoton kaakeleita myöten, pyykkivuoria, jääkaapissa ruokaa homehtumassa kattiloissa...

Jos olisin asunut lyhyen matkan päässä oisin lähtenyt kävelee..

2 tunnin jutusta tuli 6 tunnin keikka. 

Kiinnostaa, montako teitä lopulta teki työt ja paljonko oli neliöitä asunnossa? Oliko kierrätystä, jätteeseen vietävää isoa tavaraa,  muuttoautoa yms..

Vierailija
787/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon mennyt muutaman kerran retkuun kun annettu olettaa että hujausta vaille valmis ja tavarat vaan kannetaan autoon plääh mitä vielä: homeisia tiskiä tasot täynnä, roskia lattialla, kylppäri siivoton kaakeleita myöten, pyykkivuoria, jääkaapissa ruokaa homehtumassa kattiloissa...

Jos olisin asunut lyhyen matkan päässä oisin lähtenyt kävelee..

2 tunnin jutusta tuli 6 tunnin keikka. 

Kiinnostaa, montako teitä lopulta teki työt ja paljonko oli neliöitä asunnossa? Oliko kierrätystä, jätteeseen vietävää isoa tavaraa,  muuttoautoa yms..

No meitä oli vain 2:D kyseessä yksiö, tavaraa oli kuitenkin nurkat täynnä ja arvaa kuka joutuu niitä pskasia riskejä pesemään? Myös joka rojuja flegmaattisesti piti tän kaverin käydä läpi! Itse ehdotin että viedään suurin osa roskiin (koska Ihan selvästi roskiskamaa) mut ei, hamsteri kun on niin joka helv pska kippo, roska, yms piti säästää! Eikä tietenkään tarpeeksi laatikoita. Ja niin kan noin hänen lava autoon suurimman osan kun tää yks vaan nuokku... Oli kuulemma edellisenä päivänä pyytänyt muuttoapua painavimmille tavaroille. Oli sekin yks hlv työmaa vaikka neliöitäkin oli vaan 22 neliötä. 

Vierailija
788/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus muuttoapuna. Oli itseasiassa ihan ok vaan pakata. Tai siis kaveri ei ollut pakannut mitään, mutta se ei myöskään ollut kovin tarkka miten me ne sen kamat pakattiin, joten aivot vaan narikkaan ja tavaroita laatikoihin. Esim. siis samassa laatikossa oli iloisesti kaverin vaatteita ja lasten askarteluita, koska niitä molempia oli vaatehuoneessa. Itellä ainakin muuttamisessa on eniten stressiä siinä kun tankeroi niiden tavaroiden kanssa, että säilytetäänkö vai ei ja kaikki samanlaiset tavarat koettaa laittaa samoihin laatikoihin. Nyt kun ei tarvinnut, niin oli tosi nopeeta. 

Vierailija
789/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaminen on hullu(jen) hommaa varsinkin kun asiat halutaan tehdä vaikeaksi. 

Vierailija
790/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viisastele siinä - TAAS! Ihan tarpeeksi perseestä on muuttaminen sen helpoimmankin mukaan. Kuka idiootti sitä hommaa lähtee tekemään vielä vaikeammin kuin mitä se on jo valmiiksi? On nää neroja.🙄

Vierailija
791/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon mennyt muutaman kerran retkuun kun annettu olettaa että hujausta vaille valmis ja tavarat vaan kannetaan autoon plääh mitä vielä: homeisia tiskiä tasot täynnä, roskia lattialla, kylppäri siivoton kaakeleita myöten, pyykkivuoria, jääkaapissa ruokaa homehtumassa kattiloissa... Jos olisin asunut lyhyen matkan päässä oisin lähtenyt kävelee.. 2 tunnin jutusta tuli 6 tunnin keikka. 

Ihan sama kokemus mutta kerrottuna noin viidellä. Jalat oli täysin vatkulia sen jälkeen kun ylimmästä kerroksesta ilman hissiä jne. Sen jälkeen en ole lupautunut mihinkään muuttoon.

Vierailija
792/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KETJU ON TEHTY 02.10.2020 

Vierailija
793/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? No voi hellanlettas..

Vierailija
794/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin joskus muuttoapuna. Oli itseasiassa ihan ok vaan pakata. Tai siis kaveri ei ollut pakannut mitään, mutta se ei myöskään ollut kovin tarkka miten me ne sen kamat pakattiin, joten aivot vaan narikkaan ja tavaroita laatikoihin. Esim. siis samassa laatikossa oli iloisesti kaverin vaatteita ja lasten askarteluita, koska niitä molempia oli vaatehuoneessa. Itellä ainakin muuttamisessa on eniten stressiä siinä kun tankeroi niiden tavaroiden kanssa, että säilytetäänkö vai ei ja kaikki samanlaiset tavarat koettaa laittaa samoihin laatikoihin. Nyt kun ei tarvinnut, niin oli tosi nopeeta. 

Mun faijalla oli aivot aina narikassa. Muuttaa täytyi parin vuoden välein, vaikka se oli sille henkisesti hirveän kuormittavaa. Aina kauheella kiireellä, kovasti kiroillen ja raivoten. Sitten se sen pakkaaminen ja roudaus uuteen paikkaan: äkkiä vaan kamat pahvilaatikoihin ja uuteen paikkaan. Sitten siellä uudessa paikassa kaikki oli just väärinpäin, eli esim. loota, jonka tavarat olisivat kuuluneet varastokomeroon, niin se oli jossain keittiössä päällimmäisenä ja loota, jossa tarpeelliset välineet, niin se oli sitten siellä jossain varastokomerossa alimmaisena. Ei niin kuin mitään logiikkaa. Niitä sitten perattiin, kun etsittiin kaikkea kuin neulaa heinäsuovasta. Luoja sitä hullunmyllyä, mikä siinä aina oli. Ja mutsi. Hän on aina ollut semmonen asioiden viimetippaan jättäjä. "ehtiihän sen..." Kotona oli ja järjesteli tavaroita muuttolaatikoista paikoilleen sen pari kuukautta. Voi v sitä idiootin muuttamista. Kävin peruskoulun viidessä eri koulussa! 

Vierailija
795/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herävä tuomio.

Vierailija
796/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viisastele siinä - TAAS! Ihan tarpeeksi perseestä on muuttaminen sen helpoimmankin mukaan. Kuka idiootti sitä hommaa lähtee tekemään vielä vaikeammin kuin mitä se on jo valmiiksi? On nää neroja.🙄

Miten niin taas? Vaikutat jut TYYPILLISELTÄ hullulta joka provosoituu sanonnasta ja eriävästä mielipiteestä, ootko tarkastanut lääkityksen? 

Vierailija
797/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole vielä mitään.Olin kerran muutossa, jossa isäntäväki häipyi paikalta ja jätti mut muuttamaan kahden heidän kaverinsa kanssa joista toinen häipyi. Vieläkin v*tuttaa, että olin siihen aikaan niin ylikiltti, etten vaan lähtenyt pois.

Vierailija
798/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Ikinä enää en lähde kenenkään muuttoavuksi. Pakkaamattomia tavaroita, kaapit täynnä astioita, pakatessa ryhdytään seulomaan mitä mukaan mikä roskiin. Muuttoavun pitäisi tehdä loppusiivouskin.

Itse tilaan muuttofirmalta muuton. Viikkoa ennen tuovat laatikota ja muun pakkaustarvikkeet mitä olen tilannut. Sitten pakkaan viikon. Muuttofirman auto ja ihmiset tulevat sovittuna hetkenä. Roudaavat omaisuuteni uuteen osoitteeseen. Puran muuttolaatikot ja sovittuna hetkenä hakevat tyhjät laatikot. Maksaahan se rahaa, mutta ei kitinää eikä narinaa eikä kiitollisuuden velkaa. Kukaan ei valita kipeää selkää tai että telkkarista olisi tullut hyvä matsi. Ketään ei muuttotouhujen keskellä tarvitse ruokkia eikä huolehtia tapaturmavakuutuksista. Muuttofirma hoitaa kaiken.'

Koronapotilas komppaa täysin.

Pakkaan sekä loppusiivoan

kaiken tiptop etukäteen. Ei muuta

kuin kamat nopeasti ja

tehokkaasti pirssiin,

pyyhkäistään eteisestä vielä 

vimpat tomut. Avainten luovutus,

>>> ulos  >>> se on siinä!

Vierailija
799/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Minulta ei

naljailevia näsäkommentteja.

Muuttaminen on todella 

stressaavaa, ei siitä mihinkään pääse.

Joka tapauksessa valmistaudun

aina erittäin huolellisesti,

viikkoja etukäteen.. Ilman puolisoa

on aina naisen otettava asioista suuri

vastuu.

Vierailija
800/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain pari kertaa elämässäni muuttanut, jos ei lasketa sitä ,että tulin pohjanmaalta opiskelemaan etelään yhden matkalaukun kanssa.

Se toinen muutto oli,kun meidän 4-henkinen perhe muutti 85m2 kodista 110 m2 kotiin.

Tilasin  muuttolaatikot n 1-2 vk aiemmin. Pakkasin järjestelmällisesti huone kerrallan ja laatikon päälle A4 arkki ,missä tussilla luki ,mihin huoneeseen tavarat uudessa kodissa menee,,, tyyliin yläkerta eteläpuolen mh , alakerta olohuone jne jne. 

Muuttoauto ja 2 miestä kantoivat laatikot, huonekalut ja pianon muuttoautoon ja perillä muuttoautosta ohjeiden mukaan uuteen kotiin. Kaikkein arimmat astiat veimme autossa isossa kassissa.

Tavarat kannettuna vanhasta kodista uuteen (muutimme lähelle 5 km) tapahtui 3-4 tunnissa. 

Itse laitoin keittiön kamat paikoilleen ja alakouluikäiset lapset tavaransa laatikoista omiin huoneisiina ja kaappeihin saman päivänä. Seuraavana päivänä lähdimme kesälomareissulle autolla.

No nyt on tilkka enemmän kamaa ,mutta olen tehnyt jo ns kuolinsiivousta, myynyt torissa ja vienyt turhaa roskiin .Ja vien edelleen .  Olen 81v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä