Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
761/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoapua jos pyytää niin sanoo että on käytettävissä pvm klo 9-14, ja valmiiksi pakattuun. Kerran muuttoapu oli luvannut tulla ei tullut, känni ilta.

sen jälkeen isot muutot vertailtu ja tilattu tuntihinnalla muuttofirmasta, pakattu kaikki lainalaatikoihin. Reilu tonni.

pienet muutot tehty kaatopaikalle, pikkuautolla, yksiö. Hankittu uudet.

Vierailija
762/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen tilanne missä tahansa homnassa.

Pyydetään pientä apua, jossa tarvitaan useamman voimaa tai erityisvälineitä/taitoja.

Kun saavut sovittuna ajankohtana paikalle, huomaat, että valmisteleva työ, josta avun tarvitsija olisi selvinnyt yksinkin, on tekemättä.

Minua pyysi yksi selkävaivainen autonrassaaja nostamaan sylinterikannen paikoilleen.

Kun menin "nostamaan" kantta kesken työpäiväni, sain huomata, että sylinterikansi oli auton takakontissa puhdistamatta, työkalut hujanhajan hukassa ja isäntä juovuksissa.   Lähdin pois ja sanoin tulevani takaisin, kun hommat ovat siinä mallissa, että voin nostaa kannen paikoilleen.

Kaveri jurnutti jälkeenpäin, ettei kukaan ole viitsinyt tulla nostamaan hänelle sylinterikantta paikalleen, ihmisten aika on muka niin kallista, että ei ole kymmentä minuuttia käyttää sairaan ihmisen auttamiseen. Nyt pitää juopotella, kun ei ole muuta tekemistä, kun autokin on moottori levällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina muuta just sovittu, kun joku muuttaa. Ihan niin kuin muillakin on kun meillä on muutto 

Vierailija
764/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokenut! Parasta kun tavarat oli saatu autoon niin yks "besserwisser" halusi että ne otetaan pois ja järjestetään uudelleen! Tässä kohtaa lähdin kotiin.

Vierailija
765/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan myös muuton. Kun olin lähdössä kotoa, niin muuttaja soitti, että voitko tuoda tyhjiä laatikoita ja jätesäkkejä, niin päästään sitten pakkaamaan.

Vierailija
766/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt noin. Sanoin että soittele kun olet valmis muuttoon ja lähdin meneen. Ei tullut soittoa...

Vierailija
767/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras muuttoaputarina on se kun olin kotona tekemässä lähtöä apuun niin kaveri soitti: Älä lähde minnekään, muutto on jo hoidettu. 

Vierailija
768/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle on osunut vaan näitä helppoja muuttoja, missä on saanu keksimällä keksiä itselleen tekemistä. Jos vaikka autan muuttosiivouksessa -on yleensä ehdotus joka kelpaa.

Vierailija
769/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli mennä sovittuna aikana muuttavan pariskunnan luo. Eivät vaivautuneet edes avaamaan ovea kun olivat vielä nukkumassa.

Vierailija
770/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaista palvelua, että voisi ostaa sen pakkaamisen(kin)? 

Vai onko ne muutot vain laatikoiden ja sänkyjen ja sohvien kantamista - muu pitää olla itse pakattu? 

Vierailija
771/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa ostaa pakkauspalveluakin.

Vierailija
772/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko ne muutot vain laatikoiden ja sänkyjen ja sohvien kantamista - muu pitää olla itse pakattu? 

Totta kai on. Saat purkamisenkin. Ottavat esim. kirjahyllystä kuvan ja laittavat tavarat samaan järjestykseen.

Kaverimuuttona tuollaista on turha pyytää.

Vierailija
773/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on. Saat purkamisenkin. Ottavat esim. kirjahyllystä kuvan ja laittavat tavarat samaan järjestykseen.

Kaverimuuttona tuollaista on turha pyytää.

Kiitos tästä tiedosta! Muutto edessä ja hyvä tietää etukäteen! Että säilyy ystävyydet 🤗 ja omat hermot!

Vierailija
774/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% varmuudella lähdit muuttamaan korkeintaan 24 vuotiasta naista? Satoja muuttoja tehneenä entisen ammatin vuoksi se on aina nuoren naisen tavarat jotka on pakkaamatta siinä vaiheessa kun palkattu muutto porukka tulee tekemään sen muuton. Nuoremmille naisille se muutto avun palkkaaminen ei tarkoita vain kamojen kantamista mitä se tarkoittaa kaikille muille kun nuoremmille naisille se tarkoittaa sitä että kun palkkaa muuttajat niin ne muuttajat myös pakkaa ne naisen kamppeet. 

Vierailija
775/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kävi kerran näin :(

Lähdin aamusta aikasin oman 3 vuotiaan lapseni kanssa muuttoavuksi yli 100km:n päähän auttamaan silloista ystävääni. Ystävälläni oli silloin 2 vuotias lapsi, joten ajattelin, että katson mahdollisimman paljon lapsen perään, jotta muut saavat tehdä rauhassa muuttoa. Paikan päällä huomasin, ettei MITÄÄN keittiöstä oltu pakatta ja suurinosa muualtakin oli pakattu. MINÄ PAKKASIN YKSIN, samalla katsoen 3v ja 2v lasten perään. Ystäväni vain naureskeli yövaatteissa ja valitteli aikaista aamuherätystä.

Se oli aivan kamala päivä enkä tuon jälkeen ole enää tarjoutunut kenellekään muuttoavuksi. Ystävä on tosiaan entinen ystävä, niin saamaton, ettei meidän arki mitenkään enää kohdannut. 

Vierailija
776/814 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, tuli mieleen erään perheen iso alkava remppa. Lauantaina mentiin käymään pikaisesti kylässä, perhe istui sohvalla ihan rauhassa ja huolettomana. Kysyin että milloinkas se remontti alkaa? Ylihuomenna, kuului vastaus. Yhtään tavaraa tai huonekalua ei oltu siirretty, mitään ei pakattu, peitetty, kannettu pois. Ei kuulemma tarvitse, ihan hyvin pystyy maalaamaan ja tapetoimaan, emännän mielestä. Isäntä ei uskaltanut tehdä mitään kun emäntä kielsi. Pillastuin samantien ja aloin jakamaan töitä: yksi raivaamaan autotallia tyhjäksi, toiset kantamaan huonekaluja sinne, kolmas repimään verhoja pois ja pakkaamaan pusseihin ym. Muutamassa tunnissa kämppä oli tyhjä ja remppamiehet pääsi maanantaina töihin. Olisivat joutuneet maksamaan parin päivän palkat remppamiehille kämpän tyhjentämisestä. Voin kuvitella sitä miesten sadattelun määrää jos kaikki olisi ollut paikoillaan. Remontissa meni koko kesä: uusivat keittiön, kylppärin, kaikki sein

miksi sinä pillastuit tai edes kiinnosti jos perheelle olisi tullut lisäkuluja omasta tyhmyydestä? Ihanaa että välität, mutta joskus voisi antaa ihmisten kohdata omat valinnat..

Vierailija
777/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustimme kaverin kanssa Israeliin tekemään taloon remonttia!!

Ohjeistin tyhjentämään talon ja etsimään tilapäisasunnon,koska edessä oli valuseinien kaatoa ja muuta pölisevää!

Kun saavutaan illasta perille, niin ei sitten mitään oltu tehty, ei mitään!

Remontti paisui koko ajan ja nämä eivät älynneet,että sijaisadunto on tarpeellinen!!!

Monta viikkoa sitä tehtiin ja perhe hoputti!! He eivät remonttia edes maksaneet, eikä meidänkään matkoja! Silloin piti sanoa.

Loppu meni löperöksi, alkoi nälkä ottamaan hermoon kun ruokahuoltokin laimin.lyötiin!!!

Jotain opin kiittämättömyydestä tuolloin!!!

Vierailija
778/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustimme kaverin kanssa Israeliin tekemään taloon remonttia!!

Ohjeistin tyhjentämään talon ja etsimään tilapäisasunnon,koska edessä oli valuseinien kaatoa ja muuta pölisevää!

Kun saavutaan illasta perille, niin ei sitten mitään oltu tehty, ei mitään!

Remontti paisui koko ajan ja nämä eivät älynneet,että sijaisadunto on tarpeellinen!!!

Monta viikkoa sitä tehtiin ja perhe hoputti!! He eivät remonttia edes maksaneet, eikä meidänkään matkoja! Silloin piti sanoa.

Loppu meni löperöksi, alkoi nälkä ottamaan hermoon kun ruokahuoltokin laimin.lyötiin!!!

Jotain opin kiittämättömyydestä tuolloin!!!

Miksi ihmeessä lähditte tuollaiseen edes mukaan? 

Vierailija
779/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. ENTINEN kaveri pyöri yöpuvussa ja kahvinkeitin korisi. 5v muksu pelasi pleikkaa. MITÄÄN ei oltu pakattu,laatikot odotti parvekkeella sateessa! Mulla oli kurkku vähän karhea mutta olin tullut kun olin luvannut. Tungin jotain tavaroita vettyneeseen laatikkoon ja esitin sitten olevani niin sairas että  huimaa ja pitää lähteä kotiin,anteeks kamalasti.

Huuteli sitten Facebookissa apuja kun muuttoauto on tulossa ja pitäsi pakata,paras "voi v"u miksi  nää laatikot on iha kosteita?!" päivitys.

Vierailija
780/814 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kun et ole töissäkään ja olet näppärä vanhahko mies, tykkäät askarrella muuttojen, siivousten ja kierrätyksen parissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan