Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
61/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hämmentävä ketju. Aina luullu, että tällaiset muuttotarinat on jotain urbaanilegendoja, mutta ilmeisesti näitä ihmisiä on oikeasti olemassa.

Onhan näitä. Kuten myös niitä, jotka ei ole tyhjentäneet lipastoja tai jopa kaappeja. "No ajateltiin että turha niitä kamoja on pois niistä ottaa kun pitää laittaa ne kuitenkin takaisin..."

No kiva juttu.

Itse asiassa se lipasto rojuineen vaihtaa maisemaa ihan nätisti, kunhan on nokkakärryt apuna. Lipasto voi toki mennä muutossa rikki, jos tavaraa on liikaa, mutta omat rojuiset lipastot ovat ihan hyvin vaihtaneet osoitetta nokkakärryillä. Kaiken muun kyllä pakkaan hyvissä ajoin.

Vierailija
62/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa muuton onkin tarkoitus samalla olla sosiaalista seurustelua ja mukavaa yhteistä puuhailua?

😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en alkaisi pakkailemaan, vaan sanoisin, että olin tulossa auttamaan tavaroiden kantamisessa uudelle asunnolle.

Vaihtoehtoisesti jäisin auttamaan pakkaamisessa, mutta vain tietyksi aikaa ja sanoisin, että sori, mutta varasin sun auttamiseen vain tän 2-3 tuntia, enempää en pysty, joten jos tavarat jää kiikuttamatta uudelle asunnolle, niin ei voi mitään.

Vierailija
64/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä on tilanne

Vierailija
65/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt noin lapselleni. Ei auttanut kuin Kääriä hihat ja aloittaa pakkaaminen. Muuttoon oli varattuna muutama tunti olin kotona pari tuntia ennen seuraavan työvuoron alkua. Yö meni siinä.

Ei tehnyt sitä laiskuuttaan, add.

Vierailija
66/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi muutossa auttamista vihataan niin paljon. Itse voisin tehdä sitä vaikka joka päivä, kivaa puuhaa. Ihan vilpittömästi kysyn, että mikä siinä niin kovasti ottaa päähän?

N 50 v kaverini, jolla on yli 10 000 euron kuukausipalkka, muutti jättiasunnosta jättiasuntoon ja ruinasi muuttoavuksi kavereita. En mennyt. Jollain köyhällä opiskelijalla sellaiseen talkooapuun on ehkä tarvetta, mutta aikuiset ja hyvätuloiset varsinkin muuttakoot ihan itse. Muuttofirmat ovat sitä varten, että ne voi palkata hommaan.

Vierailija
67/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex mies oli kyllä aika loistava. Eromuutto meillä. Mä olin pakannut omat tavarat, lasten tavarat sekä jakanut yhteiset tavarat. Ex oli ollut menoillaa viimeset pari viikkoa ja sitten  se ilmaantuu paikalle kesken pois muuton. Tyyppi kehtaa siinä kaikkien kuullen kysyä että miksi mä pakannu hänen tavaroita samalla???? Oltiin siinä mä ja mun ystävät ja veljet ihan hoona hetken aikaa. Ei, en menny pakkaan enää hänen tavaroita :D. Soitteli kyllä sit perään että koska tuun pakkaan :D

Vierailija
68/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksä täällä avaudut, avaudu sille pakkaamiskyvyttömälle. Vai puhutteko te vauva-palstan välityksellä toisillenne?

Vierailija
69/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin itse vetämään tuossa vaiheessa jos hyvää hyvyyttäni olen auttamassa.

Vierailija
70/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi muutossa auttamista vihataan niin paljon. Itse voisin tehdä sitä vaikka joka päivä, kivaa puuhaa. Ihan vilpittömästi kysyn, että mikä siinä niin kovasti ottaa päähän?

N 50 v kaverini, jolla on yli 10 000 euron kuukausipalkka, muutti jättiasunnosta jättiasuntoon ja ruinasi muuttoavuksi kavereita. En mennyt. Jollain köyhällä opiskelijalla sellaiseen talkooapuun on ehkä tarvetta, mutta aikuiset ja hyvätuloiset varsinkin muuttakoot ihan itse. Muuttofirmat ovat sitä varten, että ne voi palkata hommaan.

Tämä niin totta. Harva tuntitaksalla pakun vuokraaja tajuaa että muuttoauton ja kuskin palkkaaminen ei välttämättä hirveän paljon kalliimmaksi tule, jos vaan se tavaroiden pakkaus ja kantaminen järjestyy itse. Yhdellä muuttoautolla hoituu useimmat muutot melkeimpä yhdellä kyydillä jos hyvin suunniteltu, sen sijaan että pitäisi ajella joku 10 vajaata keikkaa pakulla ja panikoida lähestyvää palautusaikaa :D

Vierailija
71/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran menossa muuttoavuksi mutta en sitten mennytkään.

Vierailija
72/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin kerran muuttaa, mutta en sitten muuttanutkaan. 

Vierailija
73/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä niin totta. Harva tuntitaksalla pakun vuokraaja tajuaa että muuttoauton ja kuskin palkkaaminen ei välttämättä hirveän paljon kalliimmaksi tule, jos vaan se tavaroiden pakkaus ja kantaminen järjestyy itse. Yhdellä muuttoautolla hoituu useimmat muutot melkeimpä yhdellä kyydillä jos hyvin suunniteltu, sen sijaan että pitäisi ajella joku 10 vajaata keikkaa pakulla ja panikoida lähestyvää palautusaikaa :D

Ja se kuinka helposti ja nopeasti ammattilaiset siirtelevät painaviakin tavaroita. Meillä oli viimeksi muuttofirma ja vielä kunnolliset muuttolaatikot vaikka tuntuikin kalliilta. Yhtään huonekalua ei tarvinnut purkaa. Uudessa asunnossa sanoin vain mihin mikäkin huonekalu tulee, laatikotkin kärräsivät oikeisiin huoneisiin. Reilu tunti meni koko kuorman purkamiseen. Ei enää ikinä paku-banaanilaatikko-muuttoa!

Vierailija
74/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin kerran muuttaa, mutta en sitten muuttanutkaan. 

Meinasin kerran etten muutakaan, mutta sitten muutinkin.

Vierailija
75/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähe meneen vaan, sano että soittaa sitten kun on tavarat pakattu ja voi alkaa kantaa autoon. 

Tuo on oikea ratkaisu. Onkohan heillä muuttoautokin pihassa odottamassa muuttotavaroita vai miten sen muuton oli tarkoitus toteuttaa?  Onneksi ammattikuskeilla on tuntipalkka muuttokeikoilla.

Vierailija
76/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hämmentävä ketju. Aina luullu, että tällaiset muuttotarinat on jotain urbaanilegendoja, mutta ilmeisesti näitä ihmisiä on oikeasti olemassa.

Onhan näitä. Kuten myös niitä, jotka ei ole tyhjentäneet lipastoja tai jopa kaappeja. "No ajateltiin että turha niitä kamoja on pois niistä ottaa kun pitää laittaa ne kuitenkin takaisin..."

No kiva juttu.

Itse asiassa se lipasto rojuineen vaihtaa maisemaa ihan nätisti, kunhan on nokkakärryt apuna. Lipasto voi toki mennä muutossa rikki, jos tavaraa on liikaa, mutta omat rojuiset lipastot ovat ihan hyvin vaihtaneet osoitetta nokkakärryillä. Kaiken muun kyllä pakkaan hyvissä ajoin.

Meidän pyörillä kulkeva lipasto on joskus siirretty ihan sellaisenaan, ja yöpöydästä olen varmaan napannut laatikot kantoon ja nostanut rungon erikseen.

Vierailija
77/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex mies oli kyllä aika loistava. Eromuutto meillä. Mä olin pakannut omat tavarat, lasten tavarat sekä jakanut yhteiset tavarat. Ex oli ollut menoillaa viimeset pari viikkoa ja sitten  se ilmaantuu paikalle kesken pois muuton. Tyyppi kehtaa siinä kaikkien kuullen kysyä että miksi mä pakannu hänen tavaroita samalla???? Oltiin siinä mä ja mun ystävät ja veljet ihan hoona hetken aikaa. Ei, en menny pakkaan enää hänen tavaroita :D. Soitteli kyllä sit perään että koska tuun pakkaan :D

Mieslapsi

Vierailija
78/814 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käynyt noin lapselleni. Ei auttanut kuin Kääriä hihat ja aloittaa pakkaaminen. Muuttoon oli varattuna muutama tunti olin kotona pari tuntia ennen seuraavan työvuoron alkua. Yö meni siinä.

Jännä kuinka lapselle tuntuu aina löytyvän joku kirjainyhdistelmä selittämään asiat parhain päin kun todellisuudessa on vain kasvatettu kieroon. Noh, minkä taakseen jättää sen edestään löytää kuten tässäkin tapauksessa.

Zinc

Vierailija
79/814 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuinka lapselle tuntuu aina löytyvän joku kirjainyhdistelmä selittämään asiat parhain päin kun todellisuudessa on vain kasvatettu kieroon. Noh, minkä taakseen jättää sen edestään löytää kuten tässäkin tapauksessa.

Zinc

Niin no, mun adhd/asperger lapseni pakkas hienosti kaikki tavaransa ihan hienosti. Ei kaikkia asioita voi piilottaa diagnoosin taakse.

Vierailija
80/814 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni ADHD ja olen muuttanut monia kertoja. Se kaaos ennen sitä muuttopäivää on hirveä, en osaa organisoida ja aikaa menee palkkaamiseen tuhottomasti. Yleensä en nuku ennen muuttopäivää kun koko yö menee pakkaamiseen, huonekalujen purkamiseen yms järjestelyyn. Aamuyöstä alkaa aina tavaraa lentää roskiin rankalla kädellä, kun en vaan enää jaksa. Mutta jumalauta kun muuttoapu on paikalla niin olen valmis muuttamaan. Romuna, uupuneena, paniikissa, mutta valmis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän