Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
81/814 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran niin, että edelliset asukkaat eivät olleet vielä alta pois kun me tultiin siivoamaan. Oli eri syistä sovittu, että saadaan avaimet vaikka klo 9, meidän muuttoauto tuli vanhaan kotiin samaan aikaan. Meillä oli sovittuna, että kämppä on tyhjä ja perussiisti ja oltiin ajateltu, että pestään kaapit että saa heti lapata kamat paikoilleen. Mutta ei, kämppä olikin puolillaan edellisten ihme jämäkamaa. Mä sanoin sitten, että muuttoauto tulee parin tunnin kuluttua ja näiden kamojen olisi pitänyt olla jo pois. Edellinen omistaja pyöri hädissään siellä.

Koska meidän kamat oli pakattu, niin ei muuttofirnalla kestänyt kuin tunnin ladata niitä autoon.

Me käytännössä heitettiin edellisen asukkaan kamat pihalle kekoon, että hoida sä tästä. Just saatiin viimeiset kamat pihalle, kun oma muuttoauto kurvasi pihaan. Meillä oli tavarat paikallaan ennen kuin se edellinen asiakas sai nyssäkkä kerrallaan vietyä kamansa taloyhtiön pihalta.

Vierailija
82/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi kerran niin, että edelliset asukkaat eivät olleet vielä alta pois kun me tultiin siivoamaan. Oli eri syistä sovittu, että saadaan avaimet vaikka klo 9, meidän muuttoauto tuli vanhaan kotiin samaan aikaan. Meillä oli sovittuna, että kämppä on tyhjä ja perussiisti ja oltiin ajateltu, että pestään kaapit että saa heti lapata kamat paikoilleen. Mutta ei, kämppä olikin puolillaan edellisten ihme jämäkamaa. Mä sanoin sitten, että muuttoauto tulee parin tunnin kuluttua ja näiden kamojen olisi pitänyt olla jo pois. Edellinen omistaja pyöri hädissään siellä.

Koska meidän kamat oli pakattu, niin ei muuttofirnalla kestänyt kuin tunnin ladata niitä autoon.

Me käytännössä heitettiin edellisen asukkaan kamat pihalle kekoon, että hoida sä tästä. Just saatiin viimeiset kamat pihalle, kun oma muuttoauto kurvasi pihaan. Meillä oli tavarat paikallaan ennen kuin se edellinen asiakas sai nyssäkkä kerrallaan vietyä kamansa taloyhtiön pihalta.

Vanhemmilleni kävi vähän samantapainen juttu 90-luvun alussa, minä en tätä nähnyt kun meidät oli veljen kanssa heivattu mummillaan ettei olla tiellä. Vanhemmat siis meni  uudelle asunnolle ja siellä olikin vielä tavaroita.. ja tavaroiden omistaja! Tyyppi oli lisäksi kännissä ja alkoi raivota, isä viskoi tämän tavarat ulos ja äijän  perässä. Soittivat  poliisit joille känniääliö mesosi että "noi tulee mun kotiin ja heittää mut ulos". No, poliisithan vei äijän putkaan ja tämän kamat jäi mätänemään pihalle syyssateeseen.

Ykistyiseltä vuokrattu, niin ei ollut mitään lähtösiivoustarkistuksia. Vuokranantaja oli ihan ihmeissään kun kuuli tapahtuneesta. Vanhemmat sai muistaakseni asua hyvityksenä ekan kuukauden ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oma muutto tapahtui hissittömän talon neljännen kerroksen asunnosta omakotitaloon. Meillä oli paljon painavia huonekaluja, kirjoja, levyjä ja astioita. Aivan kaikki oli pakattuna lainalaatikoihin ja vaatteet henkareilla jätesäkkien suojaamina kun muuttoauto tuli. Niemen kaverit siinä kommentoivat, että eipä tässä kauan nokka tuhise kun on noin hyvin pakattu. Eikä mennyt kuin vajaa neljät tuntia kun kaikki oli purettuna 20 km päässä. Oli ihan joka euron väärti se palvelu.

Vierailija
84/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaustulvasta päätellen tavallinen tilanne.

Saisi olla tosi läheinen ihminen, että alkaisin pakkaamaan.

No, oletetaan, että tulen aloituksen tilanteeseen, alan pakata kaverina, sitten metsästelemme jostain kaupoista pakkauslaatikoita, kun niitä ei joko ole ollenkaan tai ainakaan tarpeeksi.

Lopuksi saan valituksia hukkaan joutuneista ja rikkoutuneista tavaroista.

Vierailija
85/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä olen ollut muuttoapuna meitä on aina ollut iso porukka ja yleensä naiset on pakanneet ja purkaneet ja miehet kantaneet. Muistaakseni minua on kysyttykin, että tuletko pakkaamaan, niin en ole tiennyt vetää herneitä nenään siitä, että en ole päässyt kantamaan painavia kaappeja.

Viimeksi kun me muutimme, pienestä kaksiosta isompaan asuntoon melkein naapuriin, ei meillä ollut kuin vähän huonekaluja, joiden siirtämiseen pyydettiin apua. Meillä ei ollut mitään kiirettä tyhjentää entistä kämppää, niin pikkuhiljaa tyhjennettiin kaappeja ja sivoiltiin siellä.

Vierailija
86/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisin muuttoavuksi, eikä mitään olisi pakattu, sanoisin sori, en voikaan jäädä ja lähtisin pois.

Aivan törkeetä kaverin hyväksikäyttöä kuvitella, että tulisivat pakkaamaan, jos on puhuttu muutosta, joka tarkoittaa tavaroiden kantamista.

Vierailija
87/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että aina pakataan kirjat yhteen laatikkoon , kaikki ja se painaa sitten 1000kg.

Ei sen verta ole järkeä että hajautetaan kirjat sinne ja tänne.

Ynnä muut painavat esineet.

Vierailija
88/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ota ap ihan iisisti. Sä autat sitten pakkaamaan, sama se on mitä muuttotalkoissa tekee. Pakkaa vai kantaa kamaa. Ensin mainitussa ei sentään selkä ole vaarassa liian raskaiden taakkojen kanssa.

Ja voit todeta kaverille virnistäen, että "kiva, pääsenkin inventoimaan sun kamoja"... 😂

Kyse on muutosta, ja siihen kuuluu kamojen pakkaaminen lähtöpäässä ja purku toisessa päässä jos ei toisin ilmoiteta. Näin se on muuttofirmoissakin, voi ostaa pelkän kuljetuksen tai sitten tosiaan pakkauksineen ja purkuineen.

Jos siis kaveri pyytää muuttoapua, kannattaa ennen suostumista kysyä tarkalleen, mitä pitää tehdä. Hoitaa koko prosessi urakkaluontoisesti vai autella kolme tuntia. Ensimmäiseen en suostuisi, toiseen kyllä.

Vierailija
89/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täältä näkee, muuttofirmatkin tekevät todella laajalla haitarilla muuttoja. Voi ostaa pakkaamisen ja muuttosiivouksenkin.

https://www.niemi.fi/muutto/kotimuutot

Siksi kannattaa ymmärtää, että muuttotalkoissa voi tulla eteen mitä vain, koska ihmisillä on vähän eri käsitykset siitä, mikä siihen kuuluu. Ei se ole pelkkää pakkauksien kantamista.

Ja siksi kannattaa aina kysyä kaverilta, mitä hän toivoisi sinun muuttotalkoissa tekevän. Ja suostua vasta sitten.

88

Vierailija
90/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kutsuin näitä tyttömuutoiksi. Kaikki pakkaamatta ja laatikkoina joitain postimyynnistä saatuja pikkulaatikoita, jotka pakattiin kukkuroilleen näin estäen pinoamisen.

Itse aloitan pakkaamisen kuukautta ennen muuttoa ja puäidän huolta, että muuttoaamuna kaikki paikat on siivottu ja tarkkaan merkityt laatikot valmiina lähtöön.

Minua on kiitelty muuttojeni nopeudesta ja sujuvuudesta.

Vierailija
91/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä muutto-ohjeet.

Ensi viikonloppuna on muutto. Kaikki tavarat odottavat jo laatikoissa ja asunto on siivottu. Tulevan viikon hengähdän mökillä, ettei tarvitse muuton keskellä asua.

Laatikoihin kirjoitin, mitkä niistä menevät vuokravarastoon ja mitkä uuden kodin mihinkin huoneeseen. Pinosin laatikot ja muun omaisuuden pakettiauton ja kahden peräkärryn kokoisiksi kasoiksi. Näin on varmistettu, että kaikki mahtuu kyytiin.

Jäljelle jää tavaroiden nostaminen autoon, vuokravaraston ovelle ajaminen ja tavaroiden purku sekä loppujen tavaroiden purku uuteen osoitteeseen.

Olen tästä itselleni epätavallisesta järjestelmällisyydestä niin ylpeä, että otin valokuvat muistoksi. Voinkin sitten käyttää niitä referenssinä, jos kaverit pyytävät muuttoavuksi.

Vierailija
92/814 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hämmentävä ketju. Aina luullu, että tällaiset muuttotarinat on jotain urbaanilegendoja, mutta ilmeisesti näitä ihmisiä on oikeasti olemassa.

Onhan näitä. Kuten myös niitä, jotka ei ole tyhjentäneet lipastoja tai jopa kaappeja. "No ajateltiin että turha niitä kamoja on pois niistä ottaa kun pitää laittaa ne kuitenkin takaisin..."

No kiva juttu.

Jep. Turhaa hommaa, jos ne saa kokonaisina kyytiin. Silloin tosi on näin.

Zinc

Turhaa hommaa, "rakas" Zinc, jos on muuttofirman miehet nokkakärryineen ( JOPA kolmipyöräisillä porraskärryillä ), mutta jos on ystävät/kaverit muuttoapuna, tehdään kantamuksista MAHDOLLISIMMAN KEVYITÄ ! Ja TYHJENNETÄÄN NE LAATIKOT ! Olet idiootti, jolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin herjata täällä ihmisiä asiattomilla kommenteillasi - aika monessa ketjussa.

Itsekin kyllä työttömänä lueskelen aikani kuluksi, kommentoin asiallisesti jos on kommentoitavaa k.o. aiheeseen.

ME-NE TÖI-HIN!!!

Vierailija
93/814 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin välit poikki vaan.

Vierailija
94/814 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin kotiin, minulla on parempaakin tekemistä kuin olla ilmaiseksi apuna tuollaiselle tyypille. Jos on pakko muuttaa eikä pakkaaminen maistu, voi palkata muuttomiehet siihen hommaan.

Vierailija
95/814 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs muuttoja ne sellaiset ovat joissa sossu hoitaa kaiken? Pitääkö niissä edes pakata itse? Onko sellaisia olemassa? Uteliaisuudesta kysyn vaan.

Vierailija
96/814 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri muutti muutama vuosi sitten. Oli jäänyt työttömäksi eli oli kaiket päivät aikaa pakata. Muutto oli tiistaina ja su-iltana hän soitti: "Sun on PAKKO tulla avuksi pakkaamaan. En millään selviä yksin".

En mennyt. Jos olisi ajoissa sopinut, olisin mennyt.

Vierailija
97/814 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pakataan vasta muuttopäivän aamulla tai edellisenä iltana, jos tarkoitus on muuttopäivänä myös saada siivottua molemmat asunnot. Muuttoapujen ei ole kyllä tarvinnut siinä pakkaamisessa avustaa, elleivät ole hötkyilleet ja tulleet aiemmin kuin pyydetty.

Viimeksi pakattiin jo edellisenä iltana ja siivottiin puolet vanhasta asunnosta. Kun muuttoapulaiset saapuivat pari tuntia myöhässä, heille jäi hommaksi auttaa verhojen ripustuksessa ja lattian moppaamisessa.

Vierailija
98/814 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat muutot ovat sujuneet ap:n kuvailemalla tavalla. Jotenin ihmisten tilannetaju ja elämänhallinta on mennyt siihen ettei tajuta että ITSE PITÄÄ PAKATA!!! Eräs muutto oli kyllä ihanteellinen; kaikki oli siististi laatikoissa ja kasseissa ja muuttoon meni 2 tuntia. Muuttaja myhäilikin tyytyväisenä ettei ole koskaan sujunut näin nopeasti. Ja tavaraa oli kuitenkin pienen kaksion verran.

Vierailija
99/814 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tämä pakkaamattomuuden psykologinen puoli.

Kun muuttopäivä lähestyy, itse tulisin hulluksi jos tavarat ei olisi pakattu. En pystyisi nukkumaan jos homma olisi kuin Elmerin eväät levällään.

Millaisella hermorakenteella on varustettu nämä ei-pakkaajat, ja eikö heitä häiritse, että toiset penkovat ja käpelöivät heidän vaatteitaan ja astioitaan, ruokiaan...?

Mä tulen hulluksi, jos voin pakata vain osan ja joudun etsimään tavaroita ennen muuttoa jo niistä laatikoista. On helpompaa pakata kerralla koko keittiö laatikoihin ja kantaa pois. Näin myös purkaminen on helpompaa. Laatikot kerralla oikeaan huoneeseen ja huone kerralla purkaa. Vaatteet saa nostaa pienoista suoraan hyllyille ilman lajittelua yms. Me kannetaan ensin kuitenkin huonekalut aina suoraan paikoilleen, joten purkamisessakaan ei kauaa nokka tuhise. En kestäisi sitä stressiä mikä tulee siitä, että turaa muuttoa päiväkausia.

Vierailija
100/814 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut yhden kaverin muutossa, joka kuulosti vastaavalta. Hampaista kului varmaan kaksi milliä purupintaa, kun koko päivä paiskittiin hommia.

Olen ollut myös muuttamassa sukulaista, joka oli kaikessa hiljaisuudessa sairastunut psyykkisesti ja kärrättiin suoraan töistä lataamoon. Se kämppä oli myös ihan järkyttävä, roskia ei oltu viety ehkä kuukausiin jne...

Viimeksi kun muutimme, olimme jo pari viikkoa vieneet uudelle asunnolle laatikoita hlöautolla. Muuttopäivänä kaikki oli pakattu, oli vuokrapaku ja nokkakärryt. Kenenkään ei tarvinnut rikkoa selkäänsä ja tarjolla oli pizzaa ja virvokkeita. Muuttajat kutsuttiin toki myös tupareihin.

Oikeasti arvokkaat tavarat kannettiin itse, ettei sitten olisi kenenkään tarvinnut potea pahaa mieltä, jos jokin olisi hajonnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi