Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
41/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viimeisin muutto oli sellainen jossa olin rv 20 raskaana ja kolmevuotias pyöri jaloissa. Pyydettiin kavereita tosiaan muuttoavuksi eli kantamaan kamoja kummassakin päässä, mutta lopputulos oli se, että minut istutetiin katsomaan leffaa esikoisen kanssa ja kaverit purki kaikki muuttolaatikot paikoilleen. Eli aivan ihana apu siinä tilanteessa, ihan pyytämättä ja kysymättä. Lopputulema tosin oli, että eka puoli vuotta meni niin, että soittelin kavereille, että satutko tietämään missä mun kinkkuvati on, jne...

Vierailija
42/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaargh, tuli tästä ketjusta mieleen kun muutin ex-miehen kanssa ja koko muutto ja vanhan asunnon siivous piti saada saman päivän aikana valmiiksi. Olin joutunut pakkaamaan suurimman osan tavaroista yksin, kun mies oli päivästä toiseen vain sitä mieltä, että kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Minun perheenjäseniäni oli sitten muuttopäivänä auttamassa, ja olin itse veljeni kanssa viemässä yhtä muuttokuormaa ja miehen piti sillä välin muiden kanssa kantaa tavaroita toiseen autoon. Kun tulin takaisin, niin mies oli mennyt päiväunille! Häpesin silmät päästäni.

Suhde ei kyllä sitten jatkunutkaan montaa kuukautta muuton jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas kivaa porukkaa täällä.

Mukavat ihmiset auttavat toisiaan siinä missä tarvitaan.

Siivouksessa, pakkaamisessa, purkamisessa, ruoanlaitossa.

Se itse muutto kannattaa antaa ammattilaisille.

Vierailija
44/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Minulla on paku, joten suostuin auttamaan tuttavaani muutossa. Hän vielä vakuutteli että ei tarvitse tehdä muuta kuin kantaa laatikot autoon ja huristella uuteen osoitteeseen. Mitä vielä. :D saavuin paikalle aamupäivällä ja tyyppi ei ollut edes aloittanut pakkaamista. Mikä näitä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
45/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, tuli mieleen erään perheen iso alkava remppa. Lauantaina mentiin käymään pikaisesti kylässä, perhe istui sohvalla ihan rauhassa ja huolettomana. Kysyin että milloinkas se remontti alkaa? Ylihuomenna, kuului vastaus. Yhtään tavaraa tai huonekalua ei oltu siirretty, mitään ei pakattu, peitetty, kannettu pois. Ei kuulemma tarvitse, ihan hyvin pystyy maalaamaan ja tapetoimaan, emännän mielestä. Isäntä ei uskaltanut tehdä mitään kun emäntä kielsi. Pillastuin samantien ja aloin jakamaan töitä: yksi raivaamaan autotallia tyhjäksi, toiset kantamaan huonekaluja sinne, kolmas repimään verhoja pois ja pakkaamaan pusseihin ym. Muutamassa tunnissa kämppä oli tyhjä ja remppamiehet pääsi maanantaina töihin. Olisivat joutuneet maksamaan parin päivän palkat remppamiehille kämpän tyhjentämisestä. Voin kuvitella sitä miesten sadattelun määrää jos kaikki olisi ollut paikoillaan. Remontissa meni koko kesä: uusivat keittiön, kylppärin, kaikki seinät ja lattiapinnat jne. 

Vierailija
46/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hämmentävä ketju. Aina luullu, että tällaiset muuttotarinat on jotain urbaanilegendoja, mutta ilmeisesti näitä ihmisiä on oikeasti olemassa.

Itse en haluaisi, että mun tavaroita pakkaisi muut kuin minä. Olkoot vaikka kuinka läheisiä ihmisiä, mutta jotain yksityisyyttä haluan pitää.

Voisiko joku tämmöisistä kädettömistä vähän avata omaa sielunmaisemaa, miksi toimitte näin? Hävettääkö edes jälkeenpäin? Otitteko opiksenne?

Vierailija
47/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaa vaan isoimmista rojuista. Sillä aikaa on aikaa viskoa niitä kamoja vaikka jätesäkkeihin. 

Ei sinne autoon mahdu kuitenkaan lastaamaan kuin yhtä tavaraa kerrallaan ja kun isoista alottaa, niin se on koko ajan käytössä.

Zinc

Vierailija
48/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hämmentävä ketju. Aina luullu, että tällaiset muuttotarinat on jotain urbaanilegendoja, mutta ilmeisesti näitä ihmisiä on oikeasti olemassa.

Onhan näitä. Kuten myös niitä, jotka ei ole tyhjentäneet lipastoja tai jopa kaappeja. "No ajateltiin että turha niitä kamoja on pois niistä ottaa kun pitää laittaa ne kuitenkin takaisin..."

No kiva juttu.

Vierailija
49/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä. Kuten myös niitä, jotka ei ole tyhjentäneet lipastoja tai jopa kaappeja. "No ajateltiin että turha niitä kamoja on pois niistä ottaa kun pitää laittaa ne kuitenkin takaisin..."

No kiva juttu.

Jep. Turhaa hommaa, jos ne saa kokonaisina kyytiin. Silloin tosi on näin.

Zinc

Vierailija
50/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe ilmaisena muuttoapuna olevani mistään vastuussa kuitenkaan. Siksipä ei ahdista. 

EI ole minun asiani organisoida jonkun idioottin muuttoa. Voin tehdä mitä keksin. Tai istua huoneen nurkkaan ja odottaa ohjeistusta.

Jopa aikani on omaani. Jos olen lupautunut tulemaan muuttoavuksi klo 16 töiden jälkeen, lähden viimeistään kahdeksan tunnin kuluessa kotiin, oli muutto kesken tai ei. Vapaapäivänä voin ehkä olla jopa kymmenen tuntia. Jos ei ole mitään talkooruokaa, käyn välillä syömässä.

Että semmosta mulla. Älkää ottako stressiä.

Ja tuota, joka meni toisen huusholliin tyhjentämään asuntoa remonttia varten, en ymmärrä yhtään. Saahan sitä sanoa, että minusta teidän kannattaisi... mutta kuka hullu menee toisen kämppään tekemään sen toisten puolesta? Heidän remppa on heidän asia. Ja jos kaikki pistetään uusiksi, niin eiköhän niillä ole sitten varaa pistää se remppaporukka tyhjentämäänkin se kämppä.

Vierailija
51/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lähti pakkaamatonta muuttoa tekemään, sai tuntuvan korvauksen ja uutta tavaraa palkkioksi. 

Vierailija
52/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty ymmärtään. Meillä piti muuttaa omakotitalon kamat 100 km päähän. Mä tilasin muuttofirman, ja pakkasin kaksi viikkoa ennen sitä, aina töiden jälkeen. Mies oli ulkomaankomennuksella, ja kolmevuotias purki leluja laatikosta sitä mukaa, kun pakkasin niitä.

Viikonloppuna oli muutto kertarysäyksellä. Olin suunnitellut pohjapiirrokseen, mihin mikäkin kaluste menee, ja viuhdoin eteisessä kuin liikennepoliisi. Sunnuntaina kalusteet olivat paikallaan ja astiat kaapissa, maanantaina aloitin uudessa työpaikassa.

Mutta olen mäkin ollut muutossa, joka alettiin tyhjäämällä vaatekaappien sisältö jätesäkkeihin. Ja parikin sellaista muuttoa, missä isäntä on unohtanut pakata kellarikomeron sisällön.

Vierailija
53/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva juttu.

Jep. Turhaa hommaa, jos ne saa kokonaisina kyytiin. Silloin tosi on näin.

Zinc

Turhaa hommaa, "rakas" Zinc, jos on muuttofirman miehet nokkakärryineen ( JOPA kolmipyöräisillä porraskärryillä ), mutta jos on ystävät/kaverit muuttoapuna, tehdään kantamuksista MAHDOLLISIMMAN KEVYITÄ ! Ja TYHJENNETÄÄN NE LAATIKOT ! Olet idiootti, jolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin herjata täällä ihmisiä asiattomilla kommenteillasi - aika monessa ketjussa.

Itsekin kyllä työttömänä lueskelen aikani kuluksi, kommentoin asiallisesti jos on kommentoitavaa k.o. aiheeseen.

Vierailija
54/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autollinen ihminen ja minua pyydetään usein viemään tavaroita kierrätykseen tai jätteenkäsittelyasemalle. Myös on harmittanut, kun saapuessani paikalle toinen ilmoittaa, että on vähän katsonut mitä pitäisi viedä, mutta tavarat ovat lajittelematta ja pakkaamatta, hän on nukkunut pommiiin, on itse asiassa aamuisella ja haluaisinko tulla juomaan kupin kahvia ja sitten ryhdytään työhön?

Ei, en halua.

Sanoi sitten suoraan, että kuljetusapuni ehto on se, että olet itse valmistautunut hyvin. Tulen vain pihalle, nostan tavarat autoon ja sitten lähdetään.

Vierailija
55/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että minulla on vain käynyt huono tuuri, mutta näitä siis on paljonkin?

Ensimmäinen tapaus, pariskunta. Menin aamulla paikalle, oli kuulemma melkein kaikki pakattuna. Totuus: irtotavarat laatikoissa, kaapeissa vielä vaikka mitä. Lopulta mätettiin jätesäkkeihin (mitä kävin itse ostamassa lisää kesken kaiken). Olisin häipynyt heti aamusta, mutta pari oli ollut vain muutamaa kuukautta aiemmin auttamassa omassa muutossa, eli kyse oli jo silloin sovitusta vastapalveluksesta.

Toinen tapaus, yh-äiti kahden lapsen kanssa. Järjestelmällinen ihminen, mutta toinen lapsista oli ollut sairaana, useita päiviä sairaalassa ja kotiutunut juuri päivää ennen muuttoa, eli ymmärsin että pakkaaminen oli kesken ja autoin mielelläni. Saatiin kolmeen naiseen paljon aikaan, kun lapset olivat päivän isovanhempien hoidossa.

Vierailija
56/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mun kommenttti kahden asunnon "ristiinmuutosta" näy ? Tunnistiko sensori itsensä ?

En jaksais näpytellä uudestaan !

Vierailija
57/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussetti. Normaalisti on tiskit pesualtaassa ja pyykit koneessa. Hyvällä tuurilla pakkaaminen on aloitettu niin, että suurimpaan laatikkoon on pakattu kaikki kirjat ja muut painavat tavarat.

Ja niinkin on käynyt, että suuri arkkupakastin on piripintaan kirjoja.

eri

Vierailija
58/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mun kommenttti kahden asunnon "ristiinmuutosta" näy ? Tunnistiko sensori itsensä ?

En jaksais näpytellä uudestaan !

P.S. NUMEROT OLIVAT OIKEIN ! Ja en todella jaksa näpytellä uudestaan, oli sen verran pitkä !

Tapahtuukohan tätä ennakkosensuuria useinkin ? Aika paljon herjoja/ toisten haukkumista ja p-puhetta menee läpi :-(

Vierailija
59/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tämä pakkaamattomuuden psykologinen puoli.

Kun muuttopäivä lähestyy, itse tulisin hulluksi jos tavarat ei olisi pakattu. En pystyisi nukkumaan jos homma olisi kuin Elmerin eväät levällään.

Millaisella hermorakenteella on varustettu nämä ei-pakkaajat, ja eikö heitä häiritse, että toiset penkovat ja käpelöivät heidän vaatteitaan ja astioitaan, ruokiaan...?

Vierailija
60/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku ei-pakkaaja valaista asiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän