Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
481/814 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni lupautui aikoinaan muuttoavuksi kaverilleen ja tämän vaimolle. Kun saapui asunnolle krapulainen isäntä tervehti sanoilla "voi v""u!", oli siis unohtanut koko asian! Jotain oli vähän pakattu mutta suurinta osaa ei. Emäntä oksenteli krapulassa pihalla. Mieheni koetti siinä yksin purkaa kirjahyllyä ja huudella ohjeita että pakkaisko joku nuo cd-levyt. Emäntä meni suihkuun . Isäntä kyseli että voisko se Tiina (minä, nimi muutettu) tulla avuksi myös ja mies totesi että ei se nyt voi siinä tilassa (olin seitsemännellä kuulla raskaana).  Tyyppi, jonka piti tulla pakettiautolla ei koskaan saapunut eli olivat ilman muuttoautoa. Mies sai sitten isältään lainaksi peräkärryn johon sidottiin osa tavaroista, osa ängettiin sisään autoon penkkejä kaataen.   Oli jo todella myöhä kun viimeinen saivat tavarat kuskattua, kaveri antoi miehelleni 5 e (!!!) bensoista ja muuttoavusta. Jäi tilailemaan pitsaa ja mieheni mietti että olisi hänellekin pitsa maistunut, ajoi sitten mäkkärin autokaistan kautta kotiin.

Miksi? Miksi miehesi suostui siihen? 

Vierailija
482/814 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni lupautui aikoinaan muuttoavuksi kaverilleen ja tämän vaimolle. Kun saapui asunnolle krapulainen isäntä tervehti sanoilla "voi v""u!", oli siis unohtanut koko asian! Jotain oli vähän pakattu mutta suurinta osaa ei. Emäntä oksenteli krapulassa pihalla. Mieheni koetti siinä yksin purkaa kirjahyllyä ja huudella ohjeita että pakkaisko joku nuo cd-levyt. Emäntä meni suihkuun . Isäntä kyseli että voisko se Tiina (minä, nimi muutettu) tulla avuksi myös ja mies totesi että ei se nyt voi siinä tilassa (olin seitsemännellä kuulla raskaana).  Tyyppi, jonka piti tulla pakettiautolla ei koskaan saapunut eli olivat ilman muuttoautoa. Mies sai sitten isältään lainaksi peräkärryn johon sidottiin osa tavaroista, osa ängettiin sisään autoon penkkejä kaataen.   Oli jo todella myöhä kun viimeinen saivat tavarat kuskattua, kaveri antoi miehelleni 5 e (!!!) bensoista ja muuttoavusta. Jäi tilailemaan pitsaa ja mieheni mietti että olisi hänellekin pitsa maistunut, ajoi sitten mäkkärin autokaistan kautta kotiin.

Turhan hyvä sydän ja periaate että  kun on luvattu niin on luvattu. Minä kyllä motkotin miehelle että olisit vaan häipynyt! Sekin, että ajoi 15km hakemaan appiukon peräkärryä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/814 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemusta muutamasta muutosta, joissa ei ole etukäteen tehty oikeestaan mitään. Juuri joku jätesäkkirulla lattialla, ”ei tarvii ottaa kenkiä pois”-huuto kuuluu kylppäristä, kun ollaan vielä suihkussa, ”otatko jotain syömistä siihen pöydälle ja laitatko kahvit tulemaan” on toinen huudeltu kommentti kylppäristä. Siinä sitten kaverin vaimon menkkatahrasia petivaatteita rullalle kääriessä ja säkkiin tunkiessa tuli väkisin mieleen, että nää ei kyllä tästä tänään selviä.. Ei edes vuodevaatteita oltu voitu ottaa pois ja pesuun, vaan ne siirrettiin semmosenaan uuteen kämppään ja takasin sänkyyn?

Seuraavana päivänä toivottiin, että olisin mennyt siivoamaan vanhaa asuntoa, mutta sitten tulikin pulma kun heillä oli vaan yhdet siivousvälineet? Voi voi sentään, mitäs nyt, kun uusi kotikin pitäisi siivota? Ehdottivat, että vien sinne omat välineeni ja aineeni ja tarjosivat avainta valmiiksi mukaan ”niin pääset heti aamulla eikä tartte heitä odottaa”. En v...ssa mennyt. Auttamaan jäin, kun iski sellainen epätoivo, että nää ei pärjää ilman mua.

Vierailija
484/814 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää.  Ilman sinua. 100%

Vierailija
485/814 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskain ja vaikein esine mitä olen kantanut oli trampoliini, hissittömän talon ylin kerros ...

Erikoinen paikka trampoliinille :-D

Vierailija
486/814 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen muuttoapua ihmiset harrastaa? Eipä tulisi mieleenkään. Muuttopalvelu on tota varten ja siinä sit tulee samalla työllistäneeksi ihmisiä oikeasti. Ei tarvitse vaivata ketään kaveria tms jollaon omakin elämänsä.

Vierailija
487/814 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legendaarisin muutettava on ollut eräs akka, joka pitää itseään ihan liian arvokkaana tekemään sellaisia p-hommia kuin muuttamiset ja siivoamiset.  Koko muuton ajan vetelehti ympäri kämppää tyyliin kantelemassa jotain tikkua ristiin, kun muut pakkasivat hiki hatussa. Kun muuttopäivä koitti, keksi äkkiä itselleen parempaa tekemistä ja luotti siihen, että kyllä puoliso ja kaverit kantavat ilmaiseksi. Kantoivat kyllä, mutta katsoivat aina siitä lähtien kyseistä laiskapersettä nenänvartta alaspäin ja aina tilaisuuden tullen murjovat rujoja vitsejä tämän selän takana.  Joskus kehtaa vielä ääneen ihmetellä että mikä hänessä niin paljon ärsyttää muita. Laiska saattaa säästyä työn teolta, mutta ei maineen menetykseltä.

Vierailija
488/814 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku ei-pakkaaja valaista asiaa?

Isot muutokset kuten muutto ahdistavat monia ihmisiä niin paljon että kaikki niihin liittyvä saa aikaan melkein paniikkikohtauksen. Se tavaroiden pakkaaminen voi oikeasti olla niin rankkaa henkisesti että siitä sairastuu fyyysisesti. Olen muuttanut aikuisiälläni kaksi kertaa, molemmilla kerroilla vielä muutin mielelläni ja parempaan asuntoon, ja silti kärsin migreeneistä, unettomuudesta, vatsakivuista ja ripulista viimeisellä muuttoa edeltäneellä viikolla, ja sairastuin (kunnon flunssa, yli 38 astetta kuumetta kuumelääkkeen kanssa, limainen yskä, nenä tukossa ja vuoti, meni viime kerralla keuhkoputkentulehdukseen asti) muuton fyysisesti alkaessa niin että perheenjäseneni jotka tulivat avuksi (iso pakettiauto vuokrattiin) passittivat minut äidin hoivaan kotiin sairastamaan.

Jotkut varmasti oireilevat lievemmin, mutta luulen että se helvetillinen ahdistus isosta elämäntilanteen muutoksesta on kaikilla ei-pakkaajilla siinä mukana. Sijaistoimintana sitä ahdistusta rauhoittaa esim. just älypuhelimen tai tietokoneen räpläily, mikä ei tietenkään edistä muuttoa itseään. Itse olin tietoinen tästä kun viimeisin muuttoni läheni, joten veljeni tuli avukseni pakkaamaan - sain oltua mukana siinä kun tiesin että jos en pakkaa, niin hän pakkaa ja sitten en tiedä mitä on missäkin, mutta se ahdisti kyllä myös.

Vierailija
489/814 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä että miten voi elämänhallinta olla sitä tasoa, että muuttoa edeltävän iltana tai kesken muuton aletaan vetämään kännejä niin, että ollaan oksennuskunnossa seuraavana aamuna?

Vierailija
490/814 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini muutti toiselle puolelle kaupunkia, matkaa yhteen suuntaan oli n. 11 km eli edes takaisine matkoineen teki 22 km. Matkoja tehtiin yhteensä 66 km. Lupasin auttaa muutossa, koska mulla oli pakettiauto. Kaverini lupasi maksaa bensat ja ostaa ruuat.

Muutettiin hyvässä yhteishengessä ja aikaa meni muuan tunti. Kun ajettiin viimeistä kuormaa, kaverini alkaa katsomaan lompakkoon ja toteaa, että eihän täällä pirulainen ollutkaan rahaa! Lupaa laittaa tililleni rahaa ja annan tilini numeron. Syöminenkin sitten jäi, kun ei hänellä ollut rahaa - ja korttikin oli mystisesti kadonnut.

No, tapahtumasta on useampi vuosi eikä tililleni ole edelleenkään tullut rahaa. Tekemisissä emme ole sillä en halua olla lokkeilijan kaveri.

Vierailija
491/814 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole tullut koskaan mieleen pyytää ketään pakkaamaan tai purkamaan muuttotavaroita. Kyllä sen aina itse tekee, jotta voi samalla käydä läpi mitä säilyttää ja mitä ei. En muutenkaan halua ihmisten näkevän mitä kaikkea omistan. Eihän nyt kukaan halua, että vieraat availevat lipaston laatikoitaan ja tutkailevat mitä niistä löytyy!

Muuten samaa mieltä, mutta ei muuton keskellä ole mitään järkeä alkaa arpoa, mitä säästää ja mitä ei! Sen puuhan aika on sitten, kun uudessa paikassa etsitään tavaroille sopivinta paikkaa. Kama, jolle ei paikkaa vaivatta löydy, kuskataan kierrätyskeskukseen tai jätteenkäsittelyyn.

Sen takia niitä kaappeja ja varastoja aletaan käydä läpi jo hyvissä ajoin ennen varsinaista pakkaamista tai muuttoa. Ei mitään järkeä raahata pois tai kierrätykseen heitettävää skeidaa muutossa paikasta toiseen.

Vierailija
492/814 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzaa ei enään uskalla tarjota kun se ja se ja tämä ei käy sille ja sille ja tuo ja tuo ei noille ja noille.

Tämä! Yhdellä on vehnä-allergia, toinen tahtoo ilman juustoa,  kolmas yökkii kinkulle...

Ja on liikaa vaadittu kysyä siinä jossain sopivassa kohtaa, että millaisen pizzan kukakin haluaa, ja sitten tilata sen mukaan? Useimmilla pizzerioilla on nykyään valikoimassa vegaanisia pizzoja, jotka sopivat lähes kaikille. Ja vehnäallergisille löytyy gluteenittomia vaihtoehtoja. Tarvitseeko tästäkin nyt tehdä noin helvetin vaikeaa?

Vierailija
493/814 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tapaus on jo varmasti käsitelty, mutta itse olisin vastaavassa tilanteessa ilmoittanut että mulla on 3h aikaa, voidaan joko roudata huonekaluja tai sitten pakata. Voihan sitä niinkin tehdä että vie kaikki isot ja muuttaja keksii sitten jotain niille pakattaville astioille, vaatteille, kirjoille ym. Vie sitten vaikka parikytä kiekkaa henkilöautolla ihan silloin kun itselleen sopii. 

Vierailija
494/814 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kotiin ja thatsit.

Vierailija
495/814 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hintoja olette maksaneet muutosta? Kaverilla maksoi yksiön muutto kaupungin sisällä n. 400€, minusta tämä on kova hinta ja mielummin maksaisin vaikka kavereille käteen tuon summan.

No ei ole kova hinta, jos sisältää auton+kuskin, muuttajat ja varmaan jotain pakkausmateriaalejakin. Itselläni on muutto viikon päästä ja urakkana hinta on 1200 €. Kyseessä on kolmion muutto ja saman kaupungin sisällä. Se, mikä itseäni ärsyttää, että miksi ei edelleenkään muuttofirman tekemästä muutosta saa kotiltalousvähennystä. Minusta tuo on ihan johonkin kotona tehtävään pikkuremppaan tai siivoukseen verrattava palvelu. Noin 6 vuotta sitten ihan kysyin verottajalta asiaa ja vastasivat silloin, että "joo on tätä mietitty".

Tää on muuten ihan mahtava ketju tällaiselle, joka parasta aikaa tekee muuttopakkausta. Tulee hyvin motia, kun lukee näitä juttuja. Ja pakkaan siis ihan oikeasti, enkä vaan lue ketjua :) Tänä aamuna 16 laatikkoa eli päivätavoite on täynnä ja nyt hyvin anasaittu lounastauko.

Vierailija
496/814 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä nykyään on paljon kaikenlaista jaksamattomuutta ja elämäm koulu

Vierailija
497/814 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaamisen ja tavaroiden pois viemisen lisäksi kuuluu siivota se asunto.

Kuulostaa kyllä hurjalta. Itselläni menee pakkaamiseen ja siivoamiseen useampi päivä.

Vierailija
498/814 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Lupauduin muuttoavuksi tavaroiden kantoon kun puolituttu hirveellä paniikilla pyysi apuun. Ei olisi huvittanut käyttää harvoja vapaa päiviä siihen, mutta hyvää hyvyyttäni suostuin, kun hän oli niin vaikeassa tilanteessa.

Muuttopäivänä puolituttu laittoin sitten tuntia aiemmin sovittua kellonaikaa viestiä ettei tarvikaan apua niin kipeästi muuttoon, vaan siivouksen tekijää huomiseksi. Kerroin, että tulen tasan tänään auttamaan ja huomenna ei passaa, eli miten on? No apu yllättäin sitten kelpasikin. Kyllä se hitto vie oli tarpeeseenkin kun yömyöhään meni saada viimeisetkin nyssäkät uuteen kämppään tavarapaljouden takia.

Itse en edes kehtaisi pyytää ketä tahansa muuttamaan takiani, sen takia käytän ihan palkattuja muuttomiehiä. Päälle satasen maksaa, mutta eipähän tarvi kenenkään muun stressata minun muuton vuoksi.

Vierailija
499/814 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhan hyvä sydän ja periaate että  kun on luvattu niin on luvattu. Minä kyllä motkotin miehelle että olisit vaan häipynyt! Sekin, että ajoi 15km hakemaan appiukon peräkärryä..

No takuuvarmasti joku soittelee pian uudelleen kun on liian kiltti ja hyväksikäytettävä. Entä kun tilanne on toisinpäin eli te tarvitsette apua, mahtaako samat ilmestyä sovittuna päivänä ja kellonaikana? Epäilen.

Vierailija
500/814 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu. Lupauduin muuttoavuksi tavaroiden kantoon kun puolituttu hirveellä paniikilla pyysi apuun. Ei olisi huvittanut käyttää harvoja vapaa päiviä siihen, mutta hyvää hyvyyttäni suostuin, kun hän oli niin vaikeassa tilanteessa.

Muuttopäivänä puolituttu laittoin sitten tuntia aiemmin sovittua kellonaikaa viestiä ettei tarvikaan apua niin kipeästi muuttoon, vaan siivouksen tekijää huomiseksi. Kerroin, että tulen tasan tänään auttamaan ja huomenna ei passaa, eli miten on? No apu yllättäin sitten kelpasikin. Kyllä se hitto vie oli tarpeeseenkin kun yömyöhään meni saada viimeisetkin nyssäkät uuteen kämppään tavarapaljouden takia.

Itse en edes kehtaisi pyytää ketä tahansa muuttamaan takiani, sen takia käytän ihan palkattuja muuttomiehiä. Päälle satasen maksaa, mutta eipähän tarvi kenenkään muun stressata minun muuton vuoksi.

Näillä muuttofimoilla on myös ne työntekijöiden vakuutukset maksettuna (toivottavasti). Kannattaa miettiä sekin että jos kaveri teloo ittensä sinun muutossa, meneekö välit kokonaan vai korvaatko kaiken hoidon ja ansionmenetyksen tälle? En edes harkitse kenenkään tutun pyytämistä muuttoavuksi sinä päivänä kun pääsen tästä kämpästä pois.