Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin työntekijä, saatko kaikilta vanhemmilta joululahjan?

Vierailija
13.12.2013 |

Siinähän tuo kysymys tulikin, eli onko tapana että päiväkodin työntekijöille tuodaan joku lahja ennen joulua? Tuoko kaikki? Annetaanko lahja kaikille työntekijöille yhteisesti vai oman lapsen hoitajalle vain?

Miten haluaisit itseäsi muistettavan eli millainen muistaminen on kiva? Mikä taas ei?

Lapsi ekaa syksyä hoidossa ja ei ole oikein selvillä mikä on tapana, valaisetko, kiitos.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:10"]

Minä veisin koko henkilökunnalle jotain pientä yhteistä herkkua. Jos oikein haluaisi panostaa, niin voisihan sitä lapsen kanssa leipoa/puuhata jotain pientä syötävää annettavaksi: Itsetehty kuivakakku, konvehdit, tikkunekut, rocky road -karkit. 

[/quote]

Millä vaan otat kaikki erikoisruokavaliot huomioon? Ja herkkuja tulee jouluna joka tuutista, konvehtirasiat heitetään roskiin ja itseleivottuihin ei hygieniasyistä uskalleta koskea. Kukista ja kynttilöistä tulee allergiaoireita jne. Unisef tai hyväntekväisyyslahjat on mauttomia, käsityöt tyhmiä jne

En vie mitään kun metsään menee kuitenkin. Olkoon sitten elämänhallinta hukassa henkilökunnan mielestä

Vierailija
22/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en esikoisen aikana ostanut mitään koskaan, en päiväkodin tädeille, enkä opettajille, luokanopettajan yhteislahjaan osallistuin 2€/per oppilas, eräs innokas äiti aina keräsi, ilman keräystä ei olisi käynyt mielessäkään opettajaa lahjoa. Mun mielestä tuollainen hoitajalle tai opettajalle lahjojen vieminen on todella nolo ja outo tapa, ei ollut mun lapsuudessakaan tuollaista. En aio myöskään ostella lahjoja kun nuorimmaiset menee kouluun. Kuka muutenkaan oudoille ihmisille vie jotain krääsää?

Jos jollekin hoitajalle ostaisin vaikka joulukukan, niin perhepäivähoitajalle, heillä on pieni palkka ja raskas työ, ja varmasti olisi läheisempikin lapseni kanssa kuin päiväkodin tädit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin koko henkilökunnalle jotain pientä yhteistä herkkua. Jos oikein haluaisi panostaa, niin voisihan sitä lapsen kanssa leipoa/puuhata jotain pientä syötävää annettavaksi: Itsetehty kuivakakku, konvehdit, tikkunekut, rocky road -karkit. Jos henkilökuntaa on vähemmän/haluaa jokaiselle antaa oman jutun niin voihan sitä leipoa kullekin oman kaakun tai esim. joululimpun. Tai esim. sinappia on aika helppo tehdä itse ja siitä saa samalla vaivalla isommankin satsin.

Ja lapsen kätösistä kortti kylkeen. Kiva pieni muistaminen, joka melko varmasti tulee hyötykäyttöönkin :)

[/quote]

Ei kiitos omin pikkukätösin tehtyjä leivonnaisia. Jokakodin hygieniasta kun ei voi olla varma. Roskiin lentäisi.

Vierailija
24/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aikanaan antanut lahjaa päiväkodin henkilökunnalle mutta opettajille sitäkin enemmän.

Vierailija
25/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt yhteiseksi koko päiväkodin henkilökunnalle ison suklaarasian, veivät taukohuoneensa pöydälle ja kovasti kiittelivät. 

Vierailija
26/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:15"]

Minä veisin koko henkilökunnalle jotain pientä yhteistä herkkua. Jos oikein haluaisi panostaa, niin voisihan sitä lapsen kanssa leipoa/puuhata jotain pientä syötävää annettavaksi: Itsetehty kuivakakku, konvehdit, tikkunekut, rocky road -karkit. 

[/quote]

Millä vaan otat kaikki erikoisruokavaliot huomioon? Ja herkkuja tulee jouluna joka tuutista, konvehtirasiat heitetään roskiin ja itseleivottuihin ei hygieniasyistä uskalleta koskea. Kukista ja kynttilöistä tulee allergiaoireita jne. Unisef tai hyväntekväisyyslahjat on mauttomia, käsityöt tyhmiä jne

En vie mitään kun metsään menee kuitenkin. Olkoon sitten elämänhallinta hukassa henkilökunnan mielestä

[/quote]

Sukulaiseni, päiväkodin johtaja nauroi näitä pikkuherkkuja henkilökunnalle :)

Kun suklaarasioita on isot läjät kahvipöydässä ja kukaan ei tosiaankaan halua kilotolkulla syödä sitä suklaata, nauravat aina, että mikä lihotuskuuri heillä aina jouluna on.

Jäävät kuulemma usein sinne kahvihuoneen nurkkaan ja keväällä heitetään pois. Ei kai ihan oikeasti kukaan syö laatikkotolkulla suklaata, kun sitä on kotonakin. Ja kuivakakkuja yms. Suurin osa naisista kuitenkin pitää jonkinnäköistä ruokavaliota pitääkseen painonsa kurissa. Toki joku läski voi olla suklaasta innoissaan, mutta yleensä normaalipainoiset nauraa näille suklaavuorille. 

Joku vie niitä sitten kotiin ja lahjoittaa suvulleen tai seurakunnallekin niitä on viety. Mutta joka vuosi ei jaksa ja keväällä ne lentää roskiin.

Vierailija
27/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:22"]

Minä olen vienyt yhteiseksi koko päiväkodin henkilökunnalle ison suklaarasian, veivät taukohuoneensa pöydälle ja kovasti kiittelivät. 

[/quote]

No kuka kehtaa sanoa, että on joo kolmaskymmenes suklaarasia tälle viikolle ja ei kyllä enää tiedetä, mihin tämä rahdataan :)

Ymmärrättekö oikeasti, että kukaan ei jaksa niitä suklaavuoria syödä, mitä sinne kannetaan.

Vierailija
28/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut, että ne perheet, joiden lapsilla jotain ongelmia on, niin eivät kyllä muistakaan mitenkään päiväkodin työntekijöitä jouluna tai keväällä. Ja vastaavasti perheet, joiden kanssa on hyvä keskusteluyhteys ja jotka arvostavat päivähoitoa ja siellä tehtävää työtä, niin muistavat kyllä henkilökuntaa jollain pienellä lahjalla.

Vierailija
29/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä jokainen suklaarasia tulee syötyä! Myös kynttilät poltellaan ja servetit käytellään... Nämä viimeiset viikot ovat raskaita kun lapset jännittävät jo joulun tuloa, suklaa auttaa jaksamaan ;  niin ja säälittää heittää piirroksia roskiin, mutta millään ei mahdu säästämään 

Vierailija
30/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kyllä lahjan antaminen ts. toisten ihmisten pyyteetön muistaminen ja huomiointi korreloi perheen sivistystason ja henkisten voimavarojen kanssa. Jos voimavarat ovat kovin pienet, niin eipä kai silloin tule mieleen kanssaihmisiä huomioida. Ja miten lahjan ostamattomuus voi olla kiinni rahasta? Eihän lahjan tarvitse maksaa enempää kuin 10 € ja huolissani olisin perheestä, jonka joulubudjetti tuollaiseen summaan kaatuu.

Vierailija
31/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, siis suklaata tulee kaikilta, sanokaahan päiväkodin työntekijät sitten mikä olisi yhteinen kiva muistaminen koko työntekijäporukalle? Esim teepusseja ja hunajaa ja lapsen tekemä kortti, olenko oikeilla jäljillä?

ap

Vierailija
32/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä on taas näitä, että puolet ihmisistä on sitä mieltä, että hoitohenkilökuntaa ja opettajia kuuluu muistaa jollakin turhanpäiväisellä, suoraan sydämestä tuleva kiitos ei riitä mihinkään. Puolet on sitä mieltä, että heille riittää palkka ja kiitos on sinänsä ihan riittävä. Tässä on vaan se ongelma, että molemmat puolet tuomitsevat toisensa ja tämä sama keskustelu käydään joka vuosi ja samanlaisena.

Vierailija
33/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei juo teetä ja moni on hunajalle allerginen

Vierailija
34/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 jatkaa. Oma mielipiteeni on, että on ihan turha vetää johtopäätöksiä perheen sivistykseen tai voimavaroihin lahjan antamisen suhteen. Joillekin opettajat ja hoitajat on jotain tavattoman tärkeää ja hienoa, joillekin he ovat osa toimivaa yhteiskuntaa hoitaen oman hommansa, kuten tekevät suntiot ja raskaan kaluston kuljettajatkin. Kaikki ovat tärkeitä omassa asemassaan tai vaikka ilman asemaakin.

Vierailija
35/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:34"]

Kyllä meillä jokainen suklaarasia tulee syötyä! Myös kynttilät poltellaan ja servetit käytellään... Nämä viimeiset viikot ovat raskaita kun lapset jännittävät jo joulun tuloa, suklaa auttaa jaksamaan ;  niin ja säälittää heittää piirroksia roskiin, mutta millään ei mahdu säästämään 

[/quote]

Osa hoitajista kieltämättä on melkoisia tankkeja. Ahtavat varmaan kaksin kourin suklaata, suklaavana suusta valuen.

Joten viedäänpä näille tantoille suklaata lisää, ei pääse perse pienenemään juoruringissä

Vierailija
36/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:44"]

33 jatkaa. Oma mielipiteeni on, että on ihan turha vetää johtopäätöksiä perheen sivistykseen tai voimavaroihin lahjan antamisen suhteen. Joillekin opettajat ja hoitajat on jotain tavattoman tärkeää ja hienoa, joillekin he ovat osa toimivaa yhteiskuntaa hoitaen oman hommansa, kuten tekevät suntiot ja raskaan kaluston kuljettajatkin. Kaikki ovat tärkeitä omassa asemassaan tai vaikka ilman asemaakin.

[/quote]

Naurattaa nämä lähärit, jotka tekee diagnooseja siitä, että saako he servettejä tai kynttilöitä perheeltä :D

Taitaa lähärien koulutus olla perseestä tai alalle tosiaan alkaa ne penalin tylsimmät kynät.

Vierailija
37/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:41"]

Kaikki ei juo teetä ja moni on hunajalle allerginen

[/quote]

No sanopa joku hyvä idea 

ap

Vierailija
38/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vienyt aina koko henkilökunnalle kahvihuoneeseen Vuosien varrella olen vienyt ainakin taatelikakun, erilaisia juustoja ja suolakeksejä, pähkinäsekoituksia, kahvia ja teetä, bodyshopin käsirasvaa pumppupullossa, herkkukorin, jossa oli erilaisia keksejä, jotka säilyy pitkään...

Vierailija
39/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelen keskustelusta että on aivan sama mitä vien, pieleen menee kuitenkin, mutta jotain on vietävä silti.

ap

Vierailija
40/112 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:44"]

[/quote]

Naurattaa nämä lähärit, jotka tekee diagnooseja siitä, että saako he servettejä tai kynttilöitä perheeltä :D

Taitaa lähärien koulutus olla perseestä tai alalle tosiaan alkaa ne penalin tylsimmät kynät.

[/quote]

Eikös se ollut lto joka sen kommentin heitti.