Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?
Ja kuinka minimoit tehokkaimmin käytetyn lämpimän veden määrän? Ihan käytännön kokemuksia ja vinkkejä tarvitaan, ei mitään "käyn avannossa pesullla" tyyppisiä irvailuita.
Otetaan esimerkkinä nainen,pitkät hiukset ja mies, lyhyet hiukset sekä näiden erot.
Kommentit (71)
Alle 10min sisältäen hiusten pesun ja parran ajon.
5 minuuttia; Pieni ohijuoksutus jotta vesi on sopivan lämpöistä. Kastelu/huuhtelu suihkun alla. Suihku kiinni ja saippuointi. Suihku päälle ja saippuoiden pois huuhtelu.
Jätän mieluummin käymättä kokonaan kuin alkaisin hosua, saati säästellä vettä.
Aika nopeasti. Kastelen suihkussa itseni ja sammutan sitten veden. Ei ole kivaa, mutta pakko säästää. Sitten hieron shampoota hiuksiini ja huuhtelen itseni suihkussa, Menisikö muutama minuutti.
Vajaa 5 min jos pitää olla nopea. Nainen, puolipitkät hiukset.
N 5 min ja ihan kunnon suihku ja hiustenpesu on. Lyhyttukkainen nainen oon.
Mä käyn joka 2. päivä suihkussa ja veden juoksutukseen menee yhteensä joku 10 min. Saippuoinnit tietty erikseen.
Kolmisen minuuttia riittää pesuun.
M59
Lämpimän veden minimointi on helppoa jos on halua sellaseen. Pikainen kastelu suihkun alla. Hana kiinni ja saippuointi yhdella saippualla. Tämän jälkeen pikainen huuhtelu ja pois.
Itsellä vesi maksaa 20 eur/kk riippumatta kulutuksesta, niin veden kulutuksen minimointi ei kiinnostele.
Oon pari kertaa ottanut tavallisessa suihkussa aikaa ja asettuu neljän ja viiden minuutin väliin. Kastelu, kaksi kertaa hiusten (pitkät mutta ohuet) vaahdotus sampoolla, lyhyt hiuspohjaharjalla hieronta (ihan joku 15 s), huuhtelu, hoitoaine pituuksiin. Hoitoaine saa vaikuttaa sen aikaa kun pesen pesunesteellä privaatit, navan, kainalot, korvantakuset ym. Hyvä huuhtelu ja ulos.
Ei kiinnosta minimoida vedenkäyttöä maassa, jossa on satoja tuhansia järviä.
7 minuuttia ihan minimissään.
Säästän vettä sillä, että pesen ensin hiukset pää alaspäin niin, etten kastele kroppaani. Silloin ei tule kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole satoja tuhansia, peruskoulupudokas.
Vierailija kirjoitti:
No mulla se jonkinlainen minimointi on sen kalliin veden takia. Maksan kulutuksen mukaan.
Tämä on ihan käytännön kokemus, tosin hiukset vain hartioiden yläpuolelle.
Pikapesua varten lämmitän veden sisällä ja teen 1 ämpärillisen sopivaa vettä. Menen sen kanssa pihan läpi ulkosaunalle, peseydyn ja tulen takaisin. Tässä aikaa menee 5 minuuttia jos/kun lämmin vesi on hellalla valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Veden puhdistaminen vaatii kemikaaleja, energiaa ja työvoimaa. Hyvähän se toki on, että työllistää.
Noin 3 minuuttia, jos en pese hiuksia myös hoitoaineella tai sheivaa. Koko kropan kastelu alkaen jaloista (kylmäkin vesi tulee hyötykäytettyä näin, veden lämmetessä kastellaan muu kroppa) ja päättyen hiusten kasteluun. Sitten hana kiinni ja shampoo päähän ja saippuaa kainaloihin, jalkateriin ja jalkoväliin. Huuhtelu alkaen hiuksista ja siitä alaspäin.
No ei siinä mene kuin 3 sekuntia jos ihan vaan käy
Mulla menee lyhimmillään 15 minuuttia.