AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:29"]
Mä en tajuu vieläkään tota Hoosianna Daavidin poika-juttua? Voisko joku selittää :D
[/quote]
Pelasta, Daavidin poika! Eli pelasta meidät, Jeesus!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:35"]
Oon saanu ahaa -elämyksiä, en aha -elämyksiä
[/quote]Et vissiin jaksanut edes lukea ketjua, pahoittelin jo kirjoitusvirhettä ja sanoin että se johtuu siitä että aina joskus menee vähän sanat sekaisin kun ruotsiksi se on aha-upplevelse eikä ruotsiksi ole tuplavokaaleja.
Sait nyt varmaan näppylöitä pyllyyn joita sun pitää vähintään kuukauden ajan rasvata kun otsikossa oli väärinkirjoitettu sana =D
Ihan hillitön ketju. Yritän epätoivoisena nähdä tuossa Rantasipin logossa linnunpään sijaan jonkun jänöpupusen, enkä onnistu sitten millään. Ehkä nämä naurunkyyneleet sumentaa katsetta sen verran... :D
Ja toisena yritän kuvitella mielessäni, mitä muuta Än Yy Tee:stä syntyisi kuin NYT. :D
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:31"]
Tajusin vasta yli 20-vuotiaana, että eteenpäinluistelussa luistinta potkaistaan voimakkaasti sivulle/taaksepäin eikä yritetä edetä liu'uttamalla jalkoja eteenpäin ikään kuin käveltäisiin liukkaalla jäällä. Tämän merkittävän havainnon jälkeen luistelu on ollut paljon mukavampaa ja tehokkaampaa. Luistelukentällä huomaan monien muidenkin alottelijoiden kärsivän samasta ongelmasta.
[/quote]
Kyllä minusta tuntuu, että kaunokeilla monikin luistelee juuri noin kuin sinä ennen, piikeillä vaan lisää vauhtia. Minullekin luokkakaverit aina "opettivat" koulussa, että luistelen "väärin" kun en potki piikeillä vaan potkin sivulle. Luistelin kuulemma "kuin pojat".
Kyllä mun piti hetken kattoo (ohjeiden kanssa) että miten se rantasipi voi olla pupu :D Aika oudon näköinen pupu...
Kun jollakin on esim nivelessä kuluma, luulin 25 vuotiaaksi asti että se sana on kulma mutta vain sanottuna meidän (oulun alueen) murteella. En siis tajunnut että tarkoittaa että on kulunut vaan luulin että siinä kohtaa on muodostunut jokin kulma..
"Postin tuo Pate joka sen luo". Oon miettinyt että ihme hiippari kun kirjottelee yökaudet jotain kirjeitä. Oikeasti se menee "jokaisen luo"
Tuttava kävi usen Hong Kongissa ostosmatkalla ja ihmettelin miten hänellä on varaa käydä toisella puolella maapalloa niin usein. Kyse oli siis halpakauppatavarakaupasta Suomessa nimeltä Hong Kong, josta en vaan ollut kuullut ikinä...
Tajusin vasta teininä,että mummon maailma on ollut väreissä hänen lapsuudessaan kun hän kertoi muistavansa kirkkaan sinisen taivaan hiihtoretkellään...luulin maailman olleen mustavalkoinen koska kaikki vanhat elokuvatkin olivat..äiti kysyi sitten:milloin luulit mummon saaneen värit?! :-)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 22:32"]
Sain eräänä päivänä kunnon kohtauksen kun löysin koiramme mahasta ihmeellisen kohouman. Olin ihan varma että koirarukalla on joku kasvain. Mies sai oikeasti tehdä töitä selittääkseen että se on koiran napa. Eipä ollut tullut tuollainen mieleenkään, siis että koiralla ylipäätään voi olla napa.
[/quote]
Voi sinua :)
Jossain kyläpaikassa rapsuttelin koiraa, joka sattui olemaan tyttö. Käteni osui koiran mahassa olevaan näppylään, jota hetkisen kerkisin ihmetellä. No onneksi tajusin pian, että nisähän se on eikä mikään kasvain :)
Joskus luen sanat ihan väärin. Kerran näin kirjastossa VHS-kasetin nimeltä "Asetakissa". Ihmettelin, mikä ihmeen aseta-kissa.
Lapsena näin Kuponkiuutisissa (vieläkö se ilmestyy?) mainoksen, jossa luki "pyyheripustimet". Luin sen "pyyheri-pustimet" ja ihmettelin, mikä on pyyheri ja mikä pustin.
Mulla sytty lamppu pään yläpuolelle, kun kuulin ekaa kertaa sanottavan suoraan, että pitää harrastaa seksiä, että saa lapsia. Olin varmaan jo 11-12 vuotias silloin. En mä ollut tajunnut oppikirjan tekstistä, jossa sanottiin, että mies työntää jäykistyneen siittimensä naisen emättimeen, että mitä se tarkoittaa.
Tv-sarjoja katsoessani ihmettelin, että miksi rakastuneet ihmiset haluaa eka riisua vaattensa ja mennä alasti peiton alle. Niin viaton sitä on tullut joskus oltua. :)
Pienenä luulin, että vain Suomi on "kotimaa", ja kaikki muut maat ulkomaita -eli maailman kaikki muut lapset kokevat asuvansa poissa "kotimaastaan". Lisäksi luulin, että vain tytöt ovat lapsia. Älkää kysykö miten selitin itselleni tarhassa olevat pienikokoiset miehet... Aikuisena kerran ihmettelin miehelleni, että miksi Helsingin lentokenttää sanotaan Helsinki-Vantaan lentokentäksi.
Sain eräänä päivänä kunnon kohtauksen kun löysin koiramme mahasta ihmeellisen kohouman. Olin ihan varma että koirarukalla on joku kasvain. Mies sai oikeasti tehdä töitä selittääkseen että se on koiran napa. Eipä ollut tullut tuollainen mieleenkään, siis että koiralla ylipäätään voi olla napa.
[/quote]
jaa se on napa.... toi valaisi paljon...
Oltiin kaverin kanssa karkkikaupassa 9-vuotiaina. Molemmat kun olivat saaneet pussinsa täytettyä, oli kassalla punnitsemisen vuoro. Myyjä sulki edellä olevan kaverini pussin suuaukon rypistämällä pussin ja pyysi maksun. Kaupan ulkopuolella kaverini totesi vihaisesti: "Mikä myyjä, teki tahallaan ton rypistämisen, että tulis enemmän painoa vaakaan ja joutuu maksaa enemmän". Yritin selittää, ettei se paino miksikään muutu vaikka paperi olisi rypätty tai ei, mutta eipä mennyt jakeluun.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 01:23"]
[/quote]
jaa se on napa.... toi valaisi paljon...
[/quote]
Navan ei kuulu olla kohouma narttukoiralla, vaan siinä on ehkä pieni napatyrä, jota ei ole katsottu aiheelliseksi leikata.
Olen yrittänyt selittää eräälle henkilölle, että jos ensin on vaikka kolmenkymmenen prosentin ale ja alennetusta tuotteesta vielä kahdenkymmentä prosentin lisäale niin se ei suinkaan tarkoita, että tuotteen hinta olisi nyt tasan puolet halvempi kuin alussa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 09:52"]
Ihmettelin parikymppiseksi asti UPM-Kymmene firman nimeä, että miksi siinä ei ole sitä n:ää perässä (UPM-Kymmenen :D). Kunnes tajusin Kymenlaaksoon muutettuani, että Kymmene on ruotsiksi Kymi eli sehän on tietysti UPM-Kymi :DD
[/quote]
Vihdoinkin! Olen aina ihmetellyt samaa! Kymmene kuuluisi mielestäni lausua ruotsin kielessä [tsymmene], eli onko yrityksen nimen ääntämistapa siis oikeasti UPM-[tsymmene] ?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:46"]
Olin pienestä asti kuullut sälekaihtimien olevan sädekaihtimia sillä logiikalla, että ne kaihtavat sädettä. Oli noloa täysi-ikäisyyden kynnyksellä väitellä asiasta kumpia ne oikeasti ovat, kun sain ensimmäistä kertaa kuulla, etteivät ne olleetkaan kuulemiani sädekaihtimia.
[/quote]
Kiitos kun kerroit minullekin. :D Ajatellut taustalla olevan juuri tuo logiikka.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:00"]
An orexia
Ei suuhun
[/quote]
Anorexia tarkoittaa kylläkin ruokahalun menettämistä.