AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 00:32"]
Joskus luen sanat ihan väärin. Kerran näin kirjastossa VHS-kasetin nimeltä "Asetakissa". Ihmettelin, mikä ihmeen aseta-kissa.
Lapsena näin Kuponkiuutisissa (vieläkö se ilmestyy?) mainoksen, jossa luki "pyyheripustimet". Luin sen "pyyheri-pustimet" ja ihmettelin, mikä on pyyheri ja mikä pustin.
[/quote]
Mä luin pienenä jotain kirjaa, jossa kuninkaalla oli kamala vaiva: puheripuli. Ja mä ihmettelin monta vuotta, että mikä se sellainen puheri-puli on :D
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 06:29"]
Mä en edelleenkään tiedä onko se tähtisÄdetikku vai tähtisAdetikku?? Valaiskaa joku än yy tee nyt mua!
[/quote]
Se on JOKO tähtisadetikku TAI sädetikku.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:58"]
Mulla sytty lamppu pään yläpuolelle, kun kuulin ekaa kertaa sanottavan suoraan, että pitää harrastaa seksiä, että saa lapsia. Olin varmaan jo 11-12 vuotias silloin. En mä ollut tajunnut oppikirjan tekstistä, jossa sanottiin, että mies työntää jäykistyneen siittimensä naisen emättimeen, että mitä se tarkoittaa.
Tv-sarjoja katsoessani ihmettelin, että miksi rakastuneet ihmiset haluaa eka riisua vaattensa ja mennä alasti peiton alle. Niin viaton sitä on tullut joskus oltua. :)
[/quote]
Oletko nyt sitten viallinen?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:57"]
Että naisen tehtävä näkyy jo itse sanassa: nainen..
[/quote]
Ymmärsin ekan seurustelusuhteeni aikana, että nainen -sanassa on mukana myös kuukautiskierrosta johtuvat taipumukset halukkuuteen tai sen puuttumiseen: nain en nain en...
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:58"]Vasta 3-kymppisenä tajusin miksi auton pakkivalo on kirkas...
[/quote]
Miksi se sitten on kirkas? Että näkee taakse?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:58"]Vasta 3-kymppisenä tajusin miksi auton pakkivalo on kirkas...
[/quote]
Miksi se sitten on kirkas? Että näkee taakse?
[/quote]
eikun menosuuntaan pitää olla kirkas valo. Peruuttaessa auto liikkuu perä edellä.
Kun nyt puhetta siitä mikä aiheuttaa tuulen, niin minun mind blown -hetkeni oli kun tajusin, että tuuli johtuu siitä kun ilma se vaan liikkuu tiheämmästä harvempaan. Olin jotenkin kuvitellut, että tuuli on oma ilmiönsä. Että ei se niinku johdu mistään vaan tuuli nyt vaan ollut täällä aikojen alusta ja menee yhdestä paikasta toiseen. Vähän niin kuin vesi.
Mä tajusin viime viikolla, että Scream-leffan se naamioukko on otettu siitä Edward Munchin taulusta ja nimikin siitä. Scream eli huuto.
Vuosia sitten Pariisissa ihmettelin ja sanoin ääneenkin, että onpa Stella-rouvalla paljon ravintoloita, kun lähes joka kapakassa luki Stella Artois.
Joo, siihen aikaan ei paljon tuontioluita ollut...
Pari päivää sitten sanoin kaverilleni, että saisi aurinko jo paistaa. Kaverini totesi, että ehkä se paistaakin, mutta kun on noi pilvet edessä. Öhh? Ja tämä kaverini on 45 v.
En nyt tiedä onko ahaa elämys mutta jotain sanoja on sotkettu kuten luulin että työkkärin karenssi on kadenssi koska olin pienenä opiskellut musiikkia. Onneksi en nyt sentään itse koskaan käyttänyt tuota kadenssi sanaa väärässä merkityksessä kunnes tajusin että karenssi se on . Vieläkin joudun kuitenkin ponnistelemaan että en vahingossa sano kadenssi vaan karenssi.
Tajusin varmaan vasta reilusti yli kolmekymppisenä mikä funktio sillä sateenvarjon suojakankaalla on. Eli että se kannattaa säilyttää eikä heittää pois :D
Sen avulla saa laitettua märän sateenvarjon kassiin! Tunsinpa itseni tyhmäksi...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:38"]
Vuosia sitten Pariisissa ihmettelin ja sanoin ääneenkin, että onpa Stella-rouvalla paljon ravintoloita, kun lähes joka kapakassa luki Stella Artois.
Joo, siihen aikaan ei paljon tuontioluita ollut...
Pari päivää sitten sanoin kaverilleni, että saisi aurinko jo paistaa. Kaverini totesi, että ehkä se paistaakin, mutta kun on noi pilvet edessä. Öhh? Ja tämä kaverini on 45 v.
[/quote]
Kaverisi on optimisti. Aurinkohan paistaa vaikkei sitä näy, kuten eputkin lauloivat.
Itse ihmettelin pitkään että miksi ajohanskat on melkolailla aina nahkaiset, kunnes sain itse ajokortin (olen 27-vuotias) ja yritin ajaa autoa villakynsikkäät kädessä. =D
Muita isompia ahaa-elämyksiä minulla ei ole ollut. Veljellä tosin oli vähän aikaa sitten valaiseva hetki kun hän tajusi että soijamaito tehdään soijapavuista. Hän on soijamaitoa käyttänyt kuitenkin niin pitkään kuin muistan, joten tuolle saatiin nauraa jonkin aikaa (yhdessä siis).
Nämä tuuli-spekulaatiot panivat ajattelemaan, joku kun oli luullut, että puut aiheuttava tuulen. Miksi se ei voisi ollakin näin?
Kun puut huojuvat, oikein kovasti, niin kyllähän se panee ilman liikkeelle ja siis tuulemaan.
Eikös :D
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 13:58"]
Serkkuni ei ollu hoksannut että pelikortit kannattaa pitää kädessä niin päin että ylänurkassa olevat korttien arvot näkyy koko ajan. Että alimmainen kortti on aina oikealla vai miten päin ne nyt onkaan:D Hän aina pelatessamme siirteli kortteja jotta näki mikä kortti mikin on:P
[/quote]
En tiedä johtuuko vasenkätisyydestäni vai mistä, mutta mulle luonnollisempi korttipakan viuhkajärjestys on päällimmäinen kortti vasemmalla, ts. oikeat yläkulmat näkyvissä. Harmi vaan normaalisti pelikorteissa se symboli on vasemmassa yläkulmassa. Siksi pelaankin mieluummin niillä pakoilla, joissa symbolit on joka kulmassa.
Vessanpöntössä on hajulukko, siis miksi ihmeessä, eikö ne viemäriputket ole kokoajan täynnä vettä??
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:57"]
Että naisen tehtävä näkyy jo itse sanassa: nainen..
[/quote]
Ymmärsin ekan seurustelusuhteeni aikana, että nainen -sanassa on mukana myös kuukautiskierrosta johtuvat taipumukset halukkuuteen tai sen puuttumiseen: nain en nain en...
[/quote]
Ja sanassa "mies" on läsnä se, mikä jokaiselle kaksilahkeiselle on se maailman keskus ja ainoa oikean välittämisen kohde: MIE.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:00"]
10 vuotiaana risteilyllä ollessani ihmettelin miten keskellä merta voi olla näin kova tuuli kun puita ei ole lähimaillakaan.
Luulin puiden tekevän tuulen :D:D
[/quote]
No toi nyt menee jo todella pitkälle. Ei tuo ole noloa hoksaamattomuutta vaan sitä, ettei ymmärrä alkuunsakaan mitään fysiikasta ja sitä kautta luonnonilmiöistäkään (tai oikeastaan mistään muustakaan kappaleiden (tai kaasujen) liikkumisesta ja käytöksestä).
[/quote]
Harva kymmenvuotias vielä fysiikasta ja luonnonilmiöistä mitään ymmärtääkään...
[/quote]
Olet sairas. Kyllä kotona pitää puhua luonnonilmiöistä jo paljon ennen kouluikää.
[/quote]
WAT! =DDDDD Vai että sairas.. =DD (jollain menkat tai jotain?)
No sanotaan näin; vaikka minulle olisi kerrottu joka ikinen päivä, ennen kouluikääni tai kymmenvuotispäivääni että miten tuuli syntyy, en olisi sitä muistanut koska asia ei ole minua ikinä kiinnostanut.
Minua esim. kiinnosti enemmän musiikki, hevoset, piirtäminen ja leikkiminen. Mutta älä huoli, lukiossa sitten kiinnitin asioihin enemmän huomiota. Peruskoulun ajan vain luettelin noita muistista, ajattelematta asiaa sen enempää.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:58"]
Oon 26-vuotias ja tajusin pari vuotta sitten, että autossa ei käänny ne takarenkaat samalla tavalla ku eturenkaat.
[/quote]
Ole kiltti ja kerro, että sinä et aja autoa tai mitään muutakaan pyörillä liikkuvaa laitetta?
Jos etu- ja takarenkaat kääntyisivät *samalla tavalla* niin autolla tietysti voisi ajaa, mutta ratista kääntämällä se lähtisi vain menemään nurkan osoittamaan suuntaan nurkka edellä. Alle 270 astetta kääntyvillä renkailla olisi mahdotonta palata lähtöpisteeseen.