Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!

Vierailija
12.12.2013 |

Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?

Kommentit (555)

Vierailija
381/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 12:10"]

Yksi kaverini oli luullut 18 v asti, ettei Alkoon saa mennä edes sisälle, jos ei ole täysi-ikäinen. Tiukkapipoinen, uskovainen äitinsä oli hänelle näin sanonut, eikä asia ollut tullut puheeksi muiden kanssa.

[/quote]

Alaikäinen ei saa ostaa alkoholittomiakaan tuotteita Alkosta, sikäli ei niin paha ajatusvirhe. Tarkoituksena kai se etteivät alaikäiset menisi Alkoon ollenkaan?

Vierailija
382/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain hyvin harvoissa tapauksissa raskaus voi olla myös vatsaontelon puolella, ikään kuin muiden sisäelinten seassa. Tämä mahdollista sillä munasarja ei ole täysin kiinni munajohtimessa ja jos hedelmöitys tapahtuu juuri munasolun irrottua munasarjasta, voi hedelmöittynyt munasolu luiskahtaa väärälle puolelle. Kuitenkin yleensä kun puhutaan kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, tarkoitetaan nimen omaan tätä munajohtimessa kiinni olevaa alkiota.

Terv. Lääkäriopiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään tiedä onko se tähtisÄdetikku vai tähtisAdetikku?? Valaiskaa joku än yy tee nyt mua! 

Vierailija
384/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 01:38"]

Oltiin kaverin kanssa karkkikaupassa 9-vuotiaina. Molemmat kun olivat saaneet pussinsa täytettyä, oli kassalla punnitsemisen vuoro. Myyjä sulki edellä olevan kaverini pussin suuaukon rypistämällä pussin ja pyysi maksun. Kaupan ulkopuolella kaverini totesi vihaisesti: "Mikä myyjä, teki tahallaan ton rypistämisen, että tulis enemmän painoa vaakaan ja joutuu maksaa enemmän".  Yritin selittää, ettei se paino miksikään muutu vaikka paperi olisi rypätty tai ei, mutta eipä mennyt jakeluun. 

[/quote] Minä puristan hedelmäpusseista ilmat pois ennen punnitusta samasta syystä.

Vierailija
385/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia alusta mut toivon et ap on jo älynnyt et se on AHAA-elämys eikä AHA-elämys...

Vierailija
386/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 06:29"]

Mä en edelleenkään tiedä onko se tähtisÄdetikku vai tähtisAdetikku?? Valaiskaa joku än yy tee nyt mua! 

[/quote]

Virallisesti se taitaa olla tähtiSADEtikku, mutta minä kyllä sanon niitä tähtisädetikuiksi.. 

Vierailija
387/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tähtisadetikku. Tikku siis lähettää ympärilleen tähtisadetta.

Vierailija
388/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:20"]Mun elämä on lisäksi ihan täynnä kaikkia kirjainyhdistelmiä, joita ei ajattele silleen, että tarkoittaisivat jotain tai tulisivat joistain sanoista. Esim. vajaa kolmikymppisenä yksi päivä välähti, että atk on kirjainyhdistelmä. Piti ihan googlata, että mistä sanoista tulee, kun kukaan lähistöllä olevistakaan ei tiennyt.

[/quote]

Tästä tuli mieleen, että alle kouluikäisenä ja ehkä vielä ekaluokalla luulin, että on olemassa maa nimeltä Uuesaa (Uu-e-saa). Kun opin lukemaan ja ymmärsin vähän enemmän vanhojen ihmisten tavasta ääntää, ymmärsin, että se on USA (Uu-es-aa, tai modernimmin Uu-äs-aa), eli Amerikan Yhdysvallat. Mummoni ja sen ikäpolven ihmiset äänsivät joitain kirjainten nimiä "en" ja "es", vaikka nuoremmat sanoivat "än" ja "äs". Mutta joo, en ole aikuiseksi asti etsinyt sitä Uuesaata kartalta.

Vierailija
389/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:40"]

Aikuisena välähti: maa+ilma=maailma......

[/quote]

!!!!! ..kiitos!

[/quote]

Daa!!
 Kiitos täältä myös :D t.28-v.

Vierailija
390/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein käännöstehtävää kotonani ja teksti liittyi häihin. Asiaa sen kummemmin tutkimatta ihmettelin kovasti ystävilleni, minkälaisista goottihäistä oikein on kyse, kun kukissa on kalloja. Opettaja onneksi selvensi asian tehtäviä palautettaessa...

t. käännöstieteilijä :)

Vierailija
391/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännöstieteilijä!

viittitkö selittää, en pysynyt kärryillä lainkaan... Oppimista riittää.

Vierailija
392/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vauvat tulevat sieltä mistä kakkakin. Pelkäsin myös nieltyäni omenansiemenen, että mahassa alkaa kasvaa omenapuu.

Vierailija
393/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalla on kukka :D yksikkö kalla - monikko kalloja

Vierailija
394/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:06"]

Jenkeissä ravintoloiden ikkunoissa oli ilmoitus: vallet-parking. Ajattelin että siellä pitää laittaa lompakko parkkiin...

[/quote] On sulla viela oppimista ;). Se on Valet Parking. Lompakko on wallet.

Vierailija
395/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:35"]

Oon saanu ahaa -elämyksiä, en aha -elämyksiä

[/quote]

Mutta opetusta yhdysmerkkien käytöstä et näemmä ole saanut.

[/quote]

Ihan kiinnostaisi tietää, korjaatko puheessakin ihmisten väärin lausuttuja sanoja tai muita kielioppivirheitä? Joka keskustelussa on aina ainakin yksi joka metsästää kielioppivirheitä.

[/quote]

En, mutta puheessa ne eivät ihan yhtä pahasti särähdäkään kuin kirjoitetussa tekstissä. Yhdysmerkkiasiat ovat niin yksinkertaisia peruskielioppijuttuja, että ne pitäisi kyllä osata. Niissä kun ei voi vedota edes mihinkään murre-eroihin.

Vierailija
396/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:11"]

Mulla on paljon noita AHAA- elämyksiä biisin sanojen kanssa. Johtuen, etten varsinaisesti kuuntele sisältöä kovinkaan usein, vaan opin kyllä laulamaan mukana ja kyllä mä laulankin.

Yksi on juuriki tuo "joutuisampi tuulta.." ;) Pari viikkoa sitten älysin kappaleen Jolupukki suukon sai pointin, että se joulupukki onkin se isä. Eihän tähän mennyt ku se 30 vuotta.. ;)

Rappiolla laulussa olikin "ei tahdo tappaa" eikä kuten lauloin "täl tappaa". Jne. Innolla odotan tulevaiauutta, että mitä kaikkea vielä paljastuukaan.

On mulla ihan käytännön asioissakin ongelmia, nyt vaan ei tule mieleen yhtään esimerkkiä.

[/quote]

APUA :D Mä en oo koskaan tajunnu et se joulupukki olis se isä? Oon vaan miettiny et eiks se lapsi ihmettele, kun se äiti pussaa jotain toista miestä.. :D

Vierailija
397/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 26-vuotias ja tajusin pari vuotta sitten, että autossa ei käänny ne takarenkaat samalla tavalla ku eturenkaat. Ton Än Yy Tee - NYT! jutunki tajusin vasta tässä lähiaikoina :D

Luulin myös pienempänä, että maailma on aina ollut mustavalkoinen. Kun olin nähnyt vanhoja mustavalkokuvia ja kaikki vanhat elokuvat oli kans mustavalkoisia..

Vierailija
398/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että jos on värisokea niin näkee punaisen vihreänä ja vihreän punaisena.

Vierailija
399/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invalidi = in+valid = epäkelpo

Aika tylyä, eiks?

Vierailija
400/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena 80-luvulla join Zup-limua. Sääli etten ole löytänyt sitä enää mistään...

Ja sitten toinen. Luulin joskus että anaalivaihe tarkoittaa ikävaihetta, jolloin ollaan erityisen kiinnostuneita peppu/pieru tms. jutuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän