Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!

Vierailija
12.12.2013 |

Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?

Kommentit (555)

Vierailija
221/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 20:57"]

Mutta toi SKepsishaastehan tarkoittaa että kummituksen pitäisi lähteä sinne testattavaksi....?

[/quote] Tuli väärään ketjuun =S Kummitus varmaan teki sen....

Vierailija
222/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kanveesi on tajuttomuuden tila... =´´´(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:25"]

Mä tajusin viime viikolla, että Scream-leffan se naamioukko on otettu siitä Edward Munchin taulusta ja nimikin siitä. Scream eli huuto.

[/quote]

Ohoh, mäkään en ollut tajunnut tätä! Kiitos, nyt sain itsekin kokea tän AHAA-elämyksen. :)

Vierailija
224/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:12"]Ihmettelin vuosia miksi niin moni kampaamo on Salon sitä tai tätä, eli miksi niissä on kaikissa mainittu Salo? No, ajattelin, että ehkä Salossa on joku isompi alan oppilaitos ja siksi se pitää mainita. Jossain vaiheessa tajusin ja tunsin itseni vähemmän fiksuksi.

[/quote]

Sama

Vierailija
225/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pian kolmekymppinen ja viime vuonna syödessämme jotain pakastevihannespussia poikaystäväni kanssa, kysyi hän oliko kyseisessä sekoituksessa hillosipuleita. vastasin kieltävästi, mutta hetken päästä hän pyörittelikin pikkuista sipulipalluraa haarukassaan ja totesi, että onhan tässä!

intin vastaan: "no eihän oo, ei näissä oo hilloo sisällä"

ensin pieni hiljaisuus, jonka jälkeen poikkis purskahti räjähtävään nauruun.

siihen saakka olen sios elänyt siinä uskossa, että hillosipulit ovat pieniä sipuleita, joiden sisällä on hilloa. vähän niinkuin oliiveihinkin on tungettu jotain ihan muuta sisälle. koskaan en ole niitä tietoisesti maistanut, kun ajatus hillosta sipulissa on ollut ällöttävä.

että näin. häpeää lisää se, että olen koulutukseltani puutarhuri. kyllä mun pitäisi tietää...

Vierailija
226/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:25"]

Mä tajusin viime viikolla, että Scream-leffan se naamioukko on otettu siitä Edward Munchin taulusta ja nimikin siitä. Scream eli huuto.

[/quote]

Ohoh, mäkään en ollut tajunnut tätä! Kiitos, nyt sain itsekin kokea tän AHAA-elämyksen. :)

[/quote]

En minäkään tätä tiennyt, joten kiitos, että valaisit. Ja toki kun nyt luin niin tajusin, että tottakai!

Kauhuleffoista tuli mieleen Perjantai 13.päivä -leffojen Jasonin naamari. Sehän on siis entisajan jääkiekkomaalivahdin maski. Mulle tuo maski on tutumpi Jasonin kuin minkään veskarin naamalla, ja varmaan aika monelle muullekin, joka on lätkää seurannut vasta 90-luvulla ja sitä myöhemmin. 

Vierailija
227/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

499 jatkaa. Tässä siis se Jason: 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Jasonf.jpg 

Vierailija
228/555 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
229/555 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin parikymppiseksi asti, että eräässä joululaulussa lauletaan

'oi kuusipuu, oi kuusipuu ja lehmät uskolliset'. Ihmettelin pitkään, että mitä tekemistä lehmillä on kuusipuun kanssa. Noh, myöhemmin selvisi että siinähän lauletaan lehVistä, ei lehMistä.

Vierailija
230/555 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:00"]"Postin tuo Pate joka sen luo". Oon miettinyt että ihme hiippari kun kirjottelee yökaudet jotain kirjeitä. Oikeasti se menee "jokaisen luo"

[/quote]

Mulla oli ihan sama juttu ja oikeastaan tajusin sen joku aika sitten..

Ja oon kohta 25

Vierailija
231/555 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin joskus teini-iässä, että ihmiset ovat aika mulkeroita. Että monet esittävät ystävällistä sosiaalisista syistä ja kiillottavat omaa julkisivuansa. Todellisuudessa he kyräilevät selkien takana ja vaativat vastapalveluksia tarjoamastaan avusta, joko ääneen tai sitten anonyymisti nettipalstoilla.

Tästä ajattelutavastani huolimatta otan ihmiset vastaan aina yksilöinä ilman ennakkoasenteita. Vasta tutustumalla voin tietää millainen persoona toinen ihminen onkaan.

Vierailija
232/555 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa pakarisen laulussa Hullu mies hullu lauletaan "kerran aukasen suuni vaan, mua hulluksi laakista kutsutaan." Kuvittelin sen tarkottavan että laulussa sen henkilön sukunimi on Laakinen ja puhuu itsestään osittain kolmannessa persoonassa.

Samassa laulussa myös kohdassa "hauskaa mulla on luonnostaan, jos oon hullu tai terve, kuinka vaan" kuvittelin laulajan kulkevan jossain kadulla (vähän niin kuin olisi musiikkivideo) ja siinä yllättäen tapaa jonkun tutun jolle sanoo terve. En oikein osaa selittää miten kuvittelin noin olevan.

Vierailija
233/555 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:25"]

Minä luulin parikymppiseksi asti, että eräässä joululaulussa lauletaan

'oi kuusipuu, oi kuusipuu ja lehmät uskolliset'. Ihmettelin pitkään, että mitä tekemistä lehmillä on kuusipuun kanssa. Noh, myöhemmin selvisi että siinähän lauletaan lehVistä, ei lehMistä.

[/quote]

Vähän ohis. Minä laulan sen joululaulun aina tahallani väärin "Oi uusikuu, oi uusikuu ja lehmäs uskolliset."

Vierailija
234/555 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 08:35"]

Pave Maijanen laulaa Pidä huolta-biisissä että "muista rakentaa sinne missä koti maahan sortuu" ja minä luulin eilispäivään asti, 26-vuotiaaksi, Paven laulavan että "muista rakentaa sinne missä kotimaahan sortuu" ajatellen että pitää rakentaa taloja sellaisille jotka sortuvat palaamaan takaisin kotimaahansa täältä Suomesta. Miksi?!?!

[/quote]

Ja minä kuulin aikuiseksi asti, että siinä lauletaan "tajuu myös antaa" eikä "tajulla santaan"  :D

Vierailija
235/555 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin monta viikkoa, että työpaikalla yhdellä naisella on aika erikoinen kroppa: muuten hyvin hoikka, mutta iso maha. Yksi päivä sitten vaan lamppu syttyi: nainenhan oli tietysti raskaana!

Mä en vieläkään tajua, miten olen voinut olla näin tyhmä. Miten en muka älyä tällaisia asioita?

Vierailija
236/555 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:38"]

Freemanin laulun olin kuullut aina "rehvasteltiin mitä vähän rakasteltin..." kun se onkin "...mitä vähän rahvasteltiin. "

[/quote]

Kiitos tiedosta, minä olen aina kuullut "Kaksi lensi yli käenpesän" samalla tavalla väärin ja ihmetellyt rehvastelun ja rakastelun rinnastusta, mutta Hectorin ollessa sanoittaja uskoin tähän saakka kuulleeni oikein.

Vierailija
237/555 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekkin ihan aikuisiällä tajusin ton n y t-nyt jutun. Kun asiasta hihkaisin ääneen koki viisi vuotta vanhempi veljeni myös ahaa-elämyksen.

Vierailija
238/555 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena välähti: maa+ilma=maailma......

Vierailija
239/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun jälkeen tajusin et: Än yy tee =

N-Y-T= nyt. Vähän tunsi itsensä tyhmäksi.

Vierailija
240/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausien jälkeen tajusin kenen kanssa poikaystävä petti mua. Kertoi pettäneensä kun oli lähdössä pois maasta jossa treffasimme.

Se nainen oli kämppikseni...