AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
Mä en tiennyt 13-vuotiaana kun kuukautiset alkoi että side laitetaan kiinni alushousuihin. Oli sitten kiva repiä sitä irti tuolta alapäästä. Siinä tuli koettua varsinainen ahaa-elämys :D
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 21:06"]
Mä en tiennyt 13-vuotiaana kun kuukautiset alkoi että side laitetaan kiinni alushousuihin. Oli sitten kiva repiä sitä irti tuolta alapäästä. Siinä tuli koettua varsinainen ahaa-elämys :D
[/quote]
Heh, samaa ihmetteli myös mun ensimmäinen poikaystävä.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 23:06"]
Pohjolan logo on karhun käpälänjälki. Ja samalla se P.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 20:04"]
Itse näin Pohjolan vanhassa sinivalkoisessa logossa pääkallon sivultapäin kuvattuna (katsoo vasemmalle ja alin logon osa on jo kaularankaa) yli 20-vuotiaaksi! En ajatellut asiaa sen enempää kuin että kai vakuutusyhtiöihin pääkallo jotenkin liittyy, kun he korvaavat sairauksien ja kuolemien kuluja. Eräänä päivänä logon nähdessäni tajusin että sehän on iso P-kirjain! :D
[/quote]
[/quote]
Minusta se oranssi logo on aina näyttänyt pöllöltä enkä millään saa siitä mitään karhunkäpälää.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:00"]
10 vuotiaana risteilyllä ollessani ihmettelin miten keskellä merta voi olla näin kova tuuli kun puita ei ole lähimaillakaan.
Luulin puiden tekevän tuulen :D:D
[/quote]
No toi nyt menee jo todella pitkälle. Ei tuo ole noloa hoksaamattomuutta vaan sitä, ettei ymmärrä alkuunsakaan mitään fysiikasta ja sitä kautta luonnonilmiöistäkään (tai oikeastaan mistään muustakaan kappaleiden (tai kaasujen) liikkumisesta ja käytöksestä).
[/quote]
Harva kymmenvuotias vielä fysiikasta ja luonnonilmiöistä mitään ymmärtääkään...
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:00"]
Tiesittekö muuten, että vessan pötössä vesi on vain siinä hajulukossa pöntön pohjalla, viemäriputkessa ei ole vettä Muuta kuin se, mitä huuhdellessa sinne menee.
[/quote]
Yääääk! - Mun ukko piirsi mulle kuvan siitä hajulukkosysteemistä. Voi että mun piti tämä päivä elää, inhottavaan, mä en käy enää ikinä vessassa! ;)
[/quote]
Tiesitkö muuten että siitä vessanpytystä on suora putkiyhteys sun tiskipöydän viemäriin jossa on tukkona vain samanlainen vesilukon vesi kuin pytyssäkin? :) Tiskikoneesi on kiinni siinä samassa vesilukossa, asia jota kannattaa miettiä seuraavalla kerralla ruokapöydässä. :P
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:15"]
History = his story
Tuiki tuiki tähtösen ja aakkoslaulun sävel ja än yy tee nyt oli kyllä järkytyksiä kun ne minulle kerrottiin. En itse koskaan tajunnut.
[/quote]
History = his story
Tuiki tuiki tähtösen ja aakkoslaulun sävel ja än yy tee nyt oli kyllä järkytyksiä kun ne minulle kerrottiin. En itse koskaan tajunnut.
[/quote]
History = his story
[/quote]
Historia vitae magistra. Mitäs luulet että osasivatko muinaiset roomalaiset englantia? :) Sanan alkuperä on antiikin Kreikassa ja sen merkitys on "tutkimus" tai jotain sen tapaista.
Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää. ;)
lähdetkö mun kanssa poimiin rusinoita? :D
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:37"]
Jossain suomiräppirenkutuksessa tms. laulettiin vuosia sitten "mitä sä teet jos sun naises on myöhässä". Kappale soi radiosta jatkuvalla syötöllä ja ihmettelin aina että miksi pitäisi tehdä jotain erikoista jos joku myöhästyy. Tajusin jutun jujun siinä vaiheessa kun kappaletta oli kulutettu radiossa puhki ehkä vuoden verran. Osaan ihan sujuvasti englantia mutten ollut koskaan kuullut noin ontuvaa suomennosta sanonnasta. Kaverini katsoi valaistumisen hetkeäni monttu auki pää hiukan vinossa ja ilme esitti sanattoman kysymyksen "miten joku voi olla noin hidas".
[/quote]
Käyttääkö joku suomen kielessä oikeasti tuollaista termiä kuin myöhässä oleminen, jos puhutaan kuukautisista. Kyllä suomalaiselle miehelle pitää sanoa, että kuukautiset on myöhässä ja silloinkin se voi vielä sanoa, että mitä sitten.
Englannin kielessä ärsyttää tuollaiset pikkusiveelliset kiertoilmaukset kuten "I need to go" = Minulla on pissahätä tai "I´m late" = Menkat on myöhässä, olen ehkä raskaana tai "Where´s the bathroom" = Missä on vessa (kun kyse on esim. jostain käpyisestä huoltoaseman vessasta tms.)
Kun mulla 11-vuotiaana alkoi menkat, kuvittelin että menkat jatkuu ilman taukoja vanhuuteen asti. Olinki aika suruissani, että joudun tulevat vuosikymmenet kärsimään jatkuvista menkoista.
Jotenkin ilmeisesti oli koulussa mennyt sanan "kuukautiset" idea ohi.. :D Olikin iloinen yllätys, kun ne kestivätki vain n. viikon.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:37"]Jossain suomiräppirenkutuksessa tms. laulettiin vuosia sitten "mitä sä teet jos sun naises on myöhässä". Kappale soi radiosta jatkuvalla syötöllä ja ihmettelin aina että miksi pitäisi tehdä jotain erikoista jos joku myöhästyy. Tajusin jutun jujun siinä vaiheessa kun kappaletta oli kulutettu radiossa puhki ehkä vuoden verran. Osaan ihan sujuvasti englantia mutten ollut koskaan kuullut noin ontuvaa suomennosta sanonnasta. Kaverini katsoi valaistumisen hetkeäni monttu auki pää hiukan vinossa ja ilme esitti sanattoman kysymyksen "miten joku voi olla noin hidas".
[/quote]
Minäkin olen kai hidas, mutta en tajua tätä juttua ollenkaan.
En tiedä vieläkään, miksi kutsutaan jalkapallo-otteluissa ekan ja tokan puoliajan välillä olevaa varttitunnin taukoa. Kutsun sitä joskus puoliajaksi, mutta eihän se voi olla, kun itse peliaika on se puoliaika.....
Kertokaapa jalkapallotietäjät.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:25"]
Vasta tämän ketjun luettuani minäkin tajusin, että hitto, siinä rantasipilogossa on LINTU eikä jänis :D Ja kyllä, olen tiennyt että rantasipi on lintu, siitä huolimatta muksusta lähtien olen nähnyt siinä pupun :D
[/quote]
Okei no mä tajusin vast nyt et rantasipi on siis joku oikee lintu?? :D
[/quote]
hei, laitoin tuon ekan kommentin Rantasipi-logosta ja nyt huomasin että meitähän on monta. Ihanaa! Perustetaanko kerho, joka vaatii logon tunnistamista myös jänikseksi? Koska oikeastihan logossa on se pupu, eikä mitään lintua!
Sain eräänä päivänä kunnon kohtauksen kun löysin koiramme mahasta ihmeellisen kohouman. Olin ihan varma että koirarukalla on joku kasvain. Mies sai oikeasti tehdä töitä selittääkseen että se on koiran napa. Eipä ollut tullut tuollainen mieleenkään, siis että koiralla ylipäätään voi olla napa.
Vasta tämän ketjun luettuani minäkin tajusin, että hitto, siinä rantasipilogossa on LINTU eikä jänis :D Ja kyllä, olen tiennyt että rantasipi on lintu, siitä huolimatta muksusta lähtien olen nähnyt siinä pupun :D
[/quote]
mulle valkeni tää sama vasta joskus aikuisena... lapsesta asti luullut siinä olevan hassun näköinen pupu! enkä edelleenkään nää siinä logossa kuin sen pupun, pitää oikein hakemalla hakea se lintu siitä. :D
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 23:29"]
Tuolla väärällä tavalla kyllä usein annetaan lisäalennus. Ihan vain siksi, että kassaohjelmilla ei pysty antamaan kahta päällekkäistä alennusta ja aleaikaan ei ehdi kassalla laskemaan alennuksia erikseen toisella laskimella ja lyömään kassaan. Terv. Myyjä
[/quote]
Eikös ne tuotteiden hinnat pitäisi olla selkeästi näkyvissä? Enpä itse kyllä ole tuollaisiin alennuksiin törmännyt, mutta mielelläni otan vastaan vaikka 50% + 60% alennuksen tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:06"]
En tiedä vieläkään, miksi kutsutaan jalkapallo-otteluissa ekan ja tokan puoliajan välillä olevaa varttitunnin taukoa. Kutsun sitä joskus puoliajaksi, mutta eihän se voi olla, kun itse peliaika on se puoliaika.....
[/quote] ja eiks jääkiekossa ne peliajat on välieriä ja tauko puoliaika...?
Pohjolan logo on karhun käpälänjälki. Ja samalla se P.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 20:04"]
Itse näin Pohjolan vanhassa sinivalkoisessa logossa pääkallon sivultapäin kuvattuna (katsoo vasemmalle ja alin logon osa on jo kaularankaa) yli 20-vuotiaaksi! En ajatellut asiaa sen enempää kuin että kai vakuutusyhtiöihin pääkallo jotenkin liittyy, kun he korvaavat sairauksien ja kuolemien kuluja. Eräänä päivänä logon nähdessäni tajusin että sehän on iso P-kirjain! :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 20:18"]
Logoista lisää....En ollut hiffannut, että LähiTapiolan logossa on L- ja T-kirjaimet ennen kuin siellä työskentelevä minulle tämän kertoi. Minusta logossa oli joku jakoavain tai mikälie työkalu
[/quote]
No tuo ei ole katsojan vika, vaan logo on onnistunut piilottamaan sen hyvin. Se näyttää paljon enemmän juuri työkaluja tms. Minulla tulee puristin mieleen ja lähin assosiaatio vakuutukseen on ehkä mikrometri, jolla joka penni mitataan. Kyllä logo pitäisi suunnitella siten, että siitä tulee jotain yhtiöön liittyvää ja yhtiö tai logo muistetaan sitä kautta ja mieluummin myönteistä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:06"]
[/quote] ja eiks jääkiekossa ne peliajat on välieriä ja tauko puoliaika...?
[/quote]
Lätkässä ne on eriä, 1. erä, 2. erä ja 3. erä. Välissä on erätauko.
[/quote]
Okei no mä tajusin vast nyt et rantasipi on siis joku oikee lintu?? :D