AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
Tässä pienen lapsen äitinä tuli tajuttua että Saku Sammakko meneekin näin: Saku Sammakko KOSIOmatkallaan.. Luulin aina että Saku Sammakko KOSI JO matkallaan.. :D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:49"]
Itse huomasin tai gynelogi sen kertoi minulle. Pissa tulee eri aukosta! Aina ollut siinä tietämyksessä sen tulevan pimpistä.
T: 25 nainen ammatiltaan tavaran vastaanottaja terminaalissa.
[/quote]
17 luuli sen tulevan klitoriksesta... :D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:26"]Mä tajusin vasta aikuisena tuon än-yy-tee nytin. Ja sen, mistä energiajuoma EDin nimi tulee. Oli hölmö olo.
[/quote]
No niin. Mä tajusin ton edin vasta nyt.
10 vuotiaana risteilyllä ollessani ihmettelin miten keskellä merta voi olla näin kova tuuli kun puita ei ole lähimaillakaan.
Luulin puiden tekevän tuulen :D:D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:05"]Peruskoulun jälkeen tajusin et: Än yy tee =
N-Y-T= nyt. Vähän tunsi itsensä tyhmäksi.
[/quote]
Mä en tiennyt tätä! : D
Monia on ollut tuommoisia kieleen liittyviä, kun tajuaa miten sanat ovat johdannaisia toisistaan. Samoin englanninkielestä johdetut sanat, kun en osaa yhdistää aina suomalaiseen vastikkeeseen, mutta kun tajuaa kyseessä olevan sama sana, tulee ahaa-elämys
Harry Potter kirjojen englanninkieliset nimet ovat aiheuttaneet monia ahaa-elämyksiä. Esimerkiksi Lestrangen lausuin vaan pitkään suomalaisittain sen kummemmin miettimättä, sitten yksi päivä älysin: Le Strange
35-vuotta ikää ja tajusin vasta pari kuukautta mistä tulee sana nokikolari (joka on siis nuohooja). Olen ihmetellyt että mikä hemmetin kolari, mitä tekemistä noen kanssa? Niin se nuohooja tosiaan ikään kuin kolaa sitä nokea piipusta pois.
31 jatkaa, kaikenmaailman Sunday:t ja Sondag yms. kun tajuaa mistä sanoista ne muodostuu
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:09"]35-vuotta ikää ja tajusin vasta pari kuukautta mistä tulee sana nokikolari (joka on siis nuohooja). Olen ihmetellyt että mikä hemmetin kolari, mitä tekemistä noen kanssa? Niin se nuohooja tosiaan ikään kuin kolaa sitä nokea piipusta pois.
[/quote]
A-haaaaa. Meillä just viimeviikolla kävi nuohooja ja mä mietiskelin tota nokikolari sanaa että mikä hiton kolari?! Mut siis niin, kolaaja tietenkin :D
Mulla on paljon noita AHAA- elämyksiä biisin sanojen kanssa. Johtuen, etten varsinaisesti kuuntele sisältöä kovinkaan usein, vaan opin kyllä laulamaan mukana ja kyllä mä laulankin.
Yksi on juuriki tuo "joutuisampi tuulta.." ;) Pari viikkoa sitten älysin kappaleen Jolupukki suukon sai pointin, että se joulupukki onkin se isä. Eihän tähän mennyt ku se 30 vuotta.. ;)
Rappiolla laulussa olikin "ei tahdo tappaa" eikä kuten lauloin "täl tappaa". Jne. Innolla odotan tulevaiauutta, että mitä kaikkea vielä paljastuukaan.
On mulla ihan käytännön asioissakin ongelmia, nyt vaan ei tule mieleen yhtään esimerkkiä.
ABC-laulussa ja Tuiki tuiki tähtösessä onkin sama sävel.
Mielikuvitusta
Mieli-ku-vitusta
Ehkä lapsellinen oivallus mutta menköön!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:24"]
Mielikuvitusta
Mieli-ku-vitusta
Ehkä lapsellinen oivallus mutta menköön!
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:20"]lensi maahan enkeli ja siinä se "joutuisampi tuulta" ei olekaan mitään sampi-tuulta
[/quote]. Et oo muuten ainut!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:41"]
Mikä hiivatin Google?..ai niin, go ogle.
[/quote]
Mitäs tää tarkoittaa?
Oivalluksia Suomen kielestä: puhelin = puhe elin. Ja hirvikin on melkein hirviö.
Käy yli harjanteen kulkunen hiljalleen... eiku sehän onkin kulku reen!
Tajusin tämän 28-vuotiaana.
Siitä What's my name biisistä: The square root of sixtynine is 8 something, right? Eli 'eight' kuulostaa samalta kuin 'ate' ja 69:n merkitys on varmaan useimmilla jo tiedossa...
Pienenä luulin, että leikkaus (siis kirurginen toimenpide) tarkoittaa jotain sentapaista, että raaja leikataan irti ja sitten liimataan takaisin. Olin tosi pieni joten ei tuo juttu hävetä, huvittaa vain :)
Itse huomasin tai gynelogi sen kertoi minulle. Pissa tulee eri aukosta! Aina ollut siinä tietämyksessä sen tulevan pimpistä.
T: 25 nainen ammatiltaan tavaran vastaanottaja terminaalissa.