Kysymys rehellisille naisille. Kannattaisiko lopettaa haaveilu parisuhteesta?
Mietin tässä itseäni. Eli onko minulla mitään tarjottavaa naisille. Eikä näytä hyvältä.
Olen 39v, pituutta 172cm.
Vartaloni on kuin nuorella pojalla. Tässä lookalike:
https://st4.depositphotos.com/16122460/27217/i/1600/depositphotos_27217…
Kasvonpiirteet ovat nörttimäiset ja hiusraja on paennut jo alle nelikymppisenä. Näytän myös ikääntyneeltä. Tämä mies oli eniten minun näköinen kuvapankkien kuvista, paitsi että on varmasti minua vanhempi:
https://cdn.thewirecutter.com/wp-content/uploads/2019/12/online-prescri…
Olen pienituloinen, ja mikä pahempaa, siihen tyytyväinen. Elintaso on melkeinpä opiskelijaluokkaa, vaikka olenkin työelämässä.
Harrastukset ovat tavallisia, eli luonnossa liikkuminen ja valokuvaus. Kavereita on, mutta harvoin nähdään koska heillä on perheet ja minulla ei.
Mikä pahinta, en haluakaan perhettä. Kaupan päälle olen ujo enkä ollenkaan miehekkäästi käyttäytyvä. Melkeinpä tykkäisin eniten jos nainen olisi aktiivisempi/reippaampi osapuoli.
Naismakukaan ei tuo helpotusta, koska minulla on yksi oma "tasoni" huomioon ottaen kohtuuton toive, eli suhteellisen naisellinen vartalo. Että olisi vähän sitä peffaa ja reittä, mutta ei isoa vatsaa. Se on paljon vaadittu, kun ei tuollaisia naisia ole monilla komeillakaan miehillä. Anteeksi jos ketään loukkaa, mutta pinnallisia kriteerejä on varmasti osalla teistäkin.
Ei tule hyvä mieli kun tätä miettii, mutta itselleen on pakko olla rehellinen.
Rehellisesti. Mieti itseäsi ja tällaista miestä (älä jotain kuviteltua naista, koska se Joku Nainen löytyy jokaiselle miehelle). Olisiko aika luovuttaa ja keskittyä täysipainoisesti harrastuksiin?
Ei pään silittelyä tai siloittelua. Kiitos.
Kommentit (267)
119 myös antaisi sellaisen ohjeen ettei ap:n kannata hävetä ulkonäkötoivomuksiaan.
Kuvan perusteella itselläsi on pyykkilautavatsa ja olet selkeästi hyväkuntoinen, suorastaan poikkeuksellisen hyväkuntoinen ikäiseksesi. Se että jotkut naiset sekoittavat keskenään luontaisen kookkuuden ja hyväkuntoisuuden, on asia jolle et voi mitään. Jos sinulle iso vatsa on turn-off, on se turn-of eikä siinä ole mitään hävettävää.
Jos tykkäät siitä että naisella on peffaa ja reittä, sekin on täysin ok. Minäkin tykkään siitä että on peffaa, se on minulle naisen kropassa Se Juttu. Sitten taas olen ihastunut ulkonäön ja olemuksen perusteella naiseen jolla ei ollut hiuksia eikä rintoja, johtuen sairastumisesta nuorempana.
Mitä enemmän pyytelet anteeksi, sitä enemmän naiset sinua tylyttävät. Oletko huomannut? Pian et saa vaatia etkä toivoa mitään.
Naiset itsekin sanovat ettei omalle maulleen voi mitään. Tietyt asiat ovat turn-off oli sitten kyse pullohartioista, lyhyydestä, narisevasta äänestä, huonosti hoidetuista hampaista, tms.
Älä pyytele anteeksi turhaan, se on naisille suurin turn-off kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä ap muuten sanoi että vain yksin vartalotyyppi kelpaa?
ap mainitsi ettei tykkää jos naisella on iso maha mutta ei peffaa ja reittä.
Tuon mukaanhan on vain yksi vartalotyppi joka ei kelpaa, eli ylipainoinen ja treenaamaton omena. Muut kävisi.
Eikö naisilla ole vastaavia mieltymyksiä? 155cm tiimalasivartaloinen mies kävisi? Tai 165cm langanlaiha mies valtavalla pömppövatsalla?
Aloittaja sanoi, että monella komeankaan miehen naisella ei ole sellaista kroppaa kuin mitä hän naiselta toivoisi ja että tietää vaativansa paljon. Kyllä tuosta tuli vaikutelma että hänelle kelpaa vain tarkasti tietynlainen, yleisesti tosi hyvänä pidetty kroppa. Jos hänelle kelpaisi ihan mikä tahansa paitsi ylipainoinen ja treenaamaton omena, ihmettelen jos hän kokee vaatimuksensa liiallisiksi. Onko muuten sinusta treenaamattomalla laihalla naisella sellainen kroppa kuin mitä ap kuvaili, peffaa ja reittä? Minusta ei, eli sekään ei hänelle kelpaisi.
Olisi mielenkiintoista vielä kuulla ap:n vaatimukset naisen muun ulkonäön suhteen, kuinka nättiä naista mahtaa olla metsästämässä. Veikkaanpa ettei ihan mikä tahansa kelpaisi, vaan siinäkin vaatimukset ovat yllättäen aika kovat.
Miehille on hankalaa hyväksyä sitä että kolmekymppisellä norminaisella on samanlainen kroppa kuin ylipainoisella viisikymppisellä oli pari vuosikymmentä sitten.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
En usko että on ihmisiä jotka ei saa ketään. Jalattomat, kädettömät, kasvoista palaneet, vammaiset, 300-kiloiset... kaikenlaiset pariutuu. Se että jos on 40 v. eikä koskaan seurustellut, niin tekee jotain väärin. Todennäköisesti tapaa liian vähän ihmisiä, että mitään pääsisi syntymään.
Tai sitten vaatimukset kumppanin suhteen ovat epärealistiset omiin edellytyksiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että on ihmisiä jotka ei saa ketään. Jalattomat, kädettömät, kasvoista palaneet, vammaiset, 300-kiloiset... kaikenlaiset pariutuu. Se että jos on 40 v. eikä koskaan seurustellut, niin tekee jotain väärin. Todennäköisesti tapaa liian vähän ihmisiä, että mitään pääsisi syntymään.
Tai sitten vaatimukset kumppanin suhteen ovat epärealistiset omiin edellytyksiin nähden.
Eihän tasoja ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon mukaanhan on vain yksi vartalotyppi joka ei kelpaa, eli ylipainoinen ja treenaamaton omena. Muut kävisi.
Eikö naisilla ole vastaavia mieltymyksiä? 155cm tiimalasivartaloinen mies kävisi? Tai 165cm langanlaiha mies valtavalla pömppövatsalla?
Aloittaja sanoi, että monella komeankaan miehen naisella ei ole sellaista kroppaa kuin mitä hän naiselta toivoisi ja että tietää vaativansa paljon. Kyllä tuosta tuli vaikutelma että hänelle kelpaa vain tarkasti tietynlainen, yleisesti tosi hyvänä pidetty kroppa. Jos hänelle kelpaisi ihan mikä tahansa paitsi ylipainoinen ja treenaamaton omena, ihmettelen jos hän kokee vaatimuksensa liiallisiksi. Onko muuten sinusta treenaamattomalla laihalla naisella sellainen kroppa kuin mitä ap kuvaili, peffaa ja reittä? Minusta ei, eli sekään ei hänelle kelpaisi.
Olisi mielenkiintoista vielä kuulla ap:n vaatimukset naisen muun ulkonäön suhteen, kuinka nättiä naista mahtaa olla metsästämässä. Veikkaanpa ettei ihan mikä tahansa kelpaisi, vaan siinäkin vaatimukset ovat yllättäen aika kovat.
Miehille on hankalaa hyväksyä sitä että kolmekymppisellä norminaisella on samanlainen kroppa kuin ylipainoisella viisikymppisellä oli pari vuosikymmentä sitten.
-ohis
Miesten vartalot eivät ole vuosien saatossa muuttuneet yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tasoja ollut olemassa.
En puhunut mitään tasoista.
Periaatteessa kuulostaa hyvältä, mutta se, että keski-ikäisen miehen kriteerit naiselle koskevat edelleen peffaa eikä päätä, on massiivinen turnoff.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kuulostaa hyvältä, mutta se, että keski-ikäisen miehen kriteerit naiselle koskevat edelleen peffaa eikä päätä, on massiivinen turnoff.
Johtuisiko tuo siitä, että ap ei ole koskaan seurustellut? Luonnekriteerejä voi olla vaikea asettaa, jos ei ole mitään kokemusta parisuhteesta. Itsekään en osannut toivoa paljoa naisen luonteelta ennen ensimmäistä suhdettani.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Miesten vartalot eivät ole vuosien saatossa muuttuneet yhtään?
Ovat kyllä.
Mutta eri sukupuolille on eri ulkonäkötoivomukset. Miehessä se keskivartalotukevuus ei ole sama asia kuin naisessa.
ap:n kroppa on samanlainen kuin miehillä kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko tuo siitä, että ap ei ole koskaan seurustellut? Luonnekriteerejä voi olla vaikea asettaa, jos ei ole mitään kokemusta parisuhteesta. Itsekään en osannut toivoa paljoa naisen luonteelta ennen ensimmäistä suhdettani.
M31
Ei sillä ole väliä, mistä se johtuu. Ei tässä iässä ole enää utelias kokeilemaan ihan mitä vaan, vaan haluaa kumppanin, jolla on jotain käryä siitä, mitä tahtoo. Paitsi peffan. Voihan joku kiinnostuakin, jos löytää ap:sta jotain tarttumapintaa.
Kyllä näin ei-niin-tavallisena naisena rassaa, kun muut on tietävinään minkälainen mies mulla pitäis olla. Miehetkin ottaa mielettömiä paineita omista oletuksistaan mun vaatimusten suhteen, eikä tajua, että en mä halua mitään assertiivista päällekäyvää yli-itsevarmaa yms yms. panomiestä. Ja mulle suututaan, kun luullaan jo valmiiksi, ettei tolle kuitenkaan kelpaa tavallinen mies. Ihan omat mieltymykset löytyy, ei mun tartte muilta kysyä... Miksi itsevarma, vahva, ehkä "komeakin" nainen ei saa tykätä esim. ujosta, vaatimattomasta miehestä? Pitäiskö mun yrittää muuttua ihan toisenlaiseksi, että ujoille kelpaa? Kysykää multa suoraan, vastaukset voi yllättää. Positiivisesti.
Kropassasi ei ole mitään vikaa. Oma erittäin urheilullinen eräjormamieheni näyttää suurin piirtein tuollaiselta. Laittamassasi kasvokuvassakaan ei ole piirteiden suhteen mitään vikaa, übernörtti vaikutelma tulee ilmeestä, hiuksista ja laseista. Silmälasit sinänsä ei ole mikään ongelma, esim. minun miehelläni on eikä se vaikuta mihinkään.
Suurin ongelmasi lienee se, että olet tylsä ja alistunut. Kuulostat ainakin siltä. Et kuulosta siltä, että kykenisit kiinnostaviin keskuteluihin tai seuraksi mihinkään hauskaan tekemiseen.
Naismakusi on ihan kohtuullinen, tuon kuvan naisilla on ihan normaali vartalo, ei mitenkään erityisen sporttinen tai kurvikas. Et siis todellakaan hae mitään erityisen muodokasta naista vaan ihan vaan normaalipainoista naista. Kai muuten ymmärrät että hyvissä farkuissa ja tuossa kuvan asennossa kenellä hyvänsä on selvästi erottuva vyötärö?
Mutta joo, lakkaa olemasta vauviksella roikkuva säälittävä luuseri, niin suurin este naisen saannille on poissa. Ala siis TEHDÄ jotain järkevää ja kehittävää. Itse suosittelisin urheiluammuntaa, pelkkä aseiden koskettelu nostaa miesten testotasoja jopa 300 %, ja vaikutat olevan sen tarpeessa.
Minulta meni ohi viesti jossa ap sanoi ettei naisen luonteella ole hänelle väliä.
Voisiko joku etsiä sen?
Ap listasi pinnallisia ja sukupuolistereotypioihin liittyviä kriteerejä, mikä on minusta loogista. Ne kertovat pitkälti millaiset todennäköisyydet ovat jäädä ilman paria.
Mitä ap: olisi pitänyt kysyä? Voinko löytää sielunkumppanin jonka kanssa on kemiaa ja luonne on x? Ei kukaan pysty tuohon vastaamaan. Ketjusta tulisi täysin tyhjää "varmasti löydet sen oikean"-höttöä.
Mitä useampia naisia miellyttää, sitä helpommin tapaa sellaisen jonka kanssa on sitä kemiaa. Ja koska ap:lle on myös joitain ulkonäkökriteerejä, kyllähän siinä ratkaisee miltä itse näyttää. Tässäkin ketjussa urheilulliset naiset ovat tehneet selväksi että jos minut halua, pitää löytyä näköä/kokoa/jne.
Sanoisin että todennäköisyydet ovat ap:ta vastaan. Ap on liian kaukana unelmamiehestä kaikilla tasoilla. Mutta aina on mahdollisuuksia, ap on kuitenkin normaalin näköinen ja ilmeisesti elämässä mukana oleva mies.
En viitsi jäädä lukemaan keskustelua, vastaan vain omasta puolestani. Olen nelikymppinen nainen (ja täytän kriteerisi).
Avauksessasi ei ollut mitään muuta sellaista, joka olisi minulle turn off, paitsi tuo toive että olisin sinua reippaampi luonteeltani. En halua vetää miestä perässäni, vaan toivon tasavertaista suhdetta. Olen itse varsin "reipas", joten mieheltäkin vaadin suomalaisen yhteiskunnan kontekstissa jopa poikkeuksellista reippautta, jotta tasapaino säilyy. En kuitenkaan ole aina ollut tällainen, vaan kyseessä on opeteltu taito. Sen oppiminen vapautti minut elämään paljon onnellisempaa elämää. Suosittelisin sinuakin opettelemaan!
Noista linkkaamistasi kuvista: niissä ei ole yhtään mitään vikaa. Päin vastoin, melkein ihastuin tuohon mieheen, jonka kasvokuvaan linkkasit. Lähtisin todella mielelläni hänen kanssaan treffeille. MUTTA: hyvin olennaisessa roolissa tuossa kuvassa on miehen tyyli. Hiukset on kivasti leikattu, naamakarvat tyyliin sopivasti trimmattu ja silmälasit tyylikkäät. Pukeutuminenkin kivan tyylistä, siltä osin kuin tuossa näkyy. Tämä on minulle hyvin, hyvin tärkeää. Jos kuvittelen tuon saman miehen hoitamattomalla, ylikasvaneella tukalla, jollain tyylittömällä parralla (esim. ällö mutta yleinen pukinparta) ja päällä lapsekas college tai printti t-paita kulahtaneella kaula-aukolla.. Reaktioni on täysin toinen.
Siis tyyli ja asenne kohdalleen, niin olet oikein hot. Osittain asenteesi onkin jo kohdallaan, esim. tulojen suhteen minulle on miehessä tärkeintä se, että hän on itse niihin tyytyväinen. Tekstisi on hyvin kirjoitettu ja kykenet itsekritiikkiin. Eli tiivistäen: ei todellakaan kannata lopettaa haaveilua, jos parisuhteen haluat. Vähän reipastumista vain kehiin, niin et arvaakaan millainen menekki sinulla voi olla!
Vierailija kirjoitti:
Mun tyyppiä et ole. Enkä kyllä minäkään varmasti sun. Vaikutat liian hissukalta ja perässähiihtäjältä. Mä traumatisoisin sut viikossa.
Kannattaa tosiaan miettiä tuota "haluan naisen, jolla on kurvikas peffa-reisi-osasto, mutta litteä vatsa" -juttua tarkemmin. Tollainen kehotyyppi on Suomessa hyvin harvinainen. Itselläni vatsa kasvaa samaa tahtia perseen ja reisien kanssa, ja ainoa tapa saada sellainen kroppa olisi, että pysyttelisin minimirasvoissa ja hankkisin kurvit lihaksilla. Eli viettäisin paljon aikaa salilla kyykkäämässä. Vietätkö sä paljon aikaa salilla? Miten sä ajattelit hankkia kuuman salikissan, jos omat käsivarret on kuin pulkannarut? Itse kun siis kommeintoit tuota kuvan ainoaa paksumpaa naista, että ei varmaan olisi samanlaiset elämäntavat teillä. Et sä kyllä tolla fysiikalla itsekään mikään aktiiviurheilija ole. Siinä voisi olla sulle kehityskohta.
Älä nyt jauha p*skaa. Lajista riippuen ap:n ruumiinrakenteella voi hyvinkin olla aktiivinen urheilija. Oletko ikinä nähnyt vaikkapa suunnistajia ilman paitaa, tai ultrajuoksijoita? Sukelluskalastajia? Jousiampujia? Kiipeilijätkin on usein hyvin pieniä, joskin kireitä ja jänteikkäitä. On muitakin urheilulajeja kuin koristelihasten hankkiminen salilla.
Toisekseen, ap:n kuvailema naisvartalo on ihan normaali vartalo normaalipainoiselle naiselle. Ihan täällä Suomessakin, normaali paino vaan alkaa olla niin harvinainen että sitä ei tiedosteta. Hemmetti, 73-vuotiaalla äidilläni on litteähkö vatsa ja muodokas lantionseutu. Nuo ap:n linkittämän kuvan naiset eivät edes näytä mitenkään erityisen urheilullisilta (katso selkää ja käsivarsia), poseerausasento vaan on erittäin imarteleva.
Heikko luonne on ap:n suurin kompastuskivi. Kukaan ei tykkää miehestä joka on arka ja saamaton lapanen. Kaikki ap:n kirjoittama oikein huokuu sitä asennetta. Tämä ei tarkoita että pitäisi olla hyökkäävä luolamies, saa olla hiljainen ja jopa ujo, mutta ujollakin miehellä voi olla sellaista hiljaista vakaata itseluottamusta. Ap:lla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin ei-niin-tavallisena naisena rassaa, kun muut on tietävinään minkälainen mies mulla pitäis olla. Miehetkin ottaa mielettömiä paineita omista oletuksistaan mun vaatimusten suhteen, eikä tajua, että en mä halua mitään assertiivista päällekäyvää yli-itsevarmaa yms yms. panomiestä. Ja mulle suututaan, kun luullaan jo valmiiksi, ettei tolle kuitenkaan kelpaa tavallinen mies. Ihan omat mieltymykset löytyy, ei mun tartte muilta kysyä... Miksi itsevarma, vahva, ehkä "komeakin" nainen ei saa tykätä esim. ujosta, vaatimattomasta miehestä? Pitäiskö mun yrittää muuttua ihan toisenlaiseksi, että ujoille kelpaa? Kysykää multa suoraan, vastaukset voi yllättää. Positiivisesti.
Sehän on juuri parasta jos kaltaisesti vahvat naiset pitävät ujoista ja vaatimattomista miehistä.
Miehenä yksi suurimmista haasteista on juuri siinä että kaltaisesti naiset usein haluavat miehen olevan samankaltainen, kun taas perinteisesti naiselliset naiset toivovat vastakappalettaan. Lopputuloksena kaikkien unelmamies on se sama vahva ja assertiivinen.
Minun naismakuni on sellainen että pidän vahvoista naisista. Nainen saa olla pidempi, isompi, assertiivisempi, dominoivampi, tms. Se on täysin ok.
Älä missään tapauksessa muutu!
En kyllä ymmärrä mikä voisi olla ap:ssa viehättävää yhdenkään naisen mielestä. Ap kuvailee ulkonäköään hyvin negatiivisesti ja mikä pahinta: hänen päässään ei tunnu pyörivän oikein mitään muuta kuin oma ulkonäkö. Miehet selittävät aina tämän sillä, että naisille miesten ulkonäkö on tärkeää. Täyttä paskapuhetta. Syy on ihan vain se, että ap itse miettii ulkonäköään.
En jaksaisi tuollaista toivottoman epävarmaa, täysin ulkonäkökeskeistä ihmistä yhtään. Ap on jo keski-ikäinen joten mitään muutosta tuohon ei koskaan tule.
Ja sitten palkka-asia. En huolisi myöskään miestä jonka mielestä tuo on olennaisen tärkeää tietoa heti kättelyssä.
Ap:n kriteerejä en kritisoi. Jokainen saa hakea mitä haluaa eikä kompromisseja kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on juuri parasta jos kaltaisesti vahvat naiset pitävät ujoista ja vaatimattomista miehistä.
Miehenä yksi suurimmista haasteista on juuri siinä että kaltaisesti naiset usein haluavat miehen olevan samankaltainen, kun taas perinteisesti naiselliset naiset toivovat vastakappalettaan. Lopputuloksena kaikkien unelmamies on se sama vahva ja assertiivinen.
Minun naismakuni on sellainen että pidän vahvoista naisista. Nainen saa olla pidempi, isompi, assertiivisempi, dominoivampi, tms. Se on täysin ok.
Älä missään tapauksessa muutu!
121212:n periaate:
Reippaalle, assertiiviselle ja rohkealle naiselle sopii reipas, assertiivinen ja rohkea mies koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.
Ujolle, submissiiviselle ja herkälle naiselle reipas, assertiivinen ja rohkea mies koska vastakohdat täydentävät toisiaan.
Huomaa tästäkin ketjusta. Jos naisella on joitain maskuliinisina pidettyjä ominaisuuksia, miehelläkin on oltava ne. Jos naisella on feminiinisinä pidettyjä ominaisuuksia, miehellä tulee olla maskuliinisia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Ei sillä ole väliä, mistä se johtuu. Ei tässä iässä ole enää utelias kokeilemaan ihan mitä vaan, vaan haluaa kumppanin, jolla on jotain käryä siitä, mitä tahtoo. Paitsi peffan. Voihan joku kiinnostuakin, jos löytää ap:sta jotain tarttumapintaa.
Ja kyllä jokaisella keski-ikäisellä ihmisellä pitää olla jo joku käsitys siitä, minkä tyyppisten ihmisten kanssa viihtyy ja juttu luistaa. Jos ei ole, ihmisellä ei ole tippaakaan itsetuntemusta. Tai sitten ei osaa sanoa, koska on liikkeellä asenteella "yksi kappale naisia, kiitos".