YLE: kahden asunnon loukussa
https://yle.fi/a/74-20031283?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Ylen sivuilla on juttu henkilöistä, jotka ovat kahden asunnon loukussa, siis ovat ostaneet uuden asunnon jo ennen kuin ovat saaneet nykyistäkään myytyä.
Jutussa kerrotaan Vantaalla asuvasta hoitajana työskentelevät Nettestä. Hän asui aiemmin Hgi:n Malmilla kerrostalossa kahden nuorimman lapsensa kanssa . Sitten hän tapasi uuden miehen, jokskertoi, ettei hän halua asua kerrostalossa. Näin ollen Nette sitten osti ihan yksin paritalon Vantaalta ja laittoi Malmin kerrostaloasunnon myyntiin. Hän muutti uuteen Vantaan asuntoon yhdessä nuorimman lapsensa kanssa, kun keskimmäinen lapsi muutti omilleen. NytNetellä on se ongelma , että hän ei ole saanut 1,5 vuoden aikana myytyä tätä Helsingin kerrostaloa . Hän kertoo elävänsä tosi tiukilla, kädestä suuhun. Hän on jopa joutunut lainaamaan mieheltään rahaa sähkölaskun maksamista varten.
Anteeksi vaan, mutta hän voisi itse katsoa peiliin. Mikä järki tuossa on , että hän ostaa paritalon siksi, koska uusi miesystävä ei halua asua kerrostalossa. Ja sitten vielä ilmeisesti tämä miesystävä ei osallistu edes sähkölaskun maksamiseen, kun hän kerta kertoo lainaavansa tältä rahaa, jotta voi maksaa sen. Eikö olisi ollut reilumpaa, että tämä miesystävä ostaa itse sen paritalon, jos hän ei halua kerrostalossa asua?
Kommentit (11)
EDIT:
Tarkenna tekstiäni sen verran, että jutussa kerrotaan, että Nette muutti uuteen paritaloon Vantaalle siis yhdessä nuorimman lapsensa ja miehensä kanssa kolmistaan ei siis vain kahdestaan lapsensa kanssa.
Ap
TL;DR: Oli niin pitkä ja sekava juttu etten jaksanut käydä sitä läpi.
Mutta tässä on se perusjuttu eli aina kannattaa turvata selusta. Lisäksi tässä ei ole mitään tietoa siitä miten omistusoikeudet menevät paritalossa, omistaako sen pari 50/50 suhteella ja pistää vielä sitten kaikki kulutkin puoliksi tulotasosta riippumatta? Vai Nette omistaa molemmat asunnot ja mies asuu...ilmaiseksi, vuokraa vastaan, juoksevia kuluja vastaan...?
Vierailija kirjoitti:
tässä ei ole mitään tietoa siitä miten omistusoikeudet menevät paritalossa, omistaako sen pari 50/50 suhteella ja pistää vielä sitten kaikki kulutkin puoliksi tulotasosta riippumatta? Vai Nette omistaa molemmat asunnot ja mies asuu...ilmaiseksi, vuokraa vastaan, juoksevia kuluja vastaan...?
Tässä jutussa kerrotaan, että Nette osti asunnon täysin itse. Kulujen jakamisesta ei ollut muuta mainintaa, kuin että Nette on joskus joutunut lainaamaan avomieheltään rahaa, jotta saa sähkölaskun maksettua. Kuulostaa minusta aika erikoiselta.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässä ei ole mitään tietoa siitä miten omistusoikeudet menevät paritalossa, omistaako sen pari 50/50 suhteella ja pistää vielä sitten kaikki kulutkin puoliksi tulotasosta riippumatta? Vai Nette omistaa molemmat asunnot ja mies asuu...ilmaiseksi, vuokraa vastaan, juoksevia kuluja vastaan...?
Tässä jutussa kerrotaan, että Nette osti asunnon täysin itse. Kulujen jakamisesta ei ollut muuta mainintaa, kuin että Nette on joskus joutunut lainaamaan avomieheltään rahaa, jotta saa sähkölaskun maksettua. Kuulostaa minusta aika erikoiselta.
Jos Nette on valinnut elättää miestä tarjoamalla hänelle lähes maksuttoman asuinpaikan ja vieläpä paritalossa pk-seudulla, niin eiköhän silloin voi katsoa peiliin. Jotain normista poikkeavaa tuossa taatusti on kun tilannetta ei sen tarkemmin avata.
Minä ostin perheasunnon, johon mies mahtui muuttamaan viikonloppulastensa kanssa, maksan myös yksin vastikkeen ja myös miehen vesilaskun. Kyllä tunnen itseni hynåksikäytetyksi. Aluksi mies maksoi asumisesta, mutta lopetti sitten, kun hänen tulonsa vähenivät. Mietin aina välillä eroa. Nyt on kyllä tosi huono aika yrittää myydä asuntoa, joten ei ole niin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin perheasunnon, johon mies mahtui muuttamaan viikonloppulastensa kanssa, maksan myös yksin vastikkeen ja myös miehen vesilaskun. Kyllä tunnen itseni hynåksikäytetyksi. Aluksi mies maksoi asumisesta, mutta lopetti sitten, kun hänen tulonsa vähenivät. Mietin aina välillä eroa. Nyt on kyllä tosi huono aika yrittää myydä asuntoa, joten ei ole niin kiire.
Kuinka isot tulot menot miehelläsi sitten on? Oikeasti on tosi pienet asumiskulut, jos maksaa vain puolet vastikkeesta ja oman vesilaskun, ja jos ei edes siihen ole varaa, niin sitten on asiat tosi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Älä myy . Voit laittaa äijän pihalle viikonloppulapsineen. Kulut pienenevät.
Miten Malmin asunto ei ole mennyt kaupaksi!?
Miksei ole laittanut vuokralle!?
Sehän olisi ihan sama, kuin jos minä, kerrostalossa asuva sinkkuihminen,tapaisin miehen, jonka kanssa haluaisin asua yhdessä, mutta miehelle ei käy se, että hän muuttaa kerrostaloon, että minä sitten ostaisin omakotitalon tai rivarin jne itse omilla rahoillani, jotta mies olisi tyytyväinen.
Ap