Kysymys rehellisille naisille. Kannattaisiko lopettaa haaveilu parisuhteesta?
Mietin tässä itseäni. Eli onko minulla mitään tarjottavaa naisille. Eikä näytä hyvältä.
Olen 39v, pituutta 172cm.
Vartaloni on kuin nuorella pojalla. Tässä lookalike:
https://st4.depositphotos.com/16122460/27217/i/1600/depositphotos_27217…
Kasvonpiirteet ovat nörttimäiset ja hiusraja on paennut jo alle nelikymppisenä. Näytän myös ikääntyneeltä. Tämä mies oli eniten minun näköinen kuvapankkien kuvista, paitsi että on varmasti minua vanhempi:
https://cdn.thewirecutter.com/wp-content/uploads/2019/12/online-prescri…
Olen pienituloinen, ja mikä pahempaa, siihen tyytyväinen. Elintaso on melkeinpä opiskelijaluokkaa, vaikka olenkin työelämässä.
Harrastukset ovat tavallisia, eli luonnossa liikkuminen ja valokuvaus. Kavereita on, mutta harvoin nähdään koska heillä on perheet ja minulla ei.
Mikä pahinta, en haluakaan perhettä. Kaupan päälle olen ujo enkä ollenkaan miehekkäästi käyttäytyvä. Melkeinpä tykkäisin eniten jos nainen olisi aktiivisempi/reippaampi osapuoli.
Naismakukaan ei tuo helpotusta, koska minulla on yksi oma "tasoni" huomioon ottaen kohtuuton toive, eli suhteellisen naisellinen vartalo. Että olisi vähän sitä peffaa ja reittä, mutta ei isoa vatsaa. Se on paljon vaadittu, kun ei tuollaisia naisia ole monilla komeillakaan miehillä. Anteeksi jos ketään loukkaa, mutta pinnallisia kriteerejä on varmasti osalla teistäkin.
Ei tule hyvä mieli kun tätä miettii, mutta itselleen on pakko olla rehellinen.
Rehellisesti. Mieti itseäsi ja tällaista miestä (älä jotain kuviteltua naista, koska se Joku Nainen löytyy jokaiselle miehelle). Olisiko aika luovuttaa ja keskittyä täysipainoisesti harrastuksiin?
Ei pään silittelyä tai siloittelua. Kiitos.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet pyytelevät niin usein anteeksi ulkonäkökriteerejään? Ei naisetkaan pyytele niitä anteeksi. No naisille se on tietty sallitumpaa.
Varmaankin juuri tuosta syystä.
Minä lähinnä siksi koska ulkonäkö voi olla monellekin arka paikka ja siksi harmittaa kertoa millaisesta ulkonäöstä en pidä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita esimerkki naisvartalosta joka vähintään pitäisi olla. Kuvan miehen kropassahan ei siis ole mitään vikaa.
Kaivas nyt joku rehellinen esimerkki niin että nähdään ollaanko maan kamaralla vai jollain kiertoradalla. Kun ikää on kuitenkin se 39 vuotta, niin harva realistisen ikäinen nainen on enää teinityttöjen mitoissa.
Eihän nuo aloittajan linkkaaman kuvan naiset mitään teinejä olleet, ihan normaaleja aikuisia naisia.
Olen mies, mutta mitä ihmeen vikaa tuossa kropassa on? Mielestäni tuo on selkeästi esteettisempi kuin oma kroppani, vaikka luokittelen itseni urheilulliseksi ja olen hoikan puoleinen.
M31
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, mutta mitä ihmeen vikaa tuossa kropassa on? Mielestäni tuo on selkeästi esteettisempi kuin oma kroppani, vaikka luokittelen itseni urheilulliseksi ja olen hoikan puoleinen.
M31
Liian hoikka ja poikamainen?
Noin muutenhan tuo ei todellakaan ole huonoimmasta päästä. Hyvät geenit (vaakatasossa olevat hartiat, kapea lantio).
m41
Tiedän naisia, joille kelpaisit. Tosin osa niistä on hankalaluonteisia "jämänaisia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita esimerkki naisvartalosta joka vähintään pitäisi olla. Kuvan miehen kropassahan ei siis ole mitään vikaa.
Kaivas nyt joku rehellinen esimerkki niin että nähdään ollaanko maan kamaralla vai jollain kiertoradalla. Kun ikää on kuitenkin se 39 vuotta, niin harva realistisen ikäinen nainen on enää teinityttöjen mitoissa.
Eihän nuo aloittajan linkkaaman kuvan naiset mitään teinejä olleet, ihan normaaleja aikuisia naisia.
Jep. 30+ naisia ihan selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Noin muutenhan tuo ei todellakaan ole huonoimmasta päästä. Hyvät geenit (vaakatasossa olevat hartiat, kapea lantio).
m41
Siis kenelle muka liian hoikka ja poikamainen? Eivät kaikki naiset halua mitään mörssäriä.
M31
Olen noin 35-vuotias nainen. Minulle mikään mainitsemistasi asioista ei ole turn-off. Itse asiassa mieheni on monessa suhteessa samanlainen kuin sinä. Varmasti on minun lisäkseni paljon muitakin naisia, jotka eivät halua lapsia ja joille aika vaatimaton elämäntyyli riittää.
Minulle ratkaisevaa on, millaista miehen kanssa on - käykö ajatukset riittävästi yksiin, riittääkö juteltavaa, kohtaako huumori. Omakin mieheni on ujo, mutta tavattiin yhteisten kavereiden kanssa sellaisessa tilanteessa, jossa kummallakaan ei ollut kumppanin etsiminen mielessä, joten tutustuminen oli helppoa.
Pidän ihan realistisena mahdollisuutena, että kyllä sinullekin vielä joku löytyy. Toivotaan parasta!
Vierailija kirjoitti:
M31
Omaan makuuni liian lyhyt ja hintelä. Haluan että kokoero minun ja miehen välillä on selkeä. Veikkaan, että tuolla miehellä ei ole painoa kovinkaan paljoa enempää kuin minulla. Ja kyllä, olen hoikka.
Mikset vastaa kysymyksiini seurusteluhistoriastasi? t. 9
Vierailija 44 kirjoitti:
Keskityt nyt todella pinnallisiin asioihin. Naistoiveesi suhteen joo, sen totesitkin, mutta myös itsesi kuvailun suhteen. Tulotasolla ja hintelyydellä ei ole yhtään mitään merkitystä, jos löytäisin miehen
- jolla on samanlaiset arvot kuin itselläni: vapaamielinen, vasemmistolainen, luontoa ja ihmisyyttä kunnioittava, ei uskonnollinen
- ei halua lapsia
- tuoksuu hyvältä (ominaistuoksu)
- on rehellinen ja kiltti
- on hauska ja melko älykäs
- kykenee tunnistamaan tunteensa ja itsereflektioon
- kykenee puhumaan!! tunteistaan ja vaikeista asioista
- ja kaikkein tärkein: osaa kantaa vastuuta itsestään ja valinnoistaan, osaa pitää kiinni omista rajoistaan, on luotettava.Ihan kiva että harrastat luonnossa liikkumista - kunhan se ei tarkoita metsästystä - mutta miten sä toimit kun puoliso ärsyttää? Miten toimit kun ihastut työkaveriisi? Tai vaimo ihastuu toiseen? Mistä sä haaveilet, mitä haluaisit vielä saavuttaa elämässä? Mikä sua motivoi? Mitä sä pelkäät? Mitä odotat naisen tuovan elämääsi, ilmiselvien seuran ja seksin yms. lisäksi? Oletko onnellinen? Oletko koskaan ollut onnellinen?
Tässä vähän pohjaa sille, että millä on merkitystä parinvalinnassa. Mulle. Jollain hiusrajalla ei ihan varmasti ole.
Moikka.
Keskityn pinnallisiin asioihin koska niillä on merkitystä "across the board", jos tällainen (muka)hienompi ilmaisu sallitaan.
Nuo listaamasi ovat sellaisia asioita jotka aina jonkun kanssa täsmäävät. Uskonnolliselle löytyy uskonnollinen, vapaamieliselle vapaamielinen, ja sitä rataa.
Mutta sitten taas ulkonäkö, älykkyys, menestys omissa piireissä (voi tarkoittaa firman toimaria, tunnettua taiteilijaa, hippigurua tai mitä vain), hyvä elämäntilanne, tietynlainen miehekäs käytös ym ovat asioita jotka lisäävät mahdollisuuksia olit sitten uskonnollinen liikemies tai se vasemmistolainen hippimies.
Sksi halusin listata asioita jotka itse koen suurimmiksi esteiksi.
ap
En voi vastata kuin omasta puolestani, että minun kanssani parisuhteesta olisi turha haaveilla, vaikka tuskin moisesta haaveilisitkaan, kun emme sopisi ollenkaan yhteen. Vaikutat tyypiltä, jolla ei ole mitään tavoitteita tai haaveita. En halua flegmaattista miestä. Suurin ongelma minulle on kuitenkin, ettet halua lapsia.
Uskon kuitenkin, että kyllä sinulle ihan hyvin voi sopiva nainen löytyä. Ihmisiä on monenlaisia ja varmasti miellytät kyllä jotakuta muuta paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea se on tuollaisen pohjalta sanoa. Paljon tekee esim jos olet ystävällinen ja on hyvät käytöstavat, ja pukeudut kivasti ja tuoksut hyvältä ja harrastat jotain mukavaa, ja seuraat mitä maailmassa tapahtuu ja osaat jutella jostain.
Täytän nuo, paitsi en itse osaa sanoa tuoksunko hyvältä ja se harrastanko jotain mukavaa on makuasia.
Minusta nuo listaamasi kuulostavat "yleisesti" kivoilta asioilta, ei sellaisilta jotka ratkaisevat kiinnostaako joku romanttisessa mielessä.
ap
Suosittelen päivittäistä peseytymistä kaikille. Ihan jokaiselle.
En avannut linkkejäsi. Olin itse 39-vuotiaana 14-vuotiaan pojan äiti. Minusta kuulostaa siltä, että olet parisuhde- ja seksuaalisessa kehityksessäsi suunnilleen samallat tasolla kuin hän silloin. Se tieto olisi riittänyt minulle. Eli hain ikäisenäsi miestä, joka on jo lapsensa tehnyt (jos niitä ylipäänsä haluaa), kertaalleen eronnut ja sillä tavalla "samassa vaiheessa" elämässään kuin itse olin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
m41
Siis kenelle muka liian hoikka ja poikamainen? Eivät kaikki naiset halua mitään mörssäriä.
M31
Joo, ihmettelin kun mies postaa tänne ihannevartalon perusteluna naisettomuudelleen...
Olen samanikäinen, pituuden puolesta toisessa päässä ja vartaloltakin eri näköinen, mutta muuten ehkä ulkonäön osalta samalla tasolla, ja muut speksit osuu myös hyvin. Jokin mummokin kelpaisi ja kohtuu lihavakin mutta pidän tilannettani lähes mahdottomana. Pitäisi olla joku uskomaton kohtaaminen netissä tai livenä. Ei sitä enää tässä iässä helposti itseään kehitetä niin että se jotain vaikuttaisi asiaan, lähinnä pystyy poistamaan jotain pahimpia ongelmia tai riippuvuuksia.
Ulkoset puitteet sopis mulle oikein hyvin. Mun miesmaku on hoikka ja mun itteni mittanen (169) tai vaan vähän pitempi. Vähän lyhyempikin käy. Pakeneva hiusraja ei haittaa, sellanen on mun nykyiselläkin miehelläni. Oon ite pienipalkkanen, eikä mun tyytyväisyyteni tuu materiasta, eli se ei olis ongelma. Oon introvertti, ja kaipaan paljon omaa rauhaa, joten myöskään mulla ei oo kovin aktiivista seuraelämää, vaikka kavereita löytyy kyllä. Harrastuksetkin natsaa.
Ongelmiksi saattais muodostua se jos mun pitäis olla se aktiivisempi. Saattas koko homma hiipua ennen kun alkaakaan. Tai jos suhteeseen asti päätyis, niin saattasin ruveta jyräämään, enkä tykkää ittestäni sellasena. Ja mä en osu sun kriteereihin. Oon hoikka ja jos lihon, niin lihon keskivartalosta.
Mut loppujen lopuks mulle kaikki on kuitenki kiinni kemiasta ja siitä miltä yhessäolo tuntuu, joten millään ylläolevalla ei oo merkitystä ilman niitä. Mut siis, en nää mitään sun antamia speksejä esteenä sille ettei naista voisi löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija 44 kirjoitti:
Tässä vähän pohjaa sille, että millä on merkitystä parinvalinnassa. Mulle. Jollain hiusrajalla ei ihan varmasti ole.
Moikka.
Keskityn pinnallisiin asioihin koska niillä on merkitystä "across the board", jos tällainen (muka)hienompi ilmaisu sallitaan.
Nuo listaamasi ovat sellaisia asioita jotka aina jonkun kanssa täsmäävät. Uskonnolliselle löytyy uskonnollinen, vapaamieliselle vapaamielinen, ja sitä rataa.
Mutta sitten taas ulkonäkö, älykkyys, menestys omissa piireissä (voi tarkoittaa firman toimaria, tunnettua taiteilijaa, hippigurua tai mitä vain), hyvä elämäntilanne, tietynlainen miehekäs käytös ym ovat asioita jotka lisäävät mahdollisuuksia olit sitten uskonnollinen liikemies tai se vasemmistolainen hippimies.
Sksi halusin listata asioita jotka itse koen suurimmiksi esteiksi.
ap
Ahaa, käsitin väärin. Luulin, että listasit asioita joilla ajattelit olevan merkitystä.
Joo ei noista suurista esteistä yksikään ole minkäänlainen este, jos sulla on jotain positiivista (= just mulle sopivaa) tarjottavaa suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti: minulle sinulla ei olisi juuri tarjottavaa, haen aivan toisenlaista miestä. Pinnalliset asiat olisivat suurin ongelma ja itseni tuntien ylitsepääsemätön. Mulla on tietty miestyyppi mistä pidän, etkä siihen lukeudu. Mutta en pidä mahdottomana etteikö sinulla voisi olla tarjottavaa jollekin toiselle. Naisetkaan eivät kaikki ole samanlaisia, joten omien ajatusteni perusteella en voi sanoa mitään kaikkiin pätevää totuutta.
Millainen se haluamasi miestyyppi on?
Mitä sitä tarkemmin avaamaan. Ihan toisenlainen joka tapauksessa.
Pitkä, harteikas ja maskuliininen.
-sivusta, ei kestä kiittää.
Okei, osuit oikeaan. Lisäksi paljon muutakin, mutta jätetään nyt tähän.
Nuorten ja ikäistesi vartalot ovat erilaisia, joten vertaaminen on sikäli hankalaa.