Minua säälittää poikien äidit..
Jostain syystä aina kun joku kertoo että hänelle on poika tulossa, koen että on tosi vaikeaa esittää ilahtunutta, sitä vaikeampi, jos henkilöllä on jo ennestään poika/poikia.
Ajattelen jotenkin vaistomaisesti että odottaja on varmasti pettynyt kun ei saa tyttöä ja mietin että miten voisin piristää häntä. Tiedän, että tämä on täysin naurettavaa, koska todennäköisesti odottaja on aivan innoissaan pojastaan. Itse olen aina jostain syystä toivonut myös tyttöä, joten ehkä heijastan omia toiveitani muihin. Ärsyttävää, haluan tästä eroon..
Kommentit (161)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:28"]
Mä en kyllä nähnyt viestejä, joissa haukutaan tyttöjä. Tosin en jaksanut koko ketjua kahlata läpi. Sitä en pidä haukkumsena, jos toteaa ettei ole tyttöä koskaan itselleen halunnut tai kaivannut ja on tyytyväinen kun sai pojan :)
[/quote]
No jos et lukenut ketjua läpi niin sitten on varmaan turha kommentoida?? Näin lukemattomia viestejä, joissa tyttöjä haukuttiin vinkuviksi, selkään puukottajiksi, avuttomiksi yms todella ikäviä määritelmiä. Sellaisinako te naiset itseänne pidätte? Minä en ainakaan.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:32"]
Mä en kyllä nähnyt viestejä, joissa haukutaan tyttöjä. Tosin en jaksanut koko ketjua kahlata läpi. Sitä en pidä haukkumsena, jos toteaa ettei ole tyttöä koskaan itselleen halunnut tai kaivannut ja on tyytyväinen kun sai pojan :)
[/quote]
No jos et lukenut ketjua läpi niin sitten on varmaan turha kommentoida?? Näin lukemattomia viestejä, joissa tyttöjä haukuttiin vinkuviksi, selkään puukottajiksi, avuttomiksi yms todella ikäviä määritelmiä. Sellaisinako te naiset itseänne pidätte? Minä en ainakaan.
[/quote]
En mäkään itseäni, mutta muita kyllä.
Minä en dissaa omaa sukupuolta, vaikka sanon, että pidän yleensä miehistä ja pojista enemmän kuin naisista ja tytöistä. Siis jos ajattelen koko ihmisen elinkaarta, niin mieluiten olen tekemisissä enemmän miesten kanssa. Tyttöjen jutut on aina tuntuneet tylsiltä ja ankeilta ja aina pienenäkin harmitti kun jotenkin väkisin "piti" jossain juhlissa kaveereta tyttöjen kanssa barbieleikeissä, vaikka poikien kanssa olisi ollut mielenkiintoisempaa.
Töissä asiakaspalvelussa huomaa kyllä keski-ikäisten ja sitä vanhempien miesten ja naisten erot. Ei tietysti voi yleistää, mutta suurimmaksi osaksi miehet on mukavampia ja suorempia ja tulen paremmin juttuun heidän kanssaan. Hankalia miesasiakkaita on harvoin, naisia useammin ja juurikin näitä keski-ikäisiä ja sitä vanhempia. Olen varmaan sitten henkisesti enemmän miesmäinen kuin naisellinen, tai oikeastaan sen olen aina tiennytkin. Äiti- ja isäsuhde minulla on aina ollut yhtä lämmin, eli se ei selitä eroa. Miesten maailma on mielestäni huomattavasti mukavampi kuin naisten, jo ihan nuoresta saakka. :)
[/quote]
No tässä niitä tulee. Lue ajatuksella läpi ja kerro sitten ettei nais- ja tyttövihaa esiinny:
Tiekkö mitä ap...olen ihan samalla kannalla,mutten siedä tyttöjä.Itselläni 2 poikaa ja erittäin onnellinen.Tiedän millainen pirulainen olin itse pikkutyttönä,joten no thanks.Poikien/miesten kanssa olen aina tullut juttuun.
No eiköhän nämä ketjut ole vain niiden katkerien mammojen tuotosta, jotka eivät ole onnistuneet poikaa saamaan. Kyllähän sellaisia perheitä joissa on pelkkiä tyttöjä pidetään yleisesti yhäkin vähän säälittävinä, vaikka nykyään naisistakin voi tulla ihan kunnollisia, itsenäisiä ihmisiä.
Minä taas oon aina toivonu poikaa,vaikka keskenmenoja on ollu lähemmäs kymmenen jo...en tiedä mistä se ajatus on alkulähteensä saanut. Vois olla pienoinen pettymys alkuun saada tyttölapsi...pojassa tosiaan olis minunkin mielestä ylpeilemisen aihetta enemmän kun tytössä :)
Pojat urheilee, tytöt pissii kaupungilla ja panee pusikossa
Mä en ole koskaan voinut sietää naissukupuolta, kamalaa sakkia. Poikia sen sijaan rakastan kaikkia. Opettajanakaan en edes ikinä opi niitten tyttöjen nimiä, vain pojat ovat mulle persoonia. Omia poikiani rakastan yli kaiken.
Ai, minusta taas monet tyttölapset ovat erittäin rasittavia eikä äidit henno edes sanoa niille mitään.
Vitun eukko. Mulla kaksi poikaa ja ne mulle maailman rakkaimmat. Mä säälin sua ja sun tyttölapsiasi.
Mulla on taas täsmälleen päinvastoin. Varsinkin joku perhe kaupassa kolmen tytön kanssa, huhhhuh. Mietin aina, että onneks ei oo mun munaton mies.Kolmessa pojassa olisi sentään jotain ylpeilemistä, komea katras.
Minun oikeastaan kaikilla kavereilla on vain tyttöjä. Ja voi elämä miten ne kakarat käyvät hermoon! Vinkuvat ja vikisevät joka asiasta, mikään ei sovi, mikään ei onnistu, mitään ei voi tehdä paitsi vinkua, naukua ja marista. Pyörällä ei uskalleta ajaa, rullaluistimista puhumattakaan, mitään ei uskalleta ja jalkaisinkaan ei pysytä pystyssä, ja voi elämän kevät sitä huutoa kun kompuroivat omiin lomppakoipiinsa. Helvetin kitinää ja maukunaa KOKO AJAN. Vähän vanhemmat, kouluikäiset, naukuvat ja vinkuvat samaan malliin mutta lisäksi viisastelevat aikuisille ja kiusaavat muita. Ja vanhemmat vaon lässyttävät. Yhdellä kaverilla on kolme tyttöä ja hän lässyttää aikuisillekin puhuessaan, tuntuu kuin keskustelisi jonkun vajaaälyisen kanssa, vaikka hän oikeastaan on (oli) ihan fiksu.
Itse en voi sietää tyttölapsia mutta jos joku tuttu odottaa tyttöä, niin oletan hänen kyllä olevan siitä iloinen.
Minua säälittää monesti pelkkien tyttöjen isät, mutten ole koskaan osannut nähdä tätä ongelmana. Eihän se minun säälimiseni heitä mitenkään vahingoita.
Mulla on yx lapsi ja olin onnellinen kun sain pojan, En edes ajatellut että saisin tytön. Poika on poika.
mulla taas on samanlaisia tunteita tyttöjen äitejä kohtaan. He saavat lapsekseen säälittävän märehtijän kuten ap - ja minä. Suurin osa naisista on surkeita vinkujia.
Mäkin jostain syystä enemmän säälin niitä, joilla on tyttö / tyttöjä. En tiedä, mistä tällainen outo ajatus tulee.
Pah, mä oli tosi pettynyt kun kolmen pojan jälkeen tuli tyttö. Enkä vielä kohta 9 vuoden jälkeenkään osaa erityisesti nauttia tytöstä. Poikia on nykyään onneksi jo 4.
Todennäköisesti hihittävät selkäsi takana, ettei tuonkaan mies poikaan pystynyt. Lohduttelevat sitten tuolla lahjajutulla.
Mulla on vähän sama, mutta erityisesti mua säälittää tyttöjen isät. On se kuitenkin vähintään yhtä raskas paikka heille.
Mä luulen, et kukaan ihminen ei oikeesti halua lapsia lainkaan, mut kun se nyt on tapana, et niitä tehdään.
Mulle on tulossa poika ja olen tästä asiasta todella onnellinen, tosin olisin onnellinen jos tuleva lapsi olisi tyttökin, kunhan tulee joku lapsi!
Olen pienestä pitäen leikkinyt "poikamaisia" leikkejä, harrastukset ovat olleet "poikamaisia" ja ahdistuin mekoista, koruista sun muista jutuista joista minun oletettiin pitävän koska olen tyttö. Olin veljeäni pahempi riehumaan, veljeni oli rauhallisempi ja mietiskelevämpi, minä olin aina sellainen että mennään lujaa ja miettimättä. Olen ollut useammin paikattavana, käsi poikki ja polvet ruhjeilla kuin veljeni.
Tulen paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa, kieltämättä tästä syystä oma tyttö jännittäisi että onnistuisinko nämä omat "traumani" hänellekkin siirtämään. Mutta,
en halua tulevasta lapsestani kasvattaa selkeästi sukupuolensa edustajaa vaan kohteliaan, empaattisen ja järkevän ihmisen.
Nämä ketjut on niitä jotka herättävät minussa kovin ristiriitaisia tunteita.
Minulla on neljä poikaa ja olen enemmän kuin mitään koko elämäni toivonut tyttöä. Sitä en koskaan saanut. Sen lisäksi,että kadehdin tyttöjen vanhempia, niin kadehdin myös niitä poikien vanhempia jotka eivät ole koskaan tyttöä edes toivoneet. Molemmat yhtä onnellisia.
Sitten toisaalta ap:n kaltaiset ihmiset pistää vihaksi. Sääli on viimeisin asia mitä tässä kaipaan. Olen säälinyt itse itseäni ihan tarpeeksi, en todellakaan halua kenenkään säälivän minua tai lapsiani. Me olemme oikein onnellisia.
Jännä juttu tapahtui tässä poikia tehtaillessa, kun niitä sai usean, niin muutuinkin ihan poikien äidiksi. Neljännestä jo toivoin uutta poikaa perheeseen. Se oli jännä muutos, sillä kolmesta ensimäisestä toivoin tyttöä aivan kauheasti. Maailman näkee nyt jotenkin poikien/miesten silmin ja tytöt/naiset eivät todellakaan ole niin ihania kun olin aina ajatellut omahyväisesti. Pienet tytöt on mielestäni todella ärsyttäviä nykyään (ei tietenkään kaikki, mutta suuri osa) narisevat, kitisevät, hienostelevat ja olettavat kaiken pyörivän heidän napansa ympärillä. Pojat ovat jotenkin reilumpia, heillä on joukkuehenkeä ja eivät ole niin itserakkaitakaan. Tämä siis on minulle ihan uusi ajattelutapa, sillä ennen poikiani ajattelin, että pojat vain riehuvat ja tytöt ovat niin kilttejä ja ihania.
Nyt olen siis enemmän kuin kiitollinen, että sain kokea tämän "uudistumisen" ja nähdä maailman myös miesten silmin. Ja kyllä se vain on kovin erilainen kuin naisten silmin. Eli jos minulta nyt kysyisi olisinko halunnut tyttöjä perheeseemme, niin vastaus olisi maksimissaan yhden. En yhtään enempää. Poikalasten porukka on mahtava :)
Tämä siis ap:lle huomautuksena, että vaikka joku ystäväsi olisi aina toivonut tyttöä ja sen joskus ääneen sanonutkin, niin se voi olla, että loppupeleissä hän on hyvin onnellinen, että asiat menivät juuri niin kun menivät.
Ehkä me poikalasten äidit saamme pienistä tytöistä ne parhaat palat sitten lastenlasten myötä. ;)
Sääli on kyllä sairautta. Pahaa sellaista. Kierikää nyt siinä sitten keskenänne. Mulla on tyttö, poika, transu, homo ja lesbo.
Eikös se naisten maailma ole juuri sellainen kuin me itse siitä tehdään? Ehkä me naiset voisimme olla reilumpia toisiamme kohtaan ja aloitetaan se ihan täällä keskustelupalstalla ollessamme?!
Minua ärsyttää tuollainen leimaaminen, että tytöt ovat ilkeitä selkäänpuukottajia ihan sukupuolensa puolesta. Ehkä heidät kasvatetaan siihen? Poikia arvostetaan omina itsenään ja tyttöjä suoritusten tai ulkonäön kautta. Ehkä tytöt kokevat ettei heillä ole muita keinoja pärjätä?
Ja ehkä niitä keski-ikäisiä naisia kohdellaan syrjivämmin ja vähemmän kunnioittaen kuin niitä keski-ikäisiä miehiä? Ehkä he siksi käyttäytyvät myös muita kohtaan ikävämmin. Ainakin itse olen huomannut, että miehille vähemmän soitetaan suuta ja vähemmän vaivataan kaikella triviaalilla. Kai sitä tulee katkeraksi ja ikäväksi jos joka suunnasta vähätellään ja mollataan.
Minulla on siis myös poika tytön lisäksi. Rakastan lapsiani yhtä paljon, mutta olin pettynyt raskausaikana kun sain tietää odottavani poikaa ja siksi kai ajattelen, että muutkin kokevat samoin..
ap
Ap - kuinka olet käsitellyt pettymystäsi? Meillä on kaksi tytärtä ja haluaisin kolmannen. En uskalla edes yrittää, jos tuleekin poika...
Eihän tämä järjellistä ole, kuten itsekin tiedostat. Mutta ajattelen ihan samoin :(.
-Ä77
Hirveän surullista, että ihminen joutuu tuollaisia tunteita käsittelemään. Toivottovasti ap. saa avun turhaan ongelmaansa.
Esikoisestani toivoin tyttöä, seuraavien sukupuoli oli mulle aivan sama. Olen iloinen, että mulla on nyt molempia. Olisin varmaan hiukan pettynyt, jos en olisi saanut yhtään tyttöä.
En mä silti sääli tyttöjen tai poikien vanhempia, varmasti omat lapset ovat tärkeitä, olivatpa kumpia vaan. Se säälittää, jos vanhemmat yrittävät epätoivoisesti saada jompaa kumpaa sukupuolta ja koko ajan tehdään lisää lapsia, kun ei tule oikeaa sukupuolta. Tuossakin tilanteessa säälittää ne jo olemassa olevat lapset.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 16:23"]
Ap - kuinka olet käsitellyt pettymystäsi? Meillä on kaksi tytärtä ja haluaisin kolmannen. En uskalla edes yrittää, jos tuleekin poika...
Eihän tämä järjellistä ole, kuten itsekin tiedostat. Mutta ajattelen ihan samoin :(.
-Ä77
[/quote]
kuten sanoin poika on minulle ihan yhtä rakas kuin tyttökin, mutta jäi kammo siitä raskausajan ahdistuksesta, kun pelkäsin mitä on olla pojan äiti. Ja vaikka poikani on ihana, niin jos yrittäisimme vielä yhtä lasta, toivoisin taas tyttöä. Siksi jätetään lapset tähän. Jotenkin ajatus poikalapsesta ei kiehdo yhtään, vaikka poika itsessään (se oma siis) onkin kiva. Lohdullista kuulla, että edes yhdellä on samoja tunteita, vaikka järjetöntähän tämä on..
Okei, no olet vähän outo. :D
Itse en voi sietää tyttölapsia mutta jos joku tuttu odottaa tyttöä, niin oletan hänen kyllä olevan siitä iloinen. Ei ole käynyt mielessä että pitäisi sääliä, vaikka itse en tyttöä haluaisikaan.
Ja jos itse olisin tytön saanut, niin luultavasti olisin sitten aikanaan itse vauvaan rakastunut ihan siinä kuin poikaankin. :) Noin ajatuksena vain tyttö tuntui ahdistavalta.
Minua ihmetyttää, miksi koet, että sinun pitäisi päästä tästä säälin tunteesta eroon? Minua säälittää monesti pelkkien tyttöjen isät, mutten ole koskaan osannut nähdä tätä ongelmana. Eihän se minun säälimiseni heitä mitenkään vahingoita.
Minua ihmetyttää, miksi koet, että sinun pitäisi päästä tästä säälin tunteesta eroon? Minua säälittää monesti pelkkien tyttöjen isät, mutten ole koskaan osannut nähdä tätä ongelmana. Eihän se minun säälimiseni heitä mitenkään vahingoita.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 16:17"]
Minulla on siis myös poika tytön lisäksi. Rakastan lapsiani yhtä paljon, mutta olin pettynyt raskausaikana kun sain tietää odottavani poikaa ja siksi kai ajattelen, että muutkin kokevat samoin..
ap
[/quote]
Musta on outoa, että ajattelet muiden kokevan samoin. Ajatteletko kaikista muistakin asioista näin?
Ainahan naiset ovat toivoneet poikia. Pojat ovat siunaus.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:17"]
Olen järkyttynyt miten paljon nais- ja tyttövihaa täällä palstalla on!! Aloitus oli ikävä ja jotkut kommentit samoin, mutta oikeuttaako se oman sukupuolen noin pahaa dissaamiseen? Onko teillä naisina noin huono olla, että niputatte omat huonon olonne naissukupuolen ominaisuuksiksi? En voisi kuvitella koskaan, että miehet keskenään haukkuisivat poikalapsia! Hävetkää ja katsokaan peiliin! Jos naiset itse halveksivat omaa sukupuoltaan niin ei ihme ettei yhteiskunnan patriarkaalisia asenteita saada muutettua. Olen sanaton.:(
[/quote]
Miksi näit vaan ne viestit jossa haukuttiin tyttöjä? Poikiako saa haukkua, koska ne ei ole omaa sukupuolta?
[/quote]
Luitko edes mitä kirjoitin?: "Aloitus oli ikävä ja jotkut kommentit samoin, mutta oikeuttaako se oman sukupuolen noin pahaa dissaamiseen?" Eikö tuosta nyt selvästi käy ilmi etten arvosta myöskään poikien dissaamista? Pointtini oli kuitenkin se etteivät miehet IKINÄ haukkuisi poikalapsia tuohon sävyyn kuin täällä haukutaan tyttöjä ja tyttöjen vanhempia. Omasta sukupuolesta pitäisi olla ylpeä ja korostaa sen hyviä puolia ja ajaa tyttöjen oikeuksia, eikä vetää mattoa jalkojen alta. Omien puolta voi pitää ilman, että sortaa muita.
[/quote]
Tiedän monta isää jotka käyttää henkistä väkivaltaa poikiinsa. Parempi hiljainen valitus täällä kun äänekäs kotona. Itse en ainakaan anna kenenkään lapsista huomata jos joku onkin tärkeämpi kuin toinen.