Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako irtisanoa sairauslomalla/kuntoutustuella olevan?

Vierailija
20.03.2026 |

Ja toinen kysymys: kuinka kauan kunnallisella puolella saa palkkaa sairauslomalla ollessaan ja koska siirtyy sairaupäivärahalle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni palkkaa saa kahden kuukauden ajalta sairausloman alussa. 

Vierailija
2/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työnantaja voi vuosikausia pitää työntekijää, jos alkaa näyttää, ettei vaan palaa lähiaikoina töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella puolella saa täyttä palkkaa ensin kaksi kuukautta, sitten 2/3 palkkaa seuraavat neljä kuukautta. Tämä nollaantuu vuodenvaihteessa ja alkaa taas alusta, kunnes 360 päivää on täynnä. Itse sain koko vuoden palkkaa, kun sopivasti saikku alkoi kesällä. Sen jälkeen sain kuntoutustuen. Ei minua ainakaan irtisanottu sen aikana.

Vierailija
4/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella puolella saa täyttä palkkaa ensin kaksi kuukautta, sitten 2/3 palkkaa seuraavat neljä kuukautta. Tämä nollaantuu vuodenvaihteessa ja alkaa taas alusta, kunnes 360 päivää on täynnä. Itse sain koko vuoden palkkaa, kun sopivasti saikku alkoi kesällä. Sen jälkeen sain kuntoutustuen. Ei minua ainakaan irtisanottu sen aikana.

Se irtisanominen on aina vähän tapauskohtaista. Jos lääkäri vaikka toteaa että.on pysyvästi työkyvytön niin sitten irtisanominen on tottakai edessä.

Vierailija
5/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin syövän vuoksi pankista, sairauslomalla 10 kuukautta. Olin kuolemassa, en vienyt liiton kautta oikeuteen.

Vierailija
6/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa irtisanoa normaaleilla syillä. Sairauden takia pidetään yleensä vuotta rajana, jonka jälkeen voi irtisanoa. 

Vierailija
7/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat saikuttajat pitäisi saada potkia pois vaikka heti.

Vierailija
8/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden perusteella ei voi irtisanoa, mutta työkyvyttömyyden perusteella voi. Toisaalta, yt-neuvotteluissa voi lakkauttaa kokonaisen osaston, jolloin myös esimerkiksi raskaana olevat ja sairaat voi irtisanoa yhtä lailla. Takaisinottovelvollisuus toki on.

Vierailija
9/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut irtisanottiin syövän vuoksi pankista, sairauslomalla 10 kuukautta. Olin kuolemassa, en vienyt liiton kautta oikeuteen.

Todella törkeää, olen pahoillani.

Vierailija
10/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää, olen pahoillani.

Kiitos, tuntui pahalta, mutta lopulta toivuin ja löysin uuden työpaikan. 

Vierailija
11/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni palkkaa saa kahden kuukauden ajalta sairausloman alussa. 

Ja alkaa alusta, mikäli dg muuttuu.

Vierailija
12/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti hengissä!

Vierailija
13/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joko kuolit?

Vierailija
14/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO, ite sain määräaikaisen pestin (huono pesti kyllä oli) sen jälkeen kun olivat irtisanoneet siihen ensimmäisenä valitsemansa joka oli ollut koko ajan vain sairauslomalla... Ei ollut työssä.

Vakituisissa työtehtävissä ei kai ihan tuosta vaan voi irtisanoa sairauslomalla olevaa.

Ja sekin on käynyt selväksi, että työvoimatoimiston järjestämällä ammattillisella kurssilla voi olla vaikka kuinka kauan sairauslomalla, ei voi potkia ulos, ainakin jos henkilö on maisteri....  Se taas että miten hän osoittaa sen osaamisensa ammattitutkinnon suorittamisessa... No, maisterillehan se oli kai helppoa.

Vierailija
15/15 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhat saikuttajat pitäisi saada potkia pois vaikka heti.

Juu ja samalla työnantajien pitäisi olla paljon nykyistä joustavampia jos työntekijä tarvitsee vapaata. Sana "vapaa" on suomalaisille työnantajille kuin kirosana. Siihen on syynsä miksi yli viisikymppiset alkavat olemaan jo täysin kyllästyneitä/väsyneitä työelämään. Samaa on toki havaittavissa nuoremmillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi