Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua säälittää poikien äidit..

Vierailija
07.12.2013 |

Jostain syystä aina kun joku kertoo että hänelle on poika tulossa, koen että on tosi vaikeaa esittää ilahtunutta, sitä vaikeampi, jos henkilöllä on jo ennestään poika/poikia.

Ajattelen jotenkin vaistomaisesti että odottaja on varmasti pettynyt kun ei saa tyttöä ja mietin että miten voisin piristää häntä. Tiedän, että tämä on täysin naurettavaa, koska todennäköisesti odottaja on aivan innoissaan pojastaan. Itse olen aina jostain syystä toivonut myös tyttöä, joten ehkä heijastan omia toiveitani muihin. Ärsyttävää, haluan tästä eroon..

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teini, vaan kolmekymppinen akateemisen koulutuksen saanut nainen. Tiedostan itse, miten typerää tämä on ja kuinka tämäkin ketju osoittaa että pojat otetaan toivottuina vastaan. Selkeästi kyseessä on jokin oma pinttynyt ajatusmalli, josta todellakin haluaisin eroon..

ap

Vierailija
42/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni on poika, mitä rakkain. Aloin odottaa toista lasta. Olin ihan hämilläni, kun ihmiset sanoivat monesti, että kai minä nyt toivon tyttöä. Voi kun olisi tyttö jne. Vastasin, että ihan sama, kunhan kaikki menisi hyvin. Toinen poika sieltä tuli, eikä asiat voisi olla paremmin. Nyt vaan odotan, että kun kuopus kasvaa, niin samat ihmiset varmasti aloittavat "Kai te nyt vielä tyttöä yritätte"-virren.

Meillä on hyvä näin. Itselle on vain niin äärimmäisen hankala kuvitella, että joku arvottaa toisten, saati sitten omia lapsia sukupuolen tai muunkaan ominaisuuden mukaan :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, itselläni 3 tyttöä ja 2 poikaa, eikä sukupuolella ole koskaan ollut merkitystä heitä kasvattaessani. Luonteenpiirre vaikuttaa hyvin paljon siihen millainen aikuinen siitä lapsesta kasvaa, eikä sukupuoli. Vähentääkö se lapsen arvoa, miten hän haluaa pukeutua, tai mihin ammattiin valmistuu. Hieman pinnallinen käsitys on vanhemmuudesta, jos lapsen sukupuoli vaikuttaa vanhempien arvostukseen lastaan kohtaan. Täällä onnellinen ja ylpeä äiti kaikista viidestä lapsestani sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
44/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 22:54"]

Huvittaa nämä jotka pelkäs saavansa ruman lapsen ja saivatkin kauniin. Heh, niinhän me kaikki....

[/quote]

Eiköhän suurin osa aikuisista kuitenkin pysty tarkastelemaan sitä omaakin mussukkaansa puolueettomasti niin, että näkee onko se oikeasti kaunis vai ruma. Vaikka omille vanhemmillee tietysti omalla tavallaan kaunis onkin vaikka minkälainen possusilmäinen pallinaama olisikin :) en voi sille mitään että minua säälittää, vaikka ei tarviskaan olisi :)

[/quote]

Bongasit siis syyn sille, miksi sinua katsotaan säälien ;=)

Vierailija
45/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi poikaa, ihania ja toivottuja mutta en koe mitään tarvetta sääliä tyttöjenkään vanhempia. Terve ihminen on tyytyväinen omaansa. En arvosta tyttöjen vanhempien vaaeanpunaisen, prinsessajuttujen ja meikkaamisen hehkuttamista, olisin tytölle hyvin erilainen äiti, koska pojilla on vahva urheilutausta sekä yksi musiikkiharrastua. Vaatteita en hehkuta itsekään enkä ymmärrä pikkutyttöjen meikkaamisleikkejä enkä varhaista aikuistamista. Nukkeleikkejä varmaan kyllä leikittäisiin, mutta urheilullista ja lihaksikasta barbia odotan ja toivon hänelle järkeviä asusteita.

Näiden takia olen tyytyväinen poikien äiti enkä ymmärrä, miksi joku ei saisi olla tyytyväinen tyttöjen äiti kaikkine barbihömpötyksineen. Tyttöjen äitinä pelkäisin murrosikää ja syömishäiriötä, poikien äitinä pelkään huonoa seuraa. Riskejä riittää molemmilla.

Vierailija
46/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 13:27"]

Pah, mä oli tosi pettynyt kun kolmen pojan jälkeen tuli tyttö. Enkä vielä kohta 9 vuoden jälkeenkään osaa erityisesti nauttia tytöstä. Poikia on nykyään onneksi jo 4.

[/quote]

Tyttäresi takia toivon ettet ihan tosissaan tätä kirjoittanut. Minullakin on monta lasta, molempia sukupuolia, ja hirveän surullinen on kyllä ajatus että pitäisin heitä eri arvoisina jonkun ominaisuuden, kuten vaikka sukupuolen perusteella.

[/quote]

Mä en ole koskaan voinut sietää naissukupuolta, kamalaa sakkia. Poikia sen sijaan rakastan kaikkia. Opettajanakaan en edes ikinä opi niitten tyttöjen nimiä, vain pojat ovat mulle persoonia. Omia poikiani rakastan yli kaiken. Tyttö kyllä huomaa sen etten rakasta häntä niin paljon ja on sen ääneen sanonut. Lohdutan häntä sillä, että isälleen hän taas on maailman napa, pojista ei niin väliä.

[/quote]

Tämä on järkyttävää luettavaa. :(

Vierailija
47/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoiset ihmiset, joilla ei ole ollut elämänsä aikana kamalia kokemuksia erityisesti kumpaankaan sukupuoleen liittyen, ottavat vastaan lapsen ilolla ja rakkaudella sukupuolesta riippumatta. Sitten taas ne, joilla jotain traumoja on suuntaan tai toiseen, "säälivät" muita, jotka saavat sitä sukupuolta, jota itse kammoksuu. He peilaavat omia kokemuksiaan ja traumojaan toisen tilanteeseen eivätkä oikeasti ehkä ymmärrä, että toinen on omassa elämässään tasapainossa ja onnellinen eikä esim. lapsen sukupuoli ole edes mikään super-iso juttu. Se lapsi ja hänen persoonansa ovat.

Vierailija
48/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 14:23"]

En ole teini, vaan kolmekymppinen akateemisen koulutuksen saanut nainen. Tiedostan itse, miten typerää tämä on ja kuinka tämäkin ketju osoittaa että pojat otetaan toivottuina vastaan. Selkeästi kyseessä on jokin oma pinttynyt ajatusmalli, josta todellakin haluaisin eroon..

ap

[/quote]

Kun jotain asiaa hyvin itsepintaisesti jankuttaa eikä muuta ajattelumaailmaansa vankkojen todisteidenkaan jälkeen, on kyse alitajuisesta haaveesta, jota ei pysty tunnustamaan ääneen. Ap, sinä olisit halunnut oikeasti pojan. Olet sulkenut tämän haaveen pääsi sisälle ja puolustaudut hyökkäämällä. Tokihan sinun elämäsi on ihaninta mahdollista ja muiden kamalaaa.

Hellitä. Olet varmasti oikeasti onnellinen tytöistäsi. Ehkä haave pojasta oli jokin alotajuinen ja primitiivinen tarve miellyttää miestäsi tai isääsi. Noita saa olla. Ei se tarkoita, ettet oikeasti plisi tyttöjäsi halunnut vaan sitä, että olemme monimutkaisia olentoja ja kaikenlaiset tunteet ovat sallittuja.

Vierailija
49/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:46"]Esikoiseni on poika, mitä rakkain. Aloin odottaa toista lasta. Olin ihan hämilläni, kun ihmiset sanoivat monesti, että kai minä nyt toivon tyttöä. Voi kun olisi tyttö jne. Vastasin, että ihan sama, kunhan kaikki menisi hyvin. Toinen poika sieltä tuli, eikä asiat voisi olla paremmin. Nyt vaan odotan, että kun kuopus kasvaa, niin samat ihmiset varmasti aloittavat "Kai te nyt vielä tyttöä yritätte"-virren.

Meillä on hyvä näin. Itselle on vain niin äärimmäisen hankala kuvitella, että joku arvottaa toisten, saati sitten omia lapsia sukupuolen tai muunkaan ominaisuuden mukaan :/

[/quote]

Mulla vähän sama. Esikoinen poika, nyt raskaana, ja kaikki tietysti odottavat minun toivovan tyttöä! Järkytän heitä kertomalla, että oikeastaan poika olisi himpun verran tervetulleeksi. Meille tulee vain kaksi lasta, veljekset olisivat mainio pari. Lisäksi kaikki on mennyt erinomaisesti esikoisen kanssa, joten tiettyä turvallisuudenkin tunnetta pojan saaminen toisi.

Mun kaveri tuli raskaaksi juuri kun olin saanut esikoiseni. Itki mulle, kuinka toivoo keskenmenoa, jos tulokas onkin poika. Tyttö pitää olla. No hänenen onnekseen tyttö sieltä tulikin. Musta tosi karsea ajatusmaailma, ja vähän voidi miettiä mitä suustaan päästää juuri pojan saanneelle. No meitä on moneen junaan..

Vierailija
50/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tulen entistäkin varmemmaksi siitä, että lasten saannin myötä ihmisen älykkyysosamäärä pienenee.

Tuolla ketjun alussa joku kirjoitti, että mies on "munaton" jos ei saa tehtyä poikaa. Toisaalla joku kirjoitti, että perhettä pidetään yleisesti "vähän säälittävänä", jos kaikki lapset ovat tyttöjä. Elävätkö nämä kirjoittajat jossain eri aikaulottuvuudessa kuin minä?

Joku kirjoitti, että tytölle on helpompi ostaa vaatteita ja lahjoja ja siksi hän on aina toivonut tyttöä. Joku toinen taas oli sitä mieltä, että pojan vaatettaminen on helpompaa ja siksi hän on aina halunnut pojan. Huoh mitä sakkia.

Vierailija
51/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama, mutta erityisesti mua säälittää tyttöjen isät. On se kuitenkin vähintään yhtä raskas paikka heille.

Vierailija
52/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen aivan samoin, jos rehellisisä ollaan...

(itselläni on sekä tyttöjä, että poikia)

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 13:24"]

Mulla on taas täsmälleen päinvastoin. Varsinkin joku perhe kaupassa kolmen tytön kanssa, huhhhuh. Mietin aina, että onneks ei oo mun munaton mies.Kolmessa pojassa olisi sentään jotain ylpeilemistä, komea katras.

Juu  ja mulla on molempia.

[/quote]

Vierailija
53/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:02"]

Tätä ketjua lukiessa tulen entistäkin varmemmaksi siitä, että lasten saannin myötä ihmisen älykkyysosamäärä pienenee.

Tuolla ketjun alussa joku kirjoitti, että mies on "munaton" jos ei saa tehtyä poikaa. Toisaalla joku kirjoitti, että perhettä pidetään yleisesti "vähän säälittävänä", jos kaikki lapset ovat tyttöjä. Elävätkö nämä kirjoittajat jossain eri aikaulottuvuudessa kuin minä?

Joku kirjoitti, että tytölle on helpompi ostaa vaatteita ja lahjoja ja siksi hän on aina toivonut tyttöä. Joku toinen taas oli sitä mieltä, että pojan vaatettaminen on helpompaa ja siksi hän on aina halunnut pojan. Huoh mitä sakkia.

[/quote]

Sä olet siihen osuva lisä!

Vierailija
54/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan kannata sääliä musta poikien (3kpl) mutsina on ihanaa :)

Vierailija
55/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aina ollut enemmän tyttö- kuin poikatoiveita mutta niihin on ihan selkeät syynsä. Tytöt pärjäävät paremmin mm. koulussa ja pojilla taas on enemmän riskejä oppimisongelmiin, tapaturmiin, väkivaltatilanteisiin ja jopa kuolemanriski on paljon suurempi. Lisäksi tytöt ovat aikuisina pääsääntöisesti paljon enemmän tekemisissä vanhempiensa kanssa kuin pojat, en tahdo yksinäistä vanhuutta, en halua olla se "kakkosisoäiti"... Tyttöjen äidit jopa elävät pidempään kuin poikien äidit!

Ja joo tokikaan ei yksittäisen lapsen kohdalla tiedä miten käy, tytärkin voi hylätä äitinsä, mutta nämä edeltävät seikat ovat kaikki tutkittuja todennäköisyyksiä joissa tytöt on vahvoilla.

Vierailija
56/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö täällä on rajoittunutta porukkaa. Meillä kaksi ihanaa, fiksua, aktiivista ja urhelullista tyttöä, jotka ovat lisäksi erittäin kauniita. Mitään vinkujia tai valittajia eivät ole niinkuin täällä väitetään, eivätkä erityisen rauhallisiakaan, kyllä heistä ääntä lähtee ja niin pitääkin. Mieheni on maailman onnellisin tytöistään ja tekisi heidän eteensä mitä vaan. Ja minulla on erityisesti kuopuksen kanssa ihan erityinen suhde, en voisi kuvitella ihanampaa lasta ja läheisempää suhdetta. Oikein odotan, että tytöt kasvavat ja voin tehdä heidän kanssa naisten kesken erilaisia asioita. Mieheni puolestaan tykkää urheilla tyttöjen kanssa ja se on heidän yhteinen juttunsa. Emme kaipaa kenenkään sääliä emmekä ihailuakaan, meillä on hyvä juuri näin, eikä meidän perheestä puutu yhtään mitään. Tytöt ovat kavereita keskenään ja pitävät toivottavasti vanhemmistaan tulevaisuudessa hyvää huolta, yhtä hyvää kuin me heistä nyt.

Kahden tytön äitinä voin sanoa myös sen, että ihmiset liian usein pistävät sukupuolen piikkiin lasten väliset erot. Voin kertoa, että kaksi tyttöä voivat olla keskenään kuin yö ja päivä, luonne määrittää pitkälti minkälainen lapsi on, eikä sukupuoli.

Onnea niin tyttöjen kuin poikien vanhemmille!

Vierailija
57/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt miten paljon nais- ja tyttövihaa täällä palstalla on!! Aloitus oli ikävä ja jotkut kommentit samoin, mutta oikeuttaako se oman sukupuolen noin pahaa dissaamiseen? Onko teillä naisina noin huono olla, että niputatte omat huonon olonne naissukupuolen ominaisuuksiksi? En voisi kuvitella koskaan, että miehet keskenään haukkuisivat poikalapsia! Hävetkää ja katsokaan peiliin! Jos naiset itse halveksivat omaa sukupuoltaan niin ei ihme ettei yhteiskunnan patriarkaalisia asenteita saada muutettua. Olen sanaton.:(

Vierailija
58/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:17"]

Olen järkyttynyt miten paljon nais- ja tyttövihaa täällä palstalla on!! Aloitus oli ikävä ja jotkut kommentit samoin, mutta oikeuttaako se oman sukupuolen noin pahaa dissaamiseen? Onko teillä naisina noin huono olla, että niputatte omat huonon olonne naissukupuolen ominaisuuksiksi? En voisi kuvitella koskaan, että miehet keskenään haukkuisivat poikalapsia! Hävetkää ja katsokaan peiliin! Jos naiset itse halveksivat omaa sukupuoltaan niin ei ihme ettei yhteiskunnan patriarkaalisia asenteita saada muutettua. Olen sanaton.:(

[/quote]

Miksi näit vaan ne viestit jossa haukuttiin tyttöjä? Poikiako saa haukkua, koska ne ei ole omaa sukupuolta?

Vierailija
59/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:17"]

[/quote]

Miksi näit vaan ne viestit jossa haukuttiin tyttöjä? Poikiako saa haukkua, koska ne ei ole omaa sukupuolta?

[/quote]

Luitko edes mitä kirjoitin?: "Aloitus oli ikävä ja jotkut kommentit samoin, mutta oikeuttaako se oman sukupuolen noin pahaa dissaamiseen?" Eikö tuosta nyt selvästi käy ilmi etten arvosta myöskään poikien dissaamista? Pointtini oli kuitenkin se etteivät miehet IKINÄ haukkuisi poikalapsia tuohon sävyyn kuin täällä haukutaan tyttöjä ja tyttöjen vanhempia. Omasta sukupuolesta pitäisi olla ylpeä ja korostaa sen hyviä puolia ja ajaa tyttöjen oikeuksia, eikä vetää mattoa jalkojen alta. Omien puolta voi pitää ilman, että sortaa muita.

Vierailija
60/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä nähnyt viestejä, joissa haukutaan tyttöjä. Tosin en jaksanut koko ketjua kahlata läpi. Sitä en pidä haukkumsena, jos toteaa ettei ole tyttöä koskaan itselleen halunnut tai kaivannut ja on tyytyväinen kun sai pojan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme