Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua säälittää poikien äidit..

Vierailija
07.12.2013 |

Jostain syystä aina kun joku kertoo että hänelle on poika tulossa, koen että on tosi vaikeaa esittää ilahtunutta, sitä vaikeampi, jos henkilöllä on jo ennestään poika/poikia.

Ajattelen jotenkin vaistomaisesti että odottaja on varmasti pettynyt kun ei saa tyttöä ja mietin että miten voisin piristää häntä. Tiedän, että tämä on täysin naurettavaa, koska todennäköisesti odottaja on aivan innoissaan pojastaan. Itse olen aina jostain syystä toivonut myös tyttöä, joten ehkä heijastan omia toiveitani muihin. Ärsyttävää, haluan tästä eroon..

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 13:29"]

Oho, luulin et oon ainut, mulla yksi tyttö ja vaikka odotusaikana epäilin odottavani poikaa(ei siis otettu etukäteen selville) olen onnesta soikeana edelleen (2 vuoden jälkeen) että meillä on ihana tyttö. Nyt vaan kovasti toivotaan että saatais tytölle sisko :) veljessäkään mitään vikaa olisi mutta sisko nyt on aina sisko.

Itsekkäästi ajattelen myös aina että kun melkein kaikilla ystävilläni on poikia että he ovat kateellisia kun minulla on tyttö. monesti sanovatkin että kun tytöille on kaupassa vaikka mitä ihania juttuja, koruja, hiuskoristeita, laukkuja, kimallusta, kaikkea ihanaa :) ei tule ainakaan lahjaongelmia

[/quote]

Todennäköisesti hihittävät selkäsi takana, ettei tuonkaan mies poikaan pystynyt. Lohduttelevat sitten tuolla lahjajutulla.

Vierailija
22/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on kumma katsantokanta!! Itselläni on esikoispoika ja kuopustyttö, ja kyllä väittäisin silti esikoista tavallaan odottaneeni enemmän, en sukupuolen vuoksi, vaan siksi, että esikoisen odottaminen on mahtavaa! Ja nyt kun on kumpaakin sukupuolta olevia lapsia, voin ihan rehellisesti sanoa, ettei sukupuolella ole väliä, persoonalla on.

Meidän lapsista ainakin poika on se rauhallisempi ja luotettavampi, harkitsee ennen kuin toimii ja on avulias. Tyttö taas on vähän riehakas huithapeli, eli ei tuo käyttäytyminenkään mene mitenkään sukupuolen mukaan...

Joten ei kannata olla surullinen pojan vanhempien puolesta, kautta aikainhan poikaa on pidetty tärkeänä, että perheeseen sytyisi "suvunjatkaja", poika. Näinhän vieläkin on useiden maiden kuninkaallisissa perheissä ja monissa kulttuureissa. Pahimpana Kiina, jossa tyttölapset jopa surmataan.

Enemmän minä olisin globaalissa mielessä huolissani tyttölasten saajista. Tai lähinnä niiden lasten kohtaloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo nyt ihan kauhean epänormaalilta kuulosta, vaikka omituisia ajatuksia päässä ihmisellä liikkuukin.

Vierailija
24/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampia poikia ja tyttöjä. En panisi yhtään pahakseni vaikka olisi pelkkiä poikia.

Vierailija
25/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikki kaverini taas ovat minulle sanoneet että olen onnekas kun sain esikoiselsi pojan! Pari kaveria, jotka vasta harkitsevat lapsien hankkimista ovat sanoneet että haluaisivat myös pojan..

1. Poika on mukava isoveli nuoremmille lapsille. Oma isoveljeni aina pitänyt minusta huolta ja vanhemmistammekin

2. Poika esikoisena on helppo. Isäkin vie mielellään harrastuksiin kun kyseessä monesti futis tai lätkä. Äitiä taas joku luovempi harrastus ei haittaisi

3. Poikien elämä koulussa helpompaa. Tytöt puukottaa toisiaan selköön jo ala-asteella

4. Itse olen 21 v äiti, pelaan paljon pleikkarilla, lempileffojani batmanit ja musaani se hevimpi. Olisin ollut kauhuissani kun sukulaiset olisivat tyttölapselle syytäneet vaaleanpunaisia prinsessa juttuja, yök. Pojan kanssa voidaan pelailla (kuten nytkin 7 vee pikkuveljeni kanssa) ja vaatteetkin lenevät oman tumman pyykin seassa pesuun kun eivät ole vaaleanpunaisia...

Vierailija
26/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyttö ja poika. Vaikken sitä ikinä ääneen sano, rakastan hitusen enemmän pojankoltiaistani. Hänellä riittää mielikuvitusta ja keppostelevaa pikkupoikaa on vaikea olla rakastamatta. Varsinkin kun sama poika tulee suikkaamaan suukon äidin poskelle ja sanoo rakastavansa äitiä.

Vierailija
27/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap aivan idiootti. Ehkä sinulla on itselläsi kurja olla, kun oma miehesi ei saa poikaa tehtyä.

Koita pärjäillä oman pahan olosi kanssa.

Vierailija
28/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 13:27"]

Pah, mä oli tosi pettynyt kun kolmen pojan jälkeen tuli tyttö. Enkä vielä kohta 9 vuoden jälkeenkään osaa erityisesti nauttia tytöstä. Poikia on nykyään onneksi jo 4.

[/quote]

Tyttäresi takia toivon ettet ihan tosissaan tätä kirjoittanut. Minullakin on monta lasta, molempia sukupuolia, ja hirveän surullinen on kyllä ajatus että pitäisin heitä eri arvoisina jonkun ominaisuuden, kuten vaikka sukupuolen perusteella.

Vierailija
29/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 22:54"]

Huvittaa nämä jotka pelkäs saavansa ruman lapsen ja saivatkin kauniin. Heh, niinhän me kaikki....

[/quote]

Eiköhän suurin osa aikuisista kuitenkin pysty tarkastelemaan sitä omaakin mussukkaansa puolueettomasti niin, että näkee onko se oikeasti kaunis vai ruma. Vaikka omille vanhemmillee tietysti omalla tavallaan kaunis onkin vaikka minkälainen possusilmäinen pallinaama olisikin :) en voi sille mitään että minua säälittää, vaikka ei tarviskaan olisi :)

Vierailija
30/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 21:12"]

Aina säännöllisin väliajoin tämä sama, vanha, väsynyt provo... Huoh. Se olisi mielenkiintoista tietää, mikä näiden provokirjoittajien motiivi on. En jaksa ärsyyntyä/huvittua/samaistua näihin. Tylsää.

[/quote] No mutta eikö ole aika mielenkiintoista minkälaisen vyöryn naissukupuolta ja tyttölapsia halveksivaa Taliban-henkistä tykitystä tämä provo sai aikaan? Aloittajahan kirjoitti neutraalisti ja itse omaa käytöstään ihmetellen. 

[/quote]

Joo neutraalistihan nämä aloitukset aina tehdään :D Mä en ymmärrä tätä poikavihaa, jota palstalla on. Harvoin on aloituksia, joissa haukutaan tyttöjä. Onko näillä poikien dissaajilla takanaan huonoja kokemuksia pojista, miehistä ja isistä. En keksi muutakaan selitystä JOS siis joku ihan tosissaan stereotypioi poikia ja kammoksuu heitä jo lähtökohtaisesti.

Vierailija
31/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa.

Vierailija
32/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 22:55"]

Harva se päivä täällä on näitä negatiivissävytteisiä ketjuja pojista. Mikä niissä tytöissä niin ihmeellistä?? itellä esikoinen on poika ja toivoinkin jostain syystä poikaa esikoiseksi. toinen oli sitten tyttö ja olin ikionnellinen että pääsen kasvattamaan kumpaakin sukupuolta. Poikakin olisi ollut tervetullut tietysti :) onko tässä kyse siitä että tyttö on naiselle tutumpi, halutaan kasvattaa jotain itsensä jatketta? Huh huh, sääliks käy ap:n kaltaisia jos päivät pitkät miettii että kyllä ne pojat on niin inhottavia. 

[/quote]

No eiköhän nämä ketjut ole vain niiden katkerien mammojen tuotosta, jotka eivät ole onnistuneet poikaa saamaan. Kyllähän sellaisia perheitä joissa on pelkkiä tyttöjä pidetään yleisesti yhäkin vähän säälittävinä, vaikka nykyään naisistakin voi tulla ihan kunnollisia, itsenäisiä ihmisiä. Näin ei kuitenkaan ole ollut vielä kovin kauaa. Sitä katkeruutta sitten koitetaan purkaa haukkumalla nettipalstoilla poikia ja näiden vanhempia. Tai no äitejä yleensä.

Poiien äideillä ei tällaisia paineita juuri ole, siksi niitä tyttöperheiden surkutteluketjuja ei ole, vaikka moni ehkä mielessään ajatteleekin että onneksi itsellä kävi parempi tuuri.

En oikein usko että kenellekään täysjärkiselle äidille oikeasti olisi itselleen sen lapsen sukupuolella merkitystä, mutta jos kokee että ulkopuolisten mielestä ne lapset ovat vääränlaisia, pitää kovaan ääneen huudella painvastaista.

[/quote]

Voi miten ihastuttavan sisäisesti täydellisen ristiriitainen kommentti! <3

Vierailija
33/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tää nyt on että kaikki äidit muka haluaa tyttöjä?! Odotan ensimmäistä lasta, joka on POIKA, ja mä kyllä ihan toivoin poikaa.

Vierailija
34/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:25"]

Aina säännöllisin väliajoin tämä sama, vanha, väsynyt provo... Huoh. Se olisi mielenkiintoista tietää, mikä näiden provokirjoittajien motiivi on. En jaksa ärsyyntyä/huvittua/samaistua näihin. Tylsää.

[/quote] No mutta eikö ole aika mielenkiintoista minkälaisen vyöryn naissukupuolta ja tyttölapsia halveksivaa Taliban-henkistä tykitystä tämä provo sai aikaan? Aloittajahan kirjoitti neutraalisti ja itse omaa käytöstään ihmetellen. 

[/quote]

Joo neutraalistihan nämä aloitukset aina tehdään :D Mä en ymmärrä tätä poikavihaa, jota palstalla on. Harvoin on aloituksia, joissa haukutaan tyttöjä. Onko näillä poikien dissaajilla takanaan huonoja kokemuksia pojista, miehistä ja isistä. En keksi muutakaan selitystä JOS siis joku ihan tosissaan stereotypioi poikia ja kammoksuu heitä jo lähtökohtaisesti.

[/quote]

Jos luet tätä palstaa, niin löydät ehkä syyn. Viikottain tulee näitä aloituksia, kun "mies" lähti ryyppäämään, "mies" haukkui lehmäksi, "mies" huutaa lapsille, "mies" ei tee perheen hyväksi mitään jne. Eli on olemassa naisia, jotka ehdoin tahdoin tekevät luuseri"miesten" kanssa lapsia ja sitten valittavat kun elämä olikin yhtä helvettiä, vaikka niin ihanan ja  vielä hyvännäköisen rentun kanssa pääsi perheen perustamaan. Jos voisin kuvitella itseni samaan tilanteeseen, niin kaipa siinä hiukan kyynistyisi koko miessukupuolelle. 

Onneksi on järkeä suotu mulle sen verran, että perustin perheen hyvän miehen kanssa. :) Pisteenä iin päälle oma isäni oli maailman paras isä ja veli on mulle erittäin läheinen ja ihana ihminen. Nyt mulla on itselläni kaksi poikaa, ei tarvinne kertoa kuinka ihania ovat. :) 

Vierailija
35/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi poikaa. Olen todella onnellinen heistä. Tietysti joskus voisi olla mukavaa ostella ihania mekkoja jne., mutta se nyt on aika pieni 'puute'. Muuten en näe mitään syytä harmitella kohtaloani kahden ihanan pojan äitinä. Ai niin, tulevat miniät vähän jännittävät, kun naiset voivat olla aika hankalia.

Vierailija
36/161 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että täällä taas jotkut teiniäidit keskustelee. Jos on oikeasti kypsä vanhemmaksi, ei lapsen sukupuolella ole mitään merkitystä.

Vierailija
37/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas aivotonta sakkia täällä.

"Must on ihanaa kun mul on pelkkii tyttöi. Tytöille tehdään ihanii tavaroit, hitsi miten ihQ, ikinä ei tuu mitään lahjaongelmii kun oon tytön äiti!"

Ja vastineeksi:

"Tosi fantsuu ku meil on poika. On niinku niin paljo helpompaa, ku mä niinku itse kuuntelen metallii ja pukeudun tummiin vaatteisiin, ku omat vaatteet ja pojan vaatteet voi heittää niinku pesukoneeseen yhtä aikaa. Noin ei vois tehdä jos mul ois tyttö, ku tytöt käyttää vaaleenpunasii vaatteit."

Vierailija
38/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 10:42"]

Pojat urheilee, tytöt pissii kaupungilla ja panee pusikossa

[/quote]

Keskenäänkö ne panee?

Vierailija
39/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tosiaan olla ap:lla joku katkeruus miehiä kohtaan, ehkä on myös salaa pettynyt kun ei miehelleen poikaa pystynyt saamaan, kannattais käydä ammattiauttajan pakeilla.

Vierailija
40/161 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:25"]

[/quote]

[/quote]

Jos luet tätä palstaa, niin löydät ehkä syyn. Viikottain tulee näitä aloituksia, kun "mies" lähti ryyppäämään, "mies" haukkui lehmäksi, "mies" huutaa lapsille, "mies" ei tee perheen hyväksi mitään jne. Eli on olemassa naisia, jotka ehdoin tahdoin tekevät luuseri"miesten" kanssa lapsia ja sitten valittavat kun elämä olikin yhtä helvettiä, vaikka niin ihanan ja  vielä hyvännäköisen rentun kanssa pääsi perheen perustamaan. Jos voisin kuvitella itseni samaan tilanteeseen, niin kaipa siinä hiukan kyynistyisi koko miessukupuolelle. 

Onneksi on järkeä suotu mulle sen verran, että perustin perheen hyvän miehen kanssa. :) Pisteenä iin päälle oma isäni oli maailman paras isä ja veli on mulle erittäin läheinen ja ihana ihminen. Nyt mulla on itselläni kaksi poikaa, ei tarvinne kertoa kuinka ihania ovat. :) 

[/quote]

Hm, totta muuten kun miettii palstan aloituksia miehistä. Mullakin valtaosa kokemuksista pojista ja miehistä ihan lapsuudesta asti ovat olleet positiivisia. Minulla on ihana ja luotettava isä, mukavat veljet, lapsuudessa oli paljon myös poikia leikkikavereina. On ollut rauhallisia, söpöjä poikia ympärillä. Olen aikoinaan saanut poikaystäväksi söpöjä ja naista kunnioittavia poikia/ miehenalkuja. Oma mieheni on ihana minulle ja hyvä isä. On tosiaan luonnollista, että silloin poikalapsiinkin suhtautuu positiivisemmin kuin sellainen, joka ei hyvää asiaa omasta miehestään löydä ja on jopa kokenut hirvittäviä asioita poikien tai miesten suunnalta. Silloin ne ärsyttävätkin asiat, joita on sekä poika- että tyttölapsissa toisinaan, nostavat ärsytyskynnystä sen mukaan mikä tuo pohja-asenne on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi