Kuulin että lapseni isä on kuollut mitä teen
Voi vit.. sanon minä.. eli mulla 1,5v yhden illan jutusta syntyny tyttö, lapsen isällä siis perhe toisaalla. (en nyt kaipaaa saarnaa) Ensin pidettiin tiiviimmin yhteyttä tytön synnyttyä ja sitten mulle tuli uudet (mies) kuviot joten yhteydenpito harveni. Sitten ei mitään yht äkkiä ja olimme sopineet että hän hoitaa yhteydenotot ettei paljastuta. Vitutti koska aluksi mies tuki taloudellisesti paljonkin, ei siis isyyttä tunnustanut tms. mutta hoiti oman velvollisuutensa. Nyt sitten kuulin syyn loppuneisiin yhteydenottoihin eli mies kuollut :o jo joskus keväällä.
Nyt mitä teen, että tyttäreni saa perinnöstä sen mitä hälle kuuluu? Isyyttä ei ole tunnustettu mutta mulla on viestejä, maileja , valokuvia miehestä tytön kanssa yms joka todistaa. Kenen puheille marssia? Miehellä siis avovaimo ja kaksi lasta.
Kommentit (322)
Mielestäni sinun ei kannattaisi kysellä tällaisesta asiasta INTERNETIN KESKUSTELUPALSTALLA. Paljastit paljon itsestäsi, kun täällä noin aktiivisesti exän perinnöistä kyselet. Menisit ostamaan kynttilän ja polttaisit sitä vain hiljaa. Tänään on sitäpaitsi itsenäisyyspäivä.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:39"]
AP täällä taas. Ehkä tosiaan parempi jättää "ilmoittautuminen" joulun yli.. On muuten hassu juttu, kun kerroin aikanaan täällä raskaudesta minua painostettiin aborttiin TAI salaamaan koko lapsi niin että isä käy salaa tapaamassa.
Saako jostain virastosta tietää minne ihminen on haudattu? Tekisi mieli viedä haudalle kynttilä..
[/quote]
No voi vitun vässykkä, teetkö sä elämäsi päätökset av-palstan ohjeiden mukaan? Ihan oikeasti? Sitten en enää ihmettele, että olet tuollainen äpäriä maailmaan pukkaava rahanahne horo...
soitatko niille ehdokkaile hei olen liisa , onko poikanne kuollut? ai ei noh anteeksi väärä numero?
tuota.
Mahdolliset rahat ei mene AP:lle eikä hän saa niitä käyttää vaan lapsen varallisuutta ja omaisuutta valvoo Maistraatin henkikirjoittaja vuosittaisilla tiliselvityksillä, vaikka ap olisikin päämiehen edunvalvoja. Jos ei hoida hommaa kuten kuuluu niin lapselle voidaan määrätä ulkopuolinen edunvalvoja.
Edunvalvojn tulee vaalia rahoja siten, että ne vähintään olisi siten talletettuna ettei omaisuus pienene vaan rahoista tulisi huolehtia niin, että lapsen rahallinen omaisuus voisi tuottaa lisää. Valvoa siis lapsen etua kirjaimellisesti.
Lapsen omaisuus vaikuttaa myöhemmin lapsen mahdollisuuteen hakea ja saada minkäänlaista rahallista tukea mm. opiskeluun, koska hänellä on varallisuutta.
Myös jos ap joutuisi hakemaan toimeentulotukea, lasketaan lapsen varat tuloiksi siihen asti kunnes se täyttää lapsen normin verran rahaa eli kattaa menot, menoihin lasketaan myös terveyskulut ja vuokra tm. asumisen kulun osuus tässä tilanteessa.
En ymmärrä miksi nähdä moinen vaiva. Omalla lapsellani on omaisuutta paljon, mutta olen korviani myöten täynnä tiliselvitysten tekoon kun se on ihan turhaa, mikään ei oikeastaan muutu kuin summa hiukan kasvaa.
nyt lapsi jo niin iso, että pyysi lupaa saada ostaa omilla rahoillaan menopelin ja ajokortin. Saahan tuo ne ostaa, mutta pää punasena ollaan pohdittu, että miten käy kun aloittaisi opiskelun muualla ja on vielä alaikäinen. Ei taida saada opintoihin kuin minimaaliset tuet jos saa, asuntoon ei ehkä saa asumislisää ja en tiedä kuinka ne lasketaan varoiksi ja kuinka pitkälle aikaa kun ideana on ostaa hänelle aso-asunto käteisellä, jotta asuminen olisi edes siten havempaa ja rahaa tallessa samaan aikaan.
Ne olisi järkevää säästää kunnes inttikin olisi käytynä ja voisi sitten miettiä minne ne sijoittaa. Asunnon irtaimiston ostan minä jokaiselle lapselleni kun aikanaan muuttavat kotoaan.
Minä en välitä rahasta ja tuo aloitus kuulostaa provolta. Meilläkin lapsen isä siis kuoli eikä käyny mielessäkään tuollaist raha-asiat. Purskahdin itkuun kun mulle soitettiin 10.pvä, että miksi olen nostanut elatusmaksun kaupungilta kun lapsen isä on kuollut. Oli kuollut 2.pvä ja oli ollut tunnistamattomana kauan ja sain tiedon suunnilleen päivää ennen elatusmaksua ellen samana päivänä, en muista niin tarkkaan. Että mun olisi pitänyt osata ennustaakin vielä.
Myöhemmin tuo vaade mitätöitiin ja naurettavahan se olikin. Elatusmaksut siis loppui siihen ja myöhemmin lapsi sai eläkettä, joka on kattanut osan hänen menoistaan, hiukan kuin isä eläisi ja osallistuisi menoihin.
Vaihtaisimme koska vaan rahat pois jos saisimme isän takaisin, vaikka emme yhdessä olleetkaan.
Voimia sulle suuren surusi kanssa ja erityisesti lapselle kaikkea hyvää ja suojelusta elämään. tulee vielä monta itkua, että ,miksi minun isä on kuollut. Toivon teille oikeita sanoja ja halauksia oikeisiin kohtiin elämänne varrella, jotta tuska olisi mahdollisimman pieni.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:44"]
Lapsen etu. Minne se katosi? Täällä jauhetaan, että avovaimolle tulee paha mieli. Miehen vanhemmille tulee paha mieli. Kaikille tulee paha mieli. Mitä väliä lapsesta. Jos vanhemmat teki virheen jättäessää isyyden tunnustamatta, ei se tarkoita, että asiaa ei voisi korjata.
Lienee mammoilla oma lehmä ojassa ja samalla tavalla se on ahneutta avovaimolta olla antamatta biologiselle lapselle hänen osuuttaan.
Otat yhteyttä lastenvalvojaan tms. ja selvität hänen kanssaa mitä teidän tilanteessa pitää tehdä.
[/quote]
Se avovaimo ei ole perijä vaan hänen lapsensa. Ja näiden lasten etu on varmasti avovaimon sydämen asia. Hän ei ole tehnyt mitään väärää ap:n lasta kohtaan, ei ole edes tietoinen koko lapsesta eikä ole millään tasolla velvollinen oikaisemaan miehensä ja jonkun tuntemattoman naisen omalle lapselleen tekemää tietoista ja harkittua vääryyttä..Päin vastoin, mies on selvästi halunnut pitää perheensä erossa erehdyksestään, ja jos miehen toiveita kunnioitettaisiin, niin avokin lapsineen ei pitäisi olla ikinä missään tekemisissä ap:n tai tämän vahinkolapsen kanssa. Mikäli oikein ymmärrän ap:tä, niin mieshän vonkasi lapsentapaamisreissuillaankin seksiä eli motiivi taisi löytyä siitä eikä lapsen tapaamisesta. Lapsi oli miehelle epämiellyttävä vahinko, jonka asioita hän ei tietoisesti ja tarkoituksella hoitanut kuntoon.
Tekeekö se miehestä hyvän isän? Ei. Mutta muiden ei tarvitse kantaa vastuuta miehen tekemistä päätöksistä. Maailma on pullollaan isien hylkäämiä lapsia, monella ei ole edes sitä valokuvaa isästään. Miehen perheen tehtävä ei ole korjata lapsen vanhempien tekemiä itsekeskeisiä päätöksiä.
Onko miehen lasten etu tavata isänsä vahinkolasta? Kuva isästä muuttuu lopullisesti. Saattaa tulla taloudellisia tappioita. Perhe saattaa menettää talonsa, autonsa tms. Tämä lapsi muistuttaa aina lapsia siitä, mitä vääryyttä isä teki äidille ja miten he joutuivat muuttamaan ja menettämään sen lapsuuden, jonka eteen isä olisi tehnyt kaikkensa, jos olisi elänyt. Ei, näiden lasten etu ei todellakaan ole tavata isänsä vahinkolasta. Miksi yhden lapsen etu olisi tärkeämpi kuin kahden muun ja heidän äitinsä? Kuka on itsekäs ja ahne ?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 11:00"]
Mielestäni sinun ei kannattaisi kysellä tällaisesta asiasta INTERNETIN KESKUSTELUPALSTALLA. Paljastit paljon itsestäsi, kun täällä noin aktiivisesti exän perinnöistä kyselet. Menisit ostamaan kynttilän ja polttaisit sitä vain hiljaa. Tänään on sitäpaitsi itsenäisyyspäivä.
[/quote]
ja tuohon toiseen että en todella tee päätöksiäni minkään av-palstan mukaan...
Ehkä on parempi etten kirjoita tänne enää asiasta mitään..
Hei Ap!
Jos sinusta talo, autot yms.eläkesäästöt ovat rahaa/varallisuutta niin vaikutat köyhältä, ahneelta ja kouluttamattomalta. Talot, autot, työt, säästöt yms.ovat tavallisia asioita joita voi hankkia kun toimii harkitusti, epäitsekkässti ja ahkerasti. Keskity tyttäresi kasvatukseen, ettei hänestä tulisi sellaista kuin sinä. Aloita elämänmuutos, kasvata laiskuus ja tyhmyys pois itsestäsi - voit olla ylpeä itsestäsi joku päivä, ja opit varmasti rakastamaan myös itseäsi.
Turhaan havittelet lapsellesi toisten rahoja, tuskin niitä on tuolla yhtälöllä. Monella kolmekymppisellä on taloista ja autoista vielä lainaa, ja lainat ovat maksettava vaikka kuolisikin. Suomen ei pitäisi olla yhteiskunta jossa annetaan vastikkeetonta rahaa, koska silloin tyhmille syntyy tyhmiä lapsia ja tyhmyys periytyy: tällaisia Ap:n kaltaisia naisia valitettavasti on aivan liikaa maassamme.
Ap, lapsesi parhaaksi ei ole mahdollinen muutama satanen vaan aivan muut asiat joista moni jo tässä ketjussa kirjoittikin.
Aikuinen vastaa valinnoistaan: olet valinnut sen, että lapsellasi ei ole virallisesti isää. Silloin lastasi ei ole liitetty osaksi biologisenisänsä sukua. Tämän kertoo sinulle virallisesti lastenvalvoja. (Huom, isyys on muutakin kuin biologiaa.)
Niin, että viaton lapsi menettää perintönsä, myös miehen vanhemmilta tulevaisuudessa saatavat koska hänen mielipahansa on pienempi kuin muiden mielipaha. Jos mies oli pettäjä, niin meidän kaikkien on viimeiseen asti pidettävä huoli siitä että "oikeat" lapset ei kärsi.
Mä olen vierestä seurannut muutamakin eläkeläistä, jotka ovat lehtolapsia. Ja kyllä se vieläkin heidän sydämessä tuntuu se isän/toisen suvun hylkäys. On aika pieni mielipaha siihen verrattuna että isillä oli pikkunen panosuhde.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:44"]
Lapsen etu. Minne se katosi? Täällä jauhetaan, että avovaimolle tulee paha mieli. Miehen vanhemmille tulee paha mieli. Kaikille tulee paha mieli. Mitä väliä lapsesta. Jos vanhemmat teki virheen jättäessää isyyden tunnustamatta, ei se tarkoita, että asiaa ei voisi korjata.
Lienee mammoilla oma lehmä ojassa ja samalla tavalla se on ahneutta avovaimolta olla antamatta biologiselle lapselle hänen osuuttaan.
Otat yhteyttä lastenvalvojaan tms. ja selvität hänen kanssaa mitä teidän tilanteessa pitää tehdä.
[/quote]
Se avovaimo ei ole perijä vaan hänen lapsensa. Ja näiden lasten etu on varmasti avovaimon sydämen asia. Hän ei ole tehnyt mitään väärää ap:n lasta kohtaan, ei ole edes tietoinen koko lapsesta eikä ole millään tasolla velvollinen oikaisemaan miehensä ja jonkun tuntemattoman naisen omalle lapselleen tekemää tietoista ja harkittua vääryyttä..Päin vastoin, mies on selvästi halunnut pitää perheensä erossa erehdyksestään, ja jos miehen toiveita kunnioitettaisiin, niin avokin lapsineen ei pitäisi olla ikinä missään tekemisissä ap:n tai tämän vahinkolapsen kanssa. Mikäli oikein ymmärrän ap:tä, niin mieshän vonkasi lapsentapaamisreissuillaankin seksiä eli motiivi taisi löytyä siitä eikä lapsen tapaamisesta. Lapsi oli miehelle epämiellyttävä vahinko, jonka asioita hän ei tietoisesti ja tarkoituksella hoitanut kuntoon.
Tekeekö se miehestä hyvän isän? Ei. Mutta muiden ei tarvitse kantaa vastuuta miehen tekemistä päätöksistä. Maailma on pullollaan isien hylkäämiä lapsia, monella ei ole edes sitä valokuvaa isästään. Miehen perheen tehtävä ei ole korjata lapsen vanhempien tekemiä itsekeskeisiä päätöksiä.
Onko miehen lasten etu tavata isänsä vahinkolasta? Kuva isästä muuttuu lopullisesti. Saattaa tulla taloudellisia tappioita. Perhe saattaa menettää talonsa, autonsa tms. Tämä lapsi muistuttaa aina lapsia siitä, mitä vääryyttä isä teki äidille ja miten he joutuivat muuttamaan ja menettämään sen lapsuuden, jonka eteen isä olisi tehnyt kaikkensa, jos olisi elänyt. Ei, näiden lasten etu ei todellakaan ole tavata isänsä vahinkolasta. Miksi yhden lapsen etu olisi tärkeämpi kuin kahden muun ja heidän äitinsä? Kuka on itsekäs ja ahne ?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 08:56"]
Jos olisitte ne isovanhemmat niin haluaisitteko tietää että pojalla ollut joku hoito kehissä ja että yllättäen kuoleman jälkeen tämä ilmestyy kyttäämään että oliskos rahaa jaossa??! Ei, ei ja EI.
[/quote]
todellakin haluaisin! Ja tutustua hyvin tähän tyttöön. Olemme läheinen kiinteä ja pieni suvun haara. Kokoonnumme joka vuosi kolme kertaa yhteen ja muutenkin vaihtelemme kuulumisia.
AP täällä taas. Ehkä tosiaan parempi jättää "ilmoittautuminen" joulun yli.. On muuten hassu juttu, kun kerroin aikanaan täällä raskaudesta minua painostettiin aborttiin TAI salaamaan koko lapsi niin että isä käy salaa tapaamassa.
Saako jostain virastosta tietää minne ihminen on haudattu? Tekisi mieli viedä haudalle kynttilä..
[/quote]
Sinulle ei anneta mitään tietoja vainajasta mistään virastosta kun et ole lähiomainen.
Ihmettelen vaikuttimiasi. Teillä ei ollut mitään oikeaa suhdetta. Mies toimi fiksummin kuin sinä ja vietti hieman aikaa lapsen kanssa. Et ole samalla viivalla avovaimon kanssa joka mitä luultavimmin on papereihin miehen toiveesta laitettu lähiomaiseksi naimattomuudesta huolimatta. Toisin sanoen mies on valtuuttanut hänet hoitamaan asioitaan jos hänelle jotakin tapahtuu. Avovaimo saa siis joka tapauksessa tietoonsa jos avaat jutun millään tavalla ja hän hoitaa asioita kuolleen avomiehensä puolesta.
Täällä on paljon väärää tietoa. Lapsestasi ei voi tulla perijä vaikka hänet saataisiin jotenkin yhdistettyä kuolleeseen isään. Valokuvilla ei mitään pysty todistamaan. Itse asiassa ne todistavat sen että mies on ollut tietoinen lapsesta muttei ole halunnut liittää häntä omiin nimiinsä. Sitä on turha miettiä olisiko näin voinut käydä myöhemmin. Tuskin sillä se on yleensä se ensimmäinen tapaamiskerta joka miehen mielen kääntää jos kääntää. Mies on varmaan lapsesta huolehtinut siksi ettet ala metelöimään asiasta.
Ap on vain ahne haaskalle pyrkivä lortto. Kyllä mieli muuttui heti sovituista asioista kun raha alkoi silmissä kimmeltää.
Häpeäisit.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 12:21"]
Niin, että viaton lapsi menettää perintönsä, myös miehen vanhemmilta tulevaisuudessa saatavat koska hänen mielipahansa on pienempi kuin muiden mielipaha. Jos mies oli pettäjä, niin meidän kaikkien on viimeiseen asti pidettävä huoli siitä että "oikeat" lapset ei kärsi.
Mä olen vierestä seurannut muutamakin eläkeläistä, jotka ovat lehtolapsia. Ja kyllä se vieläkin heidän sydämessä tuntuu se isän/toisen suvun hylkäys. On aika pieni mielipaha siihen verrattuna että isillä oli pikkunen panosuhde.
[/quote]
Ei ap:n lapsi tule saamaan mitään perintöä! Jos rahan perässä ap on, niin kannattaa pysyä poissa. Jos ap nyt alkaa "tappelemaan" lapselleen perintöä, voin vakuuttaa ettei se todellakaan ole lapsen etu. Luuleeko joku, että lapsi otetaan innolla sukuun mukaan jos äiti tappelee rahasta?
Ei todellakaan. Kyllä miehen perhe yms. laittaa vastaan eivätkä innolla ala repimään kaikkea hajalle sivusuhteen takia.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 12:50"]
[/quote]
Sinulle ei anneta mitään tietoja vainajasta mistään virastosta kun et ole lähiomainen.
Ihmettelen vaikuttimiasi. Teillä ei ollut mitään oikeaa suhdetta. Mies toimi fiksummin kuin sinä ja vietti hieman aikaa lapsen kanssa. Et ole samalla viivalla avovaimon kanssa joka mitä luultavimmin on papereihin miehen toiveesta laitettu lähiomaiseksi naimattomuudesta huolimatta. Toisin sanoen mies on valtuuttanut hänet hoitamaan asioitaan jos hänelle jotakin tapahtuu. Avovaimo saa siis joka tapauksessa tietoonsa jos avaat jutun millään tavalla ja hän hoitaa asioita kuolleen avomiehensä puolesta.
Täällä on paljon väärää tietoa. Lapsestasi ei voi tulla perijä vaikka hänet saataisiin jotenkin yhdistettyä kuolleeseen isään. Valokuvilla ei mitään pysty todistamaan. Itse asiassa ne todistavat sen että mies on ollut tietoinen lapsesta muttei ole halunnut liittää häntä omiin nimiinsä. Sitä on turha miettiä olisiko näin voinut käydä myöhemmin. Tuskin sillä se on yleensä se ensimmäinen tapaamiskerta joka miehen mielen kääntää jos kääntää. Mies on varmaan lapsesta huolehtinut siksi ettet ala metelöimään asiasta.
[/quote]
Lainaukseen liittyen: Lopeta nyt se höpötys.
Ap ota yhteys lastenvalvojaan, oikeusapuihminen osaa selvittää sinulle asiat. Hkissä sossuvirasto sijaitsee toisella linjalla, soita sinne ja jos olet muualta niin selvitä kunnastasi missä tsto sijaitsee.
Isyys voidaan selvittää kyllä ja lapsella on oikeus tietää ja oikeus perintöön.
Edelleen, tehkää aikuiset ihmiset jotain tuolle vihallenne.
T. Se sama joka siihen kehotti täällä eilenkin.
Jos ei isyyttä ole tunnustettu, niin tuskin mitään mahdollisuuksia on lakisääteiseen perintöosuuteen.
Mahtavaa sakkia.. Pitää repiä miehen perhettä entistä enemmän.
Kuten sanottua, isyys ei ole biologiasta kiinni. Jos nykyinen mies on hyvä isä lapselle, anna hänen olla. Miksi pitää tahallaan lähteä aiheuttamaan tuskaan biologisen isän suvulle ja perheelle?
Jos isyys varmistuu, niin lapsesi saa perhe-eläkkeen. Se on suurempi kuin kaupungin maksama elatustuki.
Lapset ovat sisaruksia keskenään, mielestäni olisi hyvä että saisivat tietää toisistaan.
300 vastausta joista suurin osa on päätelmiä, arvelua, tietoa siitä miten jotkut ventovieraat jossain tulevat elämänsä elämään ja miten ap:n tulee käymään. Mua kiinnostaa mistä kumpuaa näin valtaisa tarve "tietää" miten ap:n käy, kun todellisuudessa kenelläkään ei voi olla aavistustakaan siitä mihin elämä ketäkin milloinkin vie ja miten kukakin asioihin suhtautuu? Onko tämä vaan halu kiusata ap:ta vai mitä?
Asia ei ole todellakaan yksinkertainen. Meillä suvussa on lehtolapsi, joka ei pystynyt todistamaan miehen kuoltua isyyttä, joten perintö meni suvulle. Minusta tilanne oli kohtuuton, koska isyys oli tiedetty ja vähän luulen, että isä ja tytär kuvittelivat kaiken olevan kunnossa. Mies oli siis oikeudenpäätöksellä määrätty aikanaan elatusvelvolliseksi.... Mutta elatusvelvollisuus joskus aikanaan ei ollutkaan sama kuin isyys. Sekään ei riittänyt todisteeksi tutkia asiaa jälkikäteen, että elaripaperi löytyy ja pitivät yhteyttä jonkin verran. Todettiin vaan, että siinä oli aikaa vuosikymmeniä hakea isyyden vahvistus. Aikamoinen show siitä tuli, kun isoja osia perinnöstä saavat tietysti heittäytyivät "tyhmiksi" eli väittivät, etteivät tienneet koko lapsesta ja ihan höpöä koko juttu. Me taas katsottiin suu auki, kun ei voi käsittää, miten eivät olisi tienneet, kun se tytär kävi sukujuhlissakin. No, sen verran siitä minä hyödyin, että sain isäni osuudesta kolmasosan ja isänkin osuus oli tosi pieni, koska isällä on 9 sisarusta ja tässä oli kyse isänisän veljestä. Jotkut tietysti sai paljon isompia osuuksia. Mua ällötti koko riita. Minusta tytär olisi ansainnut sen perinnön. Omaisuus oli useita satojatuhansia, mutta sitten se jaettiin viiden sisaruksen perillisille. Mulle tuli siis isoisäni viidesosasta 1/27 osa eli pieniä rahoja. Vastaavasti sieltä jotkut sai kyllä ihan merkittäviä summia jo.