Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulin että lapseni isä on kuollut mitä teen

Vierailija
05.12.2013 |

Voi vit.. sanon minä.. eli mulla 1,5v yhden illan jutusta syntyny tyttö, lapsen isällä siis perhe toisaalla. (en nyt kaipaaa saarnaa) Ensin pidettiin tiiviimmin yhteyttä tytön synnyttyä ja sitten mulle tuli uudet (mies) kuviot joten yhteydenpito harveni. Sitten ei mitään yht äkkiä ja olimme sopineet että hän hoitaa yhteydenotot ettei paljastuta. Vitutti koska aluksi mies tuki taloudellisesti paljonkin, ei siis isyyttä tunnustanut tms. mutta hoiti oman velvollisuutensa. Nyt sitten kuulin syyn loppuneisiin yhteydenottoihin eli mies kuollut :o jo joskus keväällä.

Nyt mitä teen, että tyttäreni saa perinnöstä sen mitä hälle kuuluu? Isyyttä ei ole tunnustettu mutta mulla on viestejä, maileja , valokuvia miehestä tytön kanssa yms joka todistaa. Kenen puheille marssia? Miehellä siis avovaimo ja kaksi lasta.

Kommentit (322)

Vierailija
221/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrohan meille tiesitkö että mies on varattu ennen kuin aloitit suhteen?

Vierailija
222/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten väsynyttä ja katkeroitunutta porukkaa (vai yksi ja sama?) täällä kirjoittelee!

Tietysti otat yhteyttä ja haet isyydentunnustuksen. Nämä ovat nimenomaan asioita joiden kautta ajaa lapsen oikeuksia.

On erinomainen asia että lakimuutos tulee.

Keskittykää omaan elämäänne ja tehkää jotain tuolle vihalle jota puratte täällä.

Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 18:24"]

En ymmärrä miksi MUA moralisoidaan, tai ymmärrän mutta näin paljon....olisi se mies ihan varmasti muualle mennyt jos ei olisi käynyt luonani.

[/quote]Ehkä se joku muu olisi tajunnut jälkiehkäisyn ja abortin ja koko tämä sotku olisi vältetty.

Vierailija
224/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
225/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isyys todetaan, ja se on todistettavissa dna testein, jaettu perintö menee uudelleen jakoon. Tiedän vastaavan tapauksen. Omaisuus oli jaettu vainajan sisaruksille mutta kaikkien oli palautettava rahansa takaisin kun perillinen ilmaantui.

Vierailija
226/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:33"]

Uskomatonta miten väsynyttä ja katkeroitunutta porukkaa (vai yksi ja sama?) täällä kirjoittelee!

Tietysti otat yhteyttä ja haet isyydentunnustuksen. Nämä ovat nimenomaan asioita joiden kautta ajaa lapsen oikeuksia.

Keskittykää omaan elämäänne ja tehkää jotain tuolle vihalle jota puratte täällä.

Tsemppiä.

[/quote]

Ja tämä kirjoittaja taitaa olla se yksi ja sama, joka tekee kaikki ap:n komppausviestit sekä haukkuu muita. Ellei sitten ole aloittaja itse. Jaxuhalit.

Vierailija
227/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:33"]

Tsemppiä.

[/quote]

Ja tämä kirjoittaja taitaa olla se yksi ja sama, joka tekee kaikki ap:n komppausviestit sekä haukkuu muita. Ellei sitten ole aloittaja itse. Jaxuhalit.

[/quote]

En ole. Olen tehnyt töitä läheltä liipaten ja nähnyt ihan tarpeeksi katkeroituneita vanhempia jotka vihan varassa sinnittelee. Siksi sanon että kannattaa tehdä sille omalle pahalle ololle jotain, ihan oikeasti. Se parantaa elämänlaatua kummasti.

Vierailija
228/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että ap on itsekkyyden huippu! En sano, etteikö äijässä olisi ollut vikaa (hänessä oikeastaan enempi kuin apssa), mutta ei ap tätä asiaa kyllä varmastikaan "lapsen edun" takia nosta juuri joulun alla. Enemmänkin tässä haiskahtaa, että ap katkerana harmittelee sitä, ettei enää tulekaan sitä pimeää rahaa. Niin makaa kuin petaa, joten koeta nyt vain elää sitä omaa elämääsi ja jätä nämä täysin viattomat ihmiset rauhaan. 

Vierailija
229/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule perintöä koska lapsen isä ei ole tunnustanut viranomaisille ts ei ole mustaa valkoisella. Olisit laittanut asian vireille heti ja tiedoksi viranomaisille.

Vierailija
230/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta haudasta kaivamiset ja DNA testin ottaminen koska mies ei eläissään tunnustanut.

Vierailija
231/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sukulaiset ilahtuu. ei edes isovanhemmat. Olisit aikanas hoitanut asian niin ei oli nyt ongelmaa tuolta osin.

Vierailija
232/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna helvetti vieköön asian olla. Eiköhän vaimolla ja lapsilla ole tarpeeksi kuolemassa, vieläkö sun pitää tuollaisella järkytyksellä toisten elämä pilata... Muutaman tonnin tähden (?). Haaskamaista.

Vierailija
233/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on syntynyt maailmaan ja ihan ok että et suostunut aborttiin. Lapsi on lahja. Olisi kannattanut laittaa mies koville ja viranomaisille tiedoksi että tämä mies menee DNA testiin. Tietenkin myös tieto että saat elarit.

Vierailija
234/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapsen isä on tunnustanut lapsen virallisesti niin lapsi on perillinen isänsä kuoleman jälkeen. Perunkirjoituksessa saivat veljekset selville että heillä on velipuoli. Ei siinä auttanut muuta kun kaikki meni tasan.

Vierailija
235/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet haaska. Ketään isovanhempia kiinnosta sun lapsi. Anna perheen olla rauhassa.

Vierailija
236/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:57"]

Lapsella on oikeus sukulaisiinsa ja sisarpuoliinsa. Myös sisarpuolilla on oikeus tähän yhteen tuntemattomaan sisarpuoleen. Mikä ihme saa ihmiset neuvomaan salaamista ja asian unohtamista?? Ehkä avovaimo kärsii tiedosta, mutta lapset ovat varmasti innoissaan. Myös mummot ja seksut voivat olla iloisia. Jossain vaiheessa tämä yksinäinen sisarpuoli kyselee juuristaan. Mitä silloin kerrotaan? Totuus vai valeita? Tietysti totuus ja tosuus ei ole ikinä hävettävää. Kaksi ihmistä on saanut aikaan yhden uuden ja siihen vyhtiin liittyy monta muutakin ihmistä halusivat he tai ei.

[/quote]

Juu juu, kautta aikain lapset ovat olleet innoissaan tuntemattomista sisarpuolista, varsinkin silloin kun tulevat ilmi perinnönjaon yhteydessä.

Vierailija
237/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:45"]

Parahin AP.

Olet kertonut asiastasi vain tipottain tietoa. Osan tästä tiedosta olisit voinut jättää kertomatta, olisit säästynyt moraalisaarnoilta. Et myöskään halua kommentoida ikäviä ja asiattomia viestejä. Pitäisikö päätäsi vaan taputella, että kyllä kaikki selviää?

Haluatko oikeasti apua asiassasi? Miksi kirjoitat asiasta vauva.fi -sivulla? Onko sinulla kontaktia sosiaaliviranomaisiin? Siellä kyllä osataan aivan tasantarkkaan kertoa, miten asiassa pitää toimia.

Onko sinulla ympärilläsi minkäänlaista sosiaalista turvaverkkoa? Omia vanhempia? Kavereita? Uusi miesystävä ainakin on? Onko lähipiirisi täysin avutonta auttamaan sinua tässä asiassa?

Eikö kukaan ole koskaan kysynyt lapsesi isästä mitään? Miten olet oikein voinut 1½ vuotta elää ilman hoitamatta lapsesi asioita kuntoon? Jos kukaan ei ole sinulta vaatinut ryhtiliikettä tähän mennessä, ei se täällä palstalla itkien tule.

Totta kai sinä voit tehdä tämän asian suhteen nyt aivan niin kuin haluat. Aloita facebookissa tai sosiaalitoimistossa lapsesi sukulaisten jahtaaminen. Enäähän ei ole mitään väliä kuka lapsesta tietää tai säästyykö kasvosi tai lapsen isän kunnia. Sulla on varmaan tiliotteet tallessa, missä näkyy isän maksama tasainen kuukausittainen rahallinen tuki. Sillä todistelet sitten oikeudessa lapsen sukulaisuussuhdetta ja ehdottelet isovanhemmille dna-testejä...

Jos sinulle tärkeintä on saada lapsellesi myös se toinen puoli suvusta selville, mieti ensin minkä vastaanoton lapsesi ja sinä siellä saatte. Kannattaako? Jonkun muutaman valokuvan ja muistoesineen tähden? Niin, ja vähän perintökin kiinnostaisi... Mikään ei estä sinua yrittämästä, mutta jos olet tottunut siihen, että kivasti salassa asiat hyssytellään, niin sulla on kyllä sellainen shit storm tulossa, että epäilen oletko henkisesti edes valmis siihen.

On selvää, että suret myös lapsen isän kuolemaa. Otan osaa suruusi, mutta ymmärrätkö, että yhteiskunnassa on normisto, joka pohjaa lakeihin ja arvoihin? Olette tietoisesti lapsen isän kanssa menneet tätä normikoodistoa vastaan, silloin ei voi olettaa, että lapsesi oikeudet toteutuu niin kuin naapurinkin lapsilla. Lapsesi ei ole yhden illan juttu. Mies on elänyt kaksoiselämää kanssasi ja olet tähän suostunut.

Lapsen tekeminen ei ole mikään leikin asia. Sinulle ja lapsen isälle tuli helvetisti vastuita raskaaksi hankkiutumisen jälkeen. Otitteko nämä vastuut tosissaan? Jos mietit omaa käytöstäsi ja erityisesti lapsen isän käytöstä, kannattaisiko mieluummin ottaa katseet eteenpäin ja miettiä lapsen tulevaisuutta enemmän kuin velloa menneessä? Etkö näkisi tärkeämmäksi löytää itsellesi oikea parisuhde sellaisen henkilön kanssa, joka hyväksyy lapsesi? Tyttäresi ei kärsi vähääkään, vaikka ei tunne biologista isäänsä, jos kaikki muut asiat elämässä on kunnossa.

[/quote]

Hyvä teksti muuten, mutta tuo viimeinen väite: tyttö ei kärsi, vaikkei tunne biologista isäänsä. Onko todellakin niin, että biologisten vanhempien merkityksen ymmärtävät vain ne, jotka ovat heidät menettäneet. Tieto ja tunne biologisista juurista, siitä mistä on tullut on tärkeää kaikille ja erityisen tärkeää se on lapsille, jotka ovat menettäneet vanhempansa tai toisen heistä hyvin varhain. Luulisi nyt tällaisen asian olevan ihan kaikkien tiedossa. 

Vierailija
238/322 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella täytyy olla osuus perintöön. Tässä tapauksessa kaivetaanko haudasta DNA.

Vierailija
239/322 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella täytyy olla osuus perintöön. Tässä tapauksessa kaivetaanko haudasta DNA.

Vierailija
240/322 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 18:08"]

No, mutta eihän tässä avopuolisoa olla perimässä vaan lapsen isä.

Mikä on sinun mielipiteesi siitä, että miehen edellisen liiton lapsi tulee meidän yhteisten kanssa perimään miehen aikanaan, vaikka kaikki omaisuus on kerätty yhdessä? Vai olisiko sinusta oikein hyvä, jos huolehdittaisiin kaikki mun nimiin, jottei tuo "kännipano" vaan pääse ottamaan mitään "yhdessä hankittua"? Vai onko sinulla tyypillisen av-äipän tapaan periaatteet tilannekohtaisia?

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 17:30"]

No onhan se vähän. Avopari varmasti YHDESSÄ hommanneet omaisuutensa.
Kyllä minua tympisi ja pahemman kerran jos joutuisin antamaan yhteisestä omaisuudesta perintöä kännipanon lapselle.

[/quote]

[/quote]

Tuliko sinulle yllätyksenä kuoleman jälkeen, että miehelläsi onkin ollut lapsi jota ei ole edes tunnustettu jne? Ei minua häiritsisi jos tietäisin asiasta. Mutta kun en olisi tiennyt, niin totta hemmetissä tympisi. Omaisuutta kuitenkin kartutettu siinä uskossa, että ne omat lapset perivät ne. Hmm.. Pitää varmaan alkaa laittamaan omaisuutta niin, että jos mieheni onkin pettänyt, ei ulkopuolinen lapsi pääsisi yllättämään mahdollisessa perinnönjaossa.

Ei tosiaan avopuolisoa, mutta avopuoliso on ollut kartuttamassa sitä yhteistä omaisuutta. Eivätköhän ole olleet sen verran järkeviä, että on molempien nimet talopapereissa jne.

Ikävämpi homma, mutta en todellakaan haluaisi jakaa yhdessä hommattua omaisuutta yllätyslapsen kanssa. Lapsen jonka olemassaolosta en ole tiennyt. Pieni varoituksen sana olisi hyvä kun vahinko on jo käynyt. Siinä ap on tehnyt virheen. Sen olisi pitänyt laittaa asiat eteenpäin jo miehen eläessä.

Ei sitä voi ajatella, että tottakai tuo elää 100 vuotiaaksi. Mitä vain voi sattua jo auton rattiin menemällä. Joten todellakin on ap myöhässä.

Mutta yllätyslapsi jonka äiti kärkkyy rahaa heti kuoleman jälkeen olisi mulle liikaa. Yksinkertaisesti. En helpolla antaisi rahaa menemään. Jos olisi tunnustettu, ei minulla olisi vaihtoehtoja. Mutta muussa tapauksessa saisi vain haaveilla rahasta.

[/quote]

Miten_te_jaksatte_olla_näin_pikkusieluisia? Mahtaa olla paha olo ison osan päivästä.

Kunpa joku päivä saisitte kohdata aitoa, puhdasta rakkautta, vaikka kipeää se tekisikin.

[/quote]

No onpa taas arvio :) Olen oikein onnellinen! Minulla on ihana perhe jne. Kyllä minä kohtaan joka päivä aitoa rakkautta :)

Tiedänpähän vain, etten kestäisi ulkopuolisen lasta surun keskellä. Ja tiedän itsestäni, etten antaisi mitään lapselle jota ei ole tunnustettu. Eikä ole virallisesti testeillä todistettu, että lapsi on edes mieheni.

Ehkäpä sitten olen pikkusieluinen, mutta minä sentään myönnän oikein auliisti, että  minun lapset menisivät helposti sivusuhteen lapsen edelle. Parempi myöntää kuin alkaa selittämään ties mitä liibalaabaa. Surun keskellä harva  oikeasti olisi onnellinen edesmenneen miehensä kännipanosta ja lapsesta joka siitä seurasi.  Vielä pitäisi ryhtyä näkemään tätä panoa säännöllisesti jotta lapset saisivat seuraa. Anteeksi vain, mutta minä en siihen pystyisi.

Enkä edelleenkään haluaisi, että lapsi perisi mitään mitä minäkin olen maksanut. Lasta ei olisi tehty minun pyynnöstä ja suostumuksella vaan salassa.

Ja rakkauslapset on laitettu nukkumaan <3