"no mut mä oon muutenkin tämmönen hullu, heh"
Voin lonkalta heittää ainakin viisi naista työpaikaltani, jotka puhuu itestään otsikon kaltaisesti.
"oonkohan tulossa kipeeks..siis muualta ku päästäni, sehän on kroonista hah haa haa"
"mä tein taas sitä tätä ja tota, mut oonki aina ollu tämmöne hullu hah haa haa"
"miks taas tänään ei mikään suju, mut ihme, et tämmöseltä hullulta ylipäätänsä mikään sujuu hah haa haa"
Jne.
Pliis. Nämä on neli-viisikymppisiä tavallisia naisia. Nooh, kaikkia kyllä yhdistää hieman räväkähkö tyyli eli huulipunaa työpaikalla ja voi olla jopa pinkkivivahteistakin.
Alkuun kun tulin töihin kuvittelin, että okei, kiva kun on rempseitä kahjoja. Petyin. Nämä on niin nöhveröitä ja vapaa-ajalla kans.
Eli mikä on tämä keski-ikäisten naisten ilmiö pitää itseään erityisen hulluna, villinä ja sekopäisenä, kun mitään konkreettista edellytystä tähän ei ole?
Kommentit (22)
ja 80- ja 90-luvun kasvatusko on sitten parempaa?
kyllä nainen on naiselle susi. luuleeko joku, ettei itse vanhene ja muutu koskaan?
Taidat ap miettiä asiaa liian kirjaimellisesti. Ota se huumorilla.
Mä olen 30 ja jo nyt sellainen, oikeestaan jo kymmenen vuotta. Oon kyllä ollut siellä pöpilässä myös ja elämä on ollu vähä rankkaa. Mäkin vitsailen tolleesti, mutta huulipunaa en viel käytä.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 10:52"]
Minuakin kiinnostaa minkälainen ihminen ap itse on, jos räväkkä tyyli = huulipunaa töissä, jopa pinkkiä??
[/quote]
Ymmärsin ap:n tarkoittavan, että nämä itse pitävät itseään tosi räväköivä vaikka räväköin asia mitä he ovat ikinä tehneet on kuluttaneet rahaa johonkin mitö on suositeltu naistenlehdessä.
Ja sitten ne fanittaa jotain Kaija Koota ja ovat niin kauniita riettaita ja onnellisia. ;)
ap, minkälaisena ihmisenä sinä pidät itseäs? olis kiva kuulla, mitä nää sun kahjot kolleegat on susta mieltä.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 10:33"]ap, minkälaisena ihmisenä sinä pidät itseäs? olis kiva kuulla, mitä nää sun kahjot kolleegat on susta mieltä.[/quote]
Täh? Ja mites tää taas mihinkään liittyy? Mulla on ihan hyvät välit kaikkiin työpaikalla.
Ap
ap, mitä ihmettä haluat viestilläsi sanoa?
Tuttu ilmiö.
Yleensä niillä ihmisillä joiden elämässä ei oikeasti tapahdu mitään ja ovat tylsiä, on tapana korostaa itseään ja omaa omalaatuisuuttaan. Hiukset värjätään punaisiksi ja mustiksi, käytetään vahvaa meikkiä ja ollaan olevinaan räväköitä. Oikeasti tuon kaltaiset ihmiset ovat todella tylsiä ja jollain tavalla ehkä pettyneitäkin omaan elämäänsä, ja sitä yritetään peitellä "värikkyydellä".
Toivottavasti minusta ei ikinä tule tuommoinen. Toivon pysyväni kuivan kyynisenä loppuun asti.
Mut leimataan vaikka missä hulluksi koska sanon mitä ajattelen, elämän heittely on opettanut näkemään asioiden monet puolet. "Ei-hullut" vaikuttavat näiden leimaajien mielestä olevan niitä jotka noudattavat normistoa kaikissa toimissaan. Kun tarpeeksi monta kertaa tätä kuulee tulee jo lonkalta heitettyä "rajoittuneemmille" varoituksen sana omasta epäsovinnaisuudestaan.
Tunnistan kyllä ilmiön! Ajattelen että yleensä kyseessä on ihminen joka on tottunut pyytelemään anteeksi olemassaoloaan, mikä on usein tuon ikäisissä ja vanhemmissa naisissa ihan silloisen kasvatuksen aiheuttamaa. Nyt vanhempana kun varovasti rikkoo niitä aikoinaan iskostettuja rajoja ja muuttaa vähänkään totuttuja tapojaan niin sitten sitä lyödään leikiksi ja "hulluuden" piikkiin siltä varalta että joku kritisoisi.
Hyvät välit ja arvostelet selän takana. Jep.
Olisiko jonkun pitänyt repiä olkapääsi irti kuopasta vai miten kahjoa oikein etsit?
Muakin korpeais tuollainen. Usein noin sanovat ihmiset, jotka eivät tiedä erilaisuudesta = hulluksi leimaamisesta omakohtaisesti yhtikäs mitään. Ymmärrän täysin, mitä ap koittaa sanoa. Itse olen sellainen, joka harvoin koen olevani normaali, mutta joka kuitenkin haluan sopeutua joukkoon, enkä halua että mua pidetään hulluna. Eli tämä kolahti.
Ja välit minullakin on ihan hyvät työkavereihini, vaikka saattaisin ajatella samoin kuin ap heistä. Eihän siellä tarvitse läheinen olla, riittää, että tulee hyvin toimeen. (Mun työssä ainakin siis riittää tämä taso)
Minuakin kiinnostaa minkälainen ihminen ap itse on, jos räväkkä tyyli = huulipunaa töissä, jopa pinkkiä??
voi jumalauta, millaisina kalkkiksina te viiskymppisiä pidätte? silloisen kasvatuksen tulosta?
rofl kops reps
t. 51 v punahuulinen pillipuntti
Keski-ikäisistä naisista puhutaan paljon pahaa.
Valitettavasti osa siitä on ihan totta.
Kollegoina 50-60-vuotiaat naiset ovat pahimpia, etenkin laumaan päästessään.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 10:55"]
voi jumalauta, millaisina kalkkiksina te viiskymppisiä pidätte? silloisen kasvatuksen tulosta?
rofl kops reps
t. 51 v punahuulinen pillipuntti
[/quote]
Kyllä tyttöjen kasvatus 50-60-luvulla ja vielä 70-luvullakin oli ihan erilaista kuin 80- ja 90-luvuilla.