Diagnoidut ADD:t: onko sinulla LIEVÄÄ ylivilkkautta ja impulsiivisuutta?
Kommentit (10)
Aikuisella pojallani on add. Tietääkseni hänellä ei ole noita, levottomuutta pikemmin, hän usein kävelee edestakaisin puhuessaan.
Ei mielestäni, pelkästään sitä että on vaikea keskittyä mihinkään pitkäksi aikaa.
Eikö impulsiivisuus ole yksi keskeisimpiä asioita add:ssa ja adhd:ssa ja yksi niistä ratkaisevista, että onko sulla add? Aivojen sähköt ei kohtaa ihan niin hyvin kuin neurotyypillisellä ja tämä aiheuttaa sitä impulsiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö impulsiivisuus ole yksi keskeisimpiä asioita add:ssa ja adhd:ssa ja yksi niistä ratkaisevista, että onko sulla add? Aivojen sähköt ei kohtaa ihan niin hyvin kuin neurotyypillisellä ja tämä aiheuttaa sitä impulsiivisuutta.
Ei ole add:n kohdalla. Hänellä on toiminnanohjauksen ongelmia, eli vaikea aloittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole add:n kohdalla. Hänellä on toiminnanohjauksen ongelmia, eli vaikea aloittaa mitään.
ahaa! No opin uutta taas. Kiitos.
Mulla on siis adhd ja nimenomaa tuota impulsiivisuutta ihan valtavasti, vaikka se ei aina näy päälle päin.
On ja paljon mutta en todellakaan mene testiin. Ihan sairasta että yritetään laittaa kaikille joku diagnoosi.
Kun mä katson suomalaisia niin ainut mikä on tosi monella varmaan depressio. Ei hymyillä, ei puhuta muiden ihmisten kanssa ja ihme jurous.
Vierailija kirjoitti:
On ja paljon mutta en todellakaan mene testiin. Ihan sairasta että yritetään laittaa kaikille joku diagnoosi.
No, se diagnoosi onnsaatava, jos haluaa kuntoutusta tai lääkkeitä.
Olen tuo, jolla on aikuinen add-poika. Hänet testattiin vasta 19-vuotiaana. Siitä alkoi hänen elämänsä. Vasta sitten pystyi aloittamaan toisen asteen opinnot.
ADD diagnosoitujen ongelma on liiallinen tunnekeskeisyys. Tunteet johtaa harhaan. Ne tulee sivuuttaa ja keskittyä pyrkimykseen.
On, mutta se on niin lievää ettei ulkopuoliset huomaa sitä ollenkaan.