****ENSIKOT VIIKONLOPPUUN****
En huomannu vielä uutta pinoa et pistetäänpäs se pystyyn nyt..
Ja eilistä pinoa vielä tähän näin..
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7836366&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (90)
[color=darkblue] Aurinkoista perjantaita Enskoille!
Naukulle tsemppiä tuhrun kanssa! Kuten moni on jo sanonut, se on yleisempää, että vuotoa tulee jossain vaiheessa, kuin ettei tulisi. Jos haluatte varmistaa pienen tilannetta, voisitte miettiä alkuraskauden ultraa vaikka ensi viikolle. Siellä saattaisi jo syke näkyä...
Ykkösope kyseli asuntomessuille menijöitä... Meillä olis tarkoitus mennä reilun viikon päästä. Miehellä alkaa kesäloma ja mullekin olisi tekemistä, kun siellä päivä kierreltäisiin. Samalla tietysti voisi katsoa vinkkejä sinne meidän uuteen kotiin, mikä siis valmistuu vasta 9/2007, mutta minkä muutostöistä pitää päättää jo aika pian.
Fio pääsee hemmottelemaan itseään, onnellinen! Aina uusi hiustyyli tai -väri piristää kummasti!
AinoAuroran masukivut olivat selvinneet. Onneksi aika harmitonta ummetusta! Mä olen syönyt joka päivä 3-6 luumua, joko tuoreita tai pussista ja sillä pitänyt ummetusta kurissa. Niin ja tietysti kuitupitoinen ruoka ja runsasjuominen lisäksi...
Yedon veljelle tsemppiä! Toivotaan, ettei kuvista löytyisi mitään ihmeellistä. Luuthan saa yleensä korjattua, vaikka niitä olisi murtunutkin... Varmasti on aika erilaista odotus, kun asuu maatilalla. Monta juttua, mitkä ei ole tullut näin " kaupunkilaiselle" mieleenkään!
Poppiksen pinnis kuulostaa hienolta ja tulee ainakin omanlainen! Mäkin olen alkanut katsomaan Gilmoren tyttöjä. Sattuu tulemaan sopivasti mun aamukävelyn jälkeen ja tuleepahan maattua sohvalla ainakin sen aikaa...
Auroran ja Poppiksen naaman kukkiminen kuulosti valitettavan tutulta. Mullahan jotkut työkaverit arvasivat että raskaana ollaan, kun ennen niin sileä naama alkoi täyttymään näpyistä... Mut Aurora oli ainakin vielä saanut uskottavan selityksen aikaan. Tulehan kertomaan, miten pomo suhtautui uutisiin!
Q oli saanut kunnon yöunet, hienoa! Varmasti kannattaa nukkua " varastoon" , nyt kun vielä mahdollista. Eihän sitä tiedä, miten pian pikku q päättää tulla maailmaan. Isyyspakkauksesi kuulosti mukavalta! Mun olisi tarkoitus kasata oma ensi viikolla. Mistä hankit isukki t-paidan ja isin poika bodyn vai painatitko jossakin? Voisin kopioida sun idean meillekin...
Tiedättekö muuten, missä myydään name it -vaatteita. Niiltä kuulema löytyy body, jossa lukee isin kulta ja sekin sopisi tuohon isyyspakkaukseen hyvin. Ja mielellään liike saisi olla Helsingissä!
Samaa kyselen minäkin kuin Q, että vieläkö Suippo, Niamey, Queen ja Mii ovat yhtenä kappaleena. Jännittää jo niin teidän puolesta!
Omaa masua vielä. Eilen oli päivällä taas pieni supistelukohtaus, mutta meni puolessatoista tunnissa ohi. Nyt vaan kipu tuintui sekä masussa että selässä. Ja vähän sellainen menkkamainen jomotus on koko ajan päällä?!
Mun vanhemmat tulee tänään meille, asuvat 400km päässä. Isä on rakennusalan yrittäjä ja odotan kovasti, että se tulee asentamaan meille pesuhuoneeseen muutamia hyllyjä. Isä teki hyllyt mittojen mukaan ja nyt ne pitäisi laittaa paikalleen. En itse olisi hommaan uskaltanut ryhtyä, kun kolo, mihin hyllyt tulee on niin hassun mallinen ja lisäksi kyseisessä seinässä on 3 sähköpistoketta ja vesiputket. Parempi, että ammattilainen laittaa! No sitten saan hyllyjen päälle jo keväällä ostetut rottinkin korit ja niihin puolestaan pienen tarvikkeita. Hyllyt tulee siis hoitopöydän päälle...
Mulla alkaa olla vähän suru puserossa, kun mies lähtee urheiluleirille maanantaina ja tulee takaisin vasta lauantaina. Onneksi äiti jää tänne mun seuraksi ja turvaksi! Yksin en enää uskaltaisi jäädäkään...
Voikaa hyvin ja aurinkoista viikonloppua!
Sippu ja pikku-tikru 31 tasan
Laitettiin niin yhtä aikaa tuota viestiä... No hyvä, että otat odotuksen viimeisetkin päivät noin positiivisesti, niin ei käy aika pitkäksi. Ja minä päivänä tahansa voi Emppu päättää, että tänään on hyvä päivä syntyä!
Vielä ihanalta kuulosti sun tekemä ateria miehelle! Pitää pistää idea korvan taakse...
Sippu
Viime viikot on olleet jatkuvaa ramppaamista - ollaan oltu joko itse jossain kyläilemässä tai sitten sukulaisia meillä. Nyt kun on 4 h+keittiö niin tänne mahtuukin vieraita, ja muualla Suomessa asustelevat tarvitsevat yöpaikkaa tullessaan pääkaupunkiseudulle, eli meille sitten vaan. Ja se onkin kyllä mukavaa, mutta nyt tässä vaiheessa himppu väsyttävää... Tänään vietetäänkin pitkästä aikaa kahdenkeskistä iltaa miehen kanssa.
AinoAurora taisi mainita noista epämääräisistä kivuista. Minulla on myös ollut läpi raskauden kaikenlaisia kipuja siellä sun täällä, ja jossain vaiheessa raskautta opin sitten yhdistämään osan kivuista ummetukseen ym. vatsavaivoihin. Vatsan toiminta on kyllä ollut todella omituista, iltaisin yleensä ihan jumissa ja aamulla sitten lentää...
Quiero3:lla oli mukavan kuuloinen tyyny, itsekin olen miettinyt josko kokeilisin olisiko vaikka imetystyynystä apua. Viime yön nukuin kyllä todella hyvin, pitkästä aikaa. Olisiko syynä se, että nukuttiin miehen kanssa meidän uudella vierassängyllä - pitihän se koejaa! =)
Muuta en nyt muistakaan mitä piti kommentoida... Kotieläimistä oli ollut puhetta. Mulla on allerginen mies, joten ei voida ottaa kotieläimiä. Tykkään hirmuisesti kissoista ja koirista, ja meillä oli kotona aina lemmikkejä. Olen sitä mieltä, että lapset oppii paljon kotieläimistä huolehtimalla. Siksi olisi kiva ottaa omaankin kotiin lemmikkejä... Noh, pitää aina paijailla tuttavien lemmikkejä oman puutteessa.
Suipolla alkaa olla vauvan syntymä melko lähellä... Toivottavasti olen itse noilla viikoilla yhtä rauhallisella mielellä! Tuntuu, että nyt jo välillä iskee paniikki, että vauva saattaa jo syntyä milloin tahansa. En oikeastaan jännitä synnytystä, mutta kyllä sitä kuitenkin tulee paljon mietittyä. Mulla on muuten aika samankaltainen päivärutiini... Aloitan aina aamun Gilmoren tytöillä ja sitten menee koneella parikin tuntia surffaillessa. Eilen kävin " aamu" suihkussa vasta klo 16! Yritän aina olla päivävaatteissa ennen kuin mies tulee töistä kotiin :D
Olenkin ollut kotosalla jo melko kauan, kun jäin sairaslomalle jo viikolla 20+. Mutta niin vain se aika menee mitään tekemättäkin. Vauvan huone on jo laitettu valmiiksi, nyt ei oikeastaan puutu muuta kuin vaunut, jotka saadaan elokuussa. Niin ja tietysti se vauva!
Oma vointi on selkä- ja lonkkakipuja lukuun ottamatta ihan hyvä. Siitä syystä siis saikullakin oon ollut, kun istumatyössä selkä ei kerta kaikkiaan kestänyt. Alkaa vähän kyllä jo olla väsynyt olo, eikä enää jaksa niin paljon kuin aiemmin. Nyt odottelen tässä synnytysvalmennuksen alkua, ja ensi viikolla olevaa tarkastuskäyntiä äitipolille. Vauvan koko ja lapsiveden määrä tarkistetaan, kun lapsivettä on ilmeisesti melko runsaasti. Ja meille on tulossa nähtävästi melkoisen iso vauveli, painoa on nyt parisen kiloa jo!
Annetaas tilaa muillekin. Hyviä vointeja kaikille enskoille ja hyvää viikonloppua!
Karssuli ja baby rv 31+0
Burde elää vielä torstaipäivää ;)
Luin pinon läpi ja ihmettelin, että mikäs karvaturrien pino tämä oikein on ;) meillä ei mitään eläimiä ole vielä, ehkä joskus koirulin haluaisin kun päästään muuttamaan " omaan" eli pankin omistamaan taloon :)
Nyt on vasta kolmas päivä tätä lepoa ja tekisi niin mieli tehdä vaikka mitä ja lähteä lenkille! Onneksi väsyttää hirveästi, joten eipä tässä jaksaisi mitään tehdäkään :) Tämän päivän projekti on tuo vessan siivous! Klo on jo kohta 12.30 ja minulla ei ole tullut vielä yhtään supistusta, jee. Eilen illalla tuli kivuttomien lisäksi muutama semmoinenkin, että tuntui poltteena tuolla selässä!!
Sanoin miehelle eilen, että voisin tänään jo koota tuon pinniksen, jotta voisin vähän mittailla mahtuuko tuohon vaatekomeron ja sängyn väliin hoitopöytä tai jonkin sortin lipasto vaavin vaatteille. no eihän mies siihen suostunut, kun se kuuluu kuulemma isukin tehtäviin koota tuo pinnis :) Tai sitten yhdessä...
MiaMik rv 30+2
Miau: Mun miehen siskolla tuli alkuraskaudessa ihan verta joka päivä ja nyt on viimesillään raskaana! Eli toivoa on!!! =) Toivottavasti sun tuhrut loppuu pian ja kaikki on hyvin!
Aurora: Meillä on 5v beauceron uros. Yhen tutun koiraterapeutin kanssa juttelin jo etukäteen vauvan tulosta ja siitä mitä pitäis sitä ennen tehdä! Oli kyllä niin paikallaan ottaa siihen yhteyttä että kerkee tehdä juttuja valmiiksi ennen kun vauva tulee... ettei sitten käy huonosti!
Meillä ny ei simba oo koskaan ollu " meijän vauva" , mutta jos olis ollu niin sitä suuremmalla syyllä olis pitäny alkaa sen kans hommiin!!!!
Kukas se kysykään joku päivä niitä runoja? Mulla oli kaks runoo mielessä ja koitin sillon heti niitä ettiä, mutta en löytäny... =( Toivottavasti jollain muulla olis kivoja runoja.. eikös niiden pitäny olla vauvan syntymästä ilmottamiseen vai ristiäiskorttiin?
Oma Napa:
Kävin tänään tossa hetki sitten koiruuden kanssa kävelemässä miestä vastaan, kun se tuli punttisalilta ja voi jee että ei ollu yhtään kivaa. Mahaan sattu vaikka käveli kuin hitaasti. Takasin päin tullessa poljinkin sitten pyörällä ja mies käveli koiran kanssa.. heti helpotti. Ilmeisesti toi kävely ei vaan oikeen nyt sovi mulle... kun toi ei ollu edes eka kerta.
Tilasin eilen Hennesiltä yhet imetysliivit ja 2 imetyspaitaa + sit 1 odotuspaidan syksyä varten... =) Tuntu kyllä aika hurjalta tilata 75 D:n imetysliivit. =D Kun normaalioloissa mulla on 75B:t. Nyt raskausaikana oon pitäny 75C, mutta toiset niistäkin on jo tosi ahtaat. Saa nähä millaset kärpäslätkät jää sitten imetyksen jälkeen.. varsinkin jos ne tohon D:hen kasvaa. =)
Mun pitää mennä syömään ennen ku ukko hermostuu.. =) Me lähdetään sen jälkeen anoppilaan viettämään vähän appiukon synttäreitä.
Hyviä vointeja kaikille... ja hei... niinku mä taisin maanantain pinoo alottaessa kirjottaa, että toivotaan paljon uusia ensikoita ja ensikkovauvoja tälle viikolle... niitä uusia ensikko-odottajia on kyllä saatu, mutta vauvoja ei. Eli nyt töpinäks siellä loppupäässä. =) Vielä ehtis tälle viikolle... :D
Burde ja Penni-Enni 29+5 (rv30 sen kun lähestyy!!!!!)
Ei hitsi... Mun piti tulla nopeesti kirjottamaan yks juttu ja ihmettelin, että ompas ei-tutun näkösiä tekstejä tossa pinossa ja sit huomasin MiaMikin " burde elää vielä torstai päivää" -kommentin ni... Ääh! :D ei ihme, että ei ollu tutun näkösiä tekstejä, kun en ollu muistanu lukee tän päivän pinoo vielä ollenkaan ja omat tekstini kirjottelin sinne eiliseen... =D
No mutta... ihan nopeesti halusin tulla kirjottamaan ennen sinne anoppilaan lähtöä, että meillä on ollu tässä raskausaikana tapana kuunnella penni-ennin kanssa Iron Maidenin - Fear Of The Dark (live in RIO) biisiä.. =) (en yleensä kuuntele rokkia tai heviä, mutta toi kyseinen biisi on kolahtanu täysillä =)) Me poltettiin se biisi koneelta levylle ja kuunneltiin sitä äsken noilla kotiteatteri vehkeillä.... VOI JEE!! Meinasin alkaa poraamaan. =) se on niiiiiiin mahtava.. kun se on se Rion live versio ja porukka hoilaa ihan täpöllä mukana! Pennarinkin aina innostuu siitä. =)
Mutta siis varmaan tällä raskaana olemisella on jotain osuutta asiaan, kun emmä kyllä normaalisti eläytyis ja innoistuis jostain biisistä noin paljoo, että olisin tippa linssissä. =) Niin... ja kun eniten mua herkisti yks ihana RUMPUKOMPPI!!! Hei haloo... =) Taidan seota ihan totaalisesti?! :D
Eipä muuta...
Burde & Penni-Enni 29+5 (joka vieläkin joraa, vaikka biisi loppu ajat sitten =))
Täällä roikun töissä tänään 7-21!!! Nyt kohta puolet takana ja mä oon jo aivan rikki. Onneksi enää 5 työpäivää ja sitten alkaa LOMA!!!
Kukas se olikaan eilen Johannan pihalla (vantaalla) miettimässä niitä vaunujen kasaamista? No kuitenkin käytiin myös oman mieheni kanssa katsomassa vaunuja, ja todettiin vaan, että taitaa olla ensimmäinen vauva tulossa, kun ohjeita kasaamiseen luetaan. :) Muistutettiin vain toisiamme, sitten harjoitella kunnolla pakkaamista ettei tule tiukan paikan kohdalla tenkka poo... :)
Me siis ostettiin eilen kanssa vaunut ja pinnasänky. Kyllä tuntui huikealta summalta, mutta maksetaan kahdessa erässä nii ei tunnu niin isolta. Päädyttii Emaljungan city cross vaunuihin. NÄin talvivauvan odottajana tuo erillinen kova koppa tuntuu kaikista parhaimmalta ja tilavimmimmilta. Ja sitten kun on kuitenkin erilliset osat niin se itse ratas osa pysyy paremmassa kunnossa, kun ei tarvitse sitä mukana raahata :) Ja kevyemmätkin on...Pinnasänky otettiin jo kotiin mukaan ja vaunut jäi kauppaan odottamaan :)
Hirveä kiire töissä... nyt on pakko lopettaa.. omaa napaa taisi vain olla
Mukavaa viikonloppua ja suppareita niitä jotka niitä tarvitsee. En muista kenellä sitä vuotoa oli, mutta toivotaan, että loppuu heti. Itselläni oli hematooma alkuraskaudesta ja vuosi todella paljon, joten tiedän kuinka peloissaan ihminen voi olla, mutta toivotaan ettei syytä huoleen ole.
Heidi <3 toukka 23+5 (jo)
Meikäläinen on täällä vähän apealla mielellä, kun eilen kyselin mieheltä, että mikä painaa mieltä, kun on niin hiljainen. No vastaus oli, että häntä alkaa jännittää ja mietityttää tuo vauvan syntymä. Juteltiin sitten asiasta, sillä ihan ymmärrettäväähän se on, että asia pohdituttaa. Mutta sitten hän totesi, että hänellä on alkanut olla olo, että onkohan sittenkin liian aikaista vauvalle, kun hän on vasta saanut vakkari työn ym. Hän kuulemma olis sittenkin halunnut vielä nähdä maailmaa ym. Siihen mä totesin, että voihan sitä maailmaa nähdä vauvan kanssakin, ihan niin kuin ollaan suunniteltukin (vuosi ulkomailla jne.) Hän ei kuitenkaan tuntunut olevan vakuuttunut asiasta. Mun oli siihen pakko todeta, että ehkä hänen täytyy sitten katsella maailmaa itsekseen. No, ei tässä mitään eroa olla todellakaan tekemässä, mutta tuntuu nyt vain siltä, että kahlitsen häntä liikaa. Onhan hän mua sen neljä vuotta nuorempi, mutta on hänkin ehtinyt elämässään mennä ja tulla. Sitten on vielä se, kun olemme suunnitelleet ostavamme sen mun vanhempien talon. Ja nyt sitten mies onkin alkanut puhua välillä tosissaan, välillä leikillään, että hän haluis tosiaan muuttaa ihan toisaalle koko kaupungista. Kai tuo nyt vaan on sitä jännitystä ja pelkoakin tulevasta ja nuo eilen eteiseen ilmestyneet vaunut varmaan konkretisoivat, että pian se kolmaskin tyyppi tänne tulee asumaan. No, meillä onneks on asioista aina puhuttu ja tiedän, että tästäkin pystytään puhumaan, mutta täällä yksin kotona mietittynä asia ahdistaa todella paljon. No onneks on edessä viikonloppu ja miehelläkin vapaata. Tänään menee kuitenkin ilta kavereiden kanssa, käydään ensin syömässä ja sitten mennään mökille. Sekin varmaan auttaa miestä vähän, sillä hän ei ole vähään aikaan nähnyt näitä kavereitaan. Ja sitten huomenissa saadaan olla ihan rauhassa ja jutella. Eiköhän nämä asiat ajan myötä selkiä...
Mutta sitten vielä muutamia kommentteja muille...
YEDO: kuullostaa aika hienolta tuo teitin maatila. Ihanaa, että vielä tästä maasta löytyy nuoria, jotka jaksavat jatkaa tuotakin.
TAPPERT: meitä on monta oireetonta täällä pinossa. Älä huoli, vaan ole tyytyväinen, ettei tartte aamua aloittaa pää pytyssä. Itse olin kyllä kans ihan hermona, kun missään ei tuntunut, mutta hyvin on mennyt.
SUIPPO ja EMPPU: nyt hus synnärille! *suppareita sinne*
SIPPU: noista name it-vaatteista en tiedä, mutta mä tilasin isyyspakkaukseen viillijavapaasta tulevalle isälle paidan " meidän isä rullaa" (siinä on kuva isästä tietskarin ääressä ja vaaville ruokalapun, jossa lukee: " tähtää ylemmäs isi!" ja toisella puuolella on täyttöohje. Samasta paikasta saa monenlaisia paitoja, tyynyliinoja, ruokalappuja, leluja jne. Tässä osoite suoraan isyyspakkaussivulle: http://www.villijavapaa.fi/product_catalog.php?c=8
MIAMIK: onkos siivous sun mielestä huilia? ;o) Koitas nyt vaan oikeesti saada aika kulumaan lukemalla, katselemalla leffoja ym. Tai ainakin sit kunnon huilit vessanpesun jälkeen!
HEIDI: jäin kiinni, ellei siellä vauvatalolla ollut muitakin yhtä tumpeloita... ;o) *punastuu* Saatiin vaunut autoon ja kotona sitten harjoiteltiin ja nyt jo sujuu.
Rentoa viikonloppua toivottelee alakuloinen Amy ja EkaVekara rv 26+1
Tsemppiviestiä lähettelen! Hyvä, että teillä on ja on ollut hyvä keskusteluyhteys miehen kanssa! Eiköhän asiat selviä puhumalla... Ja siitä hyvästä keskusteluyhteydestä kertoo jo miehesi uskallus puhua asiasta. Toivotaan, että tämä on hänellä vain vaihe isäksi kasvamisessa! Minusta kun välillä tuntuu, ettei miehet joskus ollenkaan ajattele vanhemmuutta ennen kuin vaimo tulee laitokselta kotiin. Siinä sitten on soppa valmiina, kun äidin pitäisi huolehtia pienestä ja vielä miehestäkin. No ehkä vähän kyyninen kommentti, mutta läheltä olen tällaisia tapauksia nähnyt...
Meillä myös on nostettu aina kissa pöydälle (ei siis oikeasti, vaikka meillä kissa onkin), jos jommalle kummalle on tullut " entäs jos" -ajatuksia. Viimeisin keskustelu käytiin tiistaina, kun tultiin synnäriltä katsomasta kavereiden vauvaa. Mies oli ihan että, eihän hän uskalla noin pieneen ja hauraaseen pikkuiseen edes koskea, saati sitten ottaa syliin tai pestä. No nyt taas runoilen, mutta tsemppiä oli tarkoitus lähettää!
Sippu
Kuten jo sinulle kirjoitettiinkin, niin onneksi pystytte miehesi kanssa moisista asioista puhumaan!! Varmaankin kaikille miehille tulee jossain vaiheessa naisen raskautta mietittyä tuommoisia asioita, mutta kaikki miehet eivät pysty niistä ääneen puhumaan!!
No mutta tuo vessan siivoushan on niin kevyttä hommaa, että :) paikallaan vaan seisoo ja vähän kättä liikuttaa ;) No ei tullut yhtään supisteluita, voipi kyllä olla että illalla kostautuu aamun touhut...
Potkiiko muilla vaavi virtsarakkoon? Minulla on nyt melkein pari viikkoa päivittäin ollut tukavia oltavia, kun vaavi alkaa harrastaa jalkapalloa ja jalkapallona toimii rakkoni! Meinaa tulla pissi housuun, mutta onneksi vasta meinaa tulla ;)
Ja Suippokin nuin rauhallinen vaikka laskettu aika oli ja meni :) No, kyllä se Emppu sieltä joskus tulee ulos äitiä ja isiä viihdyttämään!
Missäs se Niamey luuraa?
MiaMik rv 30+2 edelleen
Mietin tässä tekemistä itselleni... Ompelukonetta minulla ei ole enkä muutenkaan mitenkään lahjakas käsitöissä, mutta saisinpa ainakin ajanvietettä... :)
Heippa!
Nopsaa vastaan, ennen kuin menen miehen laittamien herkkupatojen ääreen. :)
Eli täällä ainakin on MiaMikille imetystyynyn ohje. http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tarvike1fompele.html
Mietin itsekin, ehtisikö tuollaisen vielä väsätä. No, täytynee ensin saada entiset käsityöprojektit päätökseen, ennen kuin aloitan taas jo uusia. :)
Ja
Kiva, että Kandi pääsee kuin pääseekin välillä ultraan ja katselemaan pikkuistaan!
Vai luuhaa Suippo ja Emppu vieläkin täällä... :) No, mutta kivahan se vaan on. Hyvällä fiiliksellä tunnut olevan, ja miksikäs ei, kun Empulla tuntuu kaikki olevan hyvin! Se pötkötyyny on siis sellainen reilusti metrin mittainen puikula, ihan tavallinen tyyny. Sitä on kiva halailla ja laittaa jalkojen väliin yöllä, niin ei paina ollenkaan niin paljon tuo jättimasu. Isukki-paidan löysin Huuto.netistä. Se oli kyllä uusi, mutta joku taisikin myydä sen hieman " omasta varastosta" . En tiedä, onko se sallittua, mutta eipä se mua nyt kovin haitannut. Kiva paita se on. " Isin poika" -bodyn taisin tilata joltain nettisivulta (Vimpulat tm.s), jonka löysin tän Vauva-palstan nettikaupan kautta. Katsopas vinkkiä tän palstan etusivulta.
Amylle tsemppiä! Eiköhän tuollaiset mielenmyllerrykset oo ihan tavallisia tässä odotusvaiheessa, kummallakin. Hyvä kun pystytte juttelemaan asiasta.
Mutta nyt syömään (ja samalla ihastelemaan pinnistä, joka nököttää tuolla nurkassa jo katosverhoineen ja kaikkineen:)
-Q- ja -q-
Ihan täällä itku tuli, kun luin kannustavia kommentteja. Tosiaan, eiköhän tämä ohi mene ja ole omalla tavalla vaan terveellistä pohdiskelua, itsekseen ja ääneen. Täällä vaan kun päivän yksin miettii, niin asiat saa ihan valtavat mittasuhteet. Onneks miehen pitäis tulla kotiin jo tuossa tunnin päästä.
Ja Sipulle vielä yks linkki, jonka bongasin tuolta lokakuisten pinosta. Täältä näkyy saavan bodyn painatuksella isin kulta, tai vaikka mikä muu. http://www.taapero.fi/shop/products.php?g1=fb7f38&g2=24e49a&n=1
Käväisin tuossa kirjastossa, joten taidanpa heittää pitkäkseni ja uppoutua johonkin ihan hömppään ennen kuin miehus tulee kotiin. Jos vaikka päikkäritkin ennättäis ottaa...
-Amy edelleen-
EI,mua ei supista enkä mä synnytä vaan mä tuhosin just kilometrin mittasen pätkän tekstiä....grrr!
Uusiks..
Miauu:Toivottavasti tuhruttelu loppuu, ei tollanen munkaan käsityksen mukaan vaarallista ole ja usein siitä tuntuu olevan juttua eli taitaa olla yleistäkin,mulla oli yks tuhrupäivä joskus rv 12+
Amy:Pitikin sulle jo aiemmin kirjottaa, hyvä että oli mieluinen rafla:)Täytyy mennäkin sinne joku päivä kun tuli puheeks!
Ikävää että sun mies tässä vaiheessa kokee asian noin,hyvä kuitenki että puhuu siitä sulle ja tunnistaa itsekkin mikä painaa..vauva-arkihan voi yllättää miehen positiivisestikin jos on kehittänyt siitä ties mitä kauhukuvia:)
Aurora oli kyselly koirista: meillä on kääpiösnautseri ja yorkshirenterrieri, enkä usko että niiden kanssa tulee ongelmia vaikka mamman lellikeitä ovatkin, varsinkin yorkki on sellanen pehmo että antais vaikka vääntää solmuun ja silti heiluttais häntää..täytyy vaan pitää huoli että antaa aikaa koirillekkin ja että ne saa myös lepoa lapsesta. lapsena meillä oli koiria,kilpikonnia,pupuja,lintuja,kaloja..vaikkei maalla asuttukaan ja niiden kanssa oli ihana kasvaa:) Itselläkin ois varmaan mieletön eläintarha jos ois enemmän tilaa, nyt vaan nuo koirat ja akvaario.
Yedo:Toivottavasti veljen vointi pian kohenee!teillä riittääkin eläimiä..hui:) Mä oon kyllä semmonen herkkis etten ikinä vois eläintä syötäväks kasvattaa kun en lihaakaan syö,mutta onneks meitä on erilaisia ettei lopu ruoka kaupasta:)
Poppiksen pinnis kuulostaa villiltä:)
Q:Sun tyyny kuulostaa ihanalta:) Mulla on peräti neljä tavis tyynyä jotka lataan jalkojen väliin ja mahan alle,silti kuulemma pihistän miehenki tyynyn yöllä;) Jostain syystä illalla ja alkuyöstä maha painaa, tuntuu että kurkusta nousee kaikki ylös, ahistaa eikä millään oo hyvä olla ja sitte aamuyöstä ja aamulla mahakin asettuu tosi hyvin ja nukuttaa niin makeasti,hassua. Meillä mies taas hermoilee mulle että kassi pitäis olla jo pakattu, oon sen pakannukki suurimmaks osaks, mutta mies ei ymmärrä etten voi laittaa sinne vielä ihonhoitotuotteita tms kun niitä päivittäin käytän;)
Kandi: ihana että pääset ultraan:)
Suippo sinnittelee:) Sun pitää nyt käydä jokapäivä ilmottautumassa täällä ettei me ihan villiinnytä;) Mä ostin kans harsoa eurokankaasta ja oli tosi hyvälaatusta ja halpaa, tais olla 1,70e/m
Sippuliini: Kiva että on osaava ihminen lähellä,tulee ainakin mieluisat hyllyt!Hui,sun ero miehestä on mun mittapuulla pitkä,koita jaksaa!
Karssulikin oli piipahtanut:)
Omppu: Huomasinpa että asutaan samassa kaupungissa:)
MiaMik:Älä nyt rehki siellä! *heristää sormea* ;) Lepoa hyvä nainen..
Burde: Täällä toinen dilledong, aattele mä kuuntelin yks päivä netissä kännykän soittoääniä kun etsin uutta omaani ja aloin itkemään kun ne oli kaikki niiiin ihania..hah:D meinasin eilen kuunella pitkästä aikaa hääcd:itä mutta onneks tajusin jättää väliin..oisin ulvonu itteni hengiltä jos kerta soittareillakin on tommonen vaikutus;)
Hui, Heidillä on kammopitkä työpäivä..jaksuja!!
Naaman kukkimisesta: Mulle tuli ihan järkyt finnit, ees teininä ei finnejä ollu ja nyt tuli naama täyteen:/ hommasinki sitte oikein kunnon tökötit, kun vanhat oli lähinnä kuivalle iholle tarkotettuja, ja niiden voimalla ne helpotti..nyt tuo näppyvaihe on menny kai ohi muutenki mutten uskalla lopetta noiden aineiden käyttöä;)
Monella on samat aamurutiinit, mä kans katon lenkin jälkeen gilmorentytöt samalla kun syön aamupalaa:)
Nyt tän on parasta mennä perille!
Queen ja pulla rv 37+2
Vielä piti kertoa että ostin kivan setin kestovaippoja huuto.netistä ja sain hyvään hintaan uusiin verrattuna, eli kestovaippailua aikovat kannattaa käydä siellä kurkkimassa..tosi paljon valikoimaa:)
Ihan pikaisesti tulin kurkkaan!!
Ei pelkoa että kiilaisin kenenkään ohi :) Supistelee välillä jo ihan kipiästikkin mutta ei kovin usein.. eikä todellakaan säännöllisesti!
Kunhan kiusaa mua :) Viikko olisi vielä miehellä töitä ja sit jää lomalle!! Ollaan tiitille yritetty sanoa että vielä viikon pysyis yksiössään ;)
Lähetän suipolle kaikki nämä mulla olevat supistukset!! Täällä niitä ei vielä tarvita ;)
Tulen paremmalla ajalla uudestaan.. Nyt täytyy alkaa kokkailemaan rakkaalle evästä!!
Niamey ja tiiti rv 38+1
Pitää ihan aluks sanoo, että sillon ku vaihdettiin näihin päiväpinoihin niin mä en juuri asiasta innostunu... enkä oo niistä kauheesti välittäny tähän mennessäkään.. Paitsi nyt parina päivänä kun on oikeesti ollu aikaa käydä lukemassa ja vastailemassa, niin nää on alkanu tuntuu ihan kivoilta. Ehkä se vaan sillon aiemmin ärsytti, kun meni niin paljon juttuja aina ohi, kun niin harvakseltaan pääs lukee. Noh... Onneks kohta loppuu työt ja sit on AIKAA! =)
Amy: Haleja sinne sulle!!! Vaikka ette oo eroomassa tai mitään niin tommoset keskustelut on aina jotenki raskaita. Hienoa, että pystytte puhuu asioista! Kamalaa se olis mies ittekseen moisia hautois ja joku päivä vaan sanois, että kiitti hei. Teillä nyt ei onneks ole niin kun ootte avoimesti asioista puhunu!!!
Usein unohtuu se, että ollaan siinä vauvan odotuksen ja syntymän myötä isäksikin syntymässä, eikä vaan äidiksi.. Ja kaikilla se prossessi menee eri tavalla. Eikä siinä oikeen voi kun olla tukena ja kuuntelemassa miehen aatoksia. Että voimia teille ja meille kaikille muillekin!!!! =0)
MiaMik: Kyllä mulla ainakin Pennari potkii tonne alakerran rakko-osastolle... Ykskin kerta kun oltiin autossa meinas oikeesti lirahtaa pissat housuun. =/ Ei vielä kyllä onneks oo moista sattunu... Olisko hei vähän noloo olla töissä valkoset housut jalassa ja pissat housussa... =D
Imetystyynyn mäkin meinasin tehdä... oli tarvikkeet valmiina jne. mutta totesin, että ei siitä tuliskaan mieluinen -> olis pitäny ostaa uus kangas jne. Niin surffailin netissä ja löysin mollavauvan imetystyynyistä yhden aivan ihanan... ja tilasin sen hiljattain sieltä. =)
(Jos olisin tehny ite, niin luultavasti just niillä huvitutin ohjeilla. Monet on kehunu, että se on hyvä.)
Queen: Olit tehny hyvän kestovaippa löydön huutonetistä ja saanu sen huudettuakin! Hienoa! Millasia vaippoja siinä oli?
Mä tilasin just amerikasta semmosen BumGeniuksen (mitä on kehuttu paljon kestovaippainfon sivuilla) ja sitte hupsutmuksut-sivuilta yhet villakuoret. Muuta en taidakaan ostaa ennen pennarin syntymää, kun niitä on jo muutenkin paljon kaikenlaisia... =)
Jälleen Burde ja Pennari ja edelleen 29+5 =D
Olipas vilinää töissä. En ehtinyt tulla aiemmin kirjoittamaan. ELI nyt on sit pomolle kerrottu. Onnitteli ja oli tosi tyytyväisen oloinen eli kaikki meni hyvin:) Ja olo on tosi helpottunut kun nyt tietävät tilanteen ja osaavat siihen varautua. Täällä yks työkaveri jolla määräaikaisuus päättyy, niin nyt varmaan sitä jatkavat. Huippujuttu!!
Suippo kyseli alasta. Eli rahoitusalalla pankissa olen. Joten kaikilla kun omat asiakkaat ja kalenterit buukattu täyteen, on sairaslomapäivätkin ongelmallisia täällä. Siksi halusin ajoissa kertoa.
Burde, teillä onkin iso hauveli. Mua kans mietityttää et pitäiskö jonkun " asiantuntijan" kanssa jutella vai meneekö asiat itsekseen hyvin.
Queen taisi puhua koiran levosta, siitä aion ainakin huolen pitää ettei meidän pikkuista retuuteta ja vedetä hännästä vaan opetellaan heti pienestä asti, että koira saa olla ihan rauhassa omassa pedissään ja nukkua jos haluaa:=)
Kysyin eilen illalla (lähes yöllä itseasiassa) tosta doppler asiasta. Eli neuvolassa ultralla masun päältä kuului tosi hyvin vauvan sydänäänet 7+3 viikolla kun kävin. Eli pitäisikö niiden kuulua tolla kotidopplerillakin jo nyt vai onko laitteet ihan " eri luokkaa" ? Onko kokemuksia/tietoa??
Nyt alan pistämään kamoja kasaan ja lähtemään sinne kosmetologille.
Oikein leppoisaa perjantai-iltaa kaikille!
Milloin pitäisi varata aika neuvolaan? Tai siis milloin ensimmäinen käynti yleensä on? Minulla nyt viikkoja huimat 4+4 =)
Eli täällä sitä roikutaan edelleen, kotisohvalla. Eräpäivä meni eilen, tänään on neuvola ja mielenkiinnolla odottelen terveydenhoitajan arviota syntymäpäivästä. Eilen kävin vielä pyöräilemässä, mutta sillä reissulla hajosivat vaihteet. Taisi olla vinkki siitä, että nyt pitää lopettaa polkemiset hetkeksi :)
Ostin myös eilen kaupungilta sideharsoa Anttilan kangasosastolta ihan pakasta. 2m maksoi 4,40. Samalla hinnalla ostin 2 kpl värillisiä harsoja aiemmin lastentarvikeliikkeestä... Ostin sit myös vapaa valinnasta tekstiiliväriä ja ommeltuani harson sopiviksi paloiksi solmuvärjäsin niistä hauskoja keltaisia riepuja. Ajattelin, että tällainen värikoodaus erottaa ne valkoisista vaippaharsoista. Nämä keltaiset saavat olla uniriepuja, puklurättejä ym. Ja sit illalla oltiin yhdessä ilmaiskonsertissa jazzeilla. Mihinkään maksulliseen konserttiin en ole uskaltanut varata lippuja, mutta kyllä nyt vaikuttaisi siltä, että Stinginkin ehtisi nähdä ennen kuin Emppu-epeli syntyy.
Q: Millainen se pötkötyyny on? Imetystyynyn tapainenko? Hyvä että nukkuminen sujuu! Kivalta kuulosti myös antamasi isyyspakkaus. Mä kans tuossa joitakin viikkoja sitten annoin vastaavan. Mistä löysit tuon Isukki-paidan? Koitin etsiä mutten löytänyt, joten päädyin numerolla 1 varustettuun t-paitaan ja vauvalle H&M:n paita, jossa numero 2 ja teksti " New team member" . Joku isi-paita olisi kyllä aika söpö...
Eikö vain olekin ihanaa pedata pieni peti valmiiksi vauvalle! On tämä odotusaika tosiaan välillä kovaa odottamista, mutta toisaalta niin paljon kaikkea ihanaa valmistelemista ja tekemistä voi keksiä, että aika kuluu mukavissa merkeissä.
Aurora: Toivottavasti pomo suhtautui uutiseen ilahtuneesti! Millä alalla työskentelitkään?
Tappert: Mulla on myös ollut koko odotus suht oireeton. Pahoinvointia ei ole ollut, unettomuus ehkä ainoa " kunnon" riesa. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta koita vain nauttia hyvästä olosta! Ja etenkin kun sulla on nuo yölliset kivut riesana - kyllä siinä on jo oireilua enemmän kuin tarpeeksi!
Vai on poppiksen beibillä naamioväritetty pinnis :D Sit vaan ompelemaan jostain maastokuosisesta trikoota yöpukua niin voi pikkuinen maastoutua ympäristöön :) Mulla kuuluu kans Gilmoren tytöt aamurutiineihin. Sen takia saankin päivän käyntiin vasta lähempänä kahtatoista, kun lopputunnarin jälkeen alan tutkia vauva-palstaa. Vaan kun ei ole kiire mihinkään, niin tämmöinen leppoisa rytmi on aikast kivaa.
Yedo: Itselläni on myös 2 vuotta mua nuorempi veli ja jonkun onnettomuuden osuminen oman sisaruksen kohdalle olisi tosi kova paikka. Toivon sydämestäni, että veljesi paranee ja toipuu nopeasti ja että jaksat olla hänen tukenaan siinä määrin, kuin oma aikataulusi antaa periksi!
Teillä onkin siis oikein kunnon maatila. Itse oon maalta kotoisin ja vaikken mikään tilan tytär olekaan niin maalla asuminen oli kyllä lapsena aivan mahtavaa. Varmasti teille vanhemmille aika haasteellista lapsen ja elukoiden hoidon yhteensovittamista, mutta uskoisin, että lapselle mitä ihanin kasvuympäristö.
Fio pääsi rentoutumaan kampaajalle. Ah, se on kyllä yksi ihanin tapa piristää arkea. Toivottavasti lopputuloskin on mieluisa ja ilahduttava :)
Ai niin, omaa juttua vielä. Toissailtana järjestin miehelle kunnon alkuruoka-pääruoka-jälkiruoka -illallisen viineineen. Ruuanlaitto on meillä iso yhteinen harrastus ja kiva yhdessäolon muoto ja ollaan hiukan harmiteltu sitä, että miten mahtaa sujua vauvan kanssa. No, siis tällä kertaa kokkasin yksin ja juhlittiin ikään kuin vanhemmiksi tulemista sillä aterialla. Annoin lisäksi miehelle pikkupullot viskiä (tytön varalta) ja konjakkia (pojan varalta) odottamaan Empun syntymää. Pullojen kaulassa on punainen ja sininen rusetti, jotta tietää sitten kumman saa juoda :) Nyt uskallan odottaa, että vaikka ehkä aikaa yhteiselle keittiöhääräämiselle ei tulevien kuukausien aikana hirveästi ole, niin ehkä itsekin saan jossain vaiheessa ylläriaterian.
Sitä odotellessa menen lämmittämään eilistä kanapataa.
Tuli aika itsekeskeinen viesti, suonette anteeksi. Eilisiin keskusteluihin liittyen en muista mitään, vaikka pinon tuossa luinkin :)
Iloista ja lämpöistä viikonloppua kaikille ihanille ekaa kertaa äidiksi tuleville sekä maailman ihmeellisimmille ekoille vauvoille!
Suippo ja Emppu 40+1