Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****ENSIKOT VIIKONLOPPUUN****

21.07.2006 |

En huomannu vielä uutta pinoa et pistetäänpäs se pystyyn nyt..

Ja eilistä pinoa vielä tähän näin..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7836366&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaverit istahtamassa iltaa ja nyt vihdoin lähtivät. Olipa mukava taas turista rauhassa hyvässä seurassa:)

Ladie, toi tapaaminen kuulostais tosi hyvältä, vaikkakin en kuulu " la 2006 vuonna" - porukkaan. Mukana siis silti olen jos tuollainen järjestetään! Olisi mukava saa kasvot ihmisille, kun nyt kaikista muodostunut omanlainen kuva mielessä.

Poppis, mulla vähän sama tilanne. Olen tosi iloinen että se plussa testiin tuli, mutta peruutusnappia haluaisin välillä painaa. Mies on varma asiasta ja odottaa innolla vauvaa, mutta musta tuntuu että elämä loppuu, ei ole enää omaa aikaa, ei voi töiden jälkeen vuokrata leffaa ja mennä sohvalle löhöämään ym ym. Ollaan siinä vaiheessa kun vauva syntyy oltu yhdessä 11 vuotta ja totuttu siis kaksin olemiseen. Onhan se iso muutos elämään ja yhtäkkiä ei olekaan sen puolison huomion kohteena yksin.. Uskon ja luotan siihen että kun käärön syliini saan, niin ajatukset muuttuu ja ajattelen miten tyhjää on ennen sitä ollutkaan, mutta tietty mielessä pyörii ajatus että mitä jos EI käykään niin?! Eli et ole ainoa joka näitä miettii ja kun ikää alkaa olla lähemmäs 30, niin mä ainakin olen tullut vuosi vuodelta mukavuudenhaluisemmaksi. Mutta kyllä mä sitä pikkuista niin odotan ja olen onnellinen kaikesta huolimatta:=)) Kai se on vaan jonkinlaista pelkoa..

Amy, hyvä kun teillä puhutaan. Meillä välillä ongelmana tuo miehen puhumattomuus, kun sen ei ole helppo kertoa ajatuksistaan, varsinkaan negatiivisista. Eli jos tuollaisistakin pystytte puhumaan, niin varmasti kaikki menee tosi hyvin:)

G:Oletteko muuten miettineet lapselle kummia/kummeja? Vai tuleeko kummeja lainkaan? Jotenkin sekin asia jo mietityttää vaikka vasta alussa ollaan...

Tulipa omanapaista, sori! Kauniita unia kaikille!!

Vierailija
82/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuressa vauvakirjassa vaan se oli joku muu vauvakirja,

rupes vaivaan että mistä sen luin..nyt täytyy sitten kaikki kirjat selata ;) kun rupes vaivaan palaan asiaan..kun löytyypi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huimaus ja pyörrytys todettiin tommosessa vanhassa vauvakirjassa ja

sit odotuslehdessä oli noita yleensä oikean puolen vihlaisukipuja tai nivuskipuja liikkeissä (repäisykivut) ja sitten vielä jomotukset nivustaipeissa, lonkissa ja häpyliitoksissa johtuvat siitä, että keltarauhasen erittämä relaksiini aiheuttaa nivelsiteiden löystymistä..että tämmösiä löysin nyt.

Vierailija
84/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=27408B]Ihan ekaksi munkin pitää vähän fiilistellä ja sanoa, että te kaikki naiset olette aivan ihania ja tämä palsta on mahtava! Tästä on mullekin tullut ihan välttämättömyys! [color=EE1289]Kandi[/color]n tavoin mullakaan ei ole odottajakavereita tai edes yrittäjiä, joten te olette ihan ykkösasemassa! =) [color=EE1289]Omppu[/color=] kiteytti hyvin, että se on parasta täällä, että tosiaan voi ja uskaltaa puhua ihan kaikesta! Ja ei tarvitse näköjään pelätä paheksuntaa..Kerroin miehelleni eilen mitä avauduin täällä ja se kysy hymyilleen, että bannattiinko sut? =D

[color=EE1289]Suippo[/color] sai mut ajattelemaan tolla kissuvertauksella! =) Ja se, että olit kirjoittanut isolla sanan ÄITI. Voi perkule! Mustahan tosiaan tulee ihan oman pienen lapsen äiti. Joku huutaa mun perään sitä sanaa. Taas tuntuu ihan epätodelliselta! =D Jokohan viikonlopun aikana lähdet synnyttämään? Otahan rauhallisesti siellä serkun valmistujaisissa! =)

[color=EE1289]Ladie[/color]lle tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti lääkkeistäsi on apua. Joku tais jo sanoa, että luultavimmin tärkeintä on kuitenkin sun oma hyvinvointi lapsenkin kannalta eli olisin varmaan päätynyt samaan ratkaisuun sun kanssa. Tapaaminen kuulostaa hauskalta!

[color=EE1289]Ykkösope[/color]n kanssa ollaan tosiaan vanhimpia! Joku ihan uusista ilmoittautuneista taisi olla kans saman ikäinen. Mä pelkäsinkin silloin palstalle tullessani, että kaikki on varmaan 18-22 vuotiaita ja mua ihmetellään suureen ääneen! =D Löysitkö muuten ikinä mitään kivoja vaatteita? Mulla on se Ozbaby vielä käymättä..=)

[color=EE1289]Jouhi[/color]lle sen verran, että nimenomaan oikealla puolella tuntuva nipistely ja kipu on alkuraskaudessa yleistä! En sit tiedä, että miksi just oikealla puolella..Mullakin oli painon tunnetta silloin alussa (ja turvotusta). Pyörryttäminen saattaa johtua esim. alhaisesta verenpaineesta? Tsemppiä! niin ja neuvolan varasin heti viikolla 5 ja aika oli 9+jotain..

[color=EE1289]Aurora[/color]: just kaikkia pieniä asioita tarkoitan! Omien lempisarjojen töllöttelyä, yövalvomista ja hihittelyä pizzan ja kaljan voimin, extempore lähtöjä jonnekin tyhmiin paikkoihin (yöuinnit, yökävelyt, päiväkaljat) ym. ym.Mutta kuten sanottu, mä en ole just miettinyt kuin sitä, mitä se VIE, enkä sitä mitä se myöskin TUO =) Valtavan pitkä suhde teillä muuten!

[color=EE1289]Burde[/color]n raskaupäiväkirja kuulostaa hienolta! Hienoa, että sulta löytyy jaksamista tollasenkin väsäämiseen! Mä vieläkin mietin josko aloittais jotain kirjaa tai JOTAIN. Kun olisihan se sitten kiva lapsellekin joskus näyttää, että äiskä teki tällaista kun sua odotti =)

[color=EE1289]Han[/color]kin oli käynyt ostaan päiväkirjan! Voih..Pitääkö munkin?! =D

[color=EE1289]Queen[/color] oli NYT VASTA löytänyt raskausarpia?! Mulla on ennestään jo järkky suonikohju reidessä, joka on välillä ihan järkyn kipee. Oon lukenu niitä suonikohjukauhutarinoita kun ne ylettyy sitten alapäähänki ja mietin pessimistinä, että sehän on SELVÄ, että mulle tulee sinnekin kauheet pullosuonet =D

Noniin..Toivottavasti muistin kaikki mitä pitikin. Jospa jo uskaltais mennä herättelemään miestä =)

Ihanaa lauantaipäivää kaikille ja kiitos, että olette olemassa! =)

t. poppis ja räpätti 13+3

Vierailija
85/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä unen pöpperöisenä, simmut ristissä kirjottelen.

oon kyllä ollu jo jonkun aikaa hereillä, mut kyl silti väsyttää.

tänään aamulla kuuden aikaan vauva anto tulla ensimmäiset kunnon monotukset. onhan noita liikkeitä tuntunu jo pari viikkoa, mut nyt se potki kauan aikaa ja tuntu entist voimakkaammin ne:) ihan intoo täynnä oon. heh. koht ne potkut ei varmaan tunnu enää niin kivoilt ku täs vaihees viel.

jouhille ja naukulle halusin tulla jotain kirjottelemaan. mulla ei ollu alkuraskaudessa pahoinvointia oikeestaan ollenkaan, eikä myöskään mun kaverilla, eikä myöskään hirveesti mitään oireita.. rinnat tosin alko kasvamaan ja oli jossain vaihees niin kipeet, et kyl jotain oireita sentään.

ja ihan alussa mua pyörrytti myös, en muista mistä se johtuu..

ja mitäs muuta piti sanoo.. yritän tsemppailla teitä, uskokaa vaan et kaikki on hyvin:) niin, ei kannata ees lukea niitä tuulimunan ja kohdun ulkoisen oireita mistään. mä tein sen virheen ja panikoin kauheesti. alko nimittäin sillon kuudennel viikol jo alaselkäsärky, ja siihen päälle niskat meni ihan jumiin ja viel se hartiapistos! olin ihan varma et on kohdunulkonen, mut eipäs ollutkaan. ihana pikkunen siellä masussa köllöttelee.

mulla on yks tuulimunaraskaus takana, jossa mul oli pahoinvointia yms. eli enemmän oireita kun tässä raskaudessa.. ja ihan yllättäen se todettiin rv 12 tuulimunaksi.

oikeestaan sen takia menin alkuraskauden ultraan yksityiselle, että saisin varmuuden, onko mahassa tällä kertaa pieni ihmisen alku.

en tiiä auttoko tää sepostus yhtään. mut lähetän ihan hirmusti vauvaliimaa ja tarrasukkia teille molemmille! kaikki on varmaan ihan hyvin:)

no juu, tulin vaan käväsemään. jotenkin noi naukun ja jouhin läpikäymät ajatukset tuntuu niin tutuilta. sit kun saavuttaa rv12, helpottaa vähän, mut ei kuitenkaan. tätä huolta kannetaan ensin masuasukista koko raskauden ajan, ja sit kun se pieni ihme syntyy, niin huolehtiminen vaan jatkuu. . .

aurora oli kysellyt kummeista. siihen vielä omat löpinät. eli ollaa aatellu et 4 kummia ois hyvä, vai oonko mä päättäny tän ihan yksin? heh. mun pikkuveljestä tulee kummi ja parhaasta ystävästä. nää oon päättäny jo joskus vuosia sitten. miehen yhestä kaverista tulee myös kummi, ja saa vielä päättää toisen, mutta ei oo viel päättäny.. no onhan täs aikaa.

harmi,kun ei oo oikein noita pariskunta-kavereita.. on pari, mutta oon aatellu säästää toivottavasti tuleville lapsille myös pari kummia. oon siis päättäny nekin jo valmiiksi:D ja onhan meillä nimetkin jo valmiina.. :) mä en turhia aikaile.

nyt lähen keittämään aamukahvit. ja sit pitääkin alkaa valmistautua töihin.

halit kaikille.

lara ja " osku" 20+4 (velipoika keksi jostain ton oskun.. :D )

Vierailija
86/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouhille ja naukulle: eli kaikki masun nipistelyt ja kipristelyt ja kouristulset ja menkkamaiset jomotukset on tuttuja mulle.. ja pitäs olla ihan normaalia:) yrittäkää nauttia raskaudesta, vaikka epäluulot vaivaavatkin.

Vierailija
87/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä kestä mukana vaikka kuinka yrittäisi - harmi että tuo työ vaikeuttaa harrastusta :)

Jouhille ja muillekin tuskailijoille piti sanomani; että ei mullakaan ole kummosia oireita ollut, ei pahoinvointia, ei huimausta eikä mitään, sillon tällön jomottelee alamasua ja vähän vihlasee. Yöllisistä tuskista ei jaksa edes mainita, mutta niitäkään en enää jaksa pelätä kun vuotoa ei ole. Ulkopuolisen raskauden kivut on tietääkseni jotain megaluokkaa - jatkuvaa ja tosi kivuliasta, tuskinpa voi kauaa viivytellä ilman päivystykseen lähtöä. Mulla oli järkkyjä kipuja jo ennen kuin nähtiin ultrassa elämänalku ja syke...siksi uskon että se on yhä kunnossa vaikka kipuja on ollutkin. En aio luovuttaa ennenkuin vuoto alkaa ja ultra kertoo että kaikki on ohi...siihen asti aion olla tukevasti raskaana, ja sydämestäni toivon ettei km:a tule, ei mulle eikä kenellekään muullekaan!

Mulla ei ooikeestaan ole mitään kerrottavaa, ei oireita eikä mitään muutakaan..söin just vasta aamupuuron kun tulin navetalta, ennen sinnelähtöä kun en yleensä mitään ehdi syödä. Saa nähdä iskeekö pahoinvointi jossain välissä pakottaen aamupalalle ennen läävää.

Naureskelin mielessäni eilen, että aiemmin olen saattanut " vahingossa" jättää päivän syömiset väliin eikä kukaan ole jaksanut huomauttaa - toisinaan siis ihan oikeasti olen unohtanut, ja toisinaan sitten syömishäiriöpeikko on nostanut päätään. Nyt kuitenkin mies kysyy päivällä puhelimessa olenko syönyt, ja pitää huolen että illallakin syödään hyvin, muisti vielä eilen illalla oikein mainita ääneen että nyt täytyy sitten pitää huolta siitä että muistaa syödä tarpeeksi, että lapsellekin riittää millä kasvaa! Hih...hassu kun noin huolehtii.

Noh, täällä sataa vettä mutta silti olis mentävä koiruuksien kanssa käymään ulkona - palailen sitten myöhemmin

Tappert 6+2?

Vierailija
88/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän nyt ihan ensimmäisenä kaikkia jotka yrittivät helpottaa oloani ja kerroitte omia kokemuksia. Kyllä se aina helpottaa kun kuulee muittenkin sanovan että kaikki on normaalia :)

Tein vielä yhden testin. Apteekin oman ja kyllähän se viiva siihenkin piirtyi. Se viiva ei ole yhtä voimakas kuin se kontrolliviiva. Milloin sen pitäisi tulla yhtä voimakkaaksi? Vai eikö minulla vaan ole sitä hormoonia tarpeeksi :( Kyllä se on yhtä paksu, mutta ei yhtä tumma. Näkyy kuitenkin aivan selvästi. Kai se on vähän voimistunut, kun viimeks apteekin omassa ei näkynyt vielä viivaa ja nyt näkyy. Tässä välissä tein 2 aconin 10 ja kumpaankin se viiva tuli. Pakko kai se nyt on uskoa että raskaana olen. =)

Taidan soittaa sinne neuvolaan maanantaina. Silloin olis 5 viikkoo. Aika jännää tää elämä :) Kyseleekö ne yleensä sinne neuvolaan soittaessa mitään raskaudesta vai antaa vaan ajan?

Tulin just töistä ja kyllä oli huono olo olla siellä. Meinasin nukkuu pystyyn. Ihan hirveeltä tuntu ku jalat ei kantanu kunnolla ja hakotutti koko ajan. Sitten alko pyörryttää ja jalka nousi enää hirmu hitaasti :/ Mutta ihanaa että tuntee ettei kaikki oo normaalisti ja että on raskaana =)

Nii ja sehän minuu vielä kans huolettaa kun mulla ei oo rinnat yhtään kipeet eikä ne oo kasvanu ollenkaan. Tuntuu että kaikilla muilla ne kipeytyy jo ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa.

Tuo oikeelle puolelle koskeminen on minuu pelottanu kovasti, mutta onneks te helpotitte oloani ja kerroitte asian oikeen laidan. KIITOS!

Nyt tuli taas ihan superisti omaa napaa, mut kiitos jos jaksoitte lukee. Hankalaa on se muitten kirjotuksiin kommentoiminen kun en muista kenenkään nimiä (muuta kuin miauun koska hän oli jo kuumeilioidenkin puolella). Pitäis paperille kirjottaa että mitä ootte ja mitä puhutte =) Kyllä mie vielä aikanaan tässä opin teijät tuntemaan.

Nyt syömään. Moikka!

Jouhi 4+5

Vierailija
89/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eihän tällaisia pinoja saatu joku aika sitten edes viikossa. Huh! Ja siis oikeesti mahtavaa!

Kiitos ihan hirmuisesti kannustavista sanoistanne!! Kyllä tää tosiaan on ollut sellainen kärpäsestä härkänen -tilanne, jota mä olen paisutellut mielessäni. Ei tuo mies vaikuta taas enää yhtään ahdistuneelta. Sillä siis helpotti jo, kun pääsi sanomaan ajatuksensa ääneen. Ei me olla ehditty vielä asiasta enempää puhua, kun on noita kavereita viikonloppua viettämässä, mutta tunnelma meidän välillä on ihan normaali taas. Mutta palaamme varmasti vielä aiheeseen lähiaikoina. Ja tosiaan, outoahan olisi, jos tällainen elämänmuutos ei jossain vaiheessa toisi epäilyksiä mieleen. Mies muuten aivan innoissaan esitteli kavereilleen meidän uusia vaunuja jo heti eilen. ;o)

Meidän suhteen ihan paras puoli on ollut kyllä tuo avoimmuus. Alusta saakka ollaan pystytty puhumaan ihan kaikesta ja ollaankin luvattu toisillemme, että asioista puhutaan, ettei ne jää mieltä kaivamaan. Se on suhteen vahvuus. (Nimimerkillä ihan toisenlaisessakin suhteessa aiemmin elänyt)

Nyt en kuitenkaan jaarittele pidempään. Sen verran vain vielä, että tapaaminen kuullostaa tosi kivalta ja mä olisin valmis tapaamiseen jo tässä ihan odotus-aikanakin. Oikeesti vaikka tossa elokuulla vois treffata, ainakin jotain sellaista alueellista juttua. Jos vaikka laitettais oma pino ehdotuksille paikasta, ajasta ja innokkaista osallistujista...

Terkuin, seniorikaartiin kuuluva Amy, joka pyöräyttää 31 v. reilun viikon päästä. (ja rv on 26+2)

Vierailija
90/90 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Jouhikin jo tuossa kiitteli niin täältä toiset isot kiitokset kaikille rauhottelijoille, erityisesti Laraleille kiitos kun valotit omia kokemuksiasi :)

Jouhi kyselit siitä neuvolasta niin minä soitin sinne jo alkuviikosta ja

silloin kerrottiin että minun alueen neuvolatäti on lomalla ja sanoivat siirtävänsä jollekin joka sijaistaa häntä, se oli aika epämiellyttävän kylmänoloinen emäntä joka siellä sitten vastasi sanoi että vasta vkolla 10 pääsee ja jos aiemmin kiinnostaa selvitellä jotain niin yksityiselle sitten, kysyin vielä että voisinko saada edes postitse jonkun tietopaketin esim. ravinnosta johon totesi ettei nyt tässä vaiheessa ja lisäsi että mitään tarvi nyt tässä vaiheessa varoa muutakun alkoholia..

:( minusta aika vastuutonta kun tietää kaikki maksat ja homejuustot ja pellavansiemenrouheet yms yms yritin vielä siinä että jos verikokeeseen pääsisi niin ei tarvi jos olen jo testaillut apteekin testeillä että silleen, jäi sitten tosi epämielyttävä fiilis, eihän se täti edes onnitellut ei olis paljon vaatinut.

Täällä on muuten kanssa yks seniorikaartiin kuuluva ja siks kai osittain näin hermona tästä ekasta eli 33 v ;)

minulla on sitten lomalta töihin paluu maanantaina ja kovasti mietityttää että missä vaiheessa pitäisi kertoa työnantajalle, itse ajattelin että vasta syksyllä kun on se maagiset väh 12 vkoa täynnä ja vähän varmemmalla pohjalla, onneksi minulla on koulutusta vastaava ja vakinainen työpaikka tosin välillä hyvinkin stressaavaa ja vastuullista työtä mikä myös hieman huolettaa..mutta kun muutkin ovat työpaikalla näyttäneet rulanneen hyvin niin miksen minäkin vastaavassa tilanteessa ;)

Kaikille enskoille oikein ihanaa viikonloppua ja mielenrauhaa :D

ootte ihania *tykkis*

nauku