Hanna partasen mielestä ihmisen pitää syödä kolmen tunnin välein eli jatkuvasti
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo toimii, jos syö näin:
7.00 yksi leipä ilman lisukkeita
10.00 kaalisalaattia, keitetty kananmuna
13.00 puolikas porkkana
16.00 puoli lautasellista keittoa
19.00 100g jugurttipurkki, puoli desiä mustikkaa
22.00 lusikallinen raejuustoa
mieluummin syön 2-3 kertaa päivässä mahani täyteen hyvää ruokaa enkä vahtaa kaloreita tai määriä.
Ihmiset on kyllä idiootteja, kun yläpeukuttaa tällaista paskaa. Ihan helpolla matikalla jokainen näkee, että tuosta tulee kaloreiksi joku 300-500kcal. Ei todellakaan tarvitse syödä näin vähän.
Minä elän ihan hyvin valoenergialla. Joskus nautin myös vettä.
Tuon veden (ja rehut) jätän elukoille, mutta koppa kaljaa - ei tuu nälkä - ja aski tupakkaa ja elämä hymyilee ;-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin normaalipainoinen, niin söin 5 kertaa päivässä (n. 3h välein, klo 8, 12, 15, 18, 21) ja ei ollut paino-ongelmia. Jossain vaiheessa aloin lihomaan sillä kun aloin syömään omien mielihalujen mukaan silloin kun siltä tuntui ja nykyään olen ylipainoinen ja ruokarytmi aika hukassa. Pystyn olemaan pitkiäkin aikoja syömättä, mutta sitten kerralla menee isompia annoksia ja kaloreita tulee paljon enemmän mitä olisi tullut jos söisin säännöllisesti 3h välein. Taidan pyrkiä takaisin tuohon 5 aterian rytmiin, kun olen tuloksettomasti nyt pitkään koittanut tuota harvemmin syömistä/pätkäpaastoa, mutta se aiheuttaa vain ahmimista lopulta.
Vika ei ole pätkäpaastossa vaan syömäsi ruuan laadussa, jos ahmimista esiintyy.
No ainakaan tolla viiden aterian rytmillä sitä ahmimista ei ollut ollenkaan.
Viisi ruokailua päivässä ON ahmimista.
Ei ollut kyse viidestä ATERIASTA/RUOKAILUSTA.
Kokopäivätöissä 2 lakisääteistä kahvitaukoa aamu/iltapäivällä, silloin hedelmä, juures, (sokeriton)jugurtti tms. Ei tule syötyä lounaalla isoa annosta, eikä iltapäivästä ole ihan "tyrmässä".
Lounaalla pahinta on buffet-pöydät, varsinkin miehet syövät "koko rahan edestä" !
Kaiken pohjanahan näillä yleensä on lautasmalli ja 5-6kertaa päivässä syöminen. Kuten huomaa kansasta, ei tällä tavoin laihdu, saati pysy ok-painossa. Muutenhan Suomi olisi pullollaan normaalipainoista porukkaa.
Ihminen tuppaa syömään välillä myös juhlissa, illanvietoissa, herkkuja, raskaampaa ruokaa, ja se kaikki kuuluu elämään. Tuollainen esittämäni syömismalli ei kestä tällaista, koska siinä päivän/viikon koko energiantarve tulee orjallisesti muutaman tunnin välein vähän napsimalla. Vatsa ei ole koskoaan täynnä, ei koskaan tyhjä, ja jos tuon syömisen päälle syö myös muuta, niin lihominen on taattu, koska ruokavalio ei kestä muutosta ilman että tulee liikaa kaloreita. Itse syön 3 kertaa päivässä, ja mikäli illalla on tarkoitus herkutella, jää iltapala pois kokonaan. Tämä tasaa kaloreita. Jos olen menossa juhliin klo 14, joissa on ruokaa tarjolla, niin en syö aamulla kuin ehkä yhden jukurtin. Illallakaan ei ole tarvetta syödä jos on mättänyt kupunsa täyteen juhlissa. Tuolla 5-6x päivässä syömisellä olisi ensin aamupala, sitten lounas, sitten välipala, sitten juhlasyömiset ja lopuksi vielä iltapala. Tuleehan siinä kaloreita mahdottomasti. Tai sitten pitäisi juhlissa syödä pikku pala kakkua, ja salaattia, mutta siinäpä se juju piileekin, että ihmisellä on elämässään myös juhlaa, ei pelkkää orjallsita salaatin syömistä, ja tämän takia tulee kiloja lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken pohjanahan näillä yleensä on lautasmalli ja 5-6kertaa päivässä syöminen. Kuten huomaa kansasta, ei tällä tavoin laihdu, saati pysy ok-painossa. Muutenhan Suomi olisi pullollaan normaalipainoista porukkaa.
Ihminen tuppaa syömään välillä myös juhlissa, illanvietoissa, herkkuja, raskaampaa ruokaa, ja se kaikki kuuluu elämään. Tuollainen esittämäni syömismalli ei kestä tällaista, koska siinä päivän/viikon koko energiantarve tulee orjallisesti muutaman tunnin välein vähän napsimalla. Vatsa ei ole koskoaan täynnä, ei koskaan tyhjä, ja jos tuon syömisen päälle syö myös muuta, niin lihominen on taattu, koska ruokavalio ei kestä muutosta ilman että tulee liikaa kaloreita. Itse syön 3 kertaa päivässä, ja mikäli illalla on tarkoitus herkutella, jää iltapala pois kokonaan. Tämä tasaa kaloreita. Jos olen menossa juhliin klo 14, joissa on ruokaa tarjolla, niin en syö aamulla kuin ehkä yhden jukurtin. Illallakaan ei ole tarvetta syödä jos on mättänyt kupunsa täyteen juhlissa. Tuolla 5-6x päivässä syömisellä olisi ensin aamupala, sitten lounas, sitten välipala, sitten juhlasyömiset ja lopuksi vielä iltapala. Tuleehan siinä kaloreita mahdottomasti. Tai sitten pitäisi juhlissa syödä pikku pala kakkua, ja salaattia, mutta siinäpä se juju piileekin, että ihmisellä on elämässään myös juhlaa, ei pelkkää orjallsita salaatin syömistä, ja tämän takia tulee kiloja lisää.
Ihmiset eivät syö lautasmallin mukaan, eivätkä säännöllisesti. Siksi he ovatkin niin läskejä. Ylipainoisia on 60 % kansasta. Se on todella paljon. Ja sitten kun tällaista järkevää syömismallia tarjotaan, niin alkaa kauhee huuto kun ei voi ja lihoo kun pitää "puputtaa" koko ajan.
No ei liho, vaan laihtuu. Kroppa toimii silloin optimaalisesti.
Ja tuo juhlaesimerkkisi, ei niitä juhlia nyt niin usein ole, että ne selittäisi ihmisten lihomista.
Täytyy ottaa töihin mukaan oma jääkaappi, et saan kaikki eväät mahtuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät syö lautasmallin mukaan, eivätkä säännöllisesti. Siksi he ovatkin niin läskejä. Ylipainoisia on 60 % kansasta. Se on todella paljon. Ja sitten kun tällaista järkevää syömismallia tarjotaan, niin alkaa kauhee huuto kun ei voi ja lihoo kun pitää "puputtaa" koko ajan.
Ja tuo juhlaesimerkkisi, ei niitä juhlia nyt niin usein ole, että ne selittäisi ihmisten lihomista.
Lue uudestaan. Kukaan ei puhunut pelkistä juhlista. Vai haluatko kilmoetrin pituisen viestin jossa selitetään sinulle auki kaikki mahdolliset tilanteet esimerkinomaisesti, koska muuten et voi mitenkään ymmärtää viestin sisältöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin normaalipainoinen, niin söin 5 kertaa päivässä (n. 3h välein, klo 8, 12, 15, 18, 21) ja ei ollut paino-ongelmia. Jossain vaiheessa aloin lihomaan sillä kun aloin syömään omien mielihalujen mukaan silloin kun siltä tuntui ja nykyään olen ylipainoinen ja ruokarytmi aika hukassa. Pystyn olemaan pitkiäkin aikoja syömättä, mutta sitten kerralla menee isompia annoksia ja kaloreita tulee paljon enemmän mitä olisi tullut jos söisin säännöllisesti 3h välein. Taidan pyrkiä takaisin tuohon 5 aterian rytmiin, kun olen tuloksettomasti nyt pitkään koittanut tuota harvemmin syömistä/pätkäpaastoa, mutta se aiheuttaa vain ahmimista lopulta.
Ei todellakaan ole. Et taida tietää mitä ahmiminen on.
Neljä-viisi ruokailua päivässä (ei mitään 5 lämmintä ateriaa) on oikeasti kaikista parhain tapa laihduttaa ja ylläpitää haluttua painoa.
Paskat... ei ihme että pääosa porukkaa on läskejä. Kerran kaks päivässä riittää. Ei ihmistä ole luotu koko ajan puputtamaan evästä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä varmaan se Suomen kansan lihomisen syy nähdään. Kun sanotaan, että pitäisi syödä noin 4-5 kertaa päivässä, niin kaikki kuvittelevat, että jokaisen ruoka-annoksen kuuluu olla jotain kattilallinen spagettia ja lihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä varmaan se Suomen kansan lihomisen syy nähdään. Kun sanotaan, että pitäisi syödä noin 4-5 kertaa päivässä, niin kaikki kuvittelevat, että jokaisen ruoka-annoksen kuuluu olla jotain kattilallinen spagettia ja lihapullia.
Siksipä ansa onkin niin tehokas! Laitetaan muutenkin lihava kansa syömään kolmen kerran sijasta 5 kertaa päivässä, ja sitten pyöritellään silmiä että miksi ne vain lihoo! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue uudestaan. Kukaan ei puhunut pelkistä juhlista. Vai haluatko kilmoetrin pituisen viestin jossa selitetään sinulle auki kaikki mahdolliset tilanteet esimerkinomaisesti, koska muuten et voi mitenkään ymmärtää viestin sisältöä?
Yleensä ihmiset osaavat soveltaa toimintatapojaan poikkeuksissa. Jos ihminen kuuntelee omaa kroppaansa niin osaa säätää. Jos on rikkonut sen laihduttamalla tai ahmimalla, niin ei varmasti osaa enää tehdä mitään muuta kuin orjallisia ruutineja ja laskea kaloreita tarkasti jos haluaa laihtua.
Jo vauvat tietää milloin on nälkä ja milloin ei, sitten äiti tuputtaa ja pakottaa "syömään lautasen tyhjäksi" ja naps, yhteys kroppaan ja luonnolliseen rytmiin on rikottu iäksi.
Tästä pitäisi tehdä käytännön tutkimus. Käsi pystyy ketkä täällä on lihavia vaikka syö 5 kertaa päivässä? Veikkaisin, että te kaikki olette jotain ylipainoisia laihduttajia ja paastoajia. Lihavat ei osaa syödä. Jos sanotaan 5 kertaa, niin siinä on kaksi runsaampaa ateriaa ja kaikki muut on pieniä. Ei niin, että ahmitaan 5 kertaa maha täyteen.
Paskapuhetta. Aikuisen ihmisen ei todellakaan tarvitse pupeltaa jotain koko ajan. Suurin osa ihmisistä laihtuisi jo ihan sillä, kun jättäisi alkon, pikaruuan, limpparit ja pullat/karkit pois.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Aikuisen ihmisen ei todellakaan tarvitse pupeltaa jotain koko ajan. Suurin osa ihmisistä laihtuisi jo ihan sillä, kun jättäisi alkon, pikaruuan, limpparit ja pullat/karkit pois.
Sen jälkeen kun itse aloin noudattamaan säännöllistä syömistä 5 kertaa päivässä, niin ei ole enää tehnyt mieli alkoholia, pikaruokaa, limpparia, pullaa tai karkkia. Kun vatsassa on hyvä olo, niin mitään enempää sinne ei kaipaa ja mieliteot häviää. Karkkia en ole syönyt ollenkaan pariin vuoteen, limua saatan joskus (kerran kk) lasin juoda ja alkoholia vain erityistilanteissa (kerran vuodessa). Pullaakaan en syö ikinä. Roskaruokaa ei vain tee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun itse aloin noudattamaan säännöllistä syömistä 5 kertaa päivässä, niin ei ole enää tehnyt mieli alkoholia, pikaruokaa, limpparia, pullaa tai karkkia. Kun vatsassa on hyvä olo, niin mitään enempää sinne ei kaipaa ja mieliteot häviää. Karkkia en ole syönyt ollenkaan pariin vuoteen, limua saatan joskus (kerran kk) lasin juoda ja alkoholia vain erityistilanteissa (kerran vuodessa). Pullaakaan en syö ikinä. Roskaruokaa ei vain tee mieli.
Minä pääsin samaan tulokseen kun aloitin vhh-ruokavalion ja 20/4-pätkäpaaston. Myöhemmin siirryin yhteen ateriaan päivässä. Aloittaessani kaappiin jäi suklaalevy, joka on siellä edelleen, puoli vuotta myöhemmin. Ennen se ei olisi pysynyt siellä vuorokauttakaan.
Tosiaankin, roskaruokaa ei vain tee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin samaan tulokseen kun aloitin vhh-ruokavalion ja 20/4-pätkäpaaston. Myöhemmin siirryin yhteen ateriaan päivässä. Aloittaessani kaappiin jäi suklaalevy, joka on siellä edelleen, puoli vuotta myöhemmin. Ennen se ei olisi pysynyt siellä vuorokauttakaan.
Tosiaankin, roskaruokaa ei vain tee mieli.
Omakin ruokavalio on pääasiassa vhh, eikä todellakaan tarvitse syödä viittä kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa?
Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala = oMg KauHeeTa aHmiSta ...
Suurin osa lihavista ei todellakaan syö säännöllisesti, joten voit vetää siitä johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Tässäon ratkaisu 95 prosentille lihavista.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä kukaan edes jaksaa syödä kolmen tunnin välein?? Syön aamupalan n. klo 7, lounaan klo 12päivällisen klo 18 ja nukkumaan menen klo 22. Olis kyllä kaamea ähky, jos tuota useammin söisin. Pitäskö siis syödä, vaikka ei ole nälkä? Ei ihme, että kansa lihoo, kun syö jatkuvasti eikä liiku riittävästi. Tuommonen syöntirytmi on kyllä tuhoisaa nykyajan istumatyöläisille. Minä kuljen pyörällä työmatkan 4 km ja joka ilta harrastan jotain liikuntaa n. tunnin ja viikonloppuisin enemmän, enkä ole tosiaan ole lähelläkään laihuutta, 170 cm/65 kg.
Lässyn lässyn lää.
Lihavat nimenomaan sy liian vähän oikeaa ruokaa, joten nälkävelkaansa ahmimat varsinkin iltaisin epäterveellistä ruokaa tai vaan liikaa sitä normaalimpaa ruokaa.
Minä ainakin syön kasvispainoitteista ruokaa, joten todellakin pitää syödä 3-4 lounaasta jotain. En ahda itseäni täyteen.