Onko tämä joku vitsi? Ensin Keskusta väsää järjettömän hyvinvointialuehimmelin. Ja nyt tekee välikysymyksen, kun himmeli ei pelitä.
Kommentit (87)
Eikö sitä himmeliä voi purkaa? Sipiläähän siitä saa kiittää. Himmeli kepuille ja pörriäiset kokoomukselle. Niinhän se sulle mulle diili tehtiin.
Meinas tosiaan ruveta naurattamaan että kutsuuko ne vastaamaan saarikon, kepun kurvisen vai ehkä demarien kiurun. Eihän tuo sotku ainakaan uuden hallituksen vika ole (vielä).
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä himmeliä voi purkaa? Sipiläähän siitä saa kiittää. Himmeli kepuille ja pörriäiset kokoomukselle. Niinhän se sulle mulle diili tehtiin.
Tulisi hirveän kalliiksi purkaa se. Nyt on keskityttävä parantamaan palveluja ja supistaan hallintoa. Mutta en tiedä onko tehtävissä mitään. Mikään raha määrä ei tilannetta pelasta. Mutta toivottavasti uusi hallitus saa hoitojonot purettua tällä kelakorvauksella.. kalliiksi tulee tämä sote..
Terveydenhuolto on ollut romuna jo ennen uusinta sotea. Sitä on väännetty 20 vuotta että saataisi aikaan parannusta, mutta mikään hallitus ennen viimeisintä ei saanut mitään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi hirveän kalliiksi purkaa se. Nyt on keskityttävä parantamaan palveluja ja supistaan hallintoa. Mutta en tiedä onko tehtävissä mitään. Mikään raha määrä ei tilannetta pelasta. Mutta toivottavasti uusi hallitus saa hoitojonot purettua tällä kelakorvauksella.. kalliiksi tulee tämä sote..
Ei ne yksityiset käytä Kela korvausta hintojen alentamiseen. Ne voi käyttää sen ihan mihin haluavat eli todennäköisesti hintojen nostoon. Kas kun ne ovat voittoa tekeviä yrityksiä.
Onhan se jännää, että haluttiin monta sote-aluetta ja nyt huomataan, että jokaisessa kyllä on toimiva ja laaja hallinto, mutta ei enää varaa ottaa asiakkaita vastaan tai edes tarjota neuvolapalveluja. Ongelmana on se, että alunperin haluttiin parantaa lähipalveluja, mutta SDP teki tästä poliittisen pelin, joten hyvinvointialueiden johtamisesta tehtiin megalomaaninen peli valtuustoineen ja johtokuntineen ja kuntien edustajineen. Raha menee johtamiseen, ei perustyöhön. Siksi mummoja heivataan laitoksista takaisin kotiin ja koulujen terveydenhoitaja on tavattavissa 32 km päässä palveluyksikössä, jonne yksikään oppilas ei koulupäivän puitteissa pääse.
Jollain palstalla kiteytettiin asia aika hyvin: " Maakuntasotehimmelissä pahoinvointialueineen kepu lupasi tuplata hallinnon ja puolittaa hoidon ja ilmeisestikin onnistui siinä."
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jännää, että haluttiin monta sote-aluetta ja nyt huomataan, että jokaisessa kyllä on toimiva ja laaja hallinto, mutta ei enää varaa ottaa asiakkaita vastaan tai edes tarjota neuvolapalveluja. Ongelmana on se, että alunperin haluttiin parantaa lähipalveluja, mutta SDP teki tästä poliittisen pelin, joten hyvinvointialueiden johtamisesta tehtiin megalomaaninen peli valtuustoineen ja johtokuntineen ja kuntien edustajineen. Raha menee johtamiseen, ei perustyöhön. Siksi mummoja heivataan laitoksista takaisin kotiin ja koulujen terveydenhoitaja on tavattavissa 32 km päässä palveluyksikössä, jonne yksikään oppilas ei koulupäivän puitteissa pääse.
No mutta nyt kun jokaiselle keskustalaisella on saatu se oma työpaikka siellä himmelin eri haaroissa, voidaan ruveta valittamaan, miksi se työ siellä varsinaisissa oikeissa työntekopaikoissa eli sairaaloissa ja terveyskeskuksissa ei suju.
Vierailija kirjoitti:
Meinas tosiaan ruveta naurattamaan että kutsuuko ne vastaamaan saarikon, kepun kurvisen vai ehkä demarien kiurun. Eihän tuo sotku ainakaan uuden hallituksen vika ole (vielä).
Kyllä tämä on pitkään Marinin hallituksen peruja. Hallitus ei ole siirtymäajan takia voinut tehdä mitään. Marinin hallitus alibudjetoivat soten ja yrittävät nyt pelastaa kasvonsa vaatimalla orpon hallitukselta lisää rahaa. Rahaa on kyllä tulossa joka vuosi mutta en usko että mikään määrä rahaa rittää jollei tehostamista tehdä. Hallinto on purettava ja siirettävä palveluihin. Keskusta sai hillotolpat kavereille sote alueille ja luikki oppisitioon rääkymään ja vaatimaan. Jos sote on heille tärkeä mikseivät menneet hallitukseen auttamaan korjaamisessa. Keskusta vajoaa nyt semmoiseen kuoppaan tällä touhulla.
Vierailija kirjoitti:
Älä punikki yhtään yritä sysätä Marinin hallituksen sote-himmeliä edellisille hallituksille. Vaikka asiaa pohdittiin myös aikaisemmin, niin Marin, kepun painostuksesta, oli se joka valitsi nykyisen liian kalliin vaihtoehdon. He olisivat halutessaan voineet tehdä järkevän 5 alueen soten.
Eikö persutkin tehtailleet välikysymyksiä esim. pensan hinnasta (nostivat itse kolme kertaa), koneluettavista liikennemerkeistä (olivat itse tekemässä päätöstä), ilmastosopimuksesta (olivat itse tekemässä). Eli ihan normaalia oppositio toimintaa
Oikeistolaiset sössii näin. Kuten nykyinen hallitus.
Eihän tämä toimi, ei. Jo ajat sitten Kokoomus sanoi asiantuntijoiden tukemana, että sopiva määrä hyvinvointialueita on 5.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto on ollut romuna jo ennen uusinta sotea. Sitä on väännetty 20 vuotta että saataisi aikaan parannusta, mutta mikään hallitus ennen viimeisintä ei saanut mitään aikaan.
Niin, Marinin hallitus onnistui tuhoamaan koko järjestelmän, ennen se oli sentään jotenkin toimiva. Nyt sotealueen valtuuuston puheenjohtaja saa kivan 80 000 e/v palkkion työstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä punikki yhtään yritä sysätä Marinin hallituksen sote-himmeliä edellisille hallituksille. Vaikka asiaa pohdittiin myös aikaisemmin, niin Marin, kepun painostuksesta, oli se joka valitsi nykyisen liian kalliin vaihtoehdon. He olisivat halutessaan voineet tehdä järkevän 5 alueen soten.
Eihän mikään muu ole mahdollista kuin edellisen hallituksen syy :D
Perusjuomalaisten pitkäkestoista kännihuuruista politiikkaa.
Krista Kiuru oli soteministeri ja Sanna Marin pääministeri kun sotepäätös tehtiin. Krista Kiuru jarrutti
4 vuotta Sipilän hallituksen sotesopimusta ja teki itse viime hallituskaudella vastaavana ministerinä valmistelutyön sotesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne yksityiset käytä Kela korvausta hintojen alentamiseen. Ne voi käyttää sen ihan mihin haluavat eli todennäköisesti hintojen nostoon. Kas kun ne ovat voittoa tekeviä yrityksiä.
En tiedä mutta jotain on tehtävä jonoja täytyy purkaa. Muuten homma räjähtää käsiin
Vierailija kirjoitti:
Eikö persutkin tehtailleet välikysymyksiä esim. pensan hinnasta (nostivat itse kolme kertaa), koneluettavista liikennemerkeistä (olivat itse tekemässä päätöstä), ilmastosopimuksesta (olivat itse tekemässä). Eli ihan normaalia oppositio toimintaa
Tämä on aivan käsittämätön juttu. Kuka tähän kysymykseen tulisi vastata? Saarikko vai kiuru?
Ensin he tekivät saman turpeesta vaikka he itse romuttivat turvetuotannon viime kaudella.
Keskusta on pihalla..