Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hanna partasen mielestä ihmisen pitää syödä kolmen tunnin välein eli jatkuvasti

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pieniä annoksia 2-3 tunnin välein painottaen kuitua ja proteiinia. Olen laihtunut vajaan kahden vuoden aikana 38 kiloa isommin nälkää näkemättä. En ole laihiksella, tein totaalisen ruokaremontin loppuiäksi

Vierailija
122/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön pieniä annoksia 2-3 tunnin välein painottaen kuitua ja proteiinia. Olen laihtunut vajaan kahden vuoden aikana 38 kiloa isommin nälkää näkemättä. En ole laihiksella, tein totaalisen ruokaremontin loppuiäksi

Ihan uteliaisuuttani kysyn, käytkö töissä? Aika monen työssäkäyvän ei mitenkään ole mahdollista syödä jotain parin tunnin välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin normaalipainoinen, niin söin 5 kertaa päivässä (n. 3h välein, klo 8, 12, 15, 18, 21) ja ei ollut paino-ongelmia. Jossain vaiheessa aloin lihomaan sillä kun aloin syömään omien mielihalujen mukaan silloin kun siltä tuntui ja nykyään olen ylipainoinen ja ruokarytmi aika hukassa. Pystyn olemaan pitkiäkin aikoja syömättä, mutta sitten kerralla menee isompia annoksia ja kaloreita tulee paljon enemmän mitä olisi tullut jos söisin säännöllisesti 3h välein. Taidan pyrkiä takaisin tuohon 5 aterian rytmiin, kun olen tuloksettomasti nyt pitkään koittanut tuota harvemmin syömistä/pätkäpaastoa, mutta se aiheuttaa vain ahmimista lopulta.

Vika ei ole pätkäpaastossa vaan syömäsi ruuan laadussa, jos ahmimista esiintyy.

No ainakaan tolla viiden aterian rytmillä sitä ahmimista ei ollut ollenkaan.

Viisi ruokailua päivässä ON ahmimista.

Mikä sua vaivaa?

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala = oMg KauHeeTa aHmiSta ...

Suurin osa lihavista ei todellakaan syö säännöllisesti, joten voit vetää siitä johtopäätöksiä.

Saat alapeukkuja, vaikka puhut totta.

Vierailija
124/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla koko ajan kotona kokkaamassa, ainakin jos meinaa syödä kotiruokaa. Asun Helsingissä kuljen julkisella ja välimatkat pitkiä. Silloin tarvitsen mielestäni ruokaa joka pitää pitkään kylläisenä. Rakastan sitä tunnetta kun on syönyt täyttävän aterian joka ei kuitenkaan väsytä mutta jos ne tietää että nälkä ei tule heti kohta, on ikään kuin turvassa ja vapaa keskittymään tehtäviinsä rauhassa ilman että tarvii miettiä missä minä taas kohta syön. 

Vierailija
125/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, jatkuvaa puputtamista.

Niin tekevät metsästäjä-keräilijät eikä heissä läskejä ole.

Kyse on tietenkin myös määrästä ja laadusta. Eivät he metsästäneet ranuja eivätkä keräilleet wieninleikkeitä.

Vierailija
126/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla koko ajan kotona kokkaamassa, ainakin jos meinaa syödä kotiruokaa. Asun Helsingissä kuljen julkisella ja välimatkat pitkiä. Silloin tarvitsen mielestäni ruokaa joka pitää pitkään kylläisenä. Rakastan sitä tunnetta kun on syönyt täyttävän aterian joka ei kuitenkaan väsytä mutta jos ne tietää että nälkä ei tule heti kohta, on ikään kuin turvassa ja vapaa keskittymään tehtäviinsä rauhassa ilman että tarvii miettiä missä minä taas kohta syön. 

Oletpa typerä. Jaa se ruokasi pieniin eriin ja ota useampi erä mukaan. Syöt usein mutta vähän kerrallaan. Verensokeri ja vireys pysyy tasaisena etkä ahmi. 

Nimenomaan nälkään  ahmimalla liiat kalorit hankitaan.

Vierailija
127/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako laihdutusohjeita lihavalta. Ei tarvitse syödä 3h välein. 3krt päivässä riittää niin kuin ennenkin ja jos on raskaat työt, välipalat väliin. Mehu voi riittää, aina ei tarvitse kiinteää ruokaa.

Vierailija
128/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on tietenkin myös määrästä ja laadusta. Eivät he metsästäneet ranuja eivätkä keräilleet wieninleikkeitä.

Totta! Emme keräilleet uppopaistettuja.

Vierailija
129/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa jouduin seuraamaan verensokeria ja syöminen 3 tunnin välein oli ohjeena. Silloin tosin vielä niin että verensokerin piti ehtiä laskea välissä.

Silloin huomasi että harvoina päivinä pystyi luontevasti syömään tasaisesti 3 tunnin välein. Jos joi töissä iltapäivällä kaakaota sai jo välipalan eikä voinut mitata verensokeria.

Työlästä seurata jotain aikataulua niin tarkkaan.

Vierailija
130/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön

0700 2 hedelmää

0900 myslin jugurtilla

1200 itsetehdyn "ruokaisan" salaatin

1600 päivällinen

1900 iltapala

Ei ihan kaikki 3h välein, mutta lähellä. Ja toimii. Harvoin on nälän tunnetta ja ikinä en ole ollut ylipainoinen. Paitsi painoindeksissä koska on lihasta eikä rasvaa.

180/76

Vierailija
131/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn, käytkö töissä? Aika monen työssäkäyvän ei mitenkään ole mahdollista syödä jotain parin tunnin välein.

Siis täh? Onhan töissä tauot, juurikin parin kolmen tunnin välein.

Vierailija
132/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me emme ole metsästäjä-keräilijöitä. 

Vierailija
133/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeassa on. Näin teen myös minä. 

Vierailija
134/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me emme ole metsästäjä-keräilijöitä. 

Olen ammatiltani keräilijä. Viikonloppuisin metsästän lihaa.

Vierailija
135/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa typerä. Jaa se ruokasi pieniin eriin ja ota useampi erä mukaan. Syöt usein mutta vähän kerrallaan. Verensokeri ja vireys pysyy tasaisena etkä ahmi. 

Hei omapeukku - yksi vihapeukku - tyyppi. Sitten sinun pitää kuljettää sitä juomsskin mukana ja haarukkaa veistä servettiä, lisäksi löytää jostain ilmainen ruokapöytä. Ja pakata jonnekin likaiset astiat. Aika hankalaa. 

Vierailija
136/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*juomaakin.

Ja kuka jaksaa koko ajan valmistaa ruokaa ja tiskata ja siivota pöytää... kotirouvilta varmaan onnistuu, joiden ei itse hankkia sitä leipää pöytään. 

Vierailija
137/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jutussa ei ollut kuvaa hanasta nyt ja 20v sitten?

... Oli vain joku Rikka vasemmalla pizzan jälkeen lysykuvassa ja oikealla aamulla otettu ryhtikuva.

Vierailija
138/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tuntuu käsittävän, että pitäisi olla aina syömässä ateria. Innokkaimmat vielä paheksuvat usein syömistä ja sitten kertovat syövänsä 3 ateriaa ja tarvittaessa välipaloja. Tajuamatta juuri syövänsä useammin. Oikeasti jos useampi pitäisi ruokapäiväkirjaa ja katsoisi miten usein syövät jotain, niin tulos voisi yllättää monet. Kaupassa kun katsoo sipsi jne. valikoimia, niin uskallan epäillä monen syövän jotain suht usein. Kun muistaa että yksi omenakin tai keksi tjsp. on syömistä 

Vierailija
139/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo toimii, jos syö näin:

7.00 yksi leipä ilman lisukkeita

10.00 kaalisalaattia, keitetty kananmuna

13.00 puolikas porkkana

16.00 puoli lautasellista keittoa

19.00 100g jugurttipurkki, puoli desiä mustikkaa

22.00 lusikallinen raejuustoa

mieluummin syön 2-3 kertaa päivässä mahani täyteen hyvää ruokaa enkä vahtaa kaloreita tai määriä.

Mulla on tuon sun "vitsin" tyyppinen ruokatottumus ja aikataulu, tosin aloitan jo klo 6 ja aamupalaan kuulu kahvi ja lopetan ysiltä vähän enemmällä kuin lusikallisella raejuustoa ;) olen aina ollut hiukan alipainoinen, nyt keski-iässä normaalipainoinen. En vahtaa kaloreita eikä tuo liity siihen. En pysty syömään isompia annoksia.

Vierailija
140/140 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei omapeukku - yksi vihapeukku - tyyppi. Sitten sinun pitää kuljettää sitä juomssk

Mitähän alapeukutettavaa oli tässä viestissä?... Ei taida alapeukuttaa ja itsekään pystyä noudattamaan omia neuvojaan ja sekös v'ituttaa 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme