Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hanna partasen mielestä ihmisen pitää syödä kolmen tunnin välein eli jatkuvasti

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna ja Pippa sentään jotain tietää asioista kun vertaa moneen muuhun julkisuuden laihdutusasiantuntijaan.

Vierailija
42/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki mun noin 4 tunni syömisistä.

Aamu: Maitokahvi + kaurapuuro (+marjoja, banaani, pähkinävoita, eri siemeniä)

Päivä: Salaatti (pinaatti/lehtikaali, paprika, kurkku, tomaatti, punasipuli, siemensekoitus, täysjyväriisiä + proteiini) Tai Smoothie tai täytetty leipä + tee. 

Päivä / Iltapäivä vaihde: Jotain pientä, riippuu mitä sinä hetkenä tekee eniten mieli. 

Illallinen: Isompi ruoka, yleisemmin keittoa + lepä, pataruokaa riisillä, lehtikaaliwrappeja tai vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea on syödä monta kertaa päivässä joku 1dl jotain millä ei lähde edes nälkä?

Kun syö kaksi tai kolme kertaa päivässä kunnolla lämmintä ruokaa niin välissä ei ole nälkä eikä tarvitse mitään paloja eikä iltaisin tarvitse vetää jääkaappia tyhjäksi.

Vierailija
44/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä syömällä ainakin laihtuu jos tarvitsee siis pudottaa painoa. Yksi kohtuullisen suuri ateria jossa kanaa/lihaa,sipulia,sieniä,valkosipulia,chiliä,osterikastiketta,pippuria,rakuunaa,suolaa,vihreitä herneitä ja vihannesraastetta esim. porkkanaraastetta. Paistetaan voissa ja riisiin reilusti voita. Juomana vesi.

Ei tule nälkää ja paino putoaa. Muut ainekset hidastavat riisin riisin imeytymistä hiukan joten verensokeri ei hyppää valtavasti.

Tämä on periaatteessa japanilainen tyyli .

Vierailija
45/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ON nälkä kolmen tunnin välein. Jos en syö tällä tavalla säännöllisesti, alkaa heikottaa.

Klo 8 aamupala

Klo 11 lounas

Klo 14 välipala

Klo 17 päivällinen

Klo 20 iltapala

Vierailija
46/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran päivässä syömällä ainakin laihtuu jos tarvitsee siis pudottaa painoa. Yksi kohtuullisen suuri ateria jossa kanaa/lihaa,sipulia,sieniä,valkosipulia,chiliä,osterikastiketta,pippuria,rakuunaa,suolaa,vihreitä herneitä ja vihannesraastetta esim. porkkanaraastetta. Paistetaan voissa ja riisiin reilusti voita. Juomana vesi.

Ei tule nälkää ja paino putoaa. Muut ainekset hidastavat riisin riisin imeytymistä hiukan joten verensokeri ei hyppää valtavasti.

Siis keitetään myös riisiä ja Kikkoman soijakastiketta myös mausteeksi. Suolaa pitää syödä riittävästi.

Vierailija
47/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden tunnin syömättömyys on mulle aivan liian pitkä aika. Tärisen nälästä ja alhaisesta verensokerista silloin.

Vierailija
48/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen (aina ollutkin) ja syön kolmen- max. neljän tunnin välein. Kehoni kyllä kertoo, että tarvitsen ruokaa niin usein. Jollen syö, minua alkaa heikottaa niin että kädet tärisee. Kärsin myös kovista vatsakivuista jos syöminen ei ole säännöllistä.

Mutta on virhe väittää että samat asiat toimisivat kaikilla. Tiedän terveitä, hoikkia ihmisiä, jotka eivät saisi ruokaa alas niin usein. Moni on valitettavasti sotkenut oman kehonsa luonnollisen rytmin kaikenlaisilla ihmedieteeillä ja jojolaihdutuksella. Uskon että jokaisella on oma, ideaali ruokailurytmi, ihakuin unirytmikin. On vain haittaa yrittää pakottaa kaikki samaan muottiin.

Vierailija
49/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minä syön ja pysyn hoikkana (55kg/168cm). Aamiainen klo 7-8, lounas klo 11-12, välipala klo 14-15, päivällinen klo 17-18 ja iltapala klo 20-21. Pyrin aina syömään säännöllisesti ja riittävästi ja vältän nälkää, koska jos se ehtii tulemaan, niin tekee mieli laadultaan huonompaa ruokaa ja syön helposti liikaa. Olen tämän ihan käytännössä todennut. Lisäksi kun syö säännöllisesti, niin aineenvaihdunta pysyy jatkuvasti liikkeessä, eikä elimistö mene säästöliekille. Illalla ja yöllä nälkää ei tule, koska elimistö toimii silloin eri tavalla kuin päivällä.

Millaiset kropat teillä tämän periaatteen vastustajilla on?

Vierailija
50/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ON nälkä kolmen tunnin välein. Jos en syö tällä tavalla säännöllisesti, alkaa heikottaa.

Klo 8 aamupala

Klo 11 lounas

Klo 14 välipala

Klo 17 päivällinen

Klo 20 iltapala

Pätkäpaastotessa sen ymmärtää, että on eri asia onko nälkä, heikottaako ja tarvitseeko elimistö oikeasti jotain, vai onko ne vain insuliinin aiheuttamia tuntemuksia, joista pääsee eroon muutamassa viikossa.

Jos syö vähän väliä, niin elimistö oppii vaatimaan ruokaa koko ajan. Oppii se olemaan vaatimattakin, jos pitää taukoja.

Vierailija
51/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo linkin sisältö muutettu kun aloituksessa ap kirjoittaa kolmen tunnin välein mutta linkin sisällössä 3-5 tunnin? 

Ei, vaan AP tahallaan vääristelee tuon H.P:n sanoja. 

Linkin mukaan hanna partasen mielestä on hyvä syödä kolmen tunnin välein. Ei sitä oikein muuten voi tulkita.

"Laillistettu ravitsemusterapeutti Hanna Partanen on kuullut saman tarinan useilta asiakkailtaan – ”tuntuu kuin syöminen hallitsisi minua enkä minä syömistä”.

Ravitsemusterapeutti kertoi jutussamme täsmäneuvon kierteen katkaisuun: säännöllisen ruokarytmin noudattaminen.

Käytännössä tasainen ruokarytmi tarkoittaa, että 3–5 tunnin välein syödään ateria tai välipala."

Jos et tuota saa muuten tulkittua kuin että Hanna Partasen (anteeksi, hanna partasen) mielestä on hyvä syödä kolmen tunnin välein, olet joko todella yksinkertainen tai sitten niin oman ruokafilosofiasi sokeiseman pyhän vihan valassa, ettet ole enää kykeneväinen ymmärtämään lukemaasi.

Lukeeko tuossa sinun mielestäsi "Käytännössä tasainen ruokarytmi tarkoittaa, että 3 tunnin välein syödään ateria tai välipala." Koska mä kyllä näen siellä 3-5 tunnin välein. Eli sinun lukutaidollasi voi sanoa, että Partanen suosittelee 5 tunnin ruokailuvälejä. Oletko todella yksinkertainen, kun et näe tätä?

Vierailija
52/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos olisit syönyt aina 5 kertaa päivässä, niin sinun ei edes tarvis miettiä laihduttamista.

Vierailija
53/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos söisin 3 tunnin välein olisin ihan turvoksissa koko ajan ..

Zinc

Ei taida Parta Hanna tietää muista mitään. Vain itsestään.

Miltä tuo Parta Hanna itse näyttää, onko ihannepainoisen näköinen?

Vierailija
54/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 8 aamupala

Klo 11 lounas

Klo 14 välipala

Klo 17 päivällinen

Klo 20 iltapala

Syön itsekin suunnilleen näin, aamupala on tuntia aiemmin. Välipala ja iltapala ovat erittäin kevyet ja niiden ajoitus hieman vaihtelee sen mukaan miten saa liikkumisen aikataulutettua. Niiden syöminen pitää kuitenkin mielen virkeänä ja ei tule liian nälkä kolmen isomman aterian välissä.

Vierailija
55/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä suurimmassa pudottajassa ei yksikään osallistuja ole syönyt säännöllisesti.

Minä ja moni lähipiirissäni on lihava tai ylipainoinen. Kukaan ei syö säännöllisesti.

Jossain kirjassa laillistettu ravitsemusterapeutti kertoi, että kukaan hänen painonsa kanssa kamppalaivista ei syö säännöllisesti.

Kun ei syö säännöllisesti, niin sitten kun syö, niin joko syö aivan älyttömästi, epäterveellistä ruokaa tai mässää herkkuja nälkävelkaansa.

Esim. appiukko ei syö aamulla lähes mitään eikä suö lounasta. Päivällisen jälkeen alkaa klo 22 tai 23 asti jatkuva kaapeilla ravaaminen. Leipää, karkkia, sipsiä, leipää.

Kaveri ei syö aamulla tai iltaisin yleensä kunnolla, mutta lounaaksi tai iltapäivällä menee Heseen tai buffaan. Illalla vielä ehkä suklaapatukka.

Tämä on siis yksi isoin syy lihavuuden ja ylipainon taustalla. Toki myös liian kevyesti päivällä syöminen tekee samaa.

Vierailija
56/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos olisit syönyt aina 5 kertaa päivässä, niin sinun ei edes tarvis miettiä laihduttamista.

Aiemmin söin 10 kertaa päivässä ja painoa tuli aina 120 kiloon saakka.

Kerran syömällä päivässä paino on nyt 49 kg.

Vierailija
57/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 8 aamupala

Klo 11 lounas

Klo 14 välipala

Klo 17 päivällinen

Klo 20 iltapala

Pätkäpaastotessa sen ymmärtää, että on eri asia onko nälkä, heikottaako ja tarvitseeko elimistö oikeasti jotain, vai onko ne vain insuliinin aiheuttamia tuntemuksia, joista pääsee eroon muutamassa viikossa.

Jos syö vähän väliä, niin elimistö oppii vaatimaan ruokaa koko ajan. Oppii se olemaan vaatimattakin, jos pitää taukoja.

Miksi pitäisi opettaa toimimaan eri tavalla jos se toimii jo hyvin? Jos on aina syönyt 5 kertaa säännöllisesti ja voi hyvin ja on normaali painoltaan, niin miksi muuttaa sitä? Ei nälkä ole huono asia, hyvänen aika sentään. Sehän on täysin normaalia kehon viestintää ja sanoo, että nyt tarvis polttoainetta. Turha sitä alkaa sekoittamaan joillain muodin sanelemilla paastoilla.

Vierailija
58/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ei Hannan oma paino tähän liity. Älä tee kuten hän, tee kuten hän käskee.

Vierailija
59/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi, että noin 3-5 tunnin välein, mutta tietääkseni oikea ruokaväli on noin 4 tunnin välein. Tätä teen itse. PIENIÄ annoksia 4 tunnin välein pitää verensokerit tasaisina, kun syö monipuolisesti ja ravinnerikasta ruokaa.

Eli klo 06, klo 11, klo 15, klo 19 ja klo 23?

Mikään ateria ei siis ole kunnollinen vaan vähän pupeltamista jatkuvasti?

Kenen hermot kestää tollaista? Minä syön mielummin 1-2 ateriaa päivässä kunnolla, siten ethä vatsa tulee täyteen ja sulattelen/paastoan loput ajasta.

En todellakaan syö klo 23 enää mitään. Syön noin 4 ateriaa päivässä, eikä niiden tarvitse olla tasantarkkaan 4 tunnin välein, mutta että noin 4 tunnin välein. Omat verensokerit pysyy hyvänä, eikä ole tullut tarvetta ahmia. Mulla meinaa ahmimishäiriö, joten tuollainen paastoaminen ja ähkyynsyöminen laukaisee ahmimiskohtaukset. 

Ja kyllä mulla vatsa tulee täyteen pienimmistäkin annoksista, nyt kun on tottunut syömään pieniä annoksia. Ei tarvitse ähkyyn syödä. 

Eli pätkäpaastoat. Hyvä.

Vierailija
60/140 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Pullero laihaläski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä