Miksi inhoat valkoista sisustusta?
Eli: miksi inhoat valkoista sisustusta?
Oma mielipiteeni on se, että sopivasti vaaleaa ja siihen jotain muutakin väriä, ettei mene täysin valkoiseksi. Jokainen saa tietenkin sisustaa miten itse tahtoo, tärkeintähän on se, että itse asujat viihtyvät!
Kommentit (104)
En varsinaisesti inhoa mutta kuten joku sanoi, se on kliinisen näköinen. Epäkodikas. Kolkko.
Ja kokovalkoisella sisustajat ovat yleensä (joo, yleistäminen on tyhmyyttä mutta menkööt nyt tämän kerran) niitä ihmisiä jotka saavat slaagin siitä jos sohvalle istutaan koska heidän valkea sohvansa on koriste. Tuollaiset ihmiset kokemukseni mukaan imuroivat vähintään kerran päivässä vaikkei heillä (tietenkään) ole lemmikkieläimiä (herranjumala niistähän lähtee sitä KARVAA).
Kylmä koti kylmine ihmisineen.
Valkoinen sopivassa määrin on ihan jees.
Meillä ei ole kokovalkoinen koti, mutta hyvin paljon kuitenkin. Lastenhuoneita lukuunottamatta seinät on valkoiset, lattia on valkoinen (paitsi myös mustaa laattaa) kaikki kiintokalusteet on valkeita, ruokailuryhmä, verhot jne <3 Ja meillä saa istua sohvalla ja elää muutenkin normaalisti ja kaksi kissaakin löytyy :) Päivittäin tule kyllä imuroitua ja on vähän pakkokin.
Mulle on ammatin puolesta laboratoriot tuttuja ja kerran näin niin kliinin keittiön, jossa kaikki ihan valkoista, kiiltävät sileät kaapin ovet, tasot ja taustat valkoista ja ei mitään tavaraa missään, että minusta se oli kuin laboratorio! Ja labrassahan ei saa mitään syödä, joten outo fiilis se, että kotikeittiössä tulee tunne, että täällä ei saa syödä mitään!
Itse tykkään enemmän sellaisesta rankalaistyyppisestä maalaiskeittiöstä.
Meilläkin on lähes valkoinen koti, valkoinen parketti, osa seinistä valkoisia, osa lämpimämmän sävyisiä, tekstiilit ovat harmaita ja valkoisia, materiaalit ovat pehmeitä, en itse sisustaisi ihan kaikkea valkoisella, mutta suurimmassa pääroolissa se silti on. Eli asun varmaan juuri sellaisessa mielikuvituksettomassa, kliinisessä hautajaiskodissa :D
Rakastan omaa kotiani, mutta en odota sitä muilta. En minäkään pidä siitä koivupuusta ja Marimekko verhoista, mutta jokainen saa sisustaa niin kuin haluaa, pääasia että itse viihtyy. En minä kavereiden luo sitä sisustusta mene katsomaan, vaan olemaan sen ihmisen kanssa, ulkokuorella ei ole niin väliä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 11:30"]
Mulle on ammatin puolesta laboratoriot tuttuja ja kerran näin niin kliinin keittiön, jossa kaikki ihan valkoista, kiiltävät sileät kaapin ovet, tasot ja taustat valkoista ja ei mitään tavaraa missään, että minusta se oli kuin laboratorio! Ja labrassahan ei saa mitään syödä, joten outo fiilis se, että kotikeittiössä tulee tunne, että täällä ei saa syödä mitään!
Itse tykkään enemmän sellaisesta rankalaistyyppisestä maalaiskeittiöstä.
[/quote]
Meillä on saarekkeen baarituoleja ja jääkaappia ja pakastinta lukuun ottamatta täysin valkoinen keittiö. Ja vieläpä korkeakiiltoinen, välitilan laattakin on valkoista "blingblingiä" Tosin tasolla on kahvinkeitin, yleiskone ja kynttilöitä. Ja että mä rakastan tätä keittiötä :)
-25-
Valkoinen koti on kiva silloin kun sitä ei miellä "valkoiseksi". Valkoinen näyttää usein kivalta valokuvissa mutta todellisuus on raadollisempi
Inhoan kaikkia kliseitä. Inhoan sitä, että joka ikinen määkyy samaa mantraa. Joku keksii jossain että valkoinen sisustus on niin muotia ja kaikki kiirehtivät vakuuttamaan, että se onkin aina ollut lempivärini sisustuksessä :)
En pidä myöskään Marimekosta, Nansosta, mariskooleista, tähtityynyistä, lokkilampusta enkä valkoisista sohvista.
Mielestäni oli pöyristyttävää siinä yhdessä Kiinteistökuningatar Kaisan (mikä typerä ohjelman nimi) jaksossa Teuvo Loman hankki sille naiselle valkoisen nahkasohvan, koska "hän nyt kuitenkin sisustaa sen ja haluaa sellaisen" vaikka ostaja/omistaja nimenomaan oli sanonut ettei sitten valkoista nahkasohvaa. Raukka ihasteli sitten lopputulosta muka haltioituneena kun ei enää muuta voinut. Varsinainen keisarin uudet vaatteet.
Lisäksi valkoinen on epäkäytännöllinen, sairaalamainen, steriili ja persoonaton. Ottaisin mieluummin vaikka tummanpunaisen sisustuksen kunnon bordellityyliin :D
Valkoinen sisustuksena on saatu tulemaan muotiin siksi, että kunhan mahdollisimman moni on lähtenyt siihen mukaan, jopa ne viimeiset vastaan haranneet lopulta, saadaan tuotua uusi trendi markkinoille, niin täysin erilainen, että kukaan ei kehtaa pitää valkoista laboritoriosisustustaan enää. Ja niin saadaan taas myytyä uudet huonekalut ja keittiöt koko kansalle. Tämähän on se trendien kiertokulku.
Kuka sisustaa kotinsa jonkun trendien mukaan? Varmaan sellainen ihminen, joka pitää remontoinnista. Itselleni on kammotus, jos koti on koko ajan remontin alla joten olen sisustanut omani pikku hiljaa vuosien varrella itseni ja perheeni näköiseksi. Kukaan ovesta tulija ei vielä ole alkanut kauhistella että onpas teillä vanhanaikainen sisustus.
Koti on elämistä ja rentoutumista varten eikä mikään näyttelytila naapureille että olkaas nyt kateellisia. Todellisia aitoja ihmisiä ei kiinnosta vähääkään miten joku on kotinsa sisustanut kunhan se on riittävän puhdas jotta uskaltaa istua alas. Tätähän ei valkoisessa kodissa voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:04"]
Kuka sisustaa kotinsa jonkun trendien mukaan?
[/quote]
Kuule, suurin osa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:04"]
Tätähän ei valkoisessa kodissa voi tehdä.
[/quote]
Minkä takia näin ivallisia viestejä pitää kirjoittaa? Meillä saa istua sohvalle, ihan kuule vaikka pomppiakin sohvalla vaikka on siistiä, sisustettua ja valkoista.
Ja trendien mukaan meillä ei laiteta, valkoinen koti taitaa olla jo menneen talven lumia :)
Mun kaverilla on valkoinen koti. Hän on vasta remontoinut sen ja sisustanut kaiken valkoisella. Yksi ruskea pöytä taitaa löytyä. No, hän tässä taannoin esitti toivomuksen, etten tulisi lasten kanssa kylään, koska ne sotkevat. Minulla on 7-vuotiaat kaksostytöt, jotka kyllä eivät mitään sottapyttyjä ole... Tämän takia en pidä valkoisesta sisustuksesta. Tosin varmaan moni ei pidä meidänkään Huvikummusta, jossa on vähän joka paikka rempallaan ja kaikki sateenkaaren värit löytyvät taatusti =)
Tällä hetkellä taitaa olla aika paljon pinnalla itämainen sisustus, näin uusimpana.
Uskon silti, että aika monet sisustavat kotinsa sillä mistä tykkää. Jos ei blogia pidä, niin en usko että kenenkään luona niin paljon kukaan vierailee, että heitä varten sisustaisi.
Meillä on jonkin verran vaaleaa, mutta myös todella paljon värejä. Mä en itse taas välitä niinkään sellaisesta sisustuksesta, että kaikkialla on pientä tilpehööriä, kissapulloja, koriste-esineitä. Mutta ei se kyllä mua haittaakaan, jos jollakin niin on.
Mun koti on sisustettu sellaiseen Mamma Mia -elokuvan henkeen: valkoiset, rapatut seinät, takorautainen sänky, paljon värikkäitä tekstiilejä ja (hui kamalaa) valkoinen kangassohva. En kutsuisi sisustustani valkoiseksi, mutta pidän raikkaasta tunnelmasta, joka tulee valkoisen ja värien yhdistelystä.
Ihmettelen sitä, miten toisen sisustusta voi inhota? Ja miten juuri valkoisesta pitäminen on epäaitoa? Joku sanoi ottavansa mielummin punaisen bordellihenkisen kodin. No, minulle se olisi _aivan_ painajainen. Inhoan tummia sävyjä sisustuksessa. En silti sano, että bordellityyliin sisustavat olisivat jotenkin perverssejä seksihulluja, vai mitä? Miksi juuri valkoisesta pitävät ovat niin kamalia ihmisiä?
Suomessa on ollut vuosia muotia sisustaa sellaiseen sotka-tyyliin (tai ainakin Pohjoisessa, mistä olen kotoisin). Muutaman ystäväni luona oli jo vuosia sitten valkoista ja raikasta. Nyt he ovat sitten ilmeisesti pintaliitäjätrendipellejä, vaikka ovat olleet tyylilleen ja maulleen uskollisia jo vuosikymmenet?
Mielestäni on tärkeintä, että jokainen pitää kodistaan ja viihtyy siellä. Ihmetyttää vain tämä valkoisen ystäviin kohdistuva angsti:) Ja kyllä, meidän valkoisella sohvalla saa makoilla, torkkua ja jopa syödä :)
Kannattaa muuten muistaa myös se, että jos joku omistaa vaalean kodin, ei kaikki automaattisesti pidä kotiaan jonain pyhänä paikkana ettei saa edes askelta ottaa. Taitaa enemmänkin olla kyse luonteesta. Mä olen nähnyt sitäkin, että vaikka on kuinka tummaa kotona jne, niin sielläkin on omistaja sanonut ettei saa sitten tehdä tuota tai tätä, ja pitää varoa sitä tummaa lattiaa kun se on niin herkkä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:22"]Mun koti on sisustettu sellaiseen Mamma Mia -elokuvan henkeen: valkoiset, rapatut seinät, takorautainen sänky, paljon värikkäitä tekstiilejä ja (hui kamalaa) valkoinen kangassohva. En kutsuisi sisustustani valkoiseksi, mutta pidän raikkaasta tunnelmasta, joka tulee valkoisen ja värien yhdistelystä.
Ihmettelen sitä, miten toisen sisustusta voi inhota? Ja miten juuri valkoisesta pitäminen on epäaitoa? Joku sanoi ottavansa mielummin punaisen bordellihenkisen kodin. No, minulle se olisi _aivan_ painajainen. Inhoan tummia sävyjä sisustuksessa. En silti sano, että bordellityyliin sisustavat olisivat jotenkin perverssejä seksihulluja, vai mitä? Miksi juuri valkoisesta pitävät ovat niin kamalia ihmisiä?
Suomessa on ollut vuosia muotia sisustaa sellaiseen sotka-tyyliin (tai ainakin Pohjoisessa, mistä olen kotoisin). Muutaman ystäväni luona oli jo vuosia sitten valkoista ja raikasta. Nyt he ovat sitten ilmeisesti pintaliitäjätrendipellejä, vaikka ovat olleet tyylilleen ja maulleen uskollisia jo vuosikymmenet?
Mielestäni on tärkeintä, että jokainen pitää kodistaan ja viihtyy siellä. Ihmetyttää vain tämä valkoisen ystäviin kohdistuva angsti:) Ja kyllä, meidän valkoisella sohvalla saa makoilla, torkkua ja jopa syödä :)
[/quote]
Täysin samaa mieltä!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:25"]
Kannattaa muuten muistaa myös se, että jos joku omistaa vaalean kodin, ei kaikki automaattisesti pidä kotiaan jonain pyhänä paikkana ettei saa edes askelta ottaa. Taitaa enemmänkin olla kyse luonteesta. Mä olen nähnyt sitäkin, että vaikka on kuinka tummaa kotona jne, niin sielläkin on omistaja sanonut ettei saa sitten tehdä tuota tai tätä, ja pitää varoa sitä tummaa lattiaa kun se on niin herkkä.
[/quote]
Joo, ja tummassa näkyy pöly ja koirankarvat todella helposti:) Mulla on sukulaistäti, jonka koti on sisustettu av-mammojen standardilla varmaan "aidosti" ja "lämpimästi" ja tädin tietenkin kuuluu nyt olla "hyvä ihminen". Hänellä on kuviolliset sohvat, paljon (siis PALJON) värikkäitä mattoja, tyynyjä, verhoja jne. Joka pöydällä koriste-esineitä, tekokukkia, posliinikissoja jne. Täti siivoaa _JOKA_päivä koko talon, ja hänen luonaan eivät saa kyläillä lapsiperheet eivätkä lemmikkieläimet. Omat lapsenlapsensa on aina rajannut "arkiolohuoneeseen", eli eivät pääse paraatihuoneisiin sotkemaan:D Mutta, yhtään valkoista siinä talossa ei ole. Seinätkin ovat puupaneelia.
Tylsä suoraan sanottuna. Mutta en minä sitä sentään inhoa, kyllä se jonkun muun kotona voi olla ok mutta ei meillä :)
Jos koko asunto on valkoinen, niin huonekalut voivat olla sekalaisen kirjavat, uutta ja vanhaa jne. Tässä blogissa on tyyliä makuuni ja vielä second handia: http://theeditorspicks.blogspot.fi/
Arkku on usein valkoinen ja vainaja puetaan usein valkoisiin vaatteisiin. Usein myös taivasta kuvattaessa (siis se taivas, johon osa uskoo sielun siirtyvän) kaikki on siellä valkoista. Ei minsuta mikään ihme, että valkoinen ja kuolema yhdistyvät mielikuvissa.