Miten naisen saa kohentamaan ulkonäköään?
Vaimoni ei ole ulkoisesti kovin näyttävä. Välillä minua hävettää kävellä hänen rinnallaan kadulla ja esitellä häntä juhlissa vieraille. Olen jo vuosikaudet yrittänyt "kouluttaa" häntä ylpeämmäksi itsestään mutta mikään ei tunnu auttavan. Hän vain istuu sohvalla kaiket päivät ja katselee tv-sarjoja, mutustaa sipsejä ja suklaata.
Viime syntymäpäivänä ehdotin hänelle varovaisesti GoGo jäsenyyttä mutta siitähän se vain suuttui ja mökötti pitkään. Sanoi ettei hänen tarvitse olla mikään anorektinen mallityttö, hän on kaunis sellaisena kuin on. Ihmeellistä miten ihminen voi noin kieltää ilmiselvää totuutta. Hän on kuitenkin selvästi lihava ja siitä voi olla haittaa hänen terveydelleenkin. Pitäisikö hänet sitten passittaa väkisin rasvaimuun?
Miten vaimosta saisi edes jokseenkin kauniin tai edes "normaalin" näköisen?
Kommentit (35)
Sun pitää jättää vaimosi, että voit kohdentaa kaiken energiasi yhtä turhamaisen ja pinnallisen ihmisen etsintään kuin sinä itse.
Miksi helvetissä olet ottanut ruman vaimon, kun kerran sellainen ei kelpaa?
Vai onko hän edes ruma, vai ei vain ole kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista? Oletko itse timmi ja komea?!
Kyllä minä ymmärrän ap:ta.
Jos nainen on turvonnut paljon vuosien saatossa ihan vaan oman itsekurin puutteessa syömällä kaikkea herkkuja.
Todelliset sairaudet on asia erikseen.
Jos nainen vaan tykkää herkutella eikä liiku ollenkaan niin tottakai siinä on oikeus puolisollakin kannustaa vaimoa liikkumaan. Ihminen muuttuu luonteeltaankin erilaiseksi välinpitämättömäksi jos ei kiinnosta itseensä panostaminen yhtään.
Minäkään en sietäis sitä että mies jäis sohvan pohjalle mussuttamaan sipsiä ja lihois 20kg sen seurauksena. Muutaman kilon painon vaihtelut nyt tuskin haittais.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:13"]
Miksi helvetissä olet ottanut ruman vaimon, kun kerran sellainen ei kelpaa?
Vai onko hän edes ruma, vai ei vain ole kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista? Oletko itse timmi ja komea?!
[/quote]
Hän oli ihan nätti kun menimme naimisiin. 8 vuoden aikana kiloja on tullut aika paljon. Itse urheilen säännöllisesti.
AP
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:17"]
Provo, kukaan mies ei kirjoita tolleen, sorry.
[/quote]
Pitäiskö mun kirjottaa sitten näin: Se saatanan ämmä on ihan vitun läski. Feminatsien vika kun hyysäävät naisia ja tuputtavat niille tekopyhää maailmankuvaa jossa vain sisäinen kauneus merkitsee. Ja vaimon ei muka tarvitse tehdä mitään miehensä eteen koska naiset on automaattisesti sorron uhreja ja miehet on kusipää sikoja. :D
AP
Huono edes provoksi....
Mene Nainen nyt vaan hoitamaan sitä omaa ulkonäköäsi, äläkä roiku täällä av:lla.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:17"]
Provo, kukaan mies ei kirjoita tolleen, sorry.
[/quote]
Pitäiskö mun kirjottaa sitten näin: Se saatanan ämmä on ihan vitun läski. Feminatsien vika kun hyysäävät naisia ja tuputtavat niille tekopyhää maailmankuvaa jossa vain sisäinen kauneus merkitsee. Ja vaimon ei muka tarvitse tehdä mitään miehensä eteen koska naiset on automaattisesti sorron uhreja ja miehet on kusipää sikoja. :D
AP
[/quote]
No tulihan se sieltä, mitä todellisuudessa ajattelet. Onnea valitulla tiellä.
Et voi muuttaa toista, ainoastaan itseäsi ja omaa asennettasi. Jos sinulla on huono olla, niin ota ero. Uskon, että vaimollasikin elämä paranee eron jälkeen ( usein naiset lihovat kun ovat onnettomia).
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:28"]
Et voi muuttaa toista, ainoastaan itseäsi ja omaa asennettasi.
[/quote]
Samaa voisi sanoa teille kaikille av-mammoille. Aina olette muuttamassa miestänne paremmaksi, mietitte miten voisitte kouluttaa hänestä "paremman" ihmisen. Menisitte itseenne.
Osta hänelle lahjakortti plastiikkakirurgille. Tarpeeksi suurella summalla tietysti. Joko hän suuttuu, mököttää hetken aikaa ja sen jälkeen laittaa itsensä sellaiseen kuosiin, ettet ole ikinä nähnyt. Toinen vaihtoehto on se, että menee niihin leikkauksiin ja sä saat toivomasti vaimon. Kolmas on se, että teille tulee ero. Kaikki nuohan on toivottuja vastauksia, koska sä et tuossa tilanteessa viihdy.
No miten olisi:
-kysyt, haluaisiko hän harrastaa edes jotain, opetella uutta
-olisiko kaverin kanssa kiva harrastaa jotain
-voisitteko yhdessä harrastaa jotain liikuntaa, kuntosalia, lenkkeilyä, kenties paritanssia. Tämä pitää esittää sillei että haluan tehdä jotain yhdessä kanssasi rakas.
-tai ehdota, että laitatte yhdessä ruokaa ja kokeilette uusia kevyitä, maistuvia ruokia, uusia makuja ja ruokalajeja
Jos kerran ongelmana on tuo sohvalla möllöttäminen eikä liikuntakaan kiinnosta, oikeastaan mikä tahansa harrastus, joka saisi vähän liikkeelle pois sohvan pohjalta voisi olla hyvä juttu. Ja ehkä tästä voisi keskustella sillei "haluan että voit hyvin koska olet minulle tärkeä". Kysy, mistä hän on aina haaveillut ja lähtekää siitä.
13 jatkaa:
lähesty siis asiaa muista asioista käsin kuin ulkonäöstä tai sellaisista asioista, joissa vaimo on epävarma. Liikkuminenkin toki kohentaa ulkonäköä, mutta motivaattoriksi kannattaa silloinkin valita kiinnostava laji tai hyvä olo. Yritä siis ennemmin liikkumisen saralla tarjota innostajaksi hyvä seura, kiinnostava laji, tavoitteet tai muuta kivaa kuin että et jaksaisi katsella hänen läskejään.
Mitä jos näyttäisit tämän viestiketjun vaimollesi, sen jälkeen hän varmasti ymmärtää totuuden.kerro hänelle että hän o vitun ruma läski ja häpeät häntä.Suora puhe auttaa aina paremmin kuin kiertely. Varmasti saat liikettä aikaiseksi, jos ei muuta niin pakkaamista....
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:16"]
Jos nainen on turvonnut paljon vuosien saatossa ihan vaan oman itsekurin puutteessa syömällä kaikkea herkkuja.
Jos nainen vaan tykkää herkutella eikä liiku ollenkaan niin tottakai siinä on oikeus puolisollakin kannustaa vaimoa liikkumaan. Ihminen muuttuu luonteeltaankin erilaiseksi välinpitämättömäksi jos ei kiinnosta itseensä panostaminen yhtään.
Minäkään en sietäis sitä että mies jäis sohvan pohjalle mussuttamaan sipsiä ja lihois 20kg sen seurauksena. Muutaman kilon painon vaihtelut nyt tuskin haittais.
[/quote]
Niin ymmärrän minäkin! Ei ole reilua toiselle, jos toinen ei pidä huolta terveydestään omien nautintojen vuoksi :(
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:16"]
[/quote]
Pakko sanoa, että minäkin ymmärrän. Minusta ei ole normaalia, että haluaa vapaa-aikana pelkästään mussuttaa sipsiä sohvannurkassa. Toki asioista saa nauttia mutta itselleni tuollainen ei olisi mitään nautintoa, tykkään jos voi harrastaa jotain ja oppia uuttakin. Herkuistakin voi nauttia mutta minusta mässyn syöminen ei ole mitään herkuttelua, herkuttelua on ennemmin yksi tietty herkku kivana hetkenä. Ehkä nainen on vähän masentunut ja lihominen masentaa entisestään, tulee tuollainen kierre, että mikään ei enää kiinnosta? Syy siis siihen, että häpeää toista ei siis liity vain ulkomuotoon vaan yleensä elämänasenteeseen. Enkä minäkään haluaisi miestä, joka vaan istuisi illat pitkät, joisi kaljaa ja katselisi tv:tä, eikä muuta.
13
Minusta ei ole normalia solvata elämänkumppaniaan julkisella keskustelupalstalla, hävetä ja kouluttaa (!) häntä ja jatkuvasti arvostella hänen ulkonäköään.
Jos kohtelet rakkaimpaasi noin niin kuinka kohtelet vihamiehiäsi? Hyi olkoon.
En jaksa lukea vastauksia, vastaan vain otsikon kysymykseen: Esittele vaimollesi mies, johon hän ihastuu. Vaimo piristyy, alkaa huolehtia itsestään, ruokakaan ei maistu ja kilot lähtevät kuin itsestään.