Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi inhoat valkoista sisustusta?

Vierailija
26.11.2013 |

Eli: miksi inhoat valkoista sisustusta?

Oma mielipiteeni on se, että sopivasti vaaleaa ja siihen jotain muutakin väriä, ettei mene täysin valkoiseksi. Jokainen saa tietenkin sisustaa miten itse tahtoo, tärkeintähän on se, että itse asujat viihtyvät!

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 koiran ja 2 kissan kanssa valkoisia tekstiilejä saa olla pesemässä ihan koko ajan, jos mielii, et ne todellakin on valkoisia. sen vuoksi on valittu helpommin värissään ja puhtaana pysyviä materiaaleja. en kammoa valkoista sisustusta yleisesti, mut meille se ei vaan sovi. 

Vierailija
42/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:54"]

Tässä ap.

Otsikosta sen verran. Halusin nimenomaan luoda keskustelua tämän valkoisen värin suhteen sisustuksessa. Ainakin monelta keskustelupalstalta on tullut huomattua, että yleisesti ottaen on paljon ihmisiä, jotka mieluummin liputtavat täysin erilaisen sisustuksen puolesta. Tietenkin olisin voinut valita inhota sanan tilalle jonkin muunkin, mutta en ajatellut siitä syntyvän haloota.

Kuten itse aloitusviestissäni sanoin: pidän kyllä vaaleasta, mutta itselläni siihen on yhdistettynä muutakin.

Mielestäni kumminkin valkoista sisustusta kohtaan hyökätään nykyään paljon enemmän kuin mitään muuta sisustusta. Siksi ehkä olikin kiinnostava heittää tämä kysymys tänne.

[/quote]

Täysin valkoinen koti on persoonaton ja samalla jotenkin epäkodikas. Itse vierastan jotenkin juuri näitä asioita. Koska valkoisia koteja on niin paljon, tulee väistämättä tunne, että ihmiset ovat menossa yhä enemmän kohti steriilimmän elämän ja ihmisen ihannointia. Tai siis, että kaikki pitää olla hienoa, harkittua ja sopia yhteen. Että koko elämä on sellaista harmoonisen täydellisyyden tavoittelua ja ett erilaisuutta siedetään vähemmän. Koditkaan eivät ole enää koteja, vaan se täydellisyyden tavoittelu ujutetaan kaikille elämän osa-alueille, myös sinne kotiin. 

Tätä on jotenkin vaikea kuvata. Tiedän myös, että kohta tulee vastalauseiden ryöppy, miten jokainen sisustaa kotiaan itseään varten. Näinhän se tietenkin on, mutta yleinen fiilis, mikä minulle valkoisista kodeista ja niiden yleisyydestä tulee, on tämä. 

[/quote]

Ei mielestäni vaikkapa tämä huone ole kolkko, vaan oikein lämmin ja tunnelmallinen: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWZjmepW2xVNT6Nf0bvhZWj9xceVDbQFdqQ2NDtqTmhv4tjTCo

[/quote]
Tämä on huono esimerkki tavislähiön valkoisesta sisustuksesta. Tuossahan kiinnittyy ekana huomio kattoparruihin, lankkulattiaan ja taustaseinään. Jälkimmäinen kuva valkoisesta sohvasta ym. on sitä peruskauraa, josta en pidä. Sohvaa ennemmän ärsyttää hirvittävä kuvakollaasi taustalla ja hillitön tyynykasa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahinta ois sellanen bordelli tyyli :D

Vierailija
44/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:44"]

Tottakai ihmisten pukeutumis- ja sisustusvalinnat heijastavat heidän persoonallisuuttaan. Jos joku teistä tulisi meille, hän ajattelisi, ettei siisteys ja trendit ole elämässämme etusijalla tai taidamme olla vähän hälläväliä tyyppisiä, eikä kovin kunnianhimoisiakaan. Mitä kamalaa siinä on, että sen meillä huomaisi?

[/quote]

Hienoa, taidanpa muuttaa persoonallisuuttani, muutan sisutuksen kokonaan toiseksi;)

Vierailija
45/104 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jänniä mielikuvia ja mielleyhtymiä ihmisillä valkoisesta väristä :) Itse en koe noin ollenkaan (tosin ei meilläkään täysin valkoista ole, mutta se toimii loistavana taustana seinissä ja lattiassa muulle sisustukselle ja väreille).

Vierailija
46/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kirkas ja kliininen. Ei yhtään kodikas. Mitäänsanomaton. Mikä vaaleudessa on niin positiivista? Valoisuus? Valoa saa valaisimilla, ja se on yleensä tunnelmallisempaa värien rinnalla. Mielikuva puhtaudesta? Minulle käsittämätön ajatus. Puhtaus on sitä, kun on puhdasta. Väreillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Lika voi toki näkyä helpommin täysvalkoisessa tilassa, mutta näkyy se tummemmassakin, ja varsinkin tummat pinnat paljastavat pölyn surutta, mikä saa siivoamaan ahkerammin.

En halua elää tyhjiössä, ja siltä vitivalkoinen ympäristö tuntuu. Kaikki kalusteet sulautuvat seiniin, lattiaan, toisiinsa. Koko ikäni kaikenlaisia rakennelmia, muotoilua ja arkkitehtuuria ihailleena se on minulle kauhistus. Haluan, että kalusteet ja tekstiilit erottuvat selkeästi taustasta kaikkine kulmineen ja muotoineen. Kontrastit ovat ihania.

Minusta on ihana olla ulkona lumen keskellä, kun kaikki on valkoista, mutta silloin on yleensä myös kylmä. Siksi valkoinen kotikin tuntuu kylmältä.

Vierailija
47/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiväri. Kolkko, laitosmainen. Tunnelmaton, kova, persoonaton, julkinen tila. Ehdottomasti ei kotoisa. Tylsä, mielikuvituksettoman varmanpäälle pelaavan valinta, kukaan ei pidä tai ole pitämättä koska ei ole mitään, mihin ns. tarttuisi.

Antibakteerinen teflon-sisustus.

Vierailija
48/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja ne valkoisissa sisustuksissa käytetyt tavarat on niitä samoja kaikilla, ärsyttäviä "kuluneita" ja jotain tekstejä ja tähtiä, kun on nähnyt yhden on nähnyt kaikki.

Vierailija
49/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen ei ole väri, eikä valkoinen sisustus ole sisustus. Sellaisen ihmisen helppo ratkaisu, jolla ei ole mitään visuaalista silmää eikä kykyä, tai ei pysty omalta sisäiseltä tyhjyydeltään mihinkään muuhunkaan.

Vierailija
50/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koko valkoisesta tykkää, mutta luonnonvalkoinen on nättiä kun siihen yhdistää puuta ja lämpöisiä luonnonsävyjä.

Vierailija
51/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella saa olla sellainen koti kuin tahtoo. Voisihan sanoa, että miksi joku tykkää mustikasta, kun mansikka on paljon isompi ja makoisampi. Jos tykkää jostain sisustustyylistä, niin mitäs siitä muut vauhkoaa. Sitten pysyvät poissa niistä kodeista.

Vierailija
52/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 00:58"]

Jokaisella saa olla sellainen koti kuin tahtoo. Voisihan sanoa, että miksi joku tykkää mustikasta, kun mansikka on paljon isompi ja makoisampi. Jos tykkää jostain sisustustyylistä, niin mitäs siitä muut vauhkoaa. Sitten pysyvät poissa niistä kodeista.

[/quote]

Onko sulla muitakin ongelmia elämässä, tuon jo todetun luetun ymmärtämisen lisäksi?

Vierailija
53/104 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 00:58"]

[/quote]

Ja tässä ensimmäinen joka asuu puhtaan steriilissä ja valkoisessa kodissa. Eikä närkästykseltään lukenut muuta kuin otsikon.

Vierailija
54/104 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakensimme talon ja valkoista aika paljon löytyy. Minä myönnän että se johtuu siitä että en uskalla käyttää värejä. Sitten kun johonkin laitoin mustaa esim kylppärin yhteen seinään, keittiön tasoon, ne ahdistaa. En kyl olis halunnut valkoistakaan niistä vaan jotain kauniin luonnon väristä. Mutta voi että haluaisin laittaa värejä ja jotain todella persoonallista. En vaan osaa! En uskalla. Okei, käyn terapiassa ja terapeutti sanonut että suoraan kertoo mielen rehellisyydestä. Siis onko sinut oman itsensä, mielensä kanssa. Uskaltaako olla se kuka on, ajatuksineen jne. Minä arvosta niin sellaisia ihmisiä jotka nauttii elämästä siinä, tässä ja nyt omana itsenään. Minusta heidän kotikin on kotoisa. Minäkin aloitan sen huomenna.

Vierailija
55/104 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnetta. Kliininen kuin sairaala. Ihminen panttaa jotakin. Kylmä ja tylsä asukas.

Ehkä neuroottinen.

Vierailija
56/104 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

86 jatkaa...mulla onkin pakko-oireinen häiriö ja olen yliherkkä ihminen joten reagoin todella herkästi kaikkeen "epäkohtaan". Eiolehelppoaelämämulla!! :P

Vierailija
57/104 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sytyttäisi kokonaan musta, kokonaan vihreä eikä täysin ruskea sisustus. Valkoinen ei tee tässä asiassa poikkeusta. Ja huomaahan tuon että kyseessä on hetken villitys, jota suurin massoin ihmetellään ja kauhistellaan tulevaisuudessa.

Vierailija
58/104 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua nimetä ketään indiedays-blogia, mutta siellä löytyy näitä tusinan verran valkoisia huoneita. Harmittaa, että ihmiset ostaa sisustukseen jotain, joka on ehkä edullisesti saadu tai jotain, ja esittelevät sen, mutta se tavara ei välttämättä tuo sisustukselle sen enempää hienoutta kuin aikaisempaan. Yleensä valkoiset sisustusbloggaajat kärsivät joko rahan puutteesta, esim. sohva ja matto ovat liian pienet olohuoneen tilavuuteen verrattuna, jolloin koko huone näyttää tyhjältä. Tulee siten mieleen jokin varasto... tai sitten ovat näitä suosittujen tavaroiden design-tavaran perään.

Vierailija
59/104 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh.. minulla on ollut valkoinen sisustuksen päävärinä jo 90-luvulta lähtien,  ja edelleen samat värimaailmat miellyttävät, valkoinen päävärinä :) Eli ei mikään uusi trendi, vaikka nyt onkin ollut pinnalla vuosia sellainen tietynlainen moderni valkoinen sisustaminen.

Vierailija
60/104 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tyypillinen valkoinen ruokatila, moderni

http://2.bp.blogspot.com/-EmJGj3WhvlE/UOVOIHJTMSI/AAAAAAAAOlg/XuyqwBBJMQ8/s640/0IMG_1582.JPG

Persoonallisempi olisi jotain tällaista:

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/cb/7a/ff/cb7aff755b96c7b5dfe336fbebd41d99.jpg

http://i2.wp.com/www.delikatissen.com/wp-content/2011/03/31.jpg?resize=450%2C333

Tämäon kans niin joka blogissa olevaa sisustustyyltä:

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/1e/82/9d/1e829d0f53f75f3ec5494708cbc3964a.jpg

Itse tykkään tämmöisestä, vaaleasta ja luonnonmateriaaleista, joka ei tietenkään ole sitä valkoista sisustusta:

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/5e/82/83/5e8283ec51f608312ea9b49598175a95.jpg

^ yllä olevia suomalaisia ruokatiloja ei harmi vain näy