Miksi inhoat valkoista sisustusta?
Eli: miksi inhoat valkoista sisustusta?
Oma mielipiteeni on se, että sopivasti vaaleaa ja siihen jotain muutakin väriä, ettei mene täysin valkoiseksi. Jokainen saa tietenkin sisustaa miten itse tahtoo, tärkeintähän on se, että itse asujat viihtyvät!
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:02"]
Mä sisustan valkoisella mihin lisään värejä vuodenaikojen mukaan. Luen OKV blogia missä on valkoinen sisustus. Tän bloggaajan koti on silti mielestäni kodikas. http://omakotivalkoinen.casablogit.fi/ ainoa kokonaan valkoinen sisustusblogi jota luen.
[/quote]
tämä oli ensimmäinen blogi, jolloin tajusin, että valkoinen sisustus voi mennä sairaalloiseksi..
mut joo, maku kysymykset nämä. aika pieni ruokatila niillä vai vieläkö mies asuu siellä?
Valkoinen on pelkkää pintaa. Se heijastaa niin tehokkaasti valon takaisin, ettei siitä löydy mitään syvyyttä. Oikea pinnallisuuden riemuvoitto! Hyrrr.
Luulen että kyse on just tästä. Eri ihmisille värit edustavat erilaisia asioita. Itselleni valkoinen on raikkauden ja puhtauden väri.
Vaikea välttyä erisävyisten valkoisten sekamelskalta.
Ei valkoinen ole oikeastaan väri.
Liian kliininen ja kylmä. Tulee sellainen olo että päällä pitäisi olla jokin suojapuku ja hengityssuojain, että sellaisessa tilassa voi olla. Koko valkea sisustus, vaikka siinä olisi niitä muutamia värejä mukana, on vain ahdistava.. Etenkin tälläiselle, joka on viettänyt liikaa aikaa sairaaloissa..
Luonnostakaan ei löydy ns. Puhdasta valkoista väriä. Lumikin taittaa enemmän siniseen, jne. Väriopillisesti valkoinen on värien puutetta, tyhjyyttä. Kuka haluaa asua tyhjyydessä?
Olen aina toivonut pysyväni sisustukseen, joka muistuttaa Kaivopuiston kulttuurikotien sisustusta. Antiikkia ja modernia sopivasti sekaisin, mattoja, kirjoja, arvokasta, jopa hieman historiallista tunnelmaa, ei todella mitään valkoista steriiliyttä tai maalaisromantiikkaa tms. trendejä, vaan ajatonta arvokasta tyylikkyyttä. En sano, että siihen ihan pääsisin, mutta se on haaveenani.
Inhoat?? Oikeesti ap, miksi valitsit sanan inhota tähän yhteyteen?.
Valkoinen sisustus on sellainen, jonka jokainen pystyy tekemään. Ei mielikuvitusta, ei tyylikkyyttä, ei yhtään mitään. Ei tarvitse erityisiä sisustustaitoja, että osaa laittaa vierekkäin valkoisia huonekaluja.
Mutta silti niitä valkoisella sisustajia pitää niin kehua, kun on niin tyylikästä, niin hienoa ja niin raikasta ja ah niin valoisaa.
Minäkään en ymmärrä, miksi minkäänlaista sisustusta pitäisi inhota, silloin, kun se ei ole omassa kodissa.
Pidän valkoista sisustusta kylmänä, hengettömänä, epäkodikkaana ja epäkäytännöllisenä, enkä tekisi sellaista itselleni, mutta en silti inhoa sitä. Kenenkään muun ei tarvitse tehdä minun makuni mukaista sisustusta, joten minua ei haittaa, vaikka tuttavallani tuollainen valkoinen sisustus onkin. Pääasiahan on, että hän itse viihtyy omassa kodissaan.
En inhoa. Minusta täysin valkoinen sisustus on liian valkoinen. Siinä ei ole mitään kiinnostavaa, se on tylsä. Tykkään väreistä, joten oma sisustukseni onkin värikkäämpi.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 07:51"]
Valkoinen sisustus on sellainen, jonka jokainen pystyy tekemään. Ei mielikuvitusta, ei tyylikkyyttä, ei yhtään mitään. Ei tarvitse erityisiä sisustustaitoja, että osaa laittaa vierekkäin valkoisia huonekaluja.
Mutta silti niitä valkoisella sisustajia pitää niin kehua, kun on niin tyylikästä, niin hienoa ja niin raikasta ja ah niin valoisaa.
[/quote]
Tekeekö valkoiset huonekalut sisustuksesta valkoisen? En voisi kuvitella mustia tai koivun värisiä huonekaluja. Seinien ei tarvitse olla valkeita, vaikka huonekalit ovatkin. Verhot, matot ja tyynyt tuovat väriä myös.
Valkoista saa olla paljon, mutta kokonaan valkoinen sisustus on minusta kammotus. Varsinkin lattioiden pitäisi olla tummemmat. Mutta tietysti jokainen saa sisustaa kotinsa niin kuin tahtoo.
Kokovalkoinen modernina ei ole minulle niin epämieluisa kuin valkobeige/-harmaa "home"-koti... Lähinnä persoonattomuus ärsyttää; nuo sisustukset ovat toistensa kopioita ja henkivät laumasieluisuutta.
Inhoaminen on aika voimakas sana...
Jos kaikki on vaan valkoista eikä juuri ole muita väerejä, niin sisustus on mielikuvitukseton ja tylsä.
Jos on paljon valkoista, mutta myös tummia huonekaluja ja väriä on tuotu vaikkapa tekstiileillä tai joillakin esineillä, niin voin hyvinkin jo tykätä sisustuksesta.
Sellainen valkoinen -beige -pari tummaa puu huonekalua -sisustus on periaattessa harmooninen ja ok, mutta se näyttää just siltä, että on kerralla Askosta ostettu kaikki ja ei ole mitään persoonallista tai omaa tai todellista kodin tuntua tuovaa tavaraa.
Valkoiset kodit ovat kylmiä, mielikuvituksettomia ja erittäin epäkäytännöllisiä. Pahimpia ovat äidit, jotka yrittävät pitää kodin valkoisena lasten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 09:52"]
Inhoaminen on aika voimakas sana...
Jos kaikki on vaan valkoista eikä juuri ole muita väerejä, niin sisustus on mielikuvitukseton ja tylsä.
Jos on paljon valkoista, mutta myös tummia huonekaluja ja väriä on tuotu vaikkapa tekstiileillä tai joillakin esineillä, niin voin hyvinkin jo tykätä sisustuksesta.
Sellainen valkoinen -beige -pari tummaa puu huonekalua -sisustus on periaattessa harmooninen ja ok, mutta se näyttää just siltä, että on kerralla Askosta ostettu kaikki ja ei ole mitään persoonallista tai omaa tai todellista kodin tuntua tuovaa tavaraa.
[/quote]
Mutta sellaisiahan suomalaiset kodit ovat olleet jo vuosikymmeniä. Aina sitä vaaleaa puuta - valkoista - beigeä - harmaata - ja väriläiskänä joku tyyny. Kirjoja ei voi olla, ku ne keräävät pölyä. Minusta nykytyyli on niin hengetöntä ja kulttuuritonta, ihan kuin sellaisen kodin asukkailla ei olisi mitään omaperäisyyttä, luovuutta, mitään elämää päänsä sisällä. Vankilan sellikin on persoonallisempi.
Jostain syystä valkoinen on ollut aina minulle kuoleman väri, joten aivoni yhdistävät valkoisen tilan (täysin ilman muita värejä siis) hautaan. Sairaalat olen kokenut ahdistaviksi, tuntuu kuin olisi laitettu elävältä hautaan.
Joku terapeutti voisi pohdiskella mistä tämä johtuu, itse en ole keksinyt mitään järkevää selitystä miksi yhdistän valkoisen niin voimakkaasti kuolemaan.
Mä sisustan valkoisella mihin lisään värejä vuodenaikojen mukaan. Luen OKV blogia missä on valkoinen sisustus. Tän bloggaajan koti on silti mielestäni kodikas. http://omakotivalkoinen.casablogit.fi/ ainoa kokonaan valkoinen sisustusblogi jota luen.