Mies valittaa kun en laita ruokaa,vaan
ainoastaan lämmitän. Eli kaikki ruoka pitäisi hänen mielestään valmistaa alusta saakka itse, jotta se olisi ruuanlaittoa eikä vaan lämmitystä. Esim uunimakkara ei ole ruokaa, kuten ei jauhelihasta ja pata-aineksista tehty ruoka, mikään ei oikeastaan ole hänen mielestään ruuanlaittoa, vaanvain lämmitystä. Itse ei toki tee mitään,paitsi pasitaa kalan uunissa. Se on kuulemma ruuanlaittoa, ei lämmitystä, vrt. uunimakkara,koska hän maustaa kalan. Eikö ole erikoista logiikkaa teistä vai onko mies oikeassa.
Kommentit (88)
Me syödäänkin usein pasta pomodoroa tai marinaraa, mutta kun tässä keskustelussa on tuollainen makkarateema, niin ajattelin lisätä kastikkeeseen makkaraa. :)
79 taitaa olla ap:n miehen sukua. Ruualle ei yökkäillä eikä sitä syljetä, vaikka se ei mieleistä olisikaan. Ei ruokapöydässä eikä netissä. Voi sanoa ettei tykkää, se riittää.
78
Mies on oikeassa, miksi oitot niin tärkeässä asiassa kun ruuanlaitossa? Varmaan nukuttekin jollain halpis-sotkalla kun sänky on vaan nukkumapaikka
Suuret on taas murheet. Mitä väliä sillä on, onko kyse lämmittämisestä vai kokkaamisesta vai fine diningista vai grillaamisesta vai ruuan laitosta. Eikö pääasia ole, että maha tulee täyteen ja kroppa saa tarvitsemansa ravintoaineet? naiset vetää kyllä niiiiiin turhista asioista herneen nenään. Jos ei miehellesi lämmityksesi kelpaa, niin kokkailkoon itse maustamaansa kalaa vaikka joka päivä.
Miksi hänen mielestään se ruoka pitäisi "laittaa"? Tarkoittaako hän sitä että uunikala on terveellisempää kuin uunimakkara? Tekeekö hän itse muita ruokia kuin uunikalaa? Terveellisyyspointin jotenkin ymmärrän mutta en sitä että ruoka on pakko ihan vaan laittamisen ilosta tehdä alusta alkaen itse vaikka helpommallakin pääsisi.
No jospa miehesi tahtoo kunnon ruokaa. Ei kai kukaan tollasia eineksiä halua syödä kuin hätätapauksessa tai hyvin harvoin.
Olen kyllä miehesi kanssa samaa mieltä. Ei tosiaan mikään makkarasta tehty ruoka ole kokkaamista. Tosin outoa ettei mies laita itse ruokaa. Meillä nimenomaan mies laittaa enemmän ruokaa.
No sitten tekee itse ruoan, jos ei sinun lämmittämäsi kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:51"]
Miksi hänen mielestään se ruoka pitäisi "laittaa"? Tarkoittaako hän sitä että uunikala on terveellisempää kuin uunimakkara? Tekeekö hän itse muita ruokia kuin uunikalaa? Terveellisyyspointin jotenkin ymmärrän mutta en sitä että ruoka on pakko ihan vaan laittamisen ilosta tehdä alusta alkaen itse vaikka helpommallakin pääsisi.
[/quote]
Ei tee muuta kuin tuota uunikalaa. Terveellisyys ei ole hänelle se pointti tässä. En ole saanut järkevää vastausta, miksi pitäisi alusta asti itse valmistaa. Se on vaan kuulemma ainoa oikea tapa. Esim tänään tein pussimuusia ja lämmitin lihapullia ja kun pyysin syömään häntä ja lapsia ei minkäänlaista reaktiota, jatkoivat vaan telkkarin tuijotusta. Pyysin toiseen kertaan ja sanoin, ettei ole kiva turhan takia ruokaa laittaa, niin johan tuo kommentti taas tuli, ettet sinä mitään ole laittanut, vaan lämmittänyt.Vanhin lapsikin on jo alkanut vastailemaan minulle isänsä antaman esimerkin mukaan. Se on miehestä minulle ihan oikein, jospa alkaisin miettimään asioita. No joo, avioeroa olen tässä alkanut miettimään. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:54"]
Olen kyllä miehesi kanssa samaa mieltä. Ei tosiaan mikään makkarasta tehty ruoka ole kokkaamista. Tosin outoa ettei mies laita itse ruokaa. Meillä nimenomaan mies laittaa enemmän ruokaa.
[/quote]
No ei meillä makkaraa ole viikottainkaan, mutta esimerkkinä nyt oli tämä makkara. Ap
Miksi laitat pussimuusia? Oliko lihapullat einestä?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 18:03"]
Miksi laitat pussimuusia? Oliko lihapullat einestä?
[/quote]
En ehtinyt muuta kun mies vaan laiskottelee ja kaikki huushollin hoito on minun vastuullani. Tosin, enhän minä pese astioita enkä pyykkiä. Konehan ne pesee. Enkä siivoa, kun vaan imuroin enkä vie mattoja ulos päivittäin. Ap
En minäkään tuollaista ruokaa söisi. Jos on muusia, kyllä se pitää oikeista perunoista tehdä eikä mistään pussista.
Seuraavan kerran kun ukkos vonkaa seksiä,niin sano sille että "ei nyt huvita kun sä vaan lämmität mua,etkä laita kunnolla..."
Ymmärrän miestäsi. En minäkään syö eineksiä.
Teidän kannattaisi kyllä miettiä tuota roolitusta uudelleen. Surullista, jos viikon pyhäpäivänä pitäö syödä jauhomuusia ja einespullia. Jos vaikka teet lihapullia pakkaseen, saat sata kertaa eineksiä paremmat pullat. Pakastemuusikin on varmaan asteen lähempänä todellista ruokaa kuin jauheesta väännetty.
Omassa lapsuudenkodissani on tehty arkisin paljon eineksiä ja ruokahaluni on aina ollut huono ja olen lihava nyt aikuisena. Varjelisit lapsiasi ja valmistaisit ruuan aidoista raaka-aineista.
Sulla on fiksu mies - ap!! Ruuanlaitto on ihan jotain muuta kuin HK:n blöön heittoa uunivuokaan tai niiden pata-ainesmössöjen lämmitystä:) Ei ole meillä kelvannut koskaan, lapsetkin vaatii parempaa!
Mitäs jos tekisitte yhdessä ruokaa että sinäkin oppisit eikä ruuanlaitto jäisi vain yhden kontolle?? Koko perhe voi osallistua ruuanlaittoon!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:51"]
[/quote]
Ei tee muuta kuin tuota uunikalaa. Terveellisyys ei ole hänelle se pointti tässä. En ole saanut järkevää vastausta, miksi pitäisi alusta asti itse valmistaa. Se on vaan kuulemma ainoa oikea tapa. Esim tänään tein pussimuusia ja lämmitin lihapullia ja kun pyysin syömään häntä ja lapsia ei minkäänlaista reaktiota, jatkoivat vaan telkkarin tuijotusta. Pyysin toiseen kertaan ja sanoin, ettei ole kiva turhan takia ruokaa laittaa, niin johan tuo kommentti taas tuli, ettet sinä mitään ole laittanut, vaan lämmittänyt.Vanhin lapsikin on jo alkanut vastailemaan minulle isänsä antaman esimerkin mukaan. Se on miehestä minulle ihan oikein, jospa alkaisin miettimään asioita. No joo, avioeroa olen tässä alkanut miettimään. Ap
[/quote]
Kuulostaa kurjalta. :( Mun sympatiat on sun puolella. Miehesi käyttäytyy tosi ankeasti sua kohtaan ja on nyt lapsetkin opettanut samaan. "Lämmitä" ruokaa jatkossa vain itsellesi ja anna miehen itse tehdä itselleen sitä uunikalaa vaikka joka päivä. Ehkä jossain vaiheessa alkaa makkara ja pussimuusikin maistua.
Tai pyydä miesteäsi imuroimaan, pyykkäämään ja siivoamaan vessa jotta sulla on aikaa laittaa ruokaa. Saa ihan itse valita ottaako täysihoidon ja puolivalmisteista / eineksistä tehtyä ruokaa vai osallistuuko kotitöihin ja saa alusta asti kokattua evästä.
T:2
Mun syömistä ja ruoanlaittoa hallitsee kaksi periaatetta:
1. Silloin kun toinen tekee ruokaa ja saa itse istua valmiiseen pöytään, ruuan laadusta, mausta yms ei valiteta.
2. En itse käytä eineksiä/puolieineksiä. En makkaroita, en mitään valmiita pussimuusseja. Mutta jos istun valmiiseen pöytään jossa näitä tarjoillaan, en valita.
Eli mun mielestä jos mies haluaa parempaa ruokaa, jonka kyllä tavallaan ymmärrän, hänen on tehtävä ruoista puolet. Ymmärrän kyllä siis miehesi halun syödä normaali kotiruokaa mutta jos on itse niin laiska että ei jaksa tehdä niin sitten syö sitä mitä tarjoillaan.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:47"]
Hienoa, ja kauanko vietät keittiössä?
[/quote]
30-90 minuuttia ateriasta riippuen. Monesti siivoan keittiön siinä samalla, emmekä tee joka päivä ruokaa välttämättä vaan välillä myös kahden päivän ruokia -57