Mies valittaa kun en laita ruokaa,vaan
ainoastaan lämmitän. Eli kaikki ruoka pitäisi hänen mielestään valmistaa alusta saakka itse, jotta se olisi ruuanlaittoa eikä vaan lämmitystä. Esim uunimakkara ei ole ruokaa, kuten ei jauhelihasta ja pata-aineksista tehty ruoka, mikään ei oikeastaan ole hänen mielestään ruuanlaittoa, vaanvain lämmitystä. Itse ei toki tee mitään,paitsi pasitaa kalan uunissa. Se on kuulemma ruuanlaittoa, ei lämmitystä, vrt. uunimakkara,koska hän maustaa kalan. Eikö ole erikoista logiikkaa teistä vai onko mies oikeassa.
Kommentit (88)
onhan toi ruuan laittamista. se taas, minkälaatuista ruoka on, voisi olla enemmänkin keskustelun aiheena. yhdyn tuolla edellä esitettyyn vaihtoehtoon, jossa kehotetaan ap:tä pistämään miehelle imurin käteen ja pyykinpesuainepaketin kainaloon, jos mielii saada perunamuusin, joka on tehty alusta asti itse. tai vaihtoehtoisesti "laittaa" itse sen ruoan, jotta ap. voi keskittyä muun kodin puunaamiseen.
mä teen kaikki kotityöt meillä, myös ruuan alusta asti itse. joskus jos aikaa ei kertakaikkiaan ole ollut tarpeeksi (vaikka olenkin kotona, työttömänä, käyn vapaaehtoistyönä kävelemässä läheisen vanhainkodin asukkaitten kanssa välillä) voin hyvinkin tehdä jotain todella helppoa ja nopeaa ruokaa, enkä ole vielä kuullut mieheni valittavan. jos kuulisin, hän saisi varmasti hetken aikaa tehdä ruokansa ihan itse.
Miehen lapsuudenkodissan syödään aina jotain valmismarinoituja juttuja ja eineksiä. Mies ei siis ymmärrä kun sanon hänelle, että et laittanut ruokaa vaan lämmitit kun laittaa ranskanperunoita uuniin. Eli meillä nämä jututmenevät toisinpäin. Minä sanon miehelle että ei hän laittanut ruokaa kun ärsyttää kun hän väittää tehneensä ruokaa vaikka ei oikeasti ole tehnyt ruokaa. En ymmärrä miten joku ei ymmärrä eroa ruoanlaiton ja lämmittämisen välillä.
Mutta Kyllähän aikuisen ihmisen ja laåpsenkin pitää laittaa ruokaa, jos kerran syö. Jos taas kelpaa pelkät einekset niin sitten ei tarvitse laittaa ruokaa.
Lupaa miehellesi, että laitat ruokaa kun hän kaataa hirven tai tuo muuten raakaa lihaa pöytään.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:53"]
No jospa miehesi tahtoo kunnon ruokaa. Ei kai kukaan tollasia eineksiä halua syödä kuin hätätapauksessa tai hyvin harvoin.
[/quote]
No miksei sitten tee kunnon ruokaa :D vähän yksinkertainen mies.
Älä enää lämmitä miehelle ruokaa, vain itsellesi ja lapsille. Jos ei kerran miehelle kelpaa niin tehköön itse ruokansa.
En nyt varsinaisesti sanoisi kokkailuja ruoanlaitoksi, mutta ei miehellä ole kyllä yhtään varaa valittaa, jos ei itsekään viitsi laittaa kunnon ruokaa. Mies itse keittiöön tai tekemään muut kotityöt, jotta sä voit kokkailla kunnon ruokia.
Seuraavalla kerralla isket sen pussimuusijauheen pöytään, nostat lihapullat purkkeineen pöytään ja sanot, että hanasta tulee vettä.
"Olkaapa hyvät"
Mun mielestä hän on oikeassa siinä mikä on ruoanlaittoa, sitä en ymmärrä että miksi sulle valittaa, kun eikös hän ole aikuinen ihminen ja aikuinen ihminen laittaa ruokaa, koska syökin.
Mielestäni nyt kaikki miehet jotka ovat tottuneet valmiiseen, niin pitäisi vain laittaa kuriin ja laittamaan ruokaa. Jos on joku 60v joka ei laita niin tästä lähtien loppuelämä laitettava perheelle kaikki ruoat ja tehtävää kaikki työt.
Muuten saa syödä vain eineksiä jos ei laita ruokaa.