IL: Fordin toimitusjohtaja myöntää sähköautojen akkujen hulluuden: Mitä tapahtuu?
Fordin toimitusjohtaja myöntää sähköautojen akkujen hulluuden: Mitä tapahtuu?
Amerikan markkinoilla sähköautoihin työnnetään akkupaketteja, jotka painavat enemmän kuin jotkut henkilöautot.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5d038768-43c5-4740-b04f-71b0b72f0…
Kommentit (57)
Onneksi EU ei kieltänytkään polttomoottoreita, yhä enemmän näyttää siltä että synteettiset polttoaineet ja vety ovat tulevaisuutta.
Akkujen kehityksessä on osittain menty muutenkin taaksepäin. Vaikka markkinoinpropaganda sylkee mitä ihmeellisimpiä kehityksiä laboratorioista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi EU ei kieltänytkään polttomoottoreita, yhä enemmän näyttää siltä että synteettiset polttoaineet ja vety ovat tulevaisuutta.
Suomessahan sähköautojen myynti on jo romahtanut ja Autoalan keskusliitto tiedotti että rekisteröinnit ovat menossa vähäisemmiksi
Vierailija kirjoitti:
Tiet ainakin kuluu pilalle eikä korjausrahaa ole. Sähköautoille saisi lätkäistä kunnon tienkäyttöveron.
Kun 3 miljoonaa norsunpainoista sähköautoa sahaa Suomen teitä eestaas, niin voimme sanoa hyvästi tieverkostolle. Ei riitä raha ja rahkeet korjata asvalttia.
Ford on myös hiljattaisessa uutisessa myöntänyt, että "Tesla on jo voittanut tämän pelin".
Eli miten se nyt sitten oli. Tappion karvasta kalkkiako siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiet ainakin kuluu pilalle eikä korjausrahaa ole. Sähköautoille saisi lätkäistä kunnon tienkäyttöveron.
Kun 3 miljoonaa norsunpainoista sähköautoa sahaa Suomen teitä eestaas, niin voimme sanoa hyvästi tieverkostolle. Ei riitä raha ja rahkeet korjata asvalttia.
Mun sähköauto ei paina enempää kuin polttis-suv-mersu, itse asiassa painaa selvästi vähemmän. Jos halutaan painon mukaan rokottaa, niin sitten rokotetaan myös bensa-suv autoja, järjettömiä möhköjä.
Niin, lukiko kukaan tuota juttua? Kyseessä on siis ne miehistönkuljetusvaunun kokoiset jenkkien avolavat. Ei eurooppalaisittain normikokoisissa henkilöautoissa niin isoja akkuja ole.
Vierailija kirjoitti:
Akkujen kehityksessä on osittain menty muutenkin taaksepäin. Vaikka markkinoinpropaganda sylkee mitä ihmeellisimpiä kehityksiä laboratorioista.
Tosiaan uudemman LFP akun energiatiheys on huonompi kuin perinteisen litium-akun.
Eli akun paino vaan kasvaa. Sama taitaa olla noilla "suola"-akuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiet ainakin kuluu pilalle eikä korjausrahaa ole. Sähköautoille saisi lätkäistä kunnon tienkäyttöveron.
Kun 3 miljoonaa norsunpainoista sähköautoa sahaa Suomen teitä eestaas, niin voimme sanoa hyvästi tieverkostolle. Ei riitä raha ja rahkeet korjata asvalttia.
Mun sähköauto ei paina enempää kuin polttis-suv-mersu, itse asiassa painaa selvästi vähemmän. Jos halutaan painon mukaan rokottaa, niin sitten rokotetaan myös bensa-suv autoja, järjettömiä möhköjä.
Pitää verrata saman kokoluokan autoja, et voi jotain Fiat 500e sähkistä verrata GLE mersuun
Vierailija kirjoitti:
Niin, lukiko kukaan tuota juttua? Kyseessä on siis ne miehistönkuljetusvaunun kokoiset jenkkien avolavat. Ei eurooppalaisittain normikokoisissa henkilöautoissa niin isoja akkuja ole.
Luettiin ja ymmärrettiin, mutta ymmärsitkö sinä? Fordin johtajakin on huolestunut kehityksestä. Sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiet ainakin kuluu pilalle eikä korjausrahaa ole. Sähköautoille saisi lätkäistä kunnon tienkäyttöveron.
Kun 3 miljoonaa norsunpainoista sähköautoa sahaa Suomen teitä eestaas, niin voimme sanoa hyvästi tieverkostolle. Ei riitä raha ja rahkeet korjata asvalttia.
Mun sähköauto ei paina enempää kuin polttis-suv-mersu, itse asiassa painaa selvästi vähemmän. Jos halutaan painon mukaan rokottaa, niin sitten rokotetaan myös bensa-suv autoja, järjettömiä möhköjä.
Pitää verrata saman kokoluokan autoja, et voi jotain Fiat 500e sähkistä verrata GLE mersuun
Auto kuin auto. Hallituskin on viitoittanut sähköauton kulkuvälineeksi, jolla vihersiirtymä juntataan köyhän ainoaksi autoksi.
Miksi sen pitää on kallis ja painava? Ja lyhytkestoinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, lukiko kukaan tuota juttua? Kyseessä on siis ne miehistönkuljetusvaunun kokoiset jenkkien avolavat. Ei eurooppalaisittain normikokoisissa henkilöautoissa niin isoja akkuja ole.
Teslakin on kasvattanut akkukokoa ja painoa. Tietääkseni myydään meilläkin.
Jännä ettei Ford itke sitä miksi lava-autoissa vuosikausia on kisattu kenellä on muhkuin V8 nokassa ja näitä autoja myydään deluxe nahkasisustuksella tyypeille jotka ei todellakaan ole mitään työmiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lukiko kukaan tuota juttua? Kyseessä on siis ne miehistönkuljetusvaunun kokoiset jenkkien avolavat. Ei eurooppalaisittain normikokoisissa henkilöautoissa niin isoja akkuja ole.
Luettiin ja ymmärrettiin, mutta ymmärsitkö sinä? Fordin johtajakin on huolestunut kehityksestä. Sinä et?
Fordin johtaja on huolestunut siitä että Ford ei pärjää sähköistämisessä ja joutuu myymään autojaan persnetolla. Tietäisit jos seuraisit alaa.
Autovalmistuksessa tulee käymään 5-10 sisään valtava uusjako.
Mazda esitteli juuri uuden polttomoottoriauton joka painaa yli 2000 kg eli enemmän kuin oma sähköautoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lukiko kukaan tuota juttua? Kyseessä on siis ne miehistönkuljetusvaunun kokoiset jenkkien avolavat. Ei eurooppalaisittain normikokoisissa henkilöautoissa niin isoja akkuja ole.
Teslakin on kasvattanut akkukokoa ja painoa. Tietääkseni myydään meilläkin.
Missä Teslassa on 200 kWh akut?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi EU ei kieltänytkään polttomoottoreita, yhä enemmän näyttää siltä että synteettiset polttoaineet ja vety ovat tulevaisuutta.
Todellisuudessa yhä vähemmän näyttää siltä.
Vierailija kirjoitti:
Mazda esitteli juuri uuden polttomoottoriauton joka painaa yli 2000 kg eli enemmän kuin oma sähköautoni.
Polttomoottoriautoista pitäisi päästä eroon, koska ne ovat valtavan painavia. Tässä vielä linkki Mazdaan:
https://www.is.fi/autot/art-2000009591657.html
Omamassa 2012 kg eikä autoa voi edes ladata mitenkään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lukiko kukaan tuota juttua? Kyseessä on siis ne miehistönkuljetusvaunun kokoiset jenkkien avolavat. Ei eurooppalaisittain normikokoisissa henkilöautoissa niin isoja akkuja ole.
Teslakin on kasvattanut akkukokoa ja painoa. Tietääkseni myydään meilläkin.
Missä Teslassa on 200 kWh akut?
Kuka on niin väittänyt?
Tiet ainakin kuluu pilalle eikä korjausrahaa ole. Sähköautoille saisi lätkäistä kunnon tienkäyttöveron.