Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
821/1351 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka pääsitte sisään, joko voitte hyväksyä /hylätä paikkoja?

Vierailija
822/1351 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka pääsitte sisään, joko voitte hyväksyä /hylätä paikkoja?

Ensimmäiseen hakukohteeseen jos on päässyt niin voi hyväksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1351 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko varasijat liikkuneet kellään?

Tänään aamulla kun katsoin, niin oli ekan kerran mennyt yksi pykälä lähemmäksi opiskelupaikkaa. En ole ensikertalainen, ekassa hakukohteessa en ole liikkunut, mutta siinäkin pisteraja muuttunut.

Vierailija
824/1351 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain surkeat pisteet päätöksentekotaidoista (tosin niin myös enkusta ja äikästä) ja yritän miettiä, että missä meni väärin.

Kysymykset, jotka muistan, olivat kodinkoneiden järjestys, värianalyysi, lapset&lelut, asunnon valinta sekä K&S-market vertailu. Muistaako joku, mitä muita kysymyksiä oli? Ja onko antaa vinkkejä, missä näitä voisi treenata kevättä varten?

Entäs sitten nuo kielet, missä niitä voisi prepata?

Mä sain matikasta melkein täydet pisteet mut päätöksentekotaidot meni todella huonosti jotain 3,5/20. 😫 Eikä ne edes tuntunut vaikeilta 😂

Sama.🤔😆 Onneksi muut osiot meni paremmin ja opintopaikka tuli.

Vierailija
825/1351 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä kirjoitti:

Mistä ne omat pisteet näkee? Ei siis nuita tarkempia vaan yleisesti jos haluaa tietää ?

Näkyy Opintopolussa Valintakoe 8 piste jotain ja joku numero siinä ja sit seuraavaksi alin hyväksytty pistemäärä ja sitten että olen varasijalla 58.

Onko oma pistemäärä sen valintakoe kohdan perässä oleva ? Että olenko mä saanut vaan jonku 8 pistettä :D ja alin hyväksytty oli joku 27 miten voin olla varasijalla ees silloin

Siksi ootkin varasijalla kun sun pisteet ei riittänyt päästä suoraan sisään..

Vierailija
826/1351 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täällä arvon, että otanko todistusvalinnalla saamani paikan vastaan... Kaipaan jonkinlaista suunnanmuutosta elämään, ja ala vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, MUTTA en tiedä, onko se niin mielenkiintoinen, että jaksaisin opinnot, koska näin etukäteen tuntuu, että olisi aikamoista sinnittelyä (asuinpaikan, puolison vuorotyön ja lapsiin liittyvien juttujen vuoksi), vaikka monimuotona opiskeltaisiinkin. Lähijaksoja ja harjoitteluja kuitenkin niin paljon... Ehkäpä vaan suuntaan avoimeen yliopistoon ja mietin vielä, jos pyrkisikin takaisin yo:lle (vaikka vannoin aikanaan, että ei ikinä enää). Jos nyt alkaa kamalasti kaduttaa, niin täytyy ensi syksynä kokeilla uudestaan... -_- 

Mihin olet hakenut, jos saa kysyä, jospa saisin tietää päässeeni todistusvalinnan ei-ensikertalaisten 1.varasijalta sisään?

Kuulostiko tää jo siltä, että oon päätöksen tehnyt...?! Metropolia on koulu, jos se helpottaa...

Vierailija
827/1351 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no

Vierailija kirjoitti:

Mä täällä arvon, että otanko todistusvalinnalla saamani paikan vastaan... Kaipaan jonkinlaista suunnanmuutosta elämään, ja ala vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, MUTTA en tiedä, onko se niin mielenkiintoinen, että jaksaisin opinnot, koska näin etukäteen tuntuu, että olisi aikamoista sinnittelyä (asuinpaikan, puolison vuorotyön ja lapsiin liittyvien juttujen vuoksi), vaikka monimuotona opiskeltaisiinkin. Lähijaksoja ja harjoitteluja kuitenkin niin paljon... Ehkäpä vaan suuntaan avoimeen yliopistoon ja mietin vielä, jos pyrkisikin takaisin yo:lle (vaikka vannoin aikanaan, että ei ikinä enää). Jos nyt alkaa kamalasti kaduttaa, niin täytyy ensi syksynä kokeilla uudestaan... -_- 

Mihin olet hakenut, jos saa kysyä, jospa saisin tietää päässeeni todistusvalinnan ei-ensikertalaisten 1.varasijalta sisään?

Kuulostiko tää jo siltä, että oon päätöksen tehnyt...?! Metropolia on koulu, jos se helpottaa...

Hiukan kuulosti, mutta ei täsmää koulun suhteen..

Vierailija
828/1351 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa ja ketuttaa ensikertalaiskiintiöt just nyt. Reilusti paremmat pisteet kuin alimmalla päässeellä ja varasijoilla roikutaan.

Alan vaihto ollut jo monta vuotta mielessä. Tähän se jää.

Vierailija
829/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin noi sijat alkaa kunnolla liikahtelee? Varasija 6. Laurea Lohja saikku monari... Kaikki sanoo että pääset mut kun ei ole varmaa

Vierailija
830/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varasijalla 2 sosionomiksi SeAmkiin...

Vierailija
831/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu kirjoitti:

Milloin noi sijat alkaa kunnolla liikahtelee? Varasija 6. Laurea Lohja saikku monari... Kaikki sanoo että pääset mut kun ei ole varmaa

Tätä mäkin odotan!

Vierailija
832/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii!! Aiemmin noi sijat liikahdellu useita kymmeniä

Vierailija
833/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistusvalintavarasija oli liikahtanut pykälän 104 --> 103. Pääsykoevalintajonossa tönötän sijalla 11. En kyllä millään usko että voisin päästä sisään.

Vierailija
834/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä löydän tiedon kuinka monta ensisijaista hakijaa oli mun hakukohteeseeni? Kai tiedot on jo julkaistu

Vierailija
835/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä näissä nyt sitten kestää... varasijaliikehdinnässä siis!?

Vierailija
836/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mä löydän tiedon kuinka monta ensisijaista hakijaa oli mun hakukohteeseeni? Kai tiedot on jo julkaistu

Vipusen päivittyvästä raportista näkee, kun klikkaa vaikka hakukohteen hakijoiden lukumäärää ja sitten valitsee ensikertalaiset hakijat. Vähän hankala selittää mutta sieltä raportista ne pitäisi saada auki.

Mullakaan ei oo varasija liikkunut yhtään ja oon ei-ensikertalainen. Ei jaksais luoda turhaa toivoa, kun nää ensikertalaiskiintiöt on mitä on... Ikävää vaan että tällein rankaistaan hutivalinnoista aiempien opintojen suhteen.

Vierailija
837/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vipusen päivittyvästä raportista näkee, kun klikkaa vaikka hakukohteen hakijoiden lukumäärää ja sitten valitsee ensikertalaiset hakijat. Vähän hankala selittää mutta sieltä raportista ne pitäisi saada auki.

Mullakaan ei oo varasija liikkunut yhtään ja oon ei-ensikertalainen. Ei jaksais luoda turhaa toivoa, kun nää ensikertalaiskiintiöt on mitä on... Ikävää vaan että tällein rankaistaan hutivalinnoista aiempien opintojen suhteen.

siis ensisijaiset hakijat, ei ensikertalaiset

Vierailija
838/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin ettei vipusta pysty selaamaan tabletilla? Kun en saa aukimitään tilastoja sieltä?

Vierailija
839/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusessa ei taida vielä olla 2021 alkavien koulutusten tietoja? En ainakaan löydä.

Vierailija
840/1351 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipusessa ei taida vielä olla 2021 alkavien koulutusten tietoja? En ainakaan löydä.

Mulla kyllä näkyy sivupalkissa myös 2021 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä