AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä oli alimmat pisteet DIAKin sosionomiin?
46.89
Tuleeko samantien spostiin ilmoitus, kun opintopolku päivittyy? Eli onko turhaa käydä kyttäämässä siellä, miten kävi? Yhteen paikkaan vain hain, ei ensikertalaisena... Hakukurssista lähes täydet pisteet, silti sellainen olo, ettei riitä... Odotuttaa.
Ei tule ilmoitusta opintopolun päivityksestä sähköpostiin. Silloin, jos opintopaikka on vastaanotettavissa tulee ilmoitus sähköpostiin jonkin ajan kuluessa. Tuloskirje tulee, kun kaikki tulokset on julkaistu.
Hei, ilmeisesti nyt syksyn haussa tehtiin vain yksi koe, niin kysymys onkin että onko keväällä sitten taas kaksivaiheinen koe? Nimim. keväällä hakeva
1. Varasija terveydenhoitajaks todistusvalinnalla.. ja en oo ensikertalainen. Onkohan mitään mahiksia vai kiilaako ensikertalaiset ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pisteitä 149 YO-todistuksesta ja alin pustemäärä 89 jolla päässyt sisään. En ymmärrä tuosta mitään, mitä tarkoittaa.
Kirjoititko monta ainetta vaiko huippuja arvosanoja? Saako udella, että miksi et hakenut yliopistoon, kun noin hurjat pisteet eli potentiaalia sulla ainakin on?
Olen jo yliopiston käynyt, ja sinne en päässyt lähellekään tällä YO-todistuksella 😊 Elämä ei aina mene kuten kuvittelee ja tuo yliopistoala ei työllistä kuten alunperin luulin
Mitkä kaikki AMK ilmoittaneet tulokset tai toisin sanoen, mistä vielä odotatte tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ootteko päässyt laureaan sisään valintakokeella? Mulla lukee 21.11 valintakoe valinta joten siihen asti ilmeisesti odotettava..
Tuo on sinun pistemääräsi valintakokeesta eikä päivämäärä.
Voi luoja, olikohan se kommentti ihan tosissaan x'DD
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö jossain jo ottamaan paikan vastaan? Metropoliassa ei ainakaan.
Seamkissa sai ottaa paikan vastaan 13.11. pe >. Ja ilmoittautua läsnäolevaksi keväälle. Tämä sh-monimuoto-opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten pettykö liikaa, kun pääsette näkemään, millaista AMK:issa todella on xD monella alalla tekemällä ja itse opiskelemalla oppii paremmin.
Yksi amk-tutkinto jo takana ja nyt keväällä alkaa toinen. Riippuu ihan itsestä, kuinka paljon opiskelusta saa irti. Totta kai amk-opinnot vaativat itseohjautuvuutta, ei ole enää peruskoulutasoa valmiiksi syötettynä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin valintakokeella terkkariksi SeAMK:iin! Otin just opiskelupaikan vastaankin. ❤️
Hieno homma.👌 Paljonko oli alimmat valintakokeen pisteet ei ensikertalaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin valintakokeella terkkariksi SeAMK:iin! Otin just opiskelupaikan vastaankin. ❤️
Hieno homma.👌 Paljonko oli alimmat valintakokeen pisteet ei ensikertalaiselle?
😁 ja en valitettavasti tiedä, oon itse ensikertalainen. :/
Mutta jos jotakuta kiinnostaa, tässä ensikertalaisen pisterajat:
YO-pisteet 105
AMM 120
Valintakoe 43.7
Turku AMK siis julkaissut tulokset, mutta mulla se näkyy vain että valinta kesken, oliko jollain sosionomi verkkototeutus pisterajat tiedossa? Entä se LAB?
Sain paikan 2.hakukohteesta tradenomiksi. Siinä vaan on ns. väärä suuntautumisala, syksyllä alkaa enemmän kiinnostava. Mietin, että kannattaako nyt aloittaa opiskelu ja hakea syksyllä uudelleen? Kevään opinnot varmaan saisi hyväksiluettua. Tossa tosin hukkaa ensikertalaisuuden, mutta jos jää sitä säästelemään, voi käydä niin, ettei pääse mihinkään syksyllä. Todistukselle menin heittämällä sisään, pääsykokeet ei niin onnistunut.
Mulle on mysteeri tuo osiokohtaisten pisteiden pyytäminen erikseen. Miksei ne suoraan näy vaikka opintopolussa? Miksi amkit haluaa että ne 200k hakijaa jokainen kysyy sähköpostilla erikseen, ja ihmiset tuntien moni varmasti vielä kysyy vääristä paikoista. Paljonkohan tohon menee turhia resursseja.
Ei niitä kiinnosta päivittää jonoja. Kunnon paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten pettykö liikaa, kun pääsette näkemään, millaista AMK:issa todella on xD monella alalla tekemällä ja itse opiskelemalla oppii paremmin.
Itse opin parhaiten juurikin niillä parjatuilla verkkokursseilla. Itsestään hän se lopulta on kiinni, käykö kunnolla läpi annetut lähdekirjat ja tekeekö työnsä huolella, vai tekeekö juuri ja juuri sen, että pääse läpi.
Äitini opiskeli yliopistotutkintoa silloin kun olin lapsi. Eniten hänkin silloin kahlasi kotona kirjapainon ja muistiinpanojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on mysteeri tuo osiokohtaisten pisteiden pyytäminen erikseen. Miksei ne suoraan näy vaikka opintopolussa? Miksi amkit haluaa että ne 200k hakijaa jokainen kysyy sähköpostilla erikseen, ja ihmiset tuntien moni varmasti vielä kysyy vääristä paikoista. Paljonkohan tohon menee turhia resursseja.
Tämä on tosiaan aivan järjetöntä! Itsekin arposin kahden eri sähköpostiosoitteen välillä, että kumpaan laitan viestiä ja väärinhän se meni. Tuli vastaus, että viestini välitetään siihen toiseen osoitteeseen.
Mitkä oli alimmat pisteet DIAKin sosionomiin?