AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Siis onko ensikertalaiset ja ei-ensikertalaiset samassa todistusvalinta jonossa?
Kiitos tuosta vuodesta. Helpotti elämää hieman. Ensimmäiseltä varasijalta mulla on vielä mahdollisuus päästä kouluun. 15 vielä ottamatta paikkaa vastaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tuosta vuodesta. Helpotti elämää hieman. Ensimmäiseltä varasijalta mulla on vielä mahdollisuus päästä kouluun. 15 vielä ottamatta paikkaa vastaan 👍
Pliis kertokaa nyt joku mulle montako on ottanut paikan vastaan SeAmkin sosionomin päivätoteutukseen? 😭😭 En löydä vuotta 2021 ollenkaan!
Sain hyväksymissähköpostin, mutta en pääse edelleenkään hyväksymään 2. toiveeni paikkaa. Kuinkahan kauan pitää odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Sain hyväksymissähköpostin, mutta en pääse edelleenkään hyväksymään 2. toiveeni paikkaa. Kuinkahan kauan pitää odottaa?
27.11. Saa hyväksyttyä 👍🏼
Hermoraunio kirjoitti:
Pliis kertokaa nyt joku mulle montako on ottanut paikan vastaan SeAmkin sosionomin päivätoteutukseen? 😭😭 En löydä vuotta 2021 ollenkaan!
12 ottanut paikan vastaan tähän mennessä!
Vierailija kirjoitti:
Hermoraunio kirjoitti:
12 ottanut paikan vastaan tähän mennessä!
KIITOS TUHANNESTI! Oon varasijalla 2, joten toivoa on! ❤️
Vipusen mukaan valittuja on noin tuplasti aloituspaikkoihin verrattuna.
Hermoraunio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27.11. Saa hyväksyttyä 👍🏼
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä kirjoitti:
Mistä ne omat pisteet näkee? Ei siis nuita tarkempia vaan yleisesti jos haluaa tietää ?
Näkyy Opintopolussa Valintakoe 8 piste jotain ja joku numero siinä ja sit seuraavaksi alin hyväksytty pistemäärä ja sitten että olen varasijalla 58.
Onko oma pistemäärä sen valintakoe kohdan perässä oleva ? Että olenko mä saanut vaan jonku 8 pistettä :D ja alin hyväksytty oli joku 27 miten voin olla varasijalla ees silloin
Siksi ootkin varasijalla kun sun pisteet ei riittänyt päästä suoraan sisään..
Joo tätä just mietin. Ihan jäätävää että ees varasijalle tuommoisilla pisteillä pääsee. Luulin et tulee joku hylätty tai jtn. Ihan hulvatonta miten päin persettä meni :D mut ainakin yritin.
Jonttu kirjoitti:
Milloin noi sijat alkaa kunnolla liikahtelee? Varasija 6. Laurea Lohja saikku monari... Kaikki sanoo että pääset mut kun ei ole varmaa
Ei ne välttämättä liiku mihinkään, ei se ole mikään varmuus. Vain sitten liikkuu, jos jo hyväksytyt etenevät ylemmille hakutoiveilleen, eivät ota paikkaa vastaan muusta syystä tai ilmoittautuvat poissaoleviksi.
Paikan vastaanottaneisiin lasketaan mukaan myös ne, jotka ilmoittautuvat poissaolevaksi, ja heidän tilalleen nousee uusi hakija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä kirjoitti:
Mistä ne omat pisteet näkee? Ei siis nuita tarkempia vaan yleisesti jos haluaa tietää ?
Näkyy Opintopolussa Valintakoe 8 piste jotain ja joku numero siinä ja sit seuraavaksi alin hyväksytty pistemäärä ja sitten että olen varasijalla 58.
Onko oma pistemäärä sen valintakoe kohdan perässä oleva ? Että olenko mä saanut vaan jonku 8 pistettä :D ja alin hyväksytty oli joku 27 miten voin olla varasijalla ees silloin
Siksi ootkin varasijalla kun sun pisteet ei riittänyt päästä suoraan sisään..
Joo tätä just mietin. Ihan jäätävää että ees varasijalle tuommoisilla pisteillä pääsee. Luulin et tulee joku hylätty tai jtn. Ihan hulvatonta miten päin persettä meni :D mut ainakin yritin.
Niin, no sellaista se AMK:ssa on.
eri
Kävin katsomassa Vipusem tilastoja ja eipä ne kerro ei-ensikertalaiselle mitään muuta kuin kuinka moni hakenut ylipäänsä ja montako aloituspaikkaa. Ja miksi valittuja paljon enemmän, ei riitä mun tmmärrys.
Aamun tsekkaus tehty. Ei ollut mun jonotuspaikka liikkunut. (1.jonossa, ei ensikertalainen...)
Täältä siis luin, että opintopolku päivittyy aamuisin klo 7. Onkohan se noin?
Vipunen käytävä vielä katsomassa. Eilen oli 15 ottamatta haluamaani paikkaa... Toivottavasti tänäänkin on vielä paikkoja jäljellä.
Osaisko joku selittää miksi Opintopolussa ei näy mulla jo valinnat tehneiden ammattikorkeiden kohdalla kun vain että opiskelijavalinta kesken, eikä edes pisterajoja? Kyseessä siis alimmat hakukohteet
Mikä ala?