Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
1/1351 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tän syksyn haussa kaikilla aloilla pakollisena osiona matikka? Paljon painoarvoa?

Vierailija
2/1351 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somestarax

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/1351 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tän syksyn haussa kaikilla aloilla pakollisena osiona matikka? Paljon painoarvoa?

Muistaakseni kaikilla aloilla, paitsi humanistisella ja kasvatusaloilla, kysytään matikkaa.

Vierailija
4/1351 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labissa on erillinen valintakoe + hakemusvideo + motivaatiokirje.

Vierailija
5/1351 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö milloin todistusvalinnan tulokset tulee??

Vierailija
6/1351 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistusvalinnan tulokset tulee viimeistään 22.10.

Vierailija
7/1351 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette valmistautuneet? Itse olen yrittänyt matikkaa treenata kun lukiosta valmistuin toista kymmentä vuotta sitten, ei ole enää tuoreessa muistissa. Tietääkö kukaan kysyttiinkö keväällä yhtälöitä? Olen painottanut lähinnä prosenttilaskuja.

Vierailija
8/1351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette valmistautuneet? Itse olen yrittänyt matikkaa treenata kun lukiosta valmistuin toista kymmentä vuotta sitten, ei ole enää tuoreessa muistissa. Tietääkö kukaan kysyttiinkö keväällä yhtälöitä? Olen painottanut lähinnä prosenttilaskuja.

Keväällä oli yhtälöitä muistaakseni ainakin jossain määrin. Itsekin olen matikkaa treenaillut pääosin! Mille alalle hait?

Vierailija
9/1351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koetta ei voi tehdä kotona, kuten kesällä? Tuntuu älyttömältä raahautua varta vasten jonnekin koetta suorittamaan, kun se kuitenkin tehdään sillä omalla läppärillä joka toimii ihan hyvin siellä omassa himassa.

Vierailija
10/1351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähh mikä niissä todistusvalinnan tuloksissa kestää.... tiedän, että en varmaan omilla papereilla mihinkään pääsisi, mutta olis kiva että tää hakuprosessi jo edistyisi

Vierailija
11/1351 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut vieläkään todistusvalinnat 😯

Vierailija
12/1351 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli ainakin Diakista todistusvalinnan tulokset. Musta tulee terveydenhoitaja!

Vierailija
13/1351 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan noi todistusvalintojen varasijat yleensä liikkuu? Onkohan mitään mahiksia varasijalta 3 ja 13 tai trade/toimintaterapeutti pk-seutu 🙈

Vierailija
14/1351 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain toimintaterapeutiksi Turkuun (monimuoto), koe meni kyllä ihan plörinäksi oman hitauteni ja huonon valmistautumisen takia. 🙈 Miten muilla tämän aamun pääsykokeen tekijöillä meni?

Vierailija
16/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koetta ei voi tehdä kotona, kuten kesällä? Tuntuu älyttömältä raahautua varta vasten jonnekin koetta suorittamaan, kun se kuitenkin tehdään sillä omalla läppärillä joka toimii ihan hyvin siellä omassa himassa.

Varmaan siksi, että silloin huijattiin niin paljon.

Vierailija
17/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi iskeä paniikki kokeessa, kun aika kului niin nopeesti. Lisäksi luentosalissa, jossa tein kokeen, oli häiriötekijöitä koetilannetta ennen, sen aikana ja jälkeen.

- Tekniset ongelmat ennen koetta. Tunniste QR-koodit eivät toimineet ja AMKin henkilökunta koitti selvitellä asiaa hätääntyneesti. Hätääntynyt olo tarttuu helposti.. Osalla tietokoneet eivät yhdistäneet valintakoeverkkoon tai tunnistautuminen ei mennyt läpi. Nämä aiheuttivat epävarmuutta jo valmiiksi jännittyneissä hakijoissa.

- Koe tehtiin ahtaassa luentosalissa. Reunapaikalla istuvana jouduin koko ajan nousemaan penkistä kun porukka ravasi vessassa ja lähti aikaisemmin koesalista. Koesalin ovi oli raskas ja piti aina kovan pamauksen mennessään kiinni. Kun porukka lähti ripotellen, koko ajan kuului oven aiheuttamaa ääntä. Tämä häiritsi erityisesti kokeen loppuvaiheessa.

-Edellä oleva pitkähiuksinen tyttö hipoi ja "pöllytti" kokoajan hiuksiaan, jotka tulivat koneeni näytölle.

- Porukka yski ja niiskutti salissa (eihän sairaana saanut mennä paikalle? tietysti myös allergian mahdollisuus!)

Kotona tekeminen olisi rauhallisempaa, mutta toisaalta huijauksia ei pystyisi ehkäisemään. Kukaan ei voisi valvoa, käyttääkö joku laskinta tai kääntäjää vastoin sääntöjä.

Jatkoa ajatellen kysyn, saako tonne ottaa mukaan omat korvatulpat? Keskittyminen oli ihan herpaantunut koko kokeen ajan.

Vierailija
18/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa helppo koe

Vierailija
19/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomenna menossa ja ehkä vähän liian luottavaisena, kun en ole valmistunut ollaan etukäteen. Päättelin, ettei matematiikan osio voi olla vaikea, jos edes laskinta ei saa käyttää.

Vierailija
20/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasi iskeä paniikki kokeessa, kun aika kului niin nopeesti. Lisäksi luentosalissa, jossa tein kokeen, oli häiriötekijöitä koetilannetta ennen, sen aikana ja jälkeen.

- Tekniset ongelmat ennen koetta. Tunniste QR-koodit eivät toimineet ja AMKin henkilökunta koitti selvitellä asiaa hätääntyneesti. Hätääntynyt olo tarttuu helposti.. Osalla tietokoneet eivät yhdistäneet valintakoeverkkoon tai tunnistautuminen ei mennyt läpi. Nämä aiheuttivat epävarmuutta jo valmiiksi jännittyneissä hakijoissa.

- Koe tehtiin ahtaassa luentosalissa. Reunapaikalla istuvana jouduin koko ajan nousemaan penkistä kun porukka ravasi vessassa ja lähti aikaisemmin koesalista. Koesalin ovi oli raskas ja piti aina kovan pamauksen mennessään kiinni. Kun porukka lähti ripotellen, koko ajan kuului oven aiheuttamaa ääntä. Tämä häiritsi erityisesti kokeen loppuvaiheessa.

-Edellä oleva pitkähiuksinen tyttö hipoi ja "pöllytti" kokoajan hiuksiaan, jotka tulivat koneeni näytölle.

- Porukka yski ja niiskutti salissa (eihän sairaana saanut mennä paikalle? tietysti myös allergian mahdollisuus!)

Kotona tekeminen olisi rauhallisempaa, mutta toisaalta huijauksia ei pystyisi ehkäisemään. Kukaan ei voisi valvoa, käyttääkö joku laskinta tai kääntäjää vastoin sääntöjä.

Jatkoa ajatellen kysyn, saako tonne ottaa mukaan omat korvatulpat? Keskittyminen oli ihan herpaantunut koko kokeen ajan.

Saa ottaa korvatulpat! Mulla on viime kesänä pääsykokeessa korvatulpat mukana ja suosittelen kyllä!