Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinua ärsyttävät oikeasti ihan mitättömät asiat? Kerro tänne!

Vierailija
20.11.2013 |

Minä en kestä lauluissa sitä, että välillä samassa laulussa lauletaan sä ja mä ja kohta sinä ja minä. Varmaankin riimittelyongelmia, mutta kuitenkin mielestäni pitäisi valita jompikumpi tyyli.

Kommentit (610)

Vierailija
541/610 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariiniin tai voihin työnnetty veitsi. Eli joidenkin tapa tunkea se käytetty leivänmuruinen veitsi voitelun jälkeen niin syvälle margariiniin pystyyn kuin vain menee. Yäk!

Vierailija
542/610 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos joku ei osaa taivuttaa ruoka-sanaa vaan kirjoittaa esim. "pidän tästä ruosta". Mikä -tun ruo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/610 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vesipisarat ym. tahrat tiskipöydällä

- leivänmurut pöydällä

- märän suihkuverhon liimaantuminen vartaloon, hyi helvetti!

- kusitipat vessanpöntöllä

- huomaat vasta tarpeesi tehneenä, että ei ole vessapaperia telineessä

- melkein tyhjä maitopurkki jääkaapissa, tyyliin 3 pisaraa maitoa jäljellä

- juuston jämäpala, jota ei saa höylällä enää leikattua

- kahvipannuun jäävä mitätön määrä kahvia, kun kukaan "ei jaksa" juoda enempää    latkittuaan ensin 2 mukillista

- ihmiset, jotka lasketuttavat kaupan kassalla pikkukolikoitaan

-Merimekon ihme pikkupussukat, joihin laitetaan kaikki kortit,setelit, kolikot, kuitit,    e-pillerit jne. ja niitten kanssa nyherretään maksaessa

-

Vierailija
544/610 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua loppuun, ja joku on tästä varmaan maininnutkin, mutta mua ärsyttävät kassalla maksupäätteen viereen arpomaan jäävät edelliset asiakkaat. Usein olisi jo omien ostosteni maksamisen aika, mutta edellinen (useimmiten) mummo pakkaa vielä hilukukkaroaan, bonuskorttejaan ja muita tilpehöörejä käsiveskaansa. Siinä sitten kassa toljottaa minua, että miksen jo maksa ja jono perässä kasvaa, kun odottelen, että pääsen näppäilemään pin-koodini ilman ylimääräisiä silmäpareja, mihin minulla mielestäni on oikeus. Tuskin se mummo koodia näkisikään (koska oli juuri tunkenut ne silmälasinsakin sinne kassiinsa), mutta periaate on periaate.

Vierailija
545/610 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 11:22"]

Ja alkeelliset käännösvirheet ohjelmien tekstityksessä, numeroissa näitä on harvinaisen paljon. Esim. five thirty on muka puoli viisi tai ten thousand onkin käännetty satatuhatta tmv. Ei voi olla niin vaikeaa ammattikääntäjälle, kun minäkin ihan taviksena sen ohjelmaa katsellessani kuulen ja havaitsen.

[/quote]

Anteeksi kun puutun tähän, mutta tällä hetkellä audiovisuaalinen kääntäminen on pahassa jamassa ja se tarkoittaa sitä, että tällä hetkellä monet ohjelmat kääntää ja tekstittää ei-ammattilainen. Alhaisten palkkojen takia moni ammattikääntäjä on irtisanoutunut ja vaihtanut alaa, joten siksi käännöstoimistot ottavat kääntämään kenet vaan sattuvat löytämään (ja joka suostuu hommiin polkuhinnalla).

Vastaan samalla, että todellakin ärsyttää se, ettei kääntäjiä arvosteta Suomessa (tai se ei ainakaan palkassa näy) ja kuvitellaan, että kuka tahansa kotisohvalla istuva voisi ihan hyvin kääntää ohjelmat. Menkääpä tekemään priimaa niillä polkuhinnoilla mitä nyt tarjotaan!

Vierailija
546/610 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, ettei tätä ole vielä kukaan maininnut...?

Se, kun wc-paperi on telineessä väärin päin! Sen pään kuuluu roikkua sen rullan yli, eikä seinää vasten!!!

Vierailija
547/610 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi Haavisto ei siivotuta kulmakarvojaan siipallaan...

Vierailija
548/610 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 11:22"]

Vuorotyötä tekevänä käytän paljon tallentavaa digiboksia, jotta voin seurata lempisarjojani. Ottaa niin päähän, ettei niitä ohjelmia voida esittää ajallaan, vaan ensin näytetään 10 minuuttia mainoksia ja sitten ohjelman lopusta puuttuu muutama minuutti tallennuksesta. Ja sama ongelma myös yle:n kanavilla, aina tallennus loppuu kesken. Ärh.

[/quote]

Sieltä digiboksin asetuksista löytyy semmoinenkin kohta, mistä saa määriteltyä "varoajan" tallennuksen loppuun.

Vierailija
549/610 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun mies lässyttäää!!! Voi jumalauta. Voi niitä hempeyksiä puhua tavallisellakin äänellä. En voi edes kuunnella niitä juttuja ku vituttaa se lässytys!

Vierailija
550/610 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten viestiketjun aloittaja on ap??

Vierailija
551/610 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kyvyttömyys ymmärtää, että heidän kokemusmaailmansa ei ole yhtä kuin objektiivinen totuus koko maailmasta. Oikeasti tulee välillä tosi hämmentäviä tilanteita, kun ei oikein tiedä miten suhtautuisi. Esim. ihan ilmiselvistä makuasioista saatetaan ruveta vänkäämään. "No siis todellakin päärynä on paremman makuinen kuin banaani!". Tai jos vaikka täällä joku kirjoittaa, että "aika ankeeta kun on niin harmaata ja sateista", niin joku vastaa "höpsis, mikä ihmeen sade, aurinkohan tuolla paistaa!". Siis ihan oikeasti, mitä tuollainen vastaus yrittää sanoa? Eikö vastaaja oikeasti ymmärrä, että jossain muualla voi sataa, vaikka hänen ikkunastaan näkyykin auringonpaiste..?!

Vierailija
552/610 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 15:35"]

Jumalauta!

- Ihmiset, jotka pitävät haarukkaa piikit ylöspäin. Toki joitakin ruokalajeja on helpompaa syödä näin, mutta raflassa hävettää seuralainen, joka vetelee härkäpihvinsä piikit ylöspäin.

- Elisa Viihteen kaikki palvelut ja se vitun digiboksi. En suosittele kenellekään.

- Ihmiset, joiden mielestä kaikki on äärimmäisen mielenkiintoista, mahtavaa, piristävää ja yllättävää. "Näin junan ikkunasta miehen ulkoiluttamassa ranskanbulldoggia, ja se oli niin ihanan söpöä!" "Tänään on pinkkien sukkien päivä! Niin että laitoin pinkit sukat! NYT ON HYVÄ PÄIVÄ!" "Kohtasin kaupassa miehen, joka ystävällisesti pyysi minua väistämään, jotta voisi ottaa hyllyltä haluamansa tuotteen. Voi, se oli niin hauskaa ja outoa! Naurattaa vieläkin!" "Kato tota pulua! Eikö ookin hassu?"

- Kampin kaukoliikenteen terminaalissa seikkailevat ihmiset, joilla menee ikuisuus lähtevien autojen määränpään zoomailuun, laiturille astumiseen ja autoon nousemiseen. Toki siellä piipahtaminen on mulle perushuttua vain koska olen kulkenut kolme vuotta säännöllisesti bussilla Helsinkiin ja sieltä pois, mutta ärsyttää ihmiset, jotka katselevat laiturien tauluja selkeästi ajatellen "onkohan tämä nyt sitten se" ja menevät kokeilemaan, joko laiturille pääsisi huolimatta suurista punaisista rasteista ja siitä, ettei autoa ole vielä edes tullut. Sitten siirrytään taas sivummalle odottamaan, ja kun auto tulee ja kuski käväisee avaamassa ovet, nämä oman elämänsä sankarit jäävät hoomoilasina ihmettelemään tätä näkyä, ja minä pohdin takana: "Oletko sä nyt jumalauta menossa sinne vai menenkö minä ensin." Kyllä, vihreät nuolet ovat merkki siitä, että ovet ovat nyt avoinna, ja kuski on valmis rahastamaan sinut kyytiin. Sitten katsotaan pahasti, kun arvioin, ettei tyypillä ollutkaan mikään kiire kyytiin, ja menen itse ensin. En usko, että kukaan ymmärtää tästä selostuksesta mitään, mutta ärsyttää silti.

- Jos et aio kävellä rullaportaita ylös, seisot oikeassa reunassa. Jos kävelet, kävelet vasenta reunaa. Ei voi olla niin vaikeeta. Sama pätee jalkakäytävillä kulkemiseen, joilla ainakin mun ymmärtääkseni on oikeanpuoleinen liikenne kuten autoteillä.

- Tulee välillä paha mieli, kun joskus vastaan julkisilla paikoilla lasten satunnaisiin hymyihin ja tervehdyksiin, ja vanhemmat repivät perseensä. Ei, en tunne lastasi enkä haluakaan tuntea, mutta olen ottanut tavaksi vastata vilpittömään hyvän tahdon eleeseen yhtä hyvällä mielellä. Vaikka me suomalaiset karsastamme julkisilla paikoilla kulkemista naama näkkärillä, ei lapsesi tee mitään väärää jos haluaa suoda minulle hymyn kassajonossa tai sanoa minulle "ögögö". Se on jopa minun mielestäni söpöä, vaikken erityisesti lapsista pidä. Tietysti jos hymyileminen tekee minusta pedofiilin, olen pahoillani.

Olisihan näitä paljon, mutta loppuiltahan siinä menisi, joten päätetään näihin tällä kertaa.

[/quote]

Tämän kirjoittajan kaltaiset ihmiset.

Vierailija
553/610 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tulee välillä paha mieli, kun joskus vastaan julkisilla paikoilla lasten satunnaisiin hymyihin ja tervehdyksiin, ja vanhemmat repivät perseensä. Ei, en tunne lastasi enkä haluakaan tuntea, mutta olen ottanut tavaksi vastata vilpittömään hyvän tahdon eleeseen yhtä hyvällä mielellä. Vaikka me suomalaiset karsastamme julkisilla paikoilla kulkemista naama näkkärillä, ei lapsesi tee mitään väärää jos haluaa suoda minulle hymyn kassajonossa tai sanoa minulle "ögögö". Se on jopa minun mielestäni söpöä, vaikken erityisesti lapsista pidä. Tietysti jos hymyileminen tekee minusta pedofiilin, olen pahoillani.

[/quote]

Tää on niin totta! Minäkin hymyilen lapsille takaisin ja saatan jopa vilkutella, mutta vanhemmat sitten katsoo takaisin niin kuin olisin joku psykopaatti vähintään. Ja mulla itsellänikin on kyllä lapsia, mutta noin ei ilmeisesti Suomessa vaan saa tehdä. Ulkomailla ihan normi juttu, siellä herättää enemmän ihmetystä jos ei hymyile lapsille.

Vierailija
554/610 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 15:46"]

[/quote]

Tää on niin totta! Minäkin hymyilen lapsille takaisin ja saatan jopa vilkutella, mutta vanhemmat sitten katsoo takaisin niin kuin olisin joku psykopaatti vähintään. Ja mulla itsellänikin on kyllä lapsia, mutta noin ei ilmeisesti Suomessa vaan saa tehdä. Ulkomailla ihan normi juttu, siellä herättää enemmän ihmetystä jos ei hymyile lapsille.

[/quote]

Kohta joku tulee valittamaan että menee ohi ketjun aiheen, mutta tähän haluan kommentoida. Minusta useimmiten ainakin on vain todella todella kivaa jos kaupassa tms. muut ihmiset hymyilevät tai juttelevat lapsilleni. Minulla on lapsi, joka helposti alkaa jutella tuntemattomille ja todellakin haluan, että hänelle vastataan ja hymyillään eikä vaan toljoteta että mitä toi kakara tossa höpisee. Tästä näkökulmasta tuntuisi kyllä käsittämättömältä, että joku oikeasti pahastuisi siitä, että lapsensa saa positiivista huomiota tuntemattomilta.

Vierailija
555/610 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun on täydessä bussissa ensimmäinen ihminen, jolle ei riitä istumapaikkaa. Siinä sitten kävelet sitä käytävää eteenpäin ja koko bussillinen ihmisiä tuijottaa sinua sellainen ilmeetön ilme naamalla.

Vierailija
556/610 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kuulen sydämeni lyönnit korvissani! ARGH!

Vierailija
557/610 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset, jotka haukkuvat esim terveysasemaa, Kelaa, Yleä, Finnairia tai vast ko laitoksen työntekijälle. 

Vierailija
558/610 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonjohtaja ja aikuinen  viisissäkymmennisä elävä nainen syödä pipertää palaveripullaa sillain söpösti murentamalla sitä sormissaan pikkiriikkisiksi palasiksi ja sitten va-ro-vas-ti syö sen sitten kahvin kanssa. Huom. että kaikki muutkin siinä palaverissa on viiskymppisiä naisia ja muutama väsynyt miespuolinen virkamies siellä ryytymässä. Ei voi sanoa, että olis kauheesti  ketään sitä hänen hiustennakkelua ja huulien törröttämistä kattelemassa.

Mutta hän, ah hän, on niin söpö ja niin pikkiriikkinen kuin nyt alipainoinen akka voi olla.

Toivoittelen hänelle pian alkavia vaihdevuosia kaikilla mausteilla. Keskivartalo paisukoon ja niskaan kunnon vanhanpiianpatti. Siinäpä sitten söpöstelee.

Vierailija
559/610 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää että huomenna on maanantai! Viikonloppu vois mun puolesta jatkua ikuisesti.

Vierailija
560/610 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen televisiota ja mies lappaa huoneeseen kääntämään kanavaa.Sitten vasta kysyy:ai katoitko sä sitä?

-No vittu en nähtävästi! Ja lähden pois.

Myöskin ärsyttää suunnattomasti miehen 2-3 tuntiset melkein jokapäiväiset xbox pelailut.Ei ole tainnut huomata olevansa jo 30v ja on pienten lasten isä,joka myöskin voisi tehdä jotain oma-alotteisesti,muuta kun pelaamista.Auta armias,kun joka ilta tulee joltain kanavalta joku matsi,ettei nyt vaan taas sori jouda tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän