Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäskö tehdä vuokrasopimukseen pakollinen kohta, jossa vaaditaan loppusiivouksen tekeminen ammattilaisella ja tämä vähennetään vakuudesta?

Vierailija
03.04.2024 |

Tai maksatetaan automaattisesti vuokralaiselta?

Kolme edellistä kämppää ja kaikissa tehty aivan luokattoman surkeat loppusiivoukset. Kylppärin seiniä ei ole pesty, lattiakaivoista ole edes ritilöistä vaivauduttu hiuksia ottamaan ja hajulukkoon koskettukaan, ikkunat pesemättä, kärpäset valmiina ikkunoiden välissä, vessanpöntön rengas ehkä putsattu, mutta ite pönttöön koskettu. Loppusiivoukseen näemmä riittää, että imuroi lattian, putsaa keittiötason, jääkaapin ja hellan sinnepäin. 

Itse taas putsasin kaksi päivää edellistä kämppää, jotta seuraavan on hyvä tulla, niin aloita sama uudestaan uudessa osoitteessa. Toki tästä(kin) voi valittaa, mutta ei vaan jaksa joka kerta sekä siivoojilla menee se viikko tulla, niin sama tehdä ite. Näillekin varataan tyyliin puoli tuntia niin ei siivoojat kerkeä tehdä juuri mitään siinä ajassa. Toki se puoli tuntia on pois omasta ajasta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vuokranantajan oma vika, jos on päästänyt tarkastuksestaan huonoa jälkeä läpi.  Minun nykyisessä piti keittiön kaikki hyllyt kuurata pesualtaassa, kun olivat niin täynnä jämähtänyttä likaa. En syytä edellistä vuokralaista, vaikka selvästi ei ymmärtänyt siivoamisen päälle. 

Omani siivosin ammattisiivoojan ottein ja otin vielä kuvat todisteeksi, jos vuokranantaja yrittää rahastaa jälkikäteen. Rahojani en kyllä ole vielä saanut takaisin. 

Vierailija
2/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuuluisi vuokranantajan tarkistaa mihin kuntoon asunto jää vuokralaisen jäljiltä ja siivouttaa se ennen vuokraamista uudelleen.

Tätä samaa on ihan myyntiasunnoissakin. Myyjä on siivonnut vain hieman ja ostajalle jää loput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimukseen voi laittaa mitä tahansa. Mutta jos se on ristiriidassa huoneenvuokralain kanssa niin lain mukaan mennään. 

Vierailija
4/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vuokranantajan oma vika, jos on päästänyt tarkastuksestaan huonoa jälkeä läpi.  Minun nykyisessä piti keittiön kaikki hyllyt kuurata pesualtaassa, kun olivat niin täynnä jämähtänyttä likaa. En syytä edellistä vuokralaista, vaikka selvästi ei ymmärtänyt siivoamisen päälle. 

Omani siivosin ammattisiivoojan ottein ja otin vielä kuvat todisteeksi, jos vuokranantaja yrittää rahastaa jälkikäteen. Rahojani en kyllä ole vielä saanut takaisin. 

Pisteet tuosta kuvien ottamisesta. - Oma edellinen vuokranantajani rahasti eli jätti palauttamatta takuuvuokrasta kuin lopulta puolet kun tiesi,. että minun on hankala alkaa kinaamaan häönen kanssaan kun muutin saatuani työn useamman sadan kilometrin päästä.....

Vierailija
5/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö. 

Vierailija
6/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein loppusiivouksen itse. Yhdessä tarkastettiin vuokranantajan kanssa kuten jokainen järkevä tekee sekä sisäänmuuttaessa, että poismuuttaessa. 

Vierailija
7/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitosiivous viikoittain näin kuuluu tehdä.

Vierailija
8/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pois muuttava vuokralainen on ammattisiivooja ? Ei ammatti siivoojat siivoa kylpyhuoneen kaivoja eikä hajulukkoja, tänne kun muutettiin oli käynyt "ammattilainen" siivoamassa, itse siivosin kaivon ja sitä ei ollut kukaan ikinä siivonnut, sama oli hajulukkojen kanssa. Mutta näin on aina ollut 

Vierailija
9/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein loppusiivouksen itse. Yhdessä tarkastettiin vuokranantajan kanssa kuten jokainen järkevä tekee sekä sisäänmuuttaessa, että poismuuttaessa. 

Tuo on ideaali mutta sen toteutuminen ei valitettavasti onnistu...

Vierailija
10/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja päättää mikä on tarpeeksi hyvin siivottu, asukas ei sitä tee. Siinä on hyvät ja huonot puolensa. On myös tapauksia joissa edes ammattisiivoojan suorittama loppusiivous ei ole vuokranantajalle kelvannut. Tällaiset vuokranantajat pitää kaikkien ehdottomasti kiertää todella kaukaa.

Vierailija
11/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin tähän nykyiseen asoasuntoon, niin huomasi että oli siivottu kunnolla. Edellinen dementoitunut asukas ei ollut siivonnut kun lattiat piti uusia kauttaaltaan kissanpissavahingon jäljiltä. Mutta muuten huomasti että hyvin oli siivottu. Ja silti löysin saunan lattiannurkasta kissankarvoja. Pientähän tuo, kun olin muuten tyytyväinen että oli hyvin siivottu.

Kaikilla ei ole samaa käsitystä mikä on hyvin siivottu.

Kaikki pitäisi vääntää rautalangasta, näyttää videolta ja vielä senkin jälkeen kädestä pitäen näyttää.

Vierailija
12/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin maksatan asuntojani vuokralaisilla.

Lisään loppusiivouksen hinnan vuokraan ja teen vuokrasopimuksen määräaikaiseksi vähintään vuoden ajaksi, jonka jälkeen sopimus on toistaiseksi voimassa.

Tietenkään en vuokralaiselle taktiikkaani kerro vaan herkästi lähtee takuusumma, jos kämpässä on siivottavaa/rempattavaa. Minulla on tätä varten myös oma siivousfirma, josta saan laskun todisteeksi.

Vierailija
13/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan pitää siivota asunto vuokralaisten välissä. Tietenkin edellinen asukas siivoaa paikat mutta jonkun pitää hinkata ja kunnostaa kaikki repsottavat asiat. 

Vierailija
14/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraloordin märinä on kuin musiikkia korville.

Vierailija
15/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pois muuttava vuokralainen on ammattisiivooja ? Ei ammatti siivoojat siivoa kylpyhuoneen kaivoja eikä hajulukkoja, tänne kun muutettiin oli käynyt "ammattilainen" siivoamassa, itse siivosin kaivon ja sitä ei ollut kukaan ikinä siivonnut, sama oli hajulukkojen kanssa. Mutta näin on aina ollut 

Itse olen siivooja ammatiltani ja meille kyllä ihan kuuluu jaksottaisiin (eli esim.kerran kuukaudessa tehtäviin) töihin lattiakaivojen puhdistaminen.

Monesti kyllä julkisilla paikoilla pistää silmään likaiset lattiakaivot vessoissa eli toisilla firmoilla ei kyllä noihin satsata. Hyvä kun papereita viitsivät laittaa.

Jos hajulukoilla tarkoitetaan vaikka pesualtaan hajulukkoa, niin ne taas kuuluvat kiinteistöhuollolle, koska jos putket ja liitännät on huonosti laitettu kiinni, ne alkavat vuotamaan.

Kotona toki on itse tullut avattua nuo putket.

Vierailija
16/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata automaattisesti vaatia. Paitsi jos joku on työssäkäyvä, siihen voi olla raha, muilla ei ole tukirahasta. Se lasku voisi mennä ulosottoon pahimmassa tapauksessa ja ihminen loppuelämän veloissa. Ellei sitten mainitse sitä ennen vuokraamista jo ilmoituksessa ja muutenkin sanallisesti, mikä on käytäntö lähtiessä. Mutta rekisteröikö ihmisen aivot sen tiedon. Joskus riittää kun vanha tai uusi siivoaa. Vuokranantaja voi myös itse tilata siivouksen väliin ja huollot, ennen uutta.

Vierailija
17/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvalla ei ole mitään merkitystä, jos sitä ei ole otettu lopputarkastuksen yhteydessä. Jos vuokranantajalla on tarkastuksessa mukana todistaja vaikka siivousfirmasta, niin olet kuvinesi aika heikoilla.

Vierailija
18/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on myös vuokranantajan vakiovedätys nykyään,väitetään ettei ole loppusiivottu vaikka olisi kuinka hyvin siivottu.

Vierailija
19/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on myös vuokranantajan vakiovedätys nykyään,väitetään ettei ole loppusiivottu vaikka olisi kuinka hyvin siivottu.

Sitä paitsi ammattilaisten mitoitus-aikatauluilla ei ehditä kyseistä siivousta tehdä.

Vierailija
20/28 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lista siivouskohteista, joiden tulee olla kunnossa ja siinä on lueteltu niin lattiakaivot kuin sulatettu ja kuivattu pakastinkin. Siitä on helppo katsoa, onko lieden tausta siivottu ja jätekaappi siisti. Kummastuttavan usein ei ole, joten vakuutta en palauta. Vuokralaiset eivät ikinä ehdi mukaan lopputarkastukseen, vaikka nimenomaan heidän aikataulujensa mukaan ne haluan tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän