Seksi kuuluu vakituiseen parisuhteeseen eikä irtosuhteet ole hieno asia.
olen niitä joskus kokeillut ja hävennyt jälki käteen.Jotenkin ällöttävää.
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:04"]
Siis mikä nykyajan ihmisiä vaivaa??? En tajua tätä, miten tää on mennyt tällaseksi? Jos et pane koko ajan vieraita ja baari-illan jälkeen raahaa jotakin kotiisi, olet jotenkin outo ja tyhmä? Mä sain just pari viikkoa sitten täällä av:lla haukut niskaani, kun kerroin että elän ilman seksiä, koska en pysty harrastaan irtosuhteita. Mun pitäisi kuulemma vapautua. Tuli niin paha mieli :-(
[/quote]
En pystynyt minäkään, ja aloin aikanaan seurustella käytännössä ensimmäisen treffikumppanini kanssa. Ei tullut markkinaselvitystä tehtyä, ja avioonkin on päädytty. Mutta metsään meni. Eri kumppaneiden testailu ei oikein sopisi luonteelleni, se olisi epäkunnioittavaa ja jotenkin liian itsekästä. Mutta jälkiviisaana voi nyt todeta, että olisi kannattanut ehkä yrittää sietää laajempi kartoitus kaikkine haittoinensa.
M37
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:33"]
olen niitä joskus kokeillut ja hävennyt jälki käteen.Jotenkin ällöttävää.
[/quote]
En itsekään ole koskaan erityisemmin irtosuhteista innostunut,mutta en silti lähtisi arvostelemaan muiden valintoja. Jonkun mielestä irtosuhteet voivat olla hieno asia.Otsikko kuulostaa siltä kuin aloittajan näkemys olisi ehdoton totuus :D
Olen aivan samaa mieltä! Seksi kuuluu vakituiseen parisuhteeseen eikä irtosuhteet ole hieno asia!
Olen viikon nyt kärvistellyt näissä ajatuksissa.. että olenko tiukkapipo... Ajatus seksistä vieraampien ihmisten kanssa ällöttää ja kuvottaa jopa.
Asun tällä hetkellä ulkomailla kämppiksen kanssa väliaikaisesti, molemmat olemme n.30v naisia. En olisi voinut kuvitellakaan, että tämä herttainen kämppikseni raahaa pieneen kaksioomme seksikumppaneita. Nyt olen joutunut seinäntakana valvoa öitä kun vieraita on lapannut..
En voi ymmärtää että miten joku voi suhtautua asiaa niin kevyesti. En pidä käsitteestä "itsensä säästäminen", vaan näen sen itsensä kunnioittamisena. Miksi sekaantua ihmiseen, jonka kanssa ei näe mitään syvempää yhteyttä. Miksi antaa itsestään niin paljon rändöm-kulkijalle, joka ei merkitse paljoakaan.
Lähes yhtä paljon ihmetyttää se, että miten joku edes ajattelee rändömseksiä paikassa, jossa ei ole kuin rajallisesti yksityisyyttä..
Seksi on ensisijaisesti kahden ihmisen välinen asia. Mietin juurikin samaa: mikä ihmisiä vaivaa???
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 12:06"]
Entä kun seksi on mahdollista kokea ihan vain nautintona?
Läheisyys ei ole vaatimuksena? Avarra mieltäsi, niin ymmärrät, että joillekuille (sinulle ei tietenkään tarvitse) seksi voi tuottaa nautintoa, siinä ei ole mitään pahaa, eikä läheisyys ole mikään edellytys tälle nautinnolle.[/quote]Voi sen toki kokea ihan vain nautintonakin.
Siinä vain seksi menettää sitä arvoa mitä sillä olisi muuten suhteessa. Ks esim. viesti 51 edellisellä sivulla. Seksi voi yhdistää paria todella rakastavalla ja nautinnollisella tavalla. Miksi joku haluaisi luopua sellaisesta asiasta?
- ta
[/quote]
Luopua? Kaikki eivät saavuta sitä, vaikka miten haluaisivat. Tunnelukot ym. voivat olla syynä, ettei läheisyys ole kaikille "mahdollista". Tai ehkä oppivat aikanaan, mutta seksihalut voivat tulla ensin. Kiikkustuolissako tällaisten ihmisten tulisi seksi aloittaa? Jokainen valitkoon, tarvitseeko läheisyyttä ja miten paljon. Aina ei voi valita, että "kykenenpä nyt suureen läheisyyteen." Se ehkä on valitettavaa, mutta elämä on. Ja ihminen on tyytyväinen, jos ei kaipaa sitä mitä ei ole.
[/quote]
Silti aika outoa jos nainen kaipaa miestä päälleen nussimaan ja munaa sisuksiin, mutta ei halua "läheisyyttä". Mies siinä panee kuin kone tunnekylmää naista?
Miksi nainen ei pane dildon kanssa? Koska haluaa läheisyyttä, mutta ei sittenkään halunnut?
Jotenkin kädettömiltä vaikuttaa ihmiset. On seksihimoja mutta ei saada itseään tyydytettyä.
Uskoka jo naiset, että ei se pillu käyttämällä kulu yhtään sen enempää kuin mulkkukaan. Eikä se, että voi harrastaa seksiä muulloinkin kuin vain vakituisessa parisuhteessa tarkoita sitä, että jatkuvasti kävisi baarista iskemässä yhden illan juttuja.
Itse uskon, että paljon paremmat mahdollisuudet pitkään parisuhteeseen on silloin, kun molemmat osapuolet ovat jo hieman nähneet elämää ja kokeneet myös seksiäkin useamman kumppanin kanssa. Silloin paremmin tuntee itsensä ja tietää mitä tahtoo sekä seksin että parisuhteen osalta.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 00:24"]
Riippuu ihan siitä, mitä seurustelusuhteessa on sovittu. Minä olen ainakin keskustellut oman kumppanini kanssa siitä, että kumpikaan ei esimerkiksi haluaisi toisen suutelevan muita. Jos seurustelusuhteessa on sovittu, että muiden kanssa saa harrastaa seksiä, sitten se on okei, eikä kyseessä ole pettäminen. Vääryys tulee siitä, jos lupaa yhtä ja tekee toista. Minä en myöskään hyväksyisi sitä, että kumppanini sallisi itselleen jotain sellaista, mitä minä en hänen mielestään saisi tehdä. Jokainen voi tiestysti sopia seurustelusuhteeseensa sellaiset säännöt kuin haluaa. Jos ei halua sopia mistään eikä rajoittaa menemisiään ja panemisiaan mitenkään, kannattaa varmistaa, että seurustelukumppani on myös tietoinen asiasta. [/quote]Samaa mieltä siitä, että se on kohteliasta ja vastuullista käytöstä varmistaa että seurustelukumppani on tietoinen seksiin liittyvistä rajoista. Lupausten pettäminen on myös aika yleisesti väärin.
Sanot että pettämisen vääryys tulee siitä, että lupaa yhtä ja tekee toista. Minustakin tämä on väärin. Vihjaat kuitenkin että muuta väärää siinä ei olisi. Miten sitten prostituutio, onko tämä mielestäsi hyväksyttävää? Arvelen että logiikallasi prostituutio olisi samalla tavalla eettisesti ongelmatonta kuin esimerkiksi ravintolan pitäminen.
Edelleen aiheessa pysyen tulee mietittyä myös että jos pettämisessä ei ole muuta väärää, niin kuinka vakava rikos raiskaus silloin olisi tällaisen ihmisen kohdalla? Onko se muuta kuin pahoinpitely?
[/quote]
Kyllä, pidän prostituutiota hyväksyttävänä, jos sillä tienaava tekee sitä sataprosenttisen vapaaehtoisesti. Minua kuitenkin ahdistaa prostituutioon liittyvä ihmiskauppa, enkä tiedä miten voidaan varmistua siitä, että seksityöläiset ovat varmasti täysin vapaaehtoisia. Aikuinen täysjärkinen ihminen saa kuitenkin mielestäni myydä ruumistaan, jos kukaan ei häntä siihen pakota. Joillekin seksi on ehkä syvällisempi elämys, mutta jollekin se voi olla samanlainen kokemus kuin kuin hieronta. Itse en niin ajattele, mutta jos aikuiset täyspäiset ihmiset yhteisellä sopimuksella käsittelevät seksiä hierontana, en tiedä miksi se olisi minulta pois.
Viestin loppuosaa en oikein ymmärrä. Fyysinen väkivallanteko on väärin, vaikka ihmisellä olisi löyhä seksuaalimoraali. Ei se poista ihmisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta, vaikka hän olisi harrastanut seksiä tuhannen ihmisen kanssa. Vaikka joku harrastaisi potkunyrkkeilyä, ei häntä saa mennä kadulla vetämään pataan ilman lupaa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 15:47"]
Edelleen aiheessa pysyen tulee mietittyä myös että jos pettämisessä ei ole muuta väärää, niin kuinka vakava rikos raiskaus silloin olisi tällaisen ihmisen kohdalla? Onko se muuta kuin pahoinpitely?
[/quote]
Kyllä, pidän prostituutiota hyväksyttävänä, jos sillä tienaava tekee sitä sataprosenttisen vapaaehtoisesti. Minua kuitenkin ahdistaa prostituutioon liittyvä ihmiskauppa, enkä tiedä miten voidaan varmistua siitä, että seksityöläiset ovat varmasti täysin vapaaehtoisia. Aikuinen täysjärkinen ihminen saa kuitenkin mielestäni myydä ruumistaan, jos kukaan ei häntä siihen pakota. Joillekin seksi on ehkä syvällisempi elämys, mutta jollekin se voi olla samanlainen kokemus kuin kuin hieronta. Itse en niin ajattele, mutta jos aikuiset täyspäiset ihmiset yhteisellä sopimuksella käsittelevät seksiä hierontana, en tiedä miksi se olisi minulta pois.
Viestin loppuosaa en oikein ymmärrä. Fyysinen väkivallanteko on väärin, vaikka ihmisellä olisi löyhä seksuaalimoraali. Ei se poista ihmisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta, vaikka hän olisi harrastanut seksiä tuhannen ihmisen kanssa. Vaikka joku harrastaisi potkunyrkkeilyä, ei häntä saa mennä kadulla vetämään pataan ilman lupaa.
[/quote]
Nyt ehkä tajusin paremmin. "Onko se muuta kuin pahoinpitely?" Tuskin tätä voidaan ihmisen seksuaalihistorian perusteella päätellä. Vaikka ihminen olisikin pettäjä, voi hän silti kokea voimakasta häpeää siitä, että hänet pakotetaan seksiin vastoin tahtoaan. Pettäjällä on myös ihan yhtä suuri riski saada sukupuolitauti ja tulla raskaaksi. Entä jos joku 13-vuotias neitsyt raiskataan, eikä hän itse koe sitä muuna kuin pahoinpitelynä? Pitäisikö rikoksista tuomita sen mukaan, miltä ne uhrista sattuvat tuntumaan?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 15:55"]
Kyllä, pidän prostituutiota hyväksyttävänä, jos sillä tienaava tekee sitä sataprosenttisen vapaaehtoisesti...
...Pitäisikö rikoksista tuomita sen mukaan, miltä ne uhrista sattuvat tuntumaan?
[/quote]
Samaa mieltä siitä että ei se multa mitenkään olennaisesti ole pois jos pari random tyyppiä harrastaa irtosuhteita. Ajattelen että jos normiaikuiset alkavat massoittain pitää seksiä hierontaan verrattavana asiana, siinä saattaa isomman ihmisryhmän parisuhdekulttuuri muuttua epävakaammaksi. Tämä on mun mielestä ongelma, koska parisuhde on tosi tärkeä osa sekä peruskansalaisen että koko yhteiskunnan hyvinvointi. Monimutkainen juttu.
--
Mitä tulee tuohon seksuaalirikos erimerkkiin, olen samaa mieltä että ei seksihistoria poista seksuaalista itsemääräämisoikeutta. Mietin että rikosten rangaistuksissa näyttäisi olevan jotain ristiriitaa. Miten voi harrastaa irtosuhteita, eli käytännössä pitää seksiä yksinkertaisesti aika moraalisesti ongelmattomana aistinautintona kuten vaikka suklaakakkua,, mutta vaatia seksirikoksista vuosien vankeustuomioita - se on se olennainen kysymys tässä.
Esim pahoinpitelystä tuomitaan lievimmillään sakosta 2v vankeuteen. Raiskaus väkivallan tai sen uhan avulla on tuomittava 1-6v vankeuteen. Toki ko laki on monimutkaisempi kuin tässä esitän, sitä voi katsoa tarkemmin finlexistä. Toisin sanoen lievimmillään pahoinpitely edustaa sakkoa, kun taas raiskaus vuoden vankeutta. Miksi?
Jos seksuaalisuus on pelkkä aistinautinto, miten raiskaus (jossa ei aiheudu huomattavaa fyysistä vahinkoa) eroaa lievästä pahoinpitelystä? No mainittiin se seksuaalinen itsemääräämisoikeus (S-IMO). Miten irtosuhteita harrastava voisi perustella S-IMOn olevan niin tärkeää että sen loukkauksesta pitäis toinen tuomita vankeuteen vähintään vuodeksi?
- ta
Nostan, kuulisin mielelläni vastauksia viesteihin 94 ja 95.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 00:15"]
Miksi irtosuhteiden perusteluksi kerrotaan aina että "pidän seksistä", aivan kuin muka muut eivät pitäisi? Minäkin pidän todella paljon seksistä, mutten silti halua harrastaa irtosuhteita.
Ajattelen seksin olevan nautinnon lisäksi myös todella intiimi ja läheinen asia. Siinä toinen ihminen päästetään paljon lähemmäksi kuin missään muussa asiassa. Miksi ihmeessä haluaisin päästää jonkun lähes tuntemattoman ihmisen niin lähelle ja jakaa jotain todella intiimiä? Sitten olen sille toiselle vain yksi pano muiden joukossa. Ei kiitos.
[/quote]
Läheisyys ei ole vaatimuksena? Avarra mieltäsi, niin ymmärrät, että joillekuille (sinulle ei tietenkään tarvitse) seksi voi tuottaa nautintoa, siinä ei ole mitään pahaa, eikä läheisyys ole mikään edellytys tälle nautinnolle.
[/quote]
Aivan saman orgasmin saat kun rumpsutat pilluasi eri vekottimilla tai sormillasi! Se joka väittää, että _seksinautintoon_ tarvitaan aina kumppani, on oikeastaan hakemassa läheisyyttä, hyväksyntää, kohotusta itsetunnolleen jne tai sitten ei osaa rakastaa itseään ja masturboida nautinnollisesti.
[/quote]
No mitenkäs kun on sellaisia mieltymyksiä mihin omat kädet ja dildot ei auta? Onko tullut mieleen että on olemassa meitä, jotka eivät tyydy vaniljaseksiin. Esimerksiksi minä itse olen masokisti ja itseni piiskaaminen yms. on hiukkasen mahdotonta. Kokeile jos et usko.
Läheisyyttä, hyväksyntää ja kohotusta itsetunnolleni minä en tarvitse, vaan piiskaamista, läimäisyjä ja rajua seksiä. Toki joskus se dildonrenkutuskin riittää, mutta useimmiten ei. Siksi irtosuhteet kun olen sinkkuna.
Ja kyllä, rakastan itseäni juuri tälläisenä, kivusta nauttivana pikku perverssinä. =D
Ja ei, en harrasta tuota ventovieraiden kanssa, mutta ilman yhtä satunnaispanoa (joka oli myöhemmin pitkään fuckbuddyni) en olisi kokeillut S/M seksiä.
Mutta niin. Kun tämäkään asia ei tosiaan ole musta-valkoinen, vaan tästäkin löytyy ne harmaan sävyt (kaikki 50. Hehheh) Meitä kun tosiaan on, joille ei se dildo ja kädet riitä. Ihan oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 01:03"]
Seksi on hieno asia.
Irtosuhteet ovat myös sata kertaa hienompi asia, kuin ryhtyä vakituiseen parisuhteeseen ensimmäisen ihmisen kanssa kelle kelpaa käytännössä vain saadakseen seksiä. Sen kummempaa yhteistä kun valitettavasti ei monilla pariskunnilla tunnu olevan, ja jos seksiä ei syystä tai toisesta (esim. synnytyksestä toipuminen, sairaudet, lääkitykset, elämänkriisit, stressi, valvottavat lapset, satunnainen ihan normaali haluttomampi kausi...) sitten suhteessa joka hetki olekaan, tunnetaan itsensä huijatuksi ja ollaan heti eroamassa.
Kaikille sitä sopivaa kumppania ei löydy ikinä tai vasta vanhana. Minusta olisi tosi sääli, jos olisin vain sen vuoksi jäänyt paitsi siitä kaikesta elämän suolasta, mitä seksi on minulle tuonut. Enpä olisi koskaan tullut äidiksikään.
[/quote]Eikös tässä verrata omenia ja appelsiineja keskenään? Samaa mieltä ehdottomasti siitä että parisuhteisiin voi ryhtyä huonoista syistä. Ei sitä "joka hetki" seksiä kuitenkaan ihminen tarvi, ja parempi joka tapauksessa totutella siihen jo nuorena ettei kasva kyltymättömiä haluja.
Sopiva kumppani, onhan se paljon helpompi löytää nuorena kun keskittyy ystävystymään ja seurustelemaan monien erilaisten ihmisten kanssa, eikä kaiken sen draaman selvittelyyn mikä seksisuhteisiin liittyy. Seurustellessa voi tutustua ja etsiä niitä hyviä syitä saada hyvä suhde aikaan, jotta siinä olisi sitten paras paikka hyvän seksielämän rakentamiselle (se kun ei automaattisesti välttämättä tapahdu). Paras tapa jäädä jumiin huonoon suhteeseen on harrastaa seksiä ja kiintyä tuntematta ihmistä. Edellisissä kommenteissa mainittiinkin jo että ihminen on seksissä avoin. Tunteet tulee väistämättä mukaan.
-ta
Minullakin ap:n tavoin kokemusta molemmista asioista, ensin niin, että olin tiukasti parisuhdeihminen ja seksi ei edes kiinnostanut, sitten seksi alkoikin kiinnostaa huomasin, etten mä sitä parisuhdetta siihen niin tarvitsekaan, varsinkaan miehen kanssa, joka ei sutytä mua ja nyt vain odottelen sopivaa kumppania kohdalle, jonka kanssa päästä vain sänkyyn...
Miksi irtosuhteiden perusteluksi kerrotaan aina että "pidän seksistä", aivan kuin muka muut eivät pitäisi? Minäkin pidän todella paljon seksistä, mutten silti halua harrastaa irtosuhteita.
Ajattelen seksin olevan nautinnon lisäksi myös todella intiimi ja läheinen asia. Siinä toinen ihminen päästetään paljon lähemmäksi kuin missään muussa asiassa. Miksi ihmeessä haluaisin päästää jonkun lähes tuntemattoman ihmisen niin lähelle ja jakaa jotain todella intiimiä? Sitten olen sille toiselle vain yksi pano muiden joukossa. Ei kiitos.
[/quote]
Läheisyys ei ole vaatimuksena? Avarra mieltäsi, niin ymmärrät, että joillekuille (sinulle ei tietenkään tarvitse) seksi voi tuottaa nautintoa, siinä ei ole mitään pahaa, eikä läheisyys ole mikään edellytys tälle nautinnolle.
[/quote]
[/quote]
Aivan saman orgasmin saat kun rumpsutat pilluasi eri vekottimilla tai sormillasi! Se joka väittää, että _seksinautintoon_ tarvitaan aina kumppani, on oikeastaan hakemassa läheisyyttä, hyväksyntää, kohotusta itsetunnolleen jne tai sitten ei osaa rakastaa itseään ja masturboida nautinnollisesti.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:14"]
Siis mikä nykyajan ihmisiä vaivaa??? En tajua tätä, miten tää on mennyt tällaseksi? Jos et pane koko ajan vieraita ja baari-illan jälkeen raahaa jotakin kotiisi, olet jotenkin outo ja tyhmä? Mä sain just pari viikkoa sitten täällä av:lla haukut niskaani, kun kerroin että elän ilman seksiä, koska en pysty harrastaan irtosuhteita. Mun pitäisi kuulemma vapautua. Tuli niin paha mieli :-(
[/quote]
Olen täsmälleen samaa mieltä. Seksi kuuluu parisuhteeseen. Jokainen tietty tekee mitä tekee ja en tuomitse ketään. Mutta minun mielipiteeni on selvä. Ja parisuhteessa on sitten sekstailtu sitäkin ahkerammin :)
[/quote]
Sekstailu on suutelemista.
miten niin naisen alentaa ja miehen ylentää? ihan yhtälailla se on huonon miehen merkki, jos joka lutkaa tarttee panna.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 01:17"]
Te jotka harrastatte seksiä tuntemattomien kanssa, eikö teitä yhtään vaivaa se mahdollisuus että se kumppani saattaa olla minkälainen ihmispaska tahansa? Vaikka murhaaja, pedari, ...tai muuten vaan sika. Toki tuttavakin voi sellaiseksi paljastua, mutta sitä epätodennäköisemmin kuitenkin, mitä paremmin toisen tuntee. En tiedä miten voisin antaa itselleni anteeksi, jos jonkin huuruisen baari-illan jälkeen tajuaisin päästäneeni jonkun nikitafouganthinen iholle.
[/quote]
Miten niin on epätodennäköistä että joku tuttu on "ihmispaska"? Ei ne itsestään pidä meteliä, jos tietävät ettei heidän ajatuksensa tai mahdolliset tekonsa sovi massaan. Pystyisitkö antamaan itsellesi anteeksi jos paljastuisi että kaveraat vaikkapa pedofiilin kanssa?
Ei se ole oikeasti yhtään epätodennäköisempää tuttujen kohdalla kuin niiden vieraidenkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 09:24"]
Minun elämässäni ei juuri nyt välttämättä ole tilaa (eikä kiinnostusta) seurustelusuhteelle, joten irtosuhteet (vai ovatko ne irtosuhteita jos useimmiten olen sängyssä samojen ihmisten kanssa?) ovat oma pelastukseni. Ei seksi ole mikään parisuhteen yksinoikeus.
Joku kyseli tuolla riskiä siitä millaisen ihmisen tuo kämpille. Itse koen olevain juuri siinä onnellisessa tilanteessa että naiset, kenen kanssa sänkyyn päädyn, pystyvät luottamaan minuun ja tietävät mitä saavat. Uskon että suurin osa irtosuhteissa tapahtuvasta seksistä ei ole random-ihmisten kanssa tapahtuvaa, vaan enemmän booty-call tyylistä toimintaa. Ihminen voi luottaa toiseen, tietää mitä saa ja voi lähteä hymyillen aamulla ovesta ulos ja heittää mental high fivet.
-m28-
[/quote]
Olen minäkin tuota booty-callia yrittänyt harrastaa exän kanssa, mutta minulle siitä jäi paha mieli ja hyväksikäytetty olo, kun tiedän että en tosiaan merkitse miehelle mitään muuta kuin reikää. Vaikka siis itse otin yhteyttä... Kai salaa toivoin kuitenkin jotain enemmän.
[/quote]
Kerroitkin jo mikä tuossa sinun booty-callissa meni vikaan: teit sitä exäsi kanssa.
Ei booty-call saa olla ex-kumppani.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 12:32"]
miten niin naisen alentaa ja miehen ylentää? ihan yhtälailla se on huonon miehen merkki, jos joka lutkaa tarttee panna.
[/quote]Samaa mieltä. Ei sitä miestäkään oikein kunnioita jos hän juoksee kylillä.
Ei sellainen ihminen ystäväpiirissäkään ole miellyttävä asia. Vaikea olla ok jos on esim puolison suhteen kanssa on heikkoja hetkiä (niinkuin niitä melkein kaikilla on joskus), tai jos on täysi-ikäinen tytär/poika, haavoittuvassa ja laillisessa iässä. Pistää miettimään.
[/quote]
Tämä on tyypillinen mustavalkoisuuden ilmentymä. Tuo ketju johon viittaat ei ole minulle tuttu, mutta tätä kommenttiasi koskien voin kyllä valaista, että irtosuhteiden harrastaminen ei tarkoita sitä, että "panee koko ajan vieraita". Sitäkin voi tehdä ihan hallitusti. Minä esim. olen aikuisiälläni ollut varmaan 5 vuotta aikoinaan sinkkuna, ja irtosuhteita tuolle ajalle mahtui sellaiset 5. Hyi sentään miten holtitonta. Toki jonkun mielestä tuokin on liikaa ja väärin, mutta on jotenkin naiivia kuvitella, että jos joku ei pidä irtosuhteita pahana niin hän panee jokaista vastaantulijaa.